• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Z1000

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juhoz
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kaks mustaa avainta minullakin vaan on.
Jossain pyörässä itelläkin ollu tuo erillinen koodausavain, en tosin enään muista missä pyörässä.

Muoks. Niin ja pyörä tehty 2011 rekattu syksyllä 2012
 
No juu. Näin äkkiä tosiaan vaikuttaa siltä, että ei sitä avainta ole oikeasti edes olemassa.
Voisin vielä soitella maahantuojalle ja kysyä mikä systeemi näissä on/on ollut.
Voinen kuitenkin huokaista helpotuksesta! :)

Toinen homma: miten tossa vehkeessä säädetään kello oikeaan aikaan? Ohjekirjassa luki, että virrat päällä ja 2s oikean puolimmaista nappia pohjassa ja tunnit pitäisi alkaa vilkkumaan. Ei onnistu. Ajossa se nollaa tripin, joten nappi toimii kyllä.

- M
 
miten tossa vehkeessä säädetään kello oikeaan aikaan?

Siinä tripin kohalla piti olla kokonaiskilsat, vai mitä siinä onkaan. Eli jos ei lähe muuttaa kelloo paina siihen joku toinen numero näkyviin.

Sitten takas omaan jännitteensäädin urakkaan. Asensin uuden jännitteensäätimen, en uusinut pyöränpuolen liitintä kun ei just nyt tullut sitä tilattua, se oli kyllä hapettunut, raaputtelin pahimmat pois. Vanhan jännitteensäätimen puolelta oli yksi pinni sulanut irti ja muutenkin näytti siltä, että olis varmaan kantsinut usia liitin.
Antoi lampuille oikean 12.5V jännitteen. Ei muuta kun ajelulle. 10km jälkeen huomasin, että lamput ei pala. Ainoastaan se pikkukeskilamppu. Takasin tallille ja huomasin, että lamput eivät ole hajalla, pyörä ei vaan anna voltteja lampuille. Akulta mittasin 11.5V. Käytin sellasta Bilteman halpisakkutesteria, ja se näytti latauksen kohalle punaista.

Eli. Koko homma lähti siitä että akku oli paskana, ostin kaksi viikkoa sitten uuden akun, kunnes testasin jännitteen ja tajusin, että jännitteensäädin on paskana. Oliskos se nyt tässä välissä laittanut tuon uuden akun hajalle kun ajelin n.20km 18V jännitteellä? Selviinköhän uudella akulla? Ettei tuo vanha jännitteensäätimen hapettunut liitin vedä jotain oikaria ja taas on säädin paskana? Aina on nämä sähköhommat vituttanu!
 
Koko homma lähti siitä että akku oli paskana, ostin kaksi viikkoa sitten uuden akun, kunnes testasin jännitteen ja tajusin, että jännitteensäädin on paskana. Oliskos se nyt tässä välissä laittanut tuon uuden akun hajalle kun ajelin n.20km 18V jännitteellä? Selviinköhän uudella akulla? Ettei tuo vanha jännitteensäätimen hapettunut liitin vedä jotain oikaria ja taas on säädin paskana? Aina on nämä sähköhommat vituttanu!

Akun kunto ei selviä kuin lataamalla se ulkoisella laturilla ja katsomalla miten se käyttäytyy. Siihen en usko että vähän hapettunut liitin olisi kovinkaan todennäköisesti herkkä rikkomaan uutta säädintä, mutta voihan olla että se sulanut liitin ei vaan ota kontaktia. Joka tapauksessa tuo 12,5V jännite tarkoittaa, että lataus ei ollut lainkaan pelissä edes lähtiessäsi liikkeelle. Normaali latausjännite on vähintään voltin enemmän, ja turvallisen yläraja on jossain siellä 14,5V suunnilla.

Yksi ikävä vaihtoehto on se, että akun lisäksi se viallinen säädin on onnistunut polttamaan staattorin käämit, jolloin pyörä ei lataa vaikka säädin ja akku olisivat ehjät.
 
Ensimmäinen postaus :right:

Tullu tossa noin kk sitten ostettua ensimmäinen pyörä mallia kawan vihreä 2008 Z1000 ja kilometrejä kerenny ajaan noin 1500km(36100km) ja kivaa on ollu :)

Avaimia tuli kaikki kolme: 2 x mustaa ja 1 x punainen ohjelmointi avain. Pyörä ostettu ensimmäiseltä omistajalta ja kaikki pyörän osat vielä alkuperäiset.
Miettiny et jos tossa syssymmällä päivittäisi putket yoshimura slipareihin, että sais vähän paremmat äänet moposta :)

Ketjua sen verran lueskellu että bensatankin vinguntaa tulee kun lopettaa ajamisen täydellä tankilla, mutta ottanu jo tavaksi aina ajon lopetettua avaa korkin ja laittaa takasin kiinni:)

Öljyt ja suodatin tuli kans suoraa vaihdettua vaikka sanottiin et 36k huolto tehty. (oli kyllä mustat ku avaruus)

Kiitos ja kumarrus
 
oisko mahdollista koeajaa jonkun Z1000 mihin olisi vaihdettu leveämpi ohjaustanko tässä pääkaupunki seudulla.
miettiny miten tuo leveämpi ja matalempi tanko vaikuttaa ajettavuuteen, kun porukka kuitenki vaihtelee niitä.
 
Viimeksi muokattu:
Mistähän löydän jännitteensäätimen liittimiä? Eli se pyörän puoleinen liitin näyttää olevan hajalla, oli sen verran hapettunut, että sieltä tippui metallikoskettimet ulos. Yritin katsoa ebaysta, mutta ei osunut silmään.
 
Meikeläisellä ainut hajonnut zeta kun kirjottelen tänne yksinäni? :D

Laitoin uuteen jännitteensäätimeen johdot kiinni. Minulla on kytkentäkaavio. Nyt lataa normaalisti. Kaikki on muuten hyvin, mutta lamput ei saa virtaa! Tarkastin sulakkeen on toiminnassa. Kytkentäkaaviossa 3 mustaa tulee laturilta, ja yksi niistä käy lampuilla. Oliskos minulla kolme mustaa väärässä järjestyksessä?

Kohta on lähellä, että luovutan ja heitän jonnekkin huoltoon. Nämä sähköhommat ei ole ihan rakettitiedettä, mutta en saa toimimaan.
 
Tuli ostettu -2014 z1000 ja nyt olis tarkoitus metsästellä osia siihen. Käyköhän nuo edellisen mallin (2010-2013) sliparit tuohon uudempaan. Eikäs tuo "uus zeta" ole vain niin sanottu facelip tuosta 2010 mallista?
Jos jollain on ylimääräisenä tuohon hilppeitä niin voi tarjota yv.
 
Tänään selvisi, että elokuisessa kaadossa solisluun lisäksi myös etuvanne otti kipeää. Nyt olenkin etsinyt käytettyä vannetta ja luin amerikan foorumilta, että 98-02 6r:n vanne kävisi suoraan 1gen zetaan. Löytyisikö täältä joku, joka osaisi asian varmistaa? Suht edullisesti löytyisi suomalaiselta purkaamolta tuollainen.
 
Tiedättekös z1000 2007-2009 etuvalon kiinikkeistä kuinka paljon ?
Eli olisi omaan projektiin tarkoitus laittaa kyseisen pyörän mallin etumaski, ja täten myös ajattelin käyttää z1000 orkkis kiinnikerautaa.
Mitäs kaikkea nyt tarvin tuohon, että olis kaikki tarpeellinen, kun räjäytyskuvissa näytti olevan käsittömätön määrä pikku osia :/

Olen löytänyt:
#Umpion
#Kiinnikeraudan maskille
-http://www.ebay.com/itm/KAWASAKI-ZR1000-Z1000-2007-2008-FAIRING-BRACKET-07-08/371458550908?_trksid=p2047675.c100011.m1850&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D34004%26meid%3D71898e1b1ca24c98b1232016b44a4783%26pid%3D100011%26rk%3D1%26rkt%3D10%26sd%3D191684917519
#Etukate
-http://www.ebay.co.uk/itm/kawasaki-z1000-carbon-fibre-upper-front-fairing-panel-2007-2008-2009-gbmoto-/171948986398?hash=item2808f5501e

Etukatehan on oikeasti kolmesta osasta, mutta tuo hiilikuitu kate näyttää olevan yks köntti niin ei tarvi metsästää erikseen nuita kolmea osaa.

Kiinnitysrautaan näyttäisi tulevan vielä jokin pikkuinen kannatin, onko näin ?`
Kyseinen kannatin on tässä numero 11054E, Nimi: Bracket, Upp Cowling.
https://www.motorcyclespareparts.eu/kawasaki-parts/motorcycles/z1000-2008/cowling-594974.aspx

Näyttäisi äkkiseltään, että tuossa kannattimessa olevat kaksi pitkää tappia tulevat etumaskin kahdesta reijästä läpi. Joten tuokin pitäisi jostain vielä löytää ?
 
^ Jotain hämäriä muistikuvia tuosta löytyy..
Ensinnäkin toi "kiinnikerauta maskille" (nro 11055) on kiinni pyörässä ja sen alaosassa näkyy kaksi tappia, joihin sopivat reiät löytyvät valoumpiosta, eli tässä on maskin alempi kiinnityspiste.
Sitten ylempi kiinnityspiste. Ensinnäkin osaan 11055 kiinnitetään osa 11054E, jossa näkyvät kaksi kierretappia ovat ne maskin ylemmät kiinnityspisteet (kiinnitys muttereilla).
Lisäksi osaan 11054E kiinnitetään muttereilla osa 11054, johon taas laitetaan kiinni visiiri (39154).
 
^ Jotain hämäriä muistikuvia tuosta löytyy..
Ensinnäkin toi "kiinnikerauta maskille" (nro 11055) on kiinni pyörässä ja sen alaosassa näkyy kaksi tappia, joihin sopivat reiät löytyvät valoumpiosta, eli tässä on maskin alempi kiinnityspiste.
Sitten ylempi kiinnityspiste. Ensinnäkin osaan 11055 kiinnitetään osa 11054E, jossa näkyvät kaksi kierretappia ovat ne maskin ylemmät kiinnityspisteet (kiinnitys muttereilla).
Lisäksi osaan 11054E kiinnitetään muttereilla osa 11054, johon taas laitetaan kiinni visiiri (39154).

Okei, alkaa "ehkä" selkiytymään :grin:.
Pitäisi siis hankkia kaiken kaikkiaan kiinnike systeemit 11055,11054E, sekä 11054.
Tämän lisäksi tuulilasi, etukate, sekä umpio ?
Tarviiko lisäksi jotain pikku osia mitä tuossa räjäytyskuvassa on, vai saako ne kaikki korvattuas perus prikoilla ja sen sellaisilla ?

Ja sitten vaan miettimään miten paketin saa kiinni pyörään järkevästi :sad:

Tietääkös joku paikan mistä nuita kiinnikeitä kannattaisi hankkia, et sais nyt jotenkin kohtuu hintaan, ku ei meinaa oikein käytettynä löytyä osia.
Kaikista parashan olis jos löytäis jostain purku pyörästä koko härdellin kaikkineen päivineen, mutta se nyt taitaa olla mahdottomuus :paikallatuulee:
 
Okei, alkaa "ehkä" selkiytymään :grin:.
Pitäisi siis hankkia kaiken kaikkiaan kiinnike systeemit 11055,11054E, sekä 11054.
Tämän lisäksi tuulilasi, etukate, sekä umpio ?
Tarviiko lisäksi jotain pikku osia mitä tuossa räjäytyskuvassa on, vai saako ne kaikki korvattuas perus prikoilla ja sen sellaisilla ?


Noi plus katteen sivuja täydentävät muoviläpyskät 55028H ja 55028O taitavat olla ne pakolliset hankinnat.

Ulkomaisilta purkaamoilta saattais löytyä koko paketti, joka luultavimmin taas vaatinee melkoista kuuklettamista...
 
Noi plus katteen sivuja täydentävät muoviläpyskät 55028H ja 55028O taitavat olla ne pakolliset hankinnat.

Ulkomaisilta purkaamoilta saattais löytyä koko paketti, joka luultavimmin taas vaatinee melkoista kuuklettamista...

Jos mie tuon hiilikuitu etukatteen hankin niin sehän on yks iso köntti, niin en kait niitä sivuja enään erikseen tarvi ?
http://www.ebay.co.uk/itm/kawasaki-z1000-carbon-fibre-upper-front-fairing-panel-2007-2008-2009-gbmoto-/171948986398?hash=item2808f5501e
s-l225.jpg

Mutt pitää tosiaan yrittää laittaa googlaus taidot koetukselle ja kattoa vielä tuo toinen vaihtoehto :)
 
Onkos kellään käytössä Motonetin L-koon mp-peitettä(linkki), että riittääkö se varmasti zetaan? :D
Mittojen puolesta melko nafti, orkkista leveemmällä ohjaustangolla mietityttää sopivuus.
 
Back
Ylös