• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Z1000

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juhoz
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sulla siis putkisto vaihdettu ja ECU säädelty? Vai mitä kaikkea oot vaihdellut/lisäillyt jos sopii mielenkiinnosta kysellä :)

Airboxiin isommat reiät kylkiin, vapaavirtausfiltteri, ohuempi kansipahvi, edellisestä generatiosta jyrkempi imunokka ja oma imunokka pakopuolelle, niiden säädöt, Akran käyrät ja LeoVincen pöntöt. Säätämättä tuli 16 hv lisää, säädön jälkeen tasan 20 hv vakioon nähden takapyörältä.
 
Onhan se varmasti näinkin, mutta uskoisin ettei sama pyörä noin kauaa tule pysymään tallissa :)-

Mahtaako nuo putket sinertyä juuresta? vois tuoda kivaa sävyä sinne päähän.

Mul on ainakin titaanitötteröstä ihan sinisenä koko link-pipe ja Akran lyhyen vaimentimen koneen puoleinen putki/mutka. Aikas kuumana se käy kun joskus jopa koko päivän työntää rajoitinta vasten:thumbup:
 
Airboxiin isommat reiät kylkiin, vapaavirtausfiltteri, ohuempi kansipahvi, edellisestä generatiosta jyrkempi imunokka ja oma imunokka pakopuolelle, niiden säädöt, Akran käyrät ja LeoVincen pöntöt. Säätämättä tuli 16 hv lisää, säädön jälkeen tasan 20 hv vakioon nähden takapyörältä.

Aika vähän noin tarkoista vireistä ymmärrän, niin ei noita kaikkia varmaan tarvi suorittaa putkiston vaihdon yhteydessä? Tavotteena siis vaan saada fiinimmän näköiseksi niin eikös filtteri ja ECUn säätö riitä putken seuraksi? :paikallatuulee:

Lähinnä varmaan tulee "budjetti" (eihän sellasta ole, mutta hinta kuitenkin) vastaan jos noita rupee teettämään kun itse en koneesta ymmärrä, putkiston vaihto onnistuu kuitenkin omilla näpeilläkin.
 
Mul on ainakin titaanitötteröstä ihan sinisenä koko link-pipe ja Akran lyhyen vaimentimen koneen puoleinen putki/mutka. Aikas kuumana se käy kun joskus jopa koko päivän työntää rajoitinta vasten:thumbup:

Täytyy varmaan valmistajan sivuilta lukasta mitä seoksia noi zetan käyrät on. Onko sulla kuvia foorumilla tosta putkistosta? Ois komia nähdä miten sävy sopii kokonaisuuteen kun omaani ainakin tulen teippaamaan uudestaan ensi vuonna. Sulla siis kuitenkin vissiin isoNinja kyseessä?
 
Aika vähän noin tarkoista vireistä ymmärrän, niin ei noita kaikkia varmaan tarvi suorittaa putkiston vaihdon yhteydessä? Tavotteena siis vaan saada fiinimmän näköiseksi niin eikös filtteri ja ECUn säätö riitä putken seuraksi? :paikallatuulee:

Lähinnä varmaan tulee "budjetti" (eihän sellasta ole, mutta hinta kuitenkin) vastaan jos noita rupee teettämään kun itse en koneesta ymmärrä, putkiston vaihto onnistuu kuitenkin omilla näpeilläkin.

Joo, ei noita muita muutoksia ole pakko tehdä, kunhan aloin vaan ahnehtimaan kun kerran meni työn alle tuo homma. Itse tehden kustannukset koneen modeille oli kansipahvi n. 70 €, nokka-akseli 70 € Saksasta, nokkien ajoitukset ammattilainen teki alle 200 €urolla. Eli melko kohtuullisilla kustannuksilla, töitä toki oli itselle koneen pudottamisesta kiinnitykseen asti. Kannen porttaustakin pohdin, mutta siinä olis ollut noin tonnin lisäkustannus ja arvio tehonlisästä n. 5 hv. Jääpähän vielä jotain viritettävää jatkoonkin :grin:
 
:)- Huh kyllä siinä sitä riittää. Itse en tuota tosiaan osais purkaa niin parempi jättää noin tarkat tekemättä. Hienoa että joku panostaa. Mitä vuosimallia siis sun kappale?
 
Joo, ei noita muita muutoksia ole pakko tehdä, kunhan aloin vaan ahnehtimaan kun kerran meni työn alle tuo homma. Itse tehden kustannukset koneen modeille oli kansipahvi n. 70 €, nokka-akseli 70 € Saksasta, nokkien ajoitukset ammattilainen teki alle 200 €urolla. Eli melko kohtuullisilla kustannuksilla, töitä toki oli itselle koneen pudottamisesta kiinnitykseen asti. Kannen porttaustakin pohdin, mutta siinä olis ollut noin tonnin lisäkustannus ja arvio tehonlisästä n. 5 hv. Jääpähän vielä jotain viritettävää jatkoonkin :grin:

Tehtiinkö nokkien ajoitukset kone pöydällä vai paikallaan pyörässä?
 
Täytyy varmaan valmistajan sivuilta lukasta mitä seoksia noi zetan käyrät on. Onko sulla kuvia foorumilla tosta putkistosta? Ois komia nähdä miten sävy sopii kokonaisuuteen kun omaani ainakin tulen teippaamaan uudestaan ensi vuonna. Sulla siis kuitenkin vissiin isoNinja kyseessä?

Tos vähän näkyy. Kuva alkukaudesta jolloin lämpöä ei vielä saanut siihen malliin mitä kesän mittaan Euroopassa....
 

Liitetiedostot

  • e55b7d904771414bd4a14ffe6d7d88de.jpg
    e55b7d904771414bd4a14ffe6d7d88de.jpg
    88,2 KB · Katselut: 164
Tos vähän näkyy. Kuva alkukaudesta jolloin lämpöä ei vielä saanut siihen malliin mitä kesän mittaan Euroopassa....

On kyllä makee pyörä ja putket :thumbup:
Tarkotus olis käydä tänä vuonna koeajamassa tuommosia ja hondan firebladeja. Eihän sitä silti kehtaa nakusta luopua, tarvis olla kaks pyörää :no:
 
Vieläkö täältä löytyy 2003-2006 zetan tuunaajia/asiantuntijoita??
Muutama kysymys olisi kevään säätö hommia koskien.

Pitäisi kohta alotella kevät remppaa ja ainakin etupumppujen öljyt ja stefat TAAS uusia.
Onko nuo alkuperäiset parhaaksi todetut vai löytyykö esim. tiivistekeskuksesta passelit?
Nykyiset näytti pitävän viime kesän ja n.5000km.
jostain muistan myös lukeneeni että kannattaisi keulaan laittaa 10w öljyä alkuperäsen 5w sijaan?

Sitten on käynyt mielessä tuo ruiskun/ power commanderin säädätys.(joskus kesän mittaan)
Onko näihin tullut jo muita säätö mahdollisuuksia tuon PC:n tilalle kuten monessa muussa merkissä.
Jos tiedossa kohtuu hintanen paikka eteläsuomesta niin saa vinkata.

Ilmanputsari modauksia myös joihinkin malleihin tehty.
Onko siitä mitään iloa jos ei käytä sen jälkeen säädettävä.
Vapaavirtaussuodatin löytyy tarvittaessa kellarin hyllyltä.

Ja tärkein asia tietenkin on tuo kuskin istuin.
Löytyykö jostain geelipenkkiä tai vastaavaa sopuhintaan.
verhoomoita jotka tekevät halvalla voi myös vinkata.
Siinäpä nuo tärkeimmät jutut taitaa olla
 
Viimeksi muokattu:
7 vuoden jälkeen tekisi mieli hankkia taas pyörä, ja katseet on nyt kääntyneet tonniseen Zetaan. Syy tähän on se, että aiemmat pyörät on ollut 600cc Ninjoja ja yksi R6R. Zeta vaikuttaisi olevan sopiva kaupunkikruisailuun ja tonnisessa olisi kivasti vääntöä. Budjetti on sen verran alhainen, että katse kohdistuu tuonne 2007-2009 haarukkaan (onks nämä nyt sit 2 gen. laitteita?). Onko jotain mitä ehdottomasti kannattaa ottaa nyt huomioon näissä 2 gen. Zetojen kanssa?
Tyhmä kysymys (varmasti riippuu huolloista, miten konetta on käytetty ja kuun asento), mutta minkä verran kilometrejä näiden koneet kestää? Käytetyissä tuntuu olevan jo pitkälti 40tkm ja yli mittarissa.

Kiitos jo etukäteen kaikista vinkeistä!
 
Onko foorumilaisilla hyvää vinkkiä minne viedä Kawa Z1000 vm.2010 etupään huoltoon Espoossa, Länsiväylän suunnilla?
Muutin vasta hiljattain Mankkaalle joten huoltopaikka on vielä hakusessa, Frank Nyman on tietysti Kauniaisissa yhtenä vaihtoehtona, onko kokemuksia paikan huollosta?
 
Kertoisiko joku asiaan perehtynyt kannattaako mun ostaa tällainen setti:

https://www.woolichracing.com/produ...2019-kawasaki-z1000-usb-denso-v3-package.aspx

Tarkoitus olisi, että saisin himassa tehtyä ainakin seuraavat temput.

Lambdan poisto.
Rev limitin nosto.
Secondary injector cut alemmaksi myös pienille vaihteille.
PAIR poisto

Varsinainen säätö tietty sitten jossain säätäjällä, vai kannattaako vaan viedä johonkin ja mihin? Itse majailen tällä hetkellä kuopiossa, joten turkuun tai tampereelle ei huvita lähteä. Tuon setin ostamista itselle mietin siksi, että voisi sitten jatkossa pieniä säätöjä tehdä itse, eikä tarvitsisi aina viedä johonkin pajalle.
 
Ei mielestäni kannata. Säätäjä laittaa tuon saman setin sulle halvemmalla, saa softan linjaa pitkin Woolichilta ja säätää dynossa. Näin jos yhdestä pyörästä ja säätökerrasta on kysymys.
 
Täällä potilas Z1000 '08. Pyörän ostaessa en huomannut kaikkia vikoja mutta viikon aikana selvisi että kytkin luistaa. Tuon kans pärjäsi ja tuli ajeltua aika paljon ja viimein vapaat koittivat ja pääsi pyörän selkään pitkästä aikaa. Kamat päälle ja baanalle - vaihteet eivät menneet kakkosta isommalle enään. Tuliko nyt kilsat täyteen ja kytkinremonttia tekemään? Levyt ja jouset löytyy meneekö ensi kertalaiselta remontti? Pakko tuo kytkin luistaminen on jossain kohtaa korjata joten mietin antaako ensi apua että vaihtee öljyt ja suodattimen vai suosiolla kytkin remontti ja samalla öljyt?
 
Back
Ylös