• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Z750

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja j0el
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Moro!

Nyt täytyy muutaman banditfoorumilla vietetyn vuoden jälkeen palailla takaisin tänne Org:n puolelle. Viikonloppuna tein kaupat -05 , Z750S :stä. Tukevan tuntuinen peli muutaman päivän ajojen perusteella. Pyörä on täysin vakio eikä itselläkään ole siihen aikomusta suuria muutoksia tehdä.... Ehkäpä alakate ja se pikkulokari ( hugger/bellyban?). Syksyllä olisi venttiilivälysten tarkastus ja säätö edessä. Vielä harkinnassa uskaltaisiko itse avata/ antaisiko korjaamon tehtäväksi. Ilmeisesti kustantaisi ~250;-.
Lyhyet valot olivat jonkun aikaa pois toiminnasta; eivät syttyneet normaalisti. Ajelin pitkillä sateessa kotiin. Kotosalla kun käynnistin uudestaan niin valot toimivat taas normaalisti. Olisiko CRC:n puutetta katkaisijassa.

Kävin katsomassa helsinkiläisessä mp liikkeessä z750 vm 2006 mallia, kun olen nimenomaan tykästynyt digitaaliseen mittariin. Pienestä se on kiinni. No anyways. Pyörä jäi kauppaan kahdesta syystä. Ensimmäinen ihmetys oli, että pyörässä oli tangossa kytkinpuolella ryyppy?!? Eikö zetat ole kaikki ruiskulla? Toinen syy oli, että pyörä oli kipattu ja kytkin levinnyt. Eikä ollut edes sitä digitaalista mittaria. Olikohan tämä joku toisesta pyörästä rakennettu malli tms.

Kävin katsomassa helsinkiläisessä mp liikkeessä z750 vm 2006 mallia, kun olen nimenomaan tykästynyt digitaaliseen mittariin. Pienestä se on kiinni. No anyways. Pyörä jäi kauppaan kahdesta syystä. Ensimmäinen ihmetys oli, että pyörässä oli tangossa kytkinpuolella ryyppy?!? Eikö zetat ole kaikki ruiskulla? Toinen syy oli, että pyörä oli kipattu ja kytkin levinnyt. Eikä ollut edes sitä digitaalista mittaria. Olikohan tämä joku toisesta pyörästä rakennettu malli tms.

Ei siinä varsinaista ryyppyä ole. Kyseinen vipu nostaa vain tyhjäkäynnin kierroksia jonkin verran, sama kuin pitäisit kaasua vähän auki. Varttikatteellisessa s-mallissa ei ole digitaalista mittaria, olikohan tuollaisesta tehty?

Mistä löytyy Z750S -05 valorele; lyhyt valo ei syty käynnistäessä & ei tule virtaa polttimoon. Luultavasti releessä vika mutta en saanut Haynes:n oppaasta selvitettyä missä ko. osa sijaitsee. Valon sulake on ehjä. => Soittelin varaosa myyntiin; valolle ei ilmeisesti ole relettä ollenkaan :), ihmekkös ettei löytynyt korjausoppaasta. Pitää perehtyä vielä vähän lisää mitä kautta virta tulee lähivalolle. Valohan syttyy vasta kun moottori käy.

Viimeksi muokattu:
Osaakos joku sanoa, käykö uudemman Tsetan putki tähän vanhempaan? Nettiosassa pari kivaa sliparitarjokasta.

Kävin eilen ajamassa pienen lenkin pitkästäaikaa.
Pienemmälle vaihtaessa oli ongelmia, koska välillä pienempi vaihde ei meinannut mennä millään päälle.
Isompaan vaihtaessa ei ollut mitään ongelmaa. Vaihde ei siis rutissut tai pitänyt mitään muutakaan ääntä, mutta se ei vaan mennyt päälle.
Olisiko kenelläkään arvausta mistä voisi johtua?

Kävin eilen ajamassa pienen lenkin pitkästäaikaa.
Pienemmälle vaihtaessa oli ongelmia, koska välillä pienempi vaihde ei meinannut mennä millään päälle.
Isompaan vaihtaessa ei ollut mitään ongelmaa. Vaihde ei siis rutissut tai pitänyt mitään muutakaan ääntä, mutta se ei vaan mennyt päälle.
Olisiko kenelläkään arvausta mistä voisi johtua?

Itsellä oli sama vika, mutta korjaantui kun irroitin vaihdevivun puoleisen jalkatapin ja purin sen osiin, putsasin ja laitoin akseliin vaseliinia.

Onko foorumilla madallettua pikkuZetaa kellään? Mamma on sen verran pieni, että varvisteluksi menee ja kertaalleen on jo kaatumatapit kokeiltu. (Onneksi allekirjoittaneen nostopukin kanssa töhöilyä ei lasketa :D )

Muuttuuko tää ihan fiaskoksi vedellä jos tiputtaa keulan pumppuja sen 10mm ja perää 25mm? -45mm settiä on taakse myös, mutta aika komeesti alkaa keulimaan sillä ja ei se voi kovin hyvää ajettavuudelle tehdä..

Tervehdys kaikille!

-04 Z750 omistaja tässä hei. Moottoripyörä on minulla tämän kesän, tai siis menneen kesän hankinta. 11 000 km tuli Z:lla rullailtua :)

Ajattelin ensi kesää silmällä pitäen vähän somistaa prätkää. Tarkoitus olisi ainakin pistää tanko uusiksi. En jaksanut selata koko aihetta läpi ja tarkistaa, että joko asiasta on keskusteltu. Mikäli näin on, ohjatkaa minut oikeaan paikkaan :)

Mutta kysymykseni koskee, että onko kokemuksia orkkiksen voittaneista tangoista? Tarkoitukseni olisi saada hieman leveämpi ajoasento, mutta ajomukavuudesta en mielellään ainakaan tinkisi? Onko näillä reunaehdoilla joitain vaihtoehtoja? Tarkotus on myös laitta peilit tangon päihin..

Jossain tässä ktjussa on juttua, moni noita tankoja vaihteli, niin myös minä. Itse tykkäsin LSL streetbarista, se on suorempi eikä ihan niin leveä kuin "yleis" krossitangot. Käytänössä vakiotankoon verattuna kaikki krossitankotyyppiset tangot leventää ja vie tankoa eteenpäin, eli ajoasento menee hiukan etukenommaksi.
Se miten se vaikuttaa ajomukavuuteen onko sit aika henk.koht. juttu, itse tykkäsin siitä ettei tanko ole "ihan sylissä" niinkuin se vakiotanko on.

Jossain tässä ktjussa on juttua, moni noita tankoja vaihteli, niin myös minä. Itse tykkäsin LSL streetbarista, se on suorempi eikä ihan niin leveä kuin "yleis" krossitangot. Käytänössä vakiotankoon verattuna kaikki krossitankotyyppiset tangot leventää ja vie tankoa eteenpäin, eli ajoasento menee hiukan etukenommaksi.
Se miten se vaikuttaa ajomukavuuteen onko sit aika henk.koht. juttu, itse tykkäsin siitä ettei tanko ole "ihan sylissä" niinkuin se vakiotanko on.

Kiitos vinkistä. :thumbup: Hyvän näköinen tuo tanko mitä nyt googletin. Mahtaako olla kokemuksia ihan suorasta tangosta?

Kiitos vinkistä. :thumbup: Hyvän näköinen tuo tanko mitä nyt googletin. Mahtaako olla kokemuksia ihan suorasta tangosta?
Ei zetassa, lähinnä customeissa noita on ollut. Tän tyyppisiin pyöriin ainakaan minä en suosittele, on ranteille aika rasittava ajaa. Pikkuisen on syytä olla taitosta, että ranteet pääsee parempaan kulmaan.

Näyttäisi tuosta LSL streetbarista löytyvän normaalin mallin lisäksi tollanen "high" malli. Onkohan tästä high mallista ihmisillä kokemuksia tai suosituksia verrattuna tohon normaaliin streetbariin? Ilmeisesti nostaa käsien asentoa hieman korkeammalle ja ajoasentoa pystymmäksi kuin toi normi..

Onko kukaan viritellyt Z takaosaa siten ,että alkuperäiset vilkut säilyvät. Valmiisiin vilkku/rekkari telineisiin taitavat minivilkut istua paremmin. (alkuperäisten liitospinta taitaa olla ~45 kulmassa)

Onko kukaan viritellyt Z takaosaa siten ,että alkuperäiset vilkut säilyvät. Valmiisiin vilkku/rekkari telineisiin taitavat minivilkut istua paremmin. (alkuperäisten liitospinta taitaa olla ~45 kulmassa)

nyt on talvella hyvää aikaa tilailla Ebay:stä koko setti, omaan tonniseen tilasin ja laitoin paikalle;
-LED minivilkut n.20e (pienet ja laadukkaan oloiset)
-kilpiteline n.40e (laadukas Saksalainen)
-rek.kilven LED valot n.3e (pienet ja himmeät, mutta ehkä nää asiansa ajaa)

Ebayssä on myynnissä myös telineitä joihin sopii alkup. vilkut, mutta samalla vaivalla vaihdat koko setin.

(oli yllättävän työläs homma repiä vanha kilpitelinehässäkkä pois...)

Moro. Mul on ajokkina tuo maailman rumin kawa z750s -05 ni olis tarkoituksena tehdä siitä naku mallin mukainen, mut mietityttää tuo mittariston vaihto... Eli osaako joku sanoa sopiiko/toimiiko nakun mittaristo tuohon s malliin.?

Back