CTD
New member
Itselläni on juurikin tuo motonetin timeless omassa z1000:ssa ja jostain syystä (keveys? jäykkyys?) se värisee aivan helv**isti ilman lisäpainoa. Olenkin normaalien tankopainojen lisäksi työntänyt lähes koko putken täyteen lyijyä, että sain värinät edes siedettävästi hallintaan. Harkinnassa on kuitenkin teräksisen stongan hankinta.No niin, nyt on tullut pikku-zetalla kokemuksia rapiat 2 tkm ja alkaa olla sen aika että tuo vakio stonga saa lähteäEilen paikallisia tarvikeliikkeitä kierrellessä tulin siihen tulokseen että timeless racing (motonet 24,90e) ei hävinnyt stormin vastaavalle stongalle (99e) niin paljoa ettenkö sitä hakisi pois.
Kysymys kuuluukin että mitä kikkoja/jippoja tuossa stongan vaihdossa on? Jostain muistan lukeneeni että vasemmalta puolelta kannatti purkaa jotain, johonki piti porata reikää jne..?Ja miten kahvat yleensäkin saa irti vakio stongasta ja miten ne kiinnitetään uuteen?
![]()
Vanhat tupet lähtee joko vetämällä tai leikkaamalla irti (jos ei tarvitse uudelleen käyttää). Hallintalaitteiden puolikkaat ovat ruuveilla kiinni toisissaan ja niissä olevat muovitapit pitävät ne kiinni tangossa.
Reijät tosiaan pitää hallintalaiteiden tapeille porata ja itse käytin "jiginä" muovista putkiliitintä, johon porasin ensin reijän ja sitten teippasin stongaan oikeaan kohtaan kiinni. Kunnon kolo pistepuikolla vielä ennen porausta, niin ei lähtenyt terä vaeltaan ja reikä tuli haluttuun kohtaan. Tarkkana saa olla, että reikä tulee oikealle etäisyydelle tangon päästä. Ainakin tuossa gen1 tonnissa on alkuperäisessä stongassa viisteet, joiden päälle orkkis painot asettuu. Jos siis mittaa reiän paikat alkuperäisen stongan päästä, niin menee viisteen verran pieleen (ei minulle tietenkään näin käynyt
), koska timelesissa ei tuota viistettä ole. Uudet tankopainot joutuu siis myös hankkimaan.Eipä tuossa juuri muita kompastuskohtia ole, kunhan rauhassa irroitusvaiheessa katsoo mitä kautta mikäkin vaijeri ja letku tulee ja ottaa vaikka kuvan auttamaan muistia.
Eilen paikallisia tarvikeliikkeitä kierrellessä tulin siihen tulokseen että timeless racing (motonet 24,90e) ei hävinnyt stormin vastaavalle stongalle (99e) niin paljoa ettenkö sitä hakisi pois.
Ja miten kahvat yleensäkin saa irti vakio stongasta ja miten ne kiinnitetään uuteen?
heti on mukavampi ajoasento, vaikkakin mietin vielä että laittaisko kuitenki riserit vielä kaveriksi
tankopainot on vielä ostamatta, ja sen kyllä tärinässä huomaa, mutta ei se mulla ihan niin paha ole että ajoa kauheasti haittaisi, mutta kyllä ne silti täytyy käydä ostamassa ja sit näkee että miten ne vielä vaikuttaa?
Sopii ainakin omaan makuun paremmin kuin tuo xx. Pyörässä oli valmiiksi leveämpi tanko, joku sliparinpätkä, pc ja k&n ilmansuodatin. Ratastuksesta en tiedä, ei tullut katsottua, mutta nopeusmittari näyttää satasen vauhdeissa noin 120km/h ja kierrokset huitelee reilussa 5000. Osaakohan joku sanoa tämän perusteella onko tuo vakioratastus? 


Nakkokaahan vinkkejä mikä toimii mustassa pyörässä. Makuasioitahan nämä 

