Z750

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja j0el
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuli hankittua motonetistä huoltopukit.. Takapään pukki toimii ihan hyvin, mutta etupäähän en joko osaa, tai sitten ne putkien alapäähän tulevat tapit ei zetorille passaa ollenkaan? Onko kellään vastaavaa pukkia ja olisi saanut jotenkin värkättyä paremmat tapit, tai ystävällisesti neuvoisi osaamatonta :D

Niin ja onkos korjausopasta+räjäytyskuvia yms. saatavilla jostain netin syövereistä, vai onko ainut vaihtoehto se Haynesin kirjanen?

edit: nämä pukit siis kyseessä: etu & taka
 
Edellinen mopo oli -06 Z750 ja kaupan lisänä tuli myös pukki taakse ja siihen oli ilmeisesti itse tehty lisäpukki ja se toimi lisäpukin avulla myös etupäässä. En tosin käyttänyt sitä ikinä, pukit on vielä ja ovat nähtävinä Uudellamaalla. Nykyiseen adapteriholkki on liian paksu mutta olen katellut siihen ohuemman ja pidemmän jos vaikka nostaisi nykyisen etupään ylös ja tutkailisi että onko ohjauslaakerissa kaikki ok, nikeltää hitaissa t-risteyksissä.
 
Edellinen mopo oli -06 Z750 ja kaupan lisänä tuli myös pukki taakse ja siihen oli ilmeisesti itse tehty lisäpukki ja se toimi lisäpukin avulla myös etupäässä. En tosin käyttänyt sitä ikinä, pukit on vielä ja ovat nähtävinä Uudellamaalla. Nykyiseen adapteriholkki on liian paksu mutta olen katellut siihen ohuemman ja pidemmän jos vaikka nostaisi nykyisen etupään ylös ja tutkailisi että onko ohjauslaakerissa kaikki ok, nikeltää hitaissa t-risteyksissä.

Saisitko laitettua kuvaa tuosta "lisäpukista"?
 
En tiedä näistä pukeista mitään ja ehkä tämä on ihan normaali tapaus.
Onkohan pukki edes oikein tässä mutta sillä saa etupään nostettua ja kuvassa on pikkuzetan adapteri, adapteria vaihtamalla käy varmaan muihinkin. Mysteeriksi jää myös kuvissa näkyvät pyöreät tapit jotka on tarkoitettu nivelkohtaan mutta jos ne on paikallaan niin nivel liikkuu vapaasti. Olen nostellut tällä vain takapäätä.
http://aijaa.com/CxUsDA
http://aijaa.com/XTAddJ
 
...
Ja toisaalta mitä hintaluokkaa nuo isommat huollot on yleensä? Ja myös saa ehdottaa liikettä Oulun seudulta, jossa kannattaisi pyörää käyttää. Kulkine siis allekirjoituksen -06 seiskapuokki..

Kyselin muutamasta paikkaa tarjousta ja ainoan vastauksen sain emc:ltä ~400e. Tuohon hintaan siis n. 3h töitä, ilmansuodatin, tulpat ja jäähdytysnesteet sekä se tarkistuslista (mitä lie sitten heidän listassa on).
 
Speedohealer..

Tarvis kawaan ny tuommosen ku välit menin vaihtaan.
Oisko kellään myydä taikka suositella mistä löytys halvalla??
 
Löytyiskö keltään ylimääräisenä mustaa ducktailia -06 zetaan (750)?

Lisäksi kymysys liittyen pyörän nostoon.. voiko pienellä hallitunkilla nostaa jostain keskivaiheilta mopottimen kokonaan ylös, jos käyttää samalla takapukkia?
 
Ehkäpä näillä vinkeillä voi vaikka rohkaistua nyppimään ne häiritsevät tarrat hitoille.
Mustahan se tuo mopotin on mutta katsotaan miten käy, aika hyvässä kuosissa kyllä se maalipinta on mutta voihan siinä eroa näkyä.

Itken sitten täällä jos homma menee vituralleen :grin:


Noniin, itseäni lainaten :grin:

Tuli vihdoin nuo tarrat pois nypättyä, täytyy sanoa, että aika kivuton toimenpide oli kyllä.

Ihan sormineen nappasin tarrat pois. Sen jälkeen lämmitin emännän hiustenkuivaajalla liimatahroja samalla kostealla mikrokuituliinalla hangaten ja avot, ihan siistiä tuli.
Tottakai tarroista jäi hieman erilaista pintaa joka valoa vasten hieman näkyy mutta jos vetäsen juurikin jotkut naarmunpeitto-kliineri-mitkälievahat siihen vielä niin eiköhän se vielä siitä parane vielä.

Kiitokset vinkeistä.
 
Kaverin puolesta kyselen..
Pyörä on 2005 z750S. Käypiikö sama slipari ku normi z750:een? Ja olisiko kenelläkään sliparia kaupan. Ei siis vakio sliparia :grin:

Ja sitten madalluksesta..
Koiranluut hakusessa. Onko kellään mittoja tai linkkiä josta löytäisi mitat jolla teetättäisin uudet pidemmät?
Tässä viestiketjussa oli paljonkin juttua madalluksesta mutta en nyt jouda koko ketjua käydä läpi :boring:

Kiitosta ja näkemiin :)
 
Olisi ylimääräiseksi jäävä Powercommander 3-USB, käy ainakin vuosien -09-12 Z750 malleihin :)! 190e hujakoilla olisi hinta tai lähin tarjous :)
 
Eikö se kohta oo jo kesä? :D Tässä talven mittaan on tullut pyörää jo huollettua (perus kiristykset ja rasvailut) ja suunnitelmissa olisi laittaa vaihdenäyttö vielä. Stormilta ainakin näyttäisi saavan helposti kytkettävää mallia. Onko tiedossa kellään muita vaihtoehtoja, tai olisiko jollain jäänyt jopa ylimääräiseksi? :;):
 
Onko jollain vinkkejä ton bellypanin ostoon 2011 malliin? Ebaysta varmaan sais halviten, mutta minkä verran niistä kannattaisi maksaa kun tuntuu olevan hinnat 150-300 väliltä :)
 
Eikö se kohta oo jo kesä? :D Tässä talven mittaan on tullut pyörää jo huollettua (perus kiristykset ja rasvailut) ja suunnitelmissa olisi laittaa vaihdenäyttö vielä. Stormilta ainakin näyttäisi saavan helposti kytkettävää mallia. Onko tiedossa kellään muita vaihtoehtoja, tai olisiko jollain jäänyt jopa ylimääräiseksi? :;):

Tein hieman itsekkin joku viikko tutkimusta ja päädyin tulokseen että haen tämän kun pyörällä pääsee hakemaan. :thumbup:
Ilmeisesti laatutuote ja paljon kehuttu.
 
Viikonloppuna tuli otsikonmukainen pärrä haalittua, vm. 2004 ja ajettu noin 36tkm.
Kauden alkua odotellessa katselen, josko tuo kaipaisi jotain tuuninkia. Bellypan on kyllä jo vähän hakusessa jos joku hyvänoloinen löytyisi. Miksei myös sivulaukut tuon takalaukun ohelle :p
 
Morjens.

Paras tai ainaski hyvä moottoriöljy kawaan??
Tiedän että aiemminkin tämä aihe on käsitelty mutta en jaksaisi millään käydä koko ketjua läpi :boring:
Sen verran muistelisin että joillaki öljyillä oli ilmennyt jonkinmoista ongelmaa..

Näkemiin kiitos
 
Mulle laittovat merkkihuollossa motulin 5100. Pelannu niillä hyvin, castroliakin oli kerran laiteltu. Nyt laitoin talviteloille samat motulit sisään, korjaamolla sanoi että turbopyörissä toiminut kuulema castrolit. Joskus ollut niissä peleissä kuulemma motulilla ongelmia, mutta näissä perusvehkeissä taitaa kuulemma pelata joskus huonommillakin öljyillä paremmin. Ilmeisesti tärkeämpää pitäytyä samoissa öljyissä (kytkin tottuu?). Pyörä z800.
 
Morjens.

Paras tai ainaski hyvä moottoriöljy kawaan??
Tiedän että aiemminkin tämä aihe on käsitelty mutta en jaksaisi millään käydä koko ketjua läpi :boring:
Sen verran muistelisin että joillaki öljyillä oli ilmennyt jonkinmoista ongelmaa..

Näkemiin kiitos

BEL RAY EXP 10W-40 mulla toiminut pari vuotta kaikin puolin hyvin. Motonetissa 4L 49,90€
 
Äänimerkki vaikuttaa menneen lopullisesti mykäksi.. ruuvisäätö ei enää auta, onko tuon henkiin herättämiseen arvon voorumilaisilla jotain niksejä? Vai hommatakko suosiolla uus ja kenties samantien parempi :blink:

Merkintojen perusteella (TPAR820 DGM14501KA) ebay tarjoaa muutamaa erilaista reilun 20e hintaan, joten sieltä varmaan tilaukseen, jos ei eloa tuohon enää saa.. onko kukaan korvannut orkkista jollain paremmalla?
 
Mulla kans tonnisessa zetassa töötti oli mykkä. Laitoin biltemasta kuuden euron torven tilalle, tais mykistää ekojen sateiden jälkeen sekin. Sit pistin motonetista Hellan töötin, muistaakseni noin 18€. Se oli hyvä!
 
Back
Ylös