• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Z750

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja j0el
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
aika hapokkaan näköistä ollut, kyllä purkaisin minäkin nuo kokonaan, sit osat ultraäänipesuriin ja tarvittaessa kiillottaisin vielä männät.
Purussa yritä saada vaan molemmat männät mahdollisimman ulos ennenkuin jompikumpi pullahtaa pois, ei niin väliä teetko nesteillä vai paineilmalla. toinen mäntä lähtee (avautuvilla) pihdeillä, sieltä kupin sisältä voi ottaa kiinni aika huoletta. Itse sain pois ihan normitongeilla joita käytin "väärinpäin" :)
 
juu, männät pihalle ja kunnon putsaus, tulee kumminkin parempi kuin tuossa paikallaan turatessa. Itsellä tiivisterenkaiden alle (siis uran pohjalle) oli kertynyt hapettumaa jonka sain putsattua pois hammaslääkärin rapsutustyökalulla. männät kiilloitin niin että laitoin pulttipyssyyn sopivan hylsyn, sen päälle pari kerrosta rättiä ja painoin männän siihen päälle ja killottelemaan sopivalla tahnalla. Jos on ultrapesuri käytössä niin hyvä, mutta ihan paineilmalla ja käsityökaluillakin saa tehtyä paljon hyvää.
 
Juu täytyy yrittää putsailla, ja irrottaa nyt Männät ekana. Varoa ettei jarrunesteet roisku minne sattuu.

Jos menee tämä jarrusatula hyvin niin taidan nykäistä samalla toisenkin puolen. Uskaltaisikohan muita pahimpia shaisseja liipasta pois 2000 hiomapaperilla männistä.

Teen tähän vielä tälläisen listan miten olen tuon jarrupurun sisäistänyt, jos vaikka onkin väärin.

-varovasti männät irti ja purkki alle kun tulee nesteetkin. Satulan irroitus että saa kunnolla putsata eikä tarvi tuolla lattialla painia. Pientä rapsuttelua hammasharjalla, mahdollisesti hiomatahnalla/vesihioma paperilla. Putsattuina läjään ja ilmaus, testaus.

Onkos jotain millä tököttiä jotai pitäisi esim mäntiin laittaa ennenkuin pullattaa takaisin paikalleen?
 
jarrumäntiin ja kumeihin luikasteeksi vain joko jarrunestettä tai jarrukumivaseliinia (monesti punaista)
 
Istuvuus kiiinni aikapaljon siitä millaiset kiinnikeet siihen itse teet. Ja se on raakapala, eli pohjatöitä on kanssa ennen on ennen maalausta. Eli halvaksi tuo ei tule jos joudut viemään esim. Johonkin automaalaamoon.
 
Vielä tässä ajattelin kysäistä pyörän öljyistä, ajattelin vaihtaa nyt kun en tiedä milloin tarkalleen on edellinen omistaja vaihtanut ja mitä sisään töötännyt. Kävin motonetistä hakemassa 4L kanikan Motul technosyntetic öljyä(?) 10w40 koostumuksella.

Elikkäs tämä, on vain pakkaus ilmeisesti uudistunut: http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/593134/0

Ennenkuin tyrkkään koneeseen niin ajattelin kysäistä mitä porukka käyttää omissaan taikka onko pahaa sanottavaa kyseisestä öljystä.
 
Moro,

Pyörä on 2008 z750.

Lähdin normaalisti ajamaan n. 2 m kunnes pysähdyin tankkaamaan. Tankkauksen jälkeen pyörä ei käynnistynyt. Eli startin rele naksui normaalisti, mutta startti ei pyöri saati moottorikaan. 2 vuotta vanhassa exiden 8,6Ah akussa oli tapahtumahetkellä 12,48V.

Tuli myös kokeiltua uudella akulla (12,79V) käynnistämistä, mutta startti siellä vain naksutteli. Sulakkeet ehjät ja liittimet mitä nyt penkin alta löytyy ovat myös. Työntämällä lähtee joka kerta käyntiin, mutta kun mäkistarttikäynnin jälkeen kokeilee napista käyntiin, pyörähtää startti ehkä puoli kierrosta, jos sitäkään. Startin sulakkeelta lähtee virta eteenpäin. F1 vikavilkkukoodi ei näytä mitään.

Eli olisiko tietoa mistä moinen johtuu ennen kuin puran tankin ja muut kikkareet jotta pääsen starttimoottoriin käsiksi? Itellä olisi veikkaus että startti olisi täynnä sinne kuulumatonta naheutta ja ahdistusta joten se ei jaksa pyöräyttää?


Kiitos ja anteeks :orgmp:
 
Oletko mitannut lähteekö releeltä virta eteenpäin? Tarkoitan siis, että releestä ei olisi kärki ottanut itteensä? Jos myös releen lähtevälle kärjelle tulee jännite, väittäisin, että vikaa tulee etsiä lähempää starttia. Joko liittimet (maajohto?) huonosti, hiilet luovuttaneet tahi sitten yksinkertaisesti jumissa, mikä kuulostaa 5v vehkeelle melko kummalta.

-Sami
 
Moro,

Pyörä on 2008 z750.

Lähdin normaalisti ajamaan n. 2 m kunnes pysähdyin tankkaamaan. Tankkauksen jälkeen pyörä ei käynnistynyt. Eli startin rele naksui normaalisti, mutta startti ei pyöri saati moottorikaan. 2 vuotta vanhassa exiden 8,6Ah akussa oli tapahtumahetkellä 12,48V.

Tuli myös kokeiltua uudella akulla (12,79V) käynnistämistä, mutta startti siellä vain naksutteli. Sulakkeet ehjät ja liittimet mitä nyt penkin alta löytyy ovat myös. Työntämällä lähtee joka kerta käyntiin, mutta kun mäkistarttikäynnin jälkeen kokeilee napista käyntiin, pyörähtää startti ehkä puoli kierrosta, jos sitäkään. Startin sulakkeelta lähtee virta eteenpäin. F1 vikavilkkukoodi ei näytä mitään.

Eli olisiko tietoa mistä moinen johtuu ennen kuin puran tankin ja muut kikkareet jotta pääsen starttimoottoriin käsiksi? Itellä olisi veikkaus että startti olisi täynnä sinne kuulumatonta naheutta ja ahdistusta joten se ei jaksa pyöräyttää?


Kiitos ja anteeks :orgmp:




Itse itselleni vastaten: Starttimoottori oli sisältä aivan täynnä kurapaskaa. Eli sen kun putsasi ja löi takaisin kiinni kaikki alkoi toimimaan. Hieman erikoista että sisällä oli niinkin paljon kuraa ja öljyä..

:orgmp::orgmp2:
 
Moro,

Aika monella ORG -laisella näyttäisi olevan SC-projektin silpari (ilman killeriä) ja kommanderi yhdistelmä käytössä.

Minun pyöräni (Z750 -07) pitäisi olla säädätetty tolle kokoonpanolle edellisen omistan mukaan, mutta mielestäni pyörä ei ole aivan säädöissään.

Kun ajaa pintakaasullla kierrokset n. 3500rpm. ja lähtee hiljaa painamaan kaasua, pyörä hiukan tukehtuu ja pörisee vaan hetken ennen kuin alkaa vetämään kunnolla.

Olisko kenellään mielenkiintoa vertailla kommanderin karttoja? Tai antaa muuten vinkkejä?
 
Viimeksi muokattu:
Kyselempäs nyt tästä topickista sitten aluksi. Mietin kuumeisesti, että mitähän sitä talven aikana pyörään tekisi, ja yksi idea olisi putken kiillotus.

Orkkis alkukäyrät on paikallaan, mutta muuten on devilin krominen putki, alkukäyrät näyttävät ikävän tummilta/kulahtaneilta verrattuna loppuputkeen joten ajattelin kysellä onko kukaan koskaan kiillottanut näitä? Onko mahdollista saada kiiltäväksi, ja onko ainetta jolla suojata mahdollista kiiltoa?

2004 750 zetasta kysymys.
 
Kuinka Z750 etupää jäykemmäksi? Nyt riitti etujousien pohjaaminen ja letkuilu. Onko jengillä kokemuksia tiukemmista etujousista Z750:een (vm. 04-06)? Olen miettinyt Bitubon settiä (jousivakio k=1,0) ks. linkki: https://www.storm-motor.fi/osat/moottoripyorat/kawasaki/z750/2003/etujouset-z750-linear-k10-04-06/
, mutta ovatkohan nämä jo liian jäykät, kun elopainoa on vajaat 80kg ilman varusteita?? Orkkisjousien jousivakiosta ei ole tietoa, mutta kuulemma k=0,95 jousilla pikkuzeta toimii hienosti...
 
Edelliseen kysymykseeni itselleni vastaten, on ajatuksissa alkanut nuo alkukäyrät unohtumaan jo.

Nyt on mielessä tangon vaihto, edellisen omistajan toimesta on timeless racingin ilmeisesti crossi tanko taikka vastaava. Aika leveä ajoasento on, eikä sinänsä haittaa menoa kun siihen on tottunut, muttamutta. Tällainen lyhyt kaveri kun olen niin olen miettinyt jos tankoa saisi ihan himpun verran itseeni päin/korkeammalle. Tangoista ihmeellisempiä tietämättä käännyn viisampien puolee ja kyselenkin mikä tällainen tanko voisi olla?
 
Täytyy käydä katsomassa motonetissä varmaankin lisää, jos joku on tankojaan vaihdellut niin vinkkejä peliin :)
 
Jotain pitäisi tehä -04 zetalle kun ei käy kaikilla sylintereillä. Joten milläs ootte saanu tuolta tulpat pois kun on aika ahas paikka??
 
Viitsiskö joku mitata miten pitkät orggis etujarruletkut Z750 on? Erityisesti kiinnostaa se letku joka tulee jarrukahvalta jarrusatulalle...
 
Moro!

Onkos porukka täällä ährännyt zetaansa kiinni minkäänlaisia tuulisuojia pitempiä matkoja varten? Itseä voisi kiinnostaa tällainen jos esim motarilla ajelee. 80km/h menee vielä ihan mukavasti, mutta 120 alkaa olemaan jo aika tuulista.

Olen katsellut noita Kawasakin omia pikkusuojia, mutta aika pienehköjä ovat. Ei siinä että kuskikin on kyllä matala joten ihmeellistä heittoa ei tähän tarvitsisi.

Katsellut myös näitä tarvike suojia mitä esim. Mra valmistaa. Tulisi kiinni ohjaustankoon, onko kokemuksia?

https://www.storm-motor.fi/mp-tarvi...leistuulisuojat/mra-tuulisuoja-v-flow-z-savu/
 
Moro, omassa 2010 zetassa on tuollainen "isompi" tuulisuoja joka on vain tangossa kiinni. Toimii hyvin ja motarinopeudetkin menevät kohtuu kivuttomasti. Kuva systeemistä löytyy tuolta 07-> zetojen ketjusta. Näppärä irroittaa kun ei ole tarkoituksena ajella tourinkia.
 
Back
Ylös