ZRX 1200 R/S

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mikanrb
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Meikäläinen on kyynistynyt noitten sähköjen lisääntymisten takia aikas paljon. Seuraavan autonkin voisin ottaa vanhan 80-luvun mersun, ei ainakaan koskaan tarvis hinata sähkövikojen takia....
123 korimallin mersussa oli muuten vielä noi paineilmalla toimivat oven keskuslukitus nappulat. Ja muutenkin ainoat sähkövermeet koko koslassa oli vilkut. Kaveri joskus vaihtoi vanhan mersunsa vanhoihin videoihin eli noita saa sit halvalla:grin: ja saat sitten ongelmat kardaanista lähtien kaupan päälle, mut on varma kaveri tollanen mannelavetti jos sellasella kehtaat ajella.
 
Apua!
Ei lähde rexi käyntiin. Startista painettaessa pääsulakeboksista kuuluu vaan pärinää. Sulake ehjä.
Ehdotuksia mikä mättää?
1100r -99, jenkki tuontimalli.
 
Virta vähissä.
No sehän se oli! Pari tuntia akulle latausta ja henkiin heräs. Kiitos nopeasta vastauksesta.
Sitte seuraava (kalliimpi) ongelma:
Vaihtelin ajovaloa ja takaisin kasattaessa sain umpion muovisen lirpakkeen napsastuu poikki. Sen johon polttimo liitetään tolla hakasella.
Ideoita miten saisin polttimon pysymään paikallaan? Onko noita pelkkiä umpioita olemassa yleismallisena vai joutuuko hommaa koko etulyhdyn? Koko on 7", 4h polttimo ja parkkivalo. Lyhdyn merkistä ei mtn tietoa.



 
Tää on kyl hyvä kysymys. Monet ZRX:stä luopuneet on ilmeisesti siirtyneet harrikoihin :blink:....Eipä semmoisia kiinnostavia pyöriä uudemmissa kyllä ole.

Omalla kohdalla totesin että perikunta saa pähkäillä mitä sille lopuksi tehdään, bensaa silloin enää mistään kuitenkaan saa...:grin:

Eli tuosta en luovu...en, en, en ja en. Ratkaisu onkin se että Z-Rexin rinnalle täytyy hankkia joku muu pyörä/pyöriä :wanna:

5 vuotta tuli täyteen Rexin kanssa, eikä ole vieläkään tullut pyöräkuumetta. Tokihan mielenkiintoisia laitteita on pilvin pimein, mutta Rexissä vaan yhdistyy voima, tyylikkyys ja käytännöllisyys. Tietty tuolla sorapyörällä(tällä hetkellä telakalla) saa vähän erilaisia kilsoja, kun vaihtelua haluaa, ei tarvi heti mopokauppaan sännätä senkään vuoksi.
 
5 vuotta tuli täyteen Rexin kanssa, eikä ole vieläkään tullut pyöräkuumetta. Tokihan mielenkiintoisia laitteita on pilvin pimein, mutta Rexissä vaan yhdistyy voima, tyylikkyys ja käytännöllisyys. Tietty tuolla sorapyörällä(tällä hetkellä telakalla) saa vähän erilaisia kilsoja, kun vaihtelua haluaa, ei tarvi heti mopokauppaan sännätä senkään vuoksi.

Kyllä noilla laitteilla on kiistämätön arvonsa ja tenhonsa Rex, 1400:n, 1300:n Ho..Ho..... öhh... Honda:blink:.

Eritoten konepuoli tarjoaa mahtavat käyttöominaisuudet ja "riittävän" kyydin.
Jossain kohti alkaa kuitenkin runko ja alusta... vaikka vieterit pimpattunakin tuntua hieman
kuin olisi juuttunut mummon kanssa geriatrisen hissiin :kääk:.

Toisaalta.... nuo uudemman sukupolven "ajettavat ruttuvehkeet" on aika kortilla.....

Tonnareissa kyllä löyly sinällään riittää enemmän kuin hyvin, mutta "käyttökierroksilla"
se "vahva olo" on aika hukassa.

Oma ratkaisu oli "siirtyä" seuraavaan sukupolveen Kingillä.
Beast on tietenkin uusista peleistä taas edelleen ns. seuraavaa sukupolvea Kingin jälkeen.
Hintalappu tosin on kolminkertainen.

Todella yllättävä laite on muuten uusi 1200:n Monsteri :thumbup:
 
Helkutti kun pitää olla toi muija mukana kun ajelee.. karsii tota "tulevaisuuden" pyörävalikoimaa melko runsaasti.
Toisaalta meikä on retromies viimeisen päälle ja mieli tekis jotain pirun vanhaa 500cc crossivehjettä maantiekäyttöön laitettuna ja toisaalta taas tekis mieli joku viimesen päälle adventure matkaajokki kaikilla herkuilla. :orgmp2: Toisaalta järjellä ajateltuna, Rexi on erittäin hyvä mun tarkoitukseen.. tietty tätäkin vois parantaa ja oonhan mä nyt touring geelipenkin tähän tehnykkin. Noi jouset vaan pitäis saada jäykemmiks ja takaiskaritkin vois vaihtaa. No kaikkea saa mieli tehdä..:wanna:

Vittuku pitää olla köyhä... vois ostaa vähän joka lähtöön noitä pyöriä
 
Ei sattuis kellään olemaan ylimääräistä kytkimen pääsylinteriä? Enkös mä sulta Suska hakenu tossa keväämmällä ne satulat yms, hyvin on muuten toiminu vaikka en pahemmin (vielä) avannutkaan.

Pitäis löytyy. Ihan heti en pääse varastolle kattoon, mut paa mailii. Sikiviki (at)nic.fi.
Sit joku pähkäili tossa 5v jälkeen vaihtamista, eii, mul ollu jo 10v ekalla koneella 125 000 km, ja melkeen arvaan miks laukes. Eli normiajolla ilman kaatoja kestää iäisyyden toi kone, kunhan vaihtaa öljyt ja muutenkin huoltaa asiallisesti.
Sit muillekkin, kaikkee zrx kilkettä löytyy. Saa kysellä. Mm. Givin takalaukkuteline ja laukku, kaasarit Dynojetin suutinsarjalla jne.
 
Pitäis löytyy. Ihan heti en pääse varastolle kattoon, mut paa mailii. Sikiviki (at)nic.fi.
Sit joku pähkäili tossa 5v jälkeen vaihtamista, eii, mul ollu jo 10v ekalla koneella 125 000 km, ja melkeen arvaan miks laukes. Eli normiajolla ilman kaatoja kestää iäisyyden toi kone, kunhan vaihtaa öljyt ja muutenkin huoltaa asiallisesti.
Sit muillekkin, kaikkee zrx kilkettä löytyy. Saa kysellä. Mm. Givin takalaukkuteline ja laukku, kaasarit Dynojetin suutinsarjalla jne.

Oliko takaiskarit vielä? Vois kiinnostaa, jos olis siistit...:grin:
 
Oliko takaiskarit vielä? Vois kiinnostaa, jos olis siistit...:grin:

On takaiskarit ja oli muistaakseni ihan hyvässä kunnossa, itse asiassa mulla on noita tuplasti, ku oon omaani vaihtanu Bitubot taakse. Laita mailin suoraan tarjous. Noi mun originaalit on ajettu n 11otkm ja ton puretun pyörän 52tkm. Siinä noiden erot.
 
Tollanen mulle! Tuleekohan noita Eurooppaan asti?

Tota on saanu vaan japanian kotikonnuilla.

Syitä voin vain arvailla....eikö ollu kuitenkaan riittävää sukseeta ZRX:llä kaupallisesti maailmalla, vai eikö pakokaasut mee läpi eu normeista, tuossa kyllä truisku kone, mutta tiiä noista......

Kuka hattupäinen hiacekuski olis esim. -90 luvulla uskonut että 2010-luvulla japanian hiacenkin tuonti maailmalle lopetetaan syystä että pakokaasut tökkii.....hei hiukan pehmeet touhuu!

Jos Lotossa joskus voitan, niin yhden DAEG:in kyllä lupaan tuottaa suomeen, vaikkei sitten muuta kuin olkkarin koristeeksi...
 
Ääh, tänne vaan tuoda yksityisenä ja sitten modaa palikat olemassa olevaan rekisteröityyn runkoon ja hys hys.
Kukaan tiedä mitään.
Reksikuski vaan tietää, että DAEG malli ja Reksikuski ei sano virkavallalle mitään.

Kyllä näitä säätöjä nähty autopuolella.
Wanhoissa kustomivehkeissä vaihdettu runkonumeropalkkia ja sen semmoista pikku tuhmaa.
 
Pitkän hiljaisuuden jälkeen jotain elämisen merkkejä täältä pohjanmaan rannalta.:bye:

Suska on kyllä virittänyt rexin huippuiskuun, let me know when you will sell:;):

Kesällä tuli asennettua valkoiset mittaripohjat kun ne ilmakuplat rupes ärsyttämään.

2014-09-02 20.43.22.jpg

Viime talven imupuolen päivitys mulla tyssäsi siihen kun sain kaasarit survottua kerran takaisin. Ei kiinnostanut tehdä samaa toista kertaa.
Mielessä jäi pyörimään ne suoravedot muuta liian kalliit.

Sain suutinsarjan tilattua loppukesästä. Purkasin ja pesin kaasarit samalla mutta kun piti tunkea kaasarit paikoilleen huomasin kahden kurkun letkunkiristimen vioittuneen:pissed:

Zrxoa:n foorumin selailu johti mut Uni:n dual podsien jäljille.
Tullin haaviin jäivät. Alv:n jouduin maksamaan muttei tullia koska ostoksen arvo alle 120 €.

20141020_180537.jpg

Säädin venttiilit samalla. 10 venttiilin välykset olivat pielessä mutta ei mitään suuria heittoja paitsi kolmossylinterin toinen imuventtiili välitys oli 0,30:dunno:
Säätöpalat 8 € kpl!

Tällä kertaa foorumin selailu johti mut kaasareiden synkkaamiseen. Ei kiinnostanut mittauslaitteen ostaminen ja löysin ohjeet juutuubesta.

20141020_180720.jpg

Pyörää en ole ihan viimesen päälle saanut säädettyä mutta ero on kyllä huomattava.
Podeilla noita ny ottaa pois ja takaisin vaikka joka päivä:D

K-trick on poistettu, ignition advancer on ja pakokaasujen kierrätys poistettu.
Kertaakaan en ole havainnut minkäänlaista poksahtelua moottorijarrutuksessa.

Nyt on harkinnan alla alkukäyrien päivittäminen.
 
Tuli yllätys vastaan kun irrotin jäähdyttimen kylkien kannattimet.
2 apurungon pulttia puuttui kokonaan:dunno:
Eli koneen alla oikealla oleva rungon osa joka on kiinni kahdella pultilla jalkatapin alla ja kahdella jäähdyttimen takana.

20141111_194311.jpg

Todennäköisesti pultit on unohtunut mikä viittaa siihen että kone on jossain vaiheessa ollut irti:sad3:
(30 tkm ajettu kun ostin)
Tuskin ne on sieltä itse ruuvautunut irti tärinöiden ansiosta.

Luulisi ton seikan vaikuttavan rungon jäykkyyteen jollakin lailla:)
 
Tuli yllätys vastaan kun irrotin jäähdyttimen kylkien kannattimet.
2 apurungon pulttia puuttui kokonaan:dunno:
Eli koneen alla oikealla oleva rungon osa joka on kiinni kahdella pultilla jalkatapin alla ja kahdella jäähdyttimen takana.

katso liitettä 5396

Todennäköisesti pultit on unohtunut mikä viittaa siihen että kone on jossain vaiheessa ollut irti:sad3:
(30 tkm ajettu kun ostin)
Tuskin ne on sieltä itse ruuvautunut irti tärinöiden ansiosta.

Luulisi ton seikan vaikuttavan rungon jäykkyyteen jollakin lailla:)


Kyl mä sanoisin että on voinu hyvinkin vaan löystyäkkin tärinästä ynnä muusta....


Ja eikun kaikki rexerit tarkistamaan omien vastaavien olemassa olo....tai olemattomuus...:thumbup:
 
Ja eikun kaikki rexerit tarkistamaan omien vastaavien olemassa olo....tai olemattomuus...:thumbup:[/QUOTE]

Tieto lisää tuskaa..:)
 
Kyseisien pulttien alle tuli omassa Kaalimadossa se sivumalli ohjausiskarikiinnike.
Ne pultit on kanssa jotain ihme patarautaa, ainakin -99 mallissa. Ihan ruosteessa ja melkein kierteet kanssa oli juntturassa, kun niitä avasi.

Vaihtaisin rosteriset ja vähän jotain kierrelukitetta.
 
Back
Ylös