• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

ZRX 1200 R/S

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mikanrb
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
ois kuitenkin kiva tietää mitä omassa pyörässä on tehoa. Voishan sen tietysti penkittää, mutta ainakin Molitor Naantalissa pyytää penkkiajosta muistaakseni(n. vuos sitten) jotain 80 euroo!? Eikä taida Turun seudulla toista ollakaan?? Tai hetkonen! Moto-Italiassahan on. Mutta pääseekö sinne kokeilemaan? Hmm..
Molitorissa oli penkkiajo joko 50€ tai 60€, kun pari viikkoa takaperin sinne soittelin ja asiaa tiedustelin. Eli halpaahan tuo on ku heinän teko, vai miten se nyt meni?  
tounge.gif

Korpiaholla Marttilassa on myös penkki...ei taida kyllä enää olla Turun seutua. Tuonne olen omaa Rexiä koittanut säätöön saada, mutta tiukassa ovat Erkalla vapaat ajat.

Ampukaas ny alas Biken ankka, että ZRX1200 takajousisäätö ja takasjousitus ei toimi ja pyörä on siksi huono mutkissa(?)

No en mä ainakaan voi vielä sanoa, että mulla ois jotain valittamista ZReXin takajousituksesta. Mukavalta tuo ainakin tuntuu, vaan ei liian pehmeältä. Voi olla, että ongelmia esiintyy kun ajetaan romut maassa, mutta tällaiselle normaalille renkaan kuluttajalle tuskin ilmaantuu onkkelmia. Toinen juttu sitten on, että antautuuko takapää kun mamma ja matkatavarat otetaan kyytiin, mutta toisaalta silloin mä ajan vieläkin varovaisemmin.
nixweiss.gif
Vielä...

Se Biken testi oli toisiks viimesessä numerossa. Ne haukku mm. säädön täysin merkityksettömäksi. Se oli hyvin kriittinen, se mutka-ajo-ominaisuuksien käsittely.
Muistan, kun zrx1200 tuli. Se oli myönteinen kuvaus: "Todellinen rähinäpyörä". Sama oli kuitenkin lehti.

Joopajoo. Bike tosiaan moitti ZRX:n takajousitusta ja sen säätöä hieman huonoks, mutta toisaalta muistaakseni Fast Bikesin vertailussa Kawa oli urheilullisin ja nopein pyörä. Vertailun muut pyörät olivat Honda CB1300, Suski GSX1400 ja Yamaha XJR1300. Jos Kawaa verrataan vaikka ZX10R:ään niin varmasti jää toiseksi säädöiltään ja alustaltaan.Välillä tuntuu siltä, että Biken testaajat voisivat testata pyöriä niiden otaksutun käyttötavan mukaan.. Toisaalta on tietysti hyväkin, että pyörillä ajetaan niinkuin ne olisivat kaikki kilpureita! Pyörää ostava ihminen pystyy helpommin arvioimaan haluaako hän pyörän jonka jousitus antautuu äärimmäisessä rata-ajossa, mutta josta löytyy muskelia ja munaa!  
bowdown.gif
Helposti kuitenkin käy niin, että haukuttu pyörä saa huonon maineen syyttä suotta. Onhan selvää, että ZRX:ää ei aivan ole suunniteltu sellaiseen äärimmäiseen ajoon, jossa jousituksen puutteet tulevat varmasti esille. Sellaista pyörää hakeva tuskin ees harkitsisi ZReXiä... Ja saahan noita jousituskomponentteja vaihdettua! Ainakin Öhlins, WP ja Wilbers valmistaa ZRX:ään takavietereitä. Toinen juttu on kannattaako moinen...Ne kun maksavat aika perkeleesti! Onneksi me immeiset arvostamme eri asioita.
062802jumpie_prv.gif
Muutenhan kaikki prätkät vois olla samanlaisia..
tounge.gif

Joopajoo. Bike tosiaan moitti ZRX:n takajousitusta ja sen säätöä hieman huonoks, mutta toisaalta muistaakseni Fast Bikesin vertailussa Kawa oli urheilullisin ja nopein pyörä. Vertailun muut pyörät olivat Honda CB1300, Suski GSX1400 ja Yamaha XJR1300. Onhan selvää, että ZRX:ää ei aivan ole suunniteltu sellaiseen äärimmäiseen ajoon, jossa jousituksen puutteet tulevat varmasti esille. Sellaista pyörää hakeva tuskin ees harkitsisi ZReXiä... Ja saahan noita jousituskomponentteja vaihdettua! Ainakin Öhlins, WP ja Wilbers valmistaa ZRX:ään takavietereitä. Toinen juttu on kannattaako moinen...Ne kun maksavat aika perkeleesti!
Itse ZRX:llä aikani ajaneena voin allekirjoittaa että ko.malli on todellakin luokassaan paras. (vastaan GSX1400/XJR1300)
ZRX:stä saa todella muikean ja nautittavan mopon myös rataajoon... siitä kun vaan kääntää vitjan säätö epäkeskon 180 astetta ja laittaa hieman matalamman ohjaustangon kiinni niin homma toimii!
Takapään iskunvaimennus riittää aivan takuulla ainakin niin kauan kuin ei nosta jalkatappeja ylöspäin... ja sitäkin ennen ollaan todella kallellaan tuollaiselle mopolle.
Itse valitettavasti luovuin "lehmästäni" kun siinä alkoi olla kilsoja jo sen verran ettei sitä enää radalla kehdannut rääkätä.
Kaipuu jäi... ei voi mitään.
HUIPPU LAITE!

PS. googlettakaapa ZRX wired... ausseissa osataan!
inlove.gif

Yks juttu, mikä noissa englantilaisten testeissä töksähtää. Kun ZRXällä mentiin kaupunkiin, niin just ko. Biken vertailussa taidettiin mainita, että "suddenly it all makes sense". Siis että mainio peli cruisailla taajamissa. Mutta sen toteamiseen riittää yksi lause, kun rata-ajon kehnoutta on ensin päivitelty kolme palstallista. Samoin matkantekoon pyörä sopii hyvin, ainakin s-malli.
wink.gif

Mutta kummassakohan sitä zrexerit ajelevat enemmin, kaupungissa ja tien päällä vai radalla?

Eli englantilaiset toimittajat, jotka työkseen testaavat mopoja ovat niin kallellaan tohon urheilulliseen ajoon, että oikeastaan muilla seikoilla ei ole mitään väliä. Testejä on kiva lukea, mutta täytyy aina ottaa huomioon myös tuo seikka. Jonkun gixxerin jälkeen hemmo lähtee paahtamaan mutkapätkää samalla tyylillä, niin totta hemmetissä zrx on pettymys... Toisaalta mun takamuksen alle, mun ajotyyliin ja mun tarpeisiin kyykky rataohjus taas ois kerrassaan sopimaton vekotin.

Mutta kun tietää ite mitä haluaa ja luottaa omaan arvostelukykyynsä sekä tietää tarpeensa, niin homma toimii.
biggrin.gif

Olen huomannut saman arvosteluongelman mp-lehdissä. Arvostellaan niin kuin sillä vain radalla ajettaisiin.
Aika harva meistä taitaa ZReXillä aivan hirveästi radalla ajella.

Minä olen ainakin tyytyväinen pyörään, sopii hienosti tarpeisiini ja ajotyyliin. Tänäänkin n. 100 km kaupungissa ja maantiellä oli AIVAN UPEAA
biggrin.gif
biggrin.gif
. Vääntöä riittää ettei tarvitse koko ajan polkea vaihteita, kiihtyy hyvin ja on myös kiva ajaa kovaa. Harmi vaan noi nopeusrajoitukset
confused_orig.gif

Tänään...jaa, siis korjaan eilen tuli ensi kerran koetettua ZRX daamin kera ja on pakko todeta, että pyörä käyttäytyi paljon paremmin kuin osasin olettaa! Oli jopa mukavampi kuin ed. pyörä eli ZZR1100. Tosin Zetorissa taisi takaruuvi vedellä jo viimeisiään... Takapään säätöjä rustasin ZReXissä kaikkia pykälän tiukemmiksi. Pyörä nieli niin terävät kuin loivatkin montut tosi huomaamattomasti. Olen helvetin tyytyväinen hankintaani!  
033102beer_1_prv.gif

Todettakoon muuten, että sen Fast Bikesin testin, jonka luin voitti Yamaha XJR1300. Sen mainittiin olevan eniten muskelipyörämäinen, siis todella skrode pyörä. Pyörällä ajaneena on sanottava, että on vaikea löytää(Kawa ZRX1200?
biggrin.gif
) parempaa ja fiilikseltään oikeampaa muskelipyörää... Kawa jäi tuossa testissä viimeiseksi. Siitä ei löytynyt testissä haettua muskelipyörämäisyyttä, vaikka olikin tehokkain. Sen todettiin olevan käytökseltään, ulkonäöltään ja moottoriltaan liian sporttinen....
062802jumpie_prv.gif

Mun ZRX 1200R on hopean värinen. Näyttää kuvissa surkeelta, mutta on todellisuudessa ihan helvetin hyvän värinen!
smile_org.gif
Uudet peilit, vilkut ja piippu ois tarkotus asentaa, sekä siirtää töötti johki muualle tuosta jäähyttimen alareunasta. Onkos jollain kokemusta R-mallin spoileripleksistä? Onko hyötyäkin vaiko vaan rumempi kuin alkuperäinen?

Käväsin tuossa viime lauantaina Raision Bike Worldissa ja uusien pyörien rivistössä komeili musta ZRX1200 naku-versio. Luulin pyörän olevan -04 mallia, koska siinä oli mustat vanteet. Viime vuoden mustassa nakussahan oli kullan väriset. Mutta lähempi tarkastelu osoitti, että tässä BW:n Kawassa oli kuusimäntä Tocicot edessä ja käsittääkseni -04 mallisissa pitäisi olla nelimäntäiset etusatulat. Kysyin myyjältä oliko tämä ZRX ylivuotinen, mutta väitti olevan uusi. Onko multa jotain menny ohi? Onko tämän vuoden ZReXissä sittenkin kuusimäntä puristimet eessä? Tietääkö joku jotain moisesta? Samassa pyörässä oli kaasareiden pohjassa melko isot kuusikulmaiset (jokin anturi?) "mötikät", joista jokaisesta lähti kaksi johtoa. Mitäköhän mahtoivat olla? Kysyin myyjältä myös noista ja hän sanoi(epävarmasti..) niiden liittyvän K-TRIC:iin. Myös mun -03 mallisessa on K-TRIC, mutta ei siinä kaasareitten pohjassa oo muuta kuin tyhjennysruuvit...Mulla nyt oo ei välii onko se -03 vai 04 mallinen! Täysin(no lähes...) tyytyväinen olen omaan R-malliini, mutta ihmetyttää vaan nuo mötikät....Ja ne jarrut.

Itselläni tämän vuoden ZRX 1200 S. Eli kyllä näkemäsi pyörä on tämän vuoden mallia. Väri on punainen, mikä on tietääkseni ainoa väri tälle vuodelle. En ole tutkinut niitä kaasareita, joten en tiedä mitä anturit ovat. Öljyt vaihdettu ja takana n. 1200 km. Korjaamokäsikirjan tilasin USA:sta (50 USD), eli huollan pyöräni itse.

Sumekon sivuilla ZRX:n kuvasssa näkyy selkeesti, että pyörässä on nelimäntäsatulat, mutta toisaalta teknisissä tiedoissa näytti olevan räntättynä siinä olevan kuusimäntäsatulat, joten  
nixweiss.gif
S-mallia myydään tosiaan Suomessa tänä vuonna vain punasena, mutta tämä oli alaston. Sama pyörä kuitenkin tekniikaltaan, vain puolikate puuttuu. Ja niitä mainitsemiani "mötiköitä" ei voi olla huomaamatta, jos ne kaasareissa on. Olivat meinaan tuollaisia raavaan miehen peukalon pään kokoisia ja pari-kolme senttiä pitkiä! Eikä niitä kyllä ole Sumekon sivuilla olevissa pyörissäkään...

Itselläni tämän vuoden ZRX 1200 S. Eli kyllä näkemäsi pyörä on tämän vuoden mallia. Väri on punainen, mikä on tietääkseni ainoa väri tälle vuodelle. En ole tutkinut niitä kaasareita, joten en tiedä mitä anturit ovat. Öljyt vaihdettu ja takana n. 1200 km. Korjaamokäsikirjan tilasin USA:sta (50 USD), eli huollan pyöräni itse.
No onkos siinä kuusi- vai nelimäntäiset jarrusatulat edessä?

Kuusimäntäiset ja tosi tehokkaat. Ne pötkylät siellä kaasareiden alla taitavat olla solenoidiventtiilit bensan tulon katkaisuun (eli entiset uimuriventtiilit). Muuten hyvä pyörä mutta saisi olla harvemmat välitykset tai kuusi vaihdetta.

Ai että solenoidiventtiilit. Onkohan tuo sitten parempi synsteemi kuin vanha? No joo...Kyllä kai Kawan inssit tietää...
bowdown.gif
Minä en. Mut en ookaan inssinööri!  
062802jumpie_prv.gif
Jos välitykset mielestäsi mättävät, niin kokeile niiden vaihtoa. Omasta mielestäni ovat vakionakin OK. Ja täysin samaa mieltä oon muuten pyörästä kanssasi! ZZR:ään tottuneena R-malli ei tietysti ole yhtä mukava moottoriteillä, mutta se ei ole pyörän vika. Pitänee muuttaa hiukan ajotottumuksia ja toisaalta mutkaisella maantiellä ja kaupungissa ZRX vetää paljon pitemmän korren!

NO VOI PERKELEEN HELVETTI!!!!
veryangry.gif
Vaihdoin sitte aivan turhaan pyörää! Superbike-tanko-paketti Zetoriin ois maksanu...mitä..no noin 200€ ja nyt ostin uuden pyörän xxxxx€!
veryangry.gif
Zetorista katteet pois, leveenkorkee stonga, porausta koneeseen, pyäree lamppu ja VOILÁ! Edessämme seisoo ZZRX! Hmmm...
biggrin.gif
(Pohdin aikanaan tuota tangon vaihtoa ihan oikeestikin, mutta...noh tää ZRX on uudempi, vähemmän ajettu ja ennen kaikkea tykkään siitä enemmän
inlove.gif
)

NO VOI PERKELEEN HELVETTI!!!!  
veryangry.gif
Vaihdoin sitte aivan turhaan pyörää! Superbike-tanko-paketti Zetoriin ois maksanu...mitä..no noin 200€ ja nyt ostin uuden pyörän xxxxx€!  
veryangry.gif
Zetorista katteet pois, leveenkorkee stonga, porausta koneeseen, pyäree lamppu ja VOILÁ! Edessämme seisoo ZZRX!

biggrin.gif

tounge.gif

Tai sitten vaihtoehtoisesti ruuvataan ZetaReXeriin clip-onit ja ostetaan
saksanmaalta KAIKKI mahdolliset tupperwaret siihen.
Nypitään vielä kun kerran vauhtiin päästiin siihen se monoiskari taakse.
Joo!!

lookaround_orig.gif

Back