ZRX 1200 R/S

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mikanrb
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hei hei poijat.:häähää: Ostin viime talvena 2003 sinisen S. Kesällä tuli vähä :cruising: 6tkm päälle.
Pyörä oli vakio. Renkaat laitoin pirellin diabloa etee 120 taakse 190.
Nyt tuli sitte talvimasennuksis tilattua 6Sigma suuttimet, delkevic kokoputki, orig peilit,
Nokkaketjukiristin, KN vapari, musta doublebubble visiiri ja vaikka mitä muuta. Nyt on 60tkm mittaris.

Kesää orotelles :bisseä:

Viimeksi muokattu:
Hei hei poijat.:häähää: Ostin viime talvena 2003 sinisen S. Kesällä tuli vähä :cruising: 6tkm päälle.
Pyörä oli vakio. Renkaat laitoin pirellin diabloa etee 120 taakse 190.
Nyt tuli sitte talvimasennuksis tilattua 6six suuttimet, delkevic kokoputki, orig peilit,
Nokkaketjukiristin, KN vapari, musta doublebubble visiiri ja vaikka mitä muuta. Nyt on 60tkm mittaris.

Kesää orotelles :bisseä:

:respect::respect: Mulla kanssa hieman osaa hakusessa, jotain jo tullutkin. Yoshimuran nokka-akselit odottaa asennusta. Takajarrut menee vaihtoon, Bremboa sinnekkin levyä myöten.

Kesää odotellessa.:WAZAAP::bisseä:

Tänään tuli poistettua lisäilmat kannen päältä ja ylimääräset letkut. Emission smog? Läpät sinne joutu jättämään kun tiiviste oli läppään integroitu. Sorvilla pyöräytin sopivat nappulat letkun istutuksen reikiin ja locktiten liima väliin. Oletteko tehneet noille putsarin koteloille jotain avarruksia kun tulee tuo kn ka-1199 filtteri vai riittääkö saanti sieltä oikeen katteen alta... seuraavaksi olis tarkotus tutkia ja parantaa laturin ketjun kiristin, koska se rapsahtekee ikävästi tyhjäkäynnil ainaki kylmänä.
https://ibb.co/GHWLRrj

Viimeksi muokattu:
Tänään tuli poistettua lisäilmat kannen päältä ja ylimääräset letkut. Emission smog? Läpät sinne joutu jättämään kun tiiviste oli läppään integroitu. Sorvilla pyöräytin sopivat nappulat letkun istutuksen reikiin ja locktiten liima väliin. Oletteko tehneet noille putsarin koteloille jotain avarruksia kun tulee tuo kn ka-1199 filtteri vai riittääkö saanti sieltä oikeen katteen alta... seuraavaksi olis tarkotus tutkia ja parantaa laturin ketjun kiristin, koska se rapsahtekee ikävästi tyhjäkäynnil ainaki kylmänä.
https://ibb.co/GHWLRrj

Ivansin jet kitin mukana on semmonen sapluuna, jonka mukaisesti porukka on noita modannut. ZRXOA:n foorumilta luulis löytyvän, saattaa löytyä Ivansin sivuiltakin. Mulla on Factory Pron ST 2.5 kitti jossa otetaan koko vanha sydeemi pois jää vaan se töttörö johon suodatin tulee kiinni. KN:n suodatin on sitten erillainen. KN UNIVERSAL AIR FILTER (RU-2990. Saa ainakin riittävästi tuloilmaa. Mun Emission Smog sydeemi on kans poistettu, mut sen teki Motoville aikoinaan.

6Sigma suutinsarjasta onko kellään kokemusta? Tuo K&N mikä tuli postissa on nyt vakiosuodattimen mitoissa niin ei sinänsä tarvi modata koteloa.

6Sigma suutinsarjasta onko kellään kokemusta? Tuo K&N mikä tuli postissa on nyt vakiosuodattimen mitoissa niin ei sinänsä tarvi modata koteloa.

Tosta suutinsarjasta en oo ikinä kuullutkaan, Dynojet, Ivans ja FactoryPro on mitä oon kuullu ja tiedän. Juu ja taitaa toi Ivansin suutinsarja käyttää just tota vakio kotelossa olevaa sydeemiä, siinä vaan reijitetään hieman sitä koteloa määrätyllä tavalla, tai näin olen itselleni antanut ymmärtää. Siit on aikaa kun noita tutkiskelin.

Joku jenkkiukko tekee 6sigma jetkittiä tilauksesta. Se kyseli pyörän speksit ja millä korkeudella merenpinnasta aion ajella. :D

Ei kait niitä millää tietokoneella lasketa kun on kerran penkitelty useita erilaisia suuttumia eri intakella ja putkistolla. Se kysy että mikä putki ja millanen intake kun niitä stageja on sillä 1-7. :right:

Jos nyt oikeen ymmärtäny niin sigman sarjas ei taida tulla neuloja ollenkaa?? Sehän on tärkein juttu näis suutinsarjois

Ei kait niitä millää tietokoneella lasketa kun on kerran penkitelty useita erilaisia suuttumia eri intakella ja putkistolla. Se kysy että mikä putki ja millanen intake kun niitä stageja on sillä 1-7. :right:

Siinä on sitten ollut yhdellä jenkkiukolla puuhaa kun on joitain kymmeniä (vai satoja) pyöriä penkittänyt eri putkilla, ilmanotoilla, stageilla ja suuttimilla eri ilmanpaineissa ja eri polttoaineilla. :grin:

Itse tilasin aikanaan tuon 6sigman suutinkitin 350 xt:hen ja se oli kyllä itselleni pettymys. Kyseltiin kyllä kaikki modifikaatiot ja korkeudet merenpinnasta, mutta sarjassa oli sitten suuttimia portaittain vähän vakiota rikkaammasta täysin överi-isoihin ja rikat neulojen alle sekä hyvin summittainen ohjeistus miten lähteä itse testaamaan pykälä kerrallaan rikkaampia suuttimia ja neulan nostoja pykälä kerrallaan ja persdynolla. Samaan lopputulokseen olisin päässyt tilaamalla muutamia irtosuuttimia ja kokeilemalla itse. Voi olla, että noissa sarjoissa on pyöräkohtaisia eroja ja toivottavasti saat hyvän kitin. Tuo esimerkkini pikkujammu on kaasuttimen suhteen muutenkin aika haastava tapaus säädettäväksi.

Eipä tuo Sigman suutinkitti pahan hintanen tunnu olevan. Valehtelin et en oo kuullu koskaan, en vaan muistanu. Mä tilasin e-bayn kautta just tuolta BlockOffPlatet tohon kannen koppaan. Nyt mul on toi systeemi vaan poistettu ja yhdistetty letkulla.

En sitä hoksannutkaa että sigman sarjasta puuttuu neulat. Sarjan hinta oli 60€ paikkeilla jenkeistä.
Delkevicin ss putkisto 350mm vaimentimella antaa kyllä hyvät soundit ja hinta oli vaan 380 puntaa.

Mä päätin vaihtaa sit koko imupuolen kerralla kuntoon.Saas nähdä miten noi saa toimimaan. Jotku heittäny kiinni ja lähteny ajamaan, toiset tapellu tyhjäkäyntien ym kanssa kunnolla.

Liitetiedostot

• tmr-mjn_airfunnel.jpg
    tmr-mjn_airfunnel.jpg
    37,9 KB · Katselut: 44
Minkä merkkiset nuo on? Kyllä kai säätämällä saa kaikki vehkeet kuntoo.
Eilen tuli laitettua jäykät kiristimet jakoketjulle ja startille. Starttiin jätin jokusen millin kiristimelle tilaa joustaa.
Yllätyin että se jakoketjun päällä oleva laahari painotti ketjua nokkien välistä lähemmäs 5mm. Simmasin sen niin että se juuri hipoo ketjua. Se kääntää nokkia pois merkistä asennettaessa jos ei simmaa. Compton Customsin ukko siitä mainitsi youtubessa.
https://youtu.be/YUMr-_lFyp0

Viimeksi muokattu:
Mä päätin vaihtaa sit koko imupuolen kerralla kuntoon.Saas nähdä miten noi saa toimimaan. Jotku heittäny kiinni ja lähteny ajamaan, toiset tapellu tyhjäkäyntien ym kanssa kunnolla.

Itse laitoin muinoin Keihin FCR:t 1100ZZR:ään eikä siinä ollut mitään ongelmia. Neulat tosin vaihdoin heti alkuun toisenmallisiin koska jossain sanottiin ettei toimi alkuperäisillä neuloilla.

https://www.youtube.com/watch?v=bRn3_nZIdWI

Minkä merkkiset nuo on? Kyllä kai säätämällä saa kaikki vehkeet kuntoo.
Eilen tuli laitettua jäykät kiristimet jakoketjulle ja startille. Starttiin jätin jokusen millin kiristimelle tilaa joustaa.
Yllätyin että se jakoketjun päällä oleva laahari painotti ketjua nokkien välistä lähemmäs 5mm. Simmasin sen niin että se juuri hipoo ketjua. Se kääntää nokkia pois merkistä asennettaessa jos ei simmaa. Compton Customsin ukko siitä mainitsi youtubessa.
https://youtu.be/YUMr-_lFyp0

Itse laitoin muinoin Keihin FCR:t 1100ZZR:ään eikä siinä ollut mitään ongelmia. Neulat tosin vaihdoin heti alkuun toisenmallisiin koska jossain sanottiin ettei toimi alkuperäisillä neuloilla.

https://www.youtube.com/watch?v=bRn3_nZIdWI

Yoshimura Mikuni TMR-MJN38 kaasarit. Sen nokkaketjun kiristäjän aion myös vaihtaa manuaaliin. Tsekkasin ton Comptonin videon aikoinaan, sit menee vaihtoon myös se kytkimen puolen ketjun "kiristin" siihen Comptonin palikka valmiina. ELS tekee myös ja pikkusen halvemmalla, mut toi Comptonin on nätti (vaik eihän sitä nää). Tohon on erillaisia ruuvi/putki virityksiä nähny, mut en haluu kokeilla omia virityksiä. Noi kaasarit pitäis mennä heittämällä, ainakin ZRXOA:n saitilla on hemmoja joilla toimii bolt on, mut myös muunlaisia kokemuksia löytyy. Mm. bensan pinnat olleet tehtaalta ihan pielessä.:dunno:

Tälläisen tein itse kopioiden muita toiminnalta. Tässä saa jätettyä kiristäjän oman jousen toimintaan mutta takarajaa saa säätää. https://ibb.co/G284cds Tuossa pultissa on läpireikä niin ei tarvi muokata sitä omaa liukutappia ja se pitää tuon kiristäjän oikeassa kulmassa. Kokeillaan! :respect:

Back