• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Z750

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja j0el
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tervehdys!

Tuli tuossa hetki sitten hankittua -06 vuosimallin pikku-zeta, mittarissa vajaa 40tkm, ja huoltohistoria 24tkm huollon jälkeen enemmän ja vähemmän hämärän peitossa? Eli kysymys kuuluukin että mitkä perushuollot olis tässä kohtaa viisasta käydä pyörään teettämässä/tarkistamassa?

Entä mistäpäin Treen lähialueilta löytyisi hyvät Kawa huoltajat? Ainakin ketjut täytyis nyt pikaisesti päästä kiristään jonnekkin:no:

Näin muutaman sadan kilsan ajon jälkeen pyörä ainakin tuntuu ihan toimivalta laitteelta, mitä nyt tuota ketjujen löysyyttä ite vähän ajaessa miettii, mutta muuten ei ole ongelmia tullut vastaan.
Hieno laite jokatapauksessa:WAZAAP:
 
^Mitä jos annat tarkempia tietoja niin tuo historia voisi selvitä edellisiltä omistajilta. Itse asiassa tämä voisi olla vaikka minun vanha peli jonka historian tunnen nimenomaan 24-33 tkm väliltä, onko oranssi ja SC-hiilikuituputkella, rek. ZW-...?
 
1. Omistaja ajoi siihen 30tkm kohdalle, 2. omistajalta pyörän ostin, joka kyllä kertoi vaihdelleensa öljyt jne. perushuollot tehneensä, ja kertoi että joku "vähän isompi" huolto oli tehty jossain kohtaa viime kesänä, mutta ei kuitteja tai mitään merkintöjä huoltokirjassa. :sad:
 
^Se isompi huolto on varmaan venttiilivälysten tark./säätö joka pitäis muistaakseni tehdä 20-24 tkm. Jos se on tehty ja öljyt vaihdettu säännöllisesti niin se on siinä, eikun ajoa! Väriseekö muuten kierroslukumittarin neula tyhjäkäynnillä? Jos vipattaa niin ehkei venttiilijutskaa ole tehty, mutta tuskinpa noilla kilometreillä. Ei sitten ollutkaan minun vanha.
 
Joo eli 24tkm kohdalla venttiilit säädetty+kytkinlevyt vaihdettu, 18tkm kohdalla jarrunesteet, keulaöljyt->jäykennys

Ei mun mielestä värise se digimittarin palkki tyhjäkäynnillä, tai en ainakaan muista että värisis, täytyypä kiinnittää huomiota ens kerralla, mut tosiaan huoltokirjassa on kuiten toi venojen säätö sentään :thumbup:
 
Tässä uusi foorumilainen ilmoittautuu!
Kava Z750 / 05 seuraavanlainen ongelma. Olin ajelulla ja n.tunnin kahvitauon jälkeen ei moottori enää käynnistynyt.
Pyörittää starttia. FI valo vilkkuu startatessa vinhasti. Sulakkeet pyritty tsekkaamaan. Akku vaihdettu. Mielestäni ei iske kipinää. Yritetty "maadoitus johdolla" saada vikakoodia selville mutta tuolloin ei FI pala lainkaan. ECU rikki vai voisiko olla jokin
yksinketainen syy?
Nyt on pyörä kärryn päällä pihassa ja ajamaan pitäisi tietty päästä.
Vinkeistä etukäteen kiittäen! :O
 
Onko pyörässä ajonesto ja jos niin miten ongelmaan pääsisi käsiksi...
Kaikki vinkit otetaan kiitollisuudella vastaan!
Ostin pyörän (ensimmäiseni) syksyllä ja kokemukset siitä ovat erittäin vähäiset...
Acran vaimennin siinä ainakin... olettaisin ettei muuta ja tähän saakka hörähtänyt käymään kun on käynnistysnappia vain vilauttanut... :sad3:
 
Ei tuossa mun mielestä mitään ajonestoa ole.
Kaatotunnistin vois olla yks viallinen osa joka tekee tuota.

Miten luit koodit, oliko varmasti oikea tapa?
Eli virrat päälle, anna sen käydä ne starttirutiinit ja sitten keltainen piuha akun - napaan.

Jos tuo ei näytä mitään, kokeile 2-moodia:
Sen sijaan, että laitat kerralla johdon kiinni akun - napaan, nopeasti naputa johto akun kantaan viisi kertaa (noin sekunnissa) ja vasta kuudennella jätä kytkentä kiinni. Tuon pitäis näyttää myös vanhat vikakoodit, jos se ei jostain syystä ole päällä.
 
Ei näyttäisi z750:ssä olevan ko.tekstiä virtalukon ympärillä.
Kokeilin vielä uudelleen tuota viamääritys virhe koodin tsekkausta.
Ensi alkuun yhtä "mykkä" kuin aiemminkin.... Hetken johtoa napaan paineltuani rupesikin välkehtimään.c
Olin tulkitsevani sen 23:yksi joka näemmä nokka akselin asentoanturi.
No otin anturin irti sylinterin päästä ja putsasin (yläpää jäi vielä kiinni kun en ehtinyt tankkia irrotella) ja laitoin paikoilleen.
Iirroitin vielä kokeeksi ECUn...
Ikävä kyllä sama lopputulos kuin aiemminkin. Startti pyörii ja FI vilkkuu vinhasti. Ei mitään muuta eloa.
Kokeilin tuota vikakoodilukua mutta aivan mykkä. Ei mitään välähdyksiä.
Voisiko tuo anturi olla rikki vai koko ecu vai jotain muuta?
Tuo vikakoodin "lukemattomuus" / epäselvyys myös outoa!
PS.olen viikon verran offlinessa/etelän lämmössä... (täällä kun ei meinaa näköjään helteet vielä alkaa...) joten jos
ei ASAP korjaannu niin mopotin saa hetkisen valo hoitoa... Tiedä vaikka auttaisi... :right::bye::;):
 
Tarkasta se yläpää seuraavaksi. Mulla oli kampiakselin asentotunnistimen liitin väljä R6:ssa ja oireina oli välillä kauhea pätkiminen ajaessa, välillä ei mitään ongelmia ja välillä startti pyöri ilman käynnistymistä ja vilkutti vikavaloa. Puristin naarasliitintä pihdeillä kevyesti tiukemmaksi ja sen jälkeen ei ole ollut mitään vikaa.
 
Näin toimitaan...
Palaan aiheen tiimoilta ensi vk:n jälkeen kun olen taasen paikalla.
Kiitos tässä vaiheessa! :jpstyle:
 
-06 zetasta jäi pyörimään ylimääräisena alkuperäinen putki, ketjusuojus ja öljynsuodatin. Nyt sais halavalla.:)
 
Näin toimitaan...
Palaan aiheen tiimoilta ensi vk:n jälkeen kun olen taasen paikalla.
Kiitos tässä vaiheessa! :jpstyle:

Moi taas!
Etelän lämpö koettu ja takaisin sorvin ääreen...
Kawan valohoito ei auttanut.
Edelleen startatessa FI vain vilkkuu vinhasti...
Otin tuon nokka akselin asentoanturin yläpään liitoksen irti... Vaikutti ihan
Asiallisesti... Edelleen pyörittää mutta hengetön... Ja mitähän teen väärin/missä vika
kun en saa tuota vikakoodivälkehdintää aikaiseksi lainkaan?
Vinkeistä kiittäen! :paikallatuulee:
 
Moi taas!
Etelän lämpö koettu ja takaisin sorvin ääreen...
Kawan valohoito ei auttanut.
Edelleen startatessa FI vain vilkkuu vinhasti...
Otin tuon nokka akselin asentoanturin yläpään liitoksen irti... Vaikutti ihan
Asiallisesti... Edelleen pyörittää mutta hengetön... Ja mitähän teen väärin/missä vika
kun en saa tuota vikakoodivälkehdintää aikaiseksi lainkaan?
Vinkeistä kiittäen! :paikallatuulee:

Ootko vaihtanu sliparit zetaasi? lambda anturi kiinni?
 
Ootko vaihtanu sliparit zetaasi? lambda anturi kiinni?

Itse en ole muuta kuin öljyt vaihtanut. Edellinen edellinen omistaja lienee laittanut ja mopottimessa on siis
Akrapovic SP Series / MS-H5/3.
Tätä palikkaa lienee osuus joka moottorin takaosasta taaksepäin? Pakosarja alkuperäinen?
En äkkiseltään huomannut lambda anturia lainkaan?
Mielestäni ainakin äänet olivat hyvinkin katuuskottavat! :)
Vielä kun toimisi... :paikallatuulee:
 
No niin, nyt on tullut pikku-zetalla kokemuksia rapiat 2 tkm ja alkaa olla sen aika että tuo vakio stonga saa lähteä:pissed: Eilen paikallisia tarvikeliikkeitä kierrellessä tulin siihen tulokseen että timeless racing (motonet 24,90e) ei hävinnyt stormin vastaavalle stongalle (99e) niin paljoa ettenkö sitä hakisi pois.

Kysymys kuuluukin että mitä kikkoja/jippoja tuossa stongan vaihdossa on? Jostain muistan lukeneeni että vasemmalta puolelta kannatti purkaa jotain, johonki piti porata reikää jne..?:O Ja miten kahvat yleensäkin saa irti vakio stongasta ja miten ne kiinnitetään uuteen?:tyhmäminä:
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös