ZRX:stä tuli twini

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jarijii
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jarijii

New member
veryangry.gif
kas perksles pyörä päätti jättää matkalle,kesken
ajon rupes käyään kahdella pytyllä,1 ja 4 ovat pimeinä,pika
analyysi puola kaput,ei sattuis kellään jäänyt "hyllylle" ylimääräistä.

jäi Räyskälän toinen päivä sitten katsomatta,onko nuo yleensä
jotain "yleis" puolia että käy jos muuten sopii kiinityksiltään,vai
täytyykö olla mallikohtainen.
 
No voi hitsi. Pystyitkö vaihtamaan puolan piuhat, että se vika on varmasti siellä? Ettei tulpissa tai sulakkeissa ym...
Periaatteessa kait voi laittaa tarvikepuoliakin, jos ohmiarvot on samat.
Monesti vaan kiinnitykset ja piuhojen liitännät ym. teettää senverta paljon töitä, että siks alkuperäiset on parempia.
E-bayssä voi olla Saksassa niitä, sieltä tulee muutamassa päivässä.
 
katsoin manuaalista puolien arvot ja mittasin,mutta en saa sinnepäinkään mittarilla mitä on ilmoitettu,molemmat näyttää
kuitenkin eri arvoja,rupean kyllä epäilemään että vika on jossain muualla.

sulakkeet ja liitokset katsottu,pitänee tuolta boksista ottaa liitin auki ja mitata sieltä kaikki läpi,jospa sieltä jotain löytyis.

pimeni niin kerta heitolla kesken ajon luulin ensin että kilometrit
näytti että olis bensa loppunut mutta ei auttanut vaikka käänsin varatankille.

tulpat vaihdoin myös,olivat kyllä vanhat mutta toimivat,kun
kokeilin äsken noiden toimenpiteiden jä'lkeen ja liikuttelin
ryyppyä niin parikertaa anto jonkinmoista kipinää 2-4 pyttyihin koska hiukan "hörähtivät" bensaa tulee letkusta ja tulpat kastuu
joten en usko että bensa puolella mitään häikkää ole
confused_orig.gif
? .

jos vika puolissa ei ne ole niin kalliitta tuolla SUMEKO:lla,mutta
tuo minun mittaus tulos minua kyllä vähän hämmästyttää,no
katsotaan mitä tuleman pitää.
 
Oletko mitannut oikeen ? Elikkä ensio puolelta johon tulee ne johdot boksilta ja sitten toisio puoli eli tulpan johdosta maihin josta ei sais näyttää mitään. Oliko molemmissa puolissa samat ? Jos oli niin vois uskoa että vika ei ole siellä mutta vaihtamalla selviäis paremmin
 
Eipä sit taida olla kun kaks vaihtoehtoo:
Puola tai sytytysboksi. Jos saisit ko. boksia samanlaisesta pyörästä lainaksi jostain, vaikka sieltä E.K:lta olis varmaan helpoin todeta sen toimivuus.
 
Oletko mitannut oikeen ? Elikkä ensio puolelta johon tulee ne johdot boksilta ja sitten toisio puoli eli tulpan johdosta maihin josta ei sais näyttää mitään. Oliko molemmissa puolissa samat ? Jos oli niin vois uskoa että vika ei ole siellä mutta vaihtamalla selviäis paremmin
näin juuri tein,mutta kun molemmat näyttää eli ensiöpuoli
täysin eri lukemia kun mitä manuskassa sanotaan,eikä sinnepäinkään ole oomi lukemat mitä pitäis olla.

Erkalle meinaan viedä siellä on samanmoinen myynnissä,josta
saa otettua "varaosia" testaamiseen (toivottavasi),vaikka
kyllä nuo ammattimiehet tuon osaa paremmin mitata kun meikäläinen.
 
sad_orig.gif
tais tulla pitempi seisokki,syttyboksihan se lopulta oli kärvähtänyt,soittelin tänää josko sais uutta,ja saahan sitä vähän
vajaan 500:sadan hintaan,mutta kun ei vaan löydy edes
euroopasta,joten taikaa olla talvi jo ovella ennenkuin sellaisen
saa.

oliko jollain kone mennyt ZRX:stä vai muistanko väärin,jospa
sais tuollaisen vaikka "lainaksi",muistelisin että oliko Lappis joka
etsi konetta,minä voisin vuokrata boksin että sais vielä tuota
kautta jatkettua ;) .
 
sad_orig.gif
tais tulla pitempi seisokki,syttyboksihan se lopulta oli kärvähtänyt,soittelin tänää josko sais uutta,ja saahan sitä vähän
vajaan 500:sadan hintaan,mutta kun ei vaan löydy edes
euroopasta,joten taikaa olla talvi jo ovella ennenkuin sellaisen
saa.

oliko jollain kone mennyt ZRX:stä vai muistanko väärin,jospa
sais tuollaisen vaikka "lainaksi",muistelisin että oliko Lappis joka
etsi konetta,minä voisin vuokrata boksin että sais vielä tuota
kautta jatkettua ;) .
No voihan räkä!
omg.gif
sad_orig.gif
Toivotaan ettei sun kausi jää tyngäksi. Oletko jo purkaamoilta kysellyt bokseja?

Meinasin tuossa aikaisemmin jo kirjoitella ketjuun, kun itellä kävi muutama vuosi takaperin aivan sama homma. Alla tosin oli silloin zzr600, mutta oireet täsmälleen samat. Pyörä alkoi käymään kahella yks kaks kesken ajon (bonuksena mulla kiehui myös akku). Hintaa oli boksilla silloin 2500mk, muistaakseni.
Suosittelen varmuudeksi tarkastamaan nyt samalla jännitteensäätimen sekä laturin, että ovat ehjät. Mulla nimittäin Zetorissa levis kaikki laakista. Korjaajakaan ei oikein osannut sanoa mikä oli ensin pettänyt, mutta lopputulos oli, että kaikki meni uusiks ja lasku sen mukainen.
veryangry.gif
 
sad_orig.gif
tais tulla pitempi seisokki,syttyboksihan se lopulta oli kärvähtänyt,soittelin tänää josko sais uutta,ja saahan sitä vähän
vajaan 500:sadan hintaan,mutta kun ei vaan löydy edes
euroopasta,joten taikaa olla talvi jo ovella ennenkuin sellaisen
saa.

oliko jollain kone mennyt ZRX:stä vai muistanko väärin,jospa
sais tuollaisen vaikka "lainaksi",muistelisin että oliko Lappis joka
etsi konetta,minä voisin vuokrata boksin että sais vielä tuota
kautta jatkettua ;)  .
You´ve got mail  
wink.gif
 
sad_orig.gif
tais tulla pitempi seisokki,syttyboksihan se lopulta oli kärvähtänyt,soittelin tänää josko sais uutta,ja saahan sitä vähän
vajaan 500:sadan hintaan,mutta kun ei vaan löydy edes
euroopasta,joten taikaa olla talvi jo ovella ennenkuin sellaisen
saa.

oliko jollain kone mennyt ZRX:stä vai muistanko väärin,jospa
sais tuollaisen vaikka "lainaksi",muistelisin että oliko Lappis joka
etsi konetta,minä voisin vuokrata boksin että sais vielä tuota
kautta jatkettua ;) .
No voihan räkä!
omg.gif
sad_orig.gif
Toivotaan ettei sun kausi jää tyngäksi. Oletko jo purkaamoilta kysellyt bokseja?

Meinasin tuossa aikaisemmin jo kirjoitella ketjuun, kun itellä kävi muutama vuosi takaperin aivan sama homma. Alla tosin oli silloin zzr600, mutta oireet täsmälleen samat. Pyörä alkoi käymään kahella yks kaks kesken ajon (bonuksena mulla kiehui myös akku). Hintaa oli boksilla silloin 2500mk, muistaakseni.
Suosittelen varmuudeksi tarkastamaan nyt samalla jännitteensäätimen sekä laturin, että ovat ehjät. Mulla nimittäin Zetorissa levis kaikki laakista. Korjaajakaan ei oikein osannut sanoa mikä oli ensin pettänyt, mutta lopputulos oli, että kaikki meni uusiks ja lasku sen mukainen.
veryangry.gif
sad_orig.gif
elä jumaliste enää povaa lisää harmeja mielestäni niitä on
jo NYT kylliksi,missä muuten sijaitsee ko: pyörän jännitteensäädin,
onko se laturin kanssa samoissa kuorissa,vaikka eipä nyt oikein
onnistu mittaamaan kun käy vähän vajailla,ja koetan että EN joutuisi viemään "tohtorille" jospa saisi itse homman suoritettua loppuun,tahtoo tuo peukalo vain haitata varsinkin tuota mittaus puolta ;) (keskellä kämmentä) mutta ainakin vielä on homma pelittänyt.

onneksi on tuo netistä hommattu manuska apuna ja meikäläisen
LOISTAVA englannin kielen taito joten ei tässä mitään hätää
ole kun vaan on paksu lompakko (lue varakas vaimo) jolta
kysyin että jatkuuko minun ajokausi vai ei,kun kuuli paljonko maksaa, mutta sanoi että jatkuu,kunhan hommaan hänelle timantti sormuksen(on unohtunut ostaa tuo sormus aikoinaan kun mentiin vihille) niinkuin sanoin paksu lompakko ja sillleen.
 
ZRX:n boxia en tunne alkuunkaan, mutta joskus Suzukista pimeni pari pyttyä, ja vika oli silloin myös syttyboxissa. Rasian sai avattua ja pitkän tutkinnan jälkeen sieltä löytyi juotoksesta hiusmurtuma.
Siihen kun kolvia näytti, niin taas pelasi.

Eli jos boxin yleensäkään saa auki, niin se kannattaa tutkia. Väkivaltaakin voi käyttää, koska boxihan on joka tapauksessa romua ?
 
sad_orig.gif
elä jumaliste enää povaa lisää harmeja mielestäni niitä on
jo NYT kylliksi,missä muuten sijaitsee ko: pyörän jännitteensäädin,
onko se laturin kanssa samoissa kuorissa,vaikka eipä nyt oikein
onnistu mittaamaan kun käy vähän vajailla,ja koetan että EN joutuisi viemään "tohtorille" jospa saisi itse homman suoritettua loppuun,tahtoo tuo peukalo vain haitata varsinkin tuota mittaus puolta ;) (keskellä kämmentä) mutta ainakin vielä on homma pelittänyt.

onneksi on tuo netistä hommattu manuska apuna ja meikäläisen
LOISTAVA englannin kielen taito joten ei tässä mitään hätää
ole kun vaan on paksu lompakko (lue varakas vaimo) jolta
kysyin että jatkuuko minun ajokausi vai ei,kun kuuli paljonko maksaa, mutta sanoi että jatkuu,kunhan hommaan hänelle timantti sormuksen(on unohtunut ostaa tuo sormus aikoinaan kun mentiin vihille) niinkuin sanoin paksu lompakko ja sillleen.
Ei ollut tarkoitus maalailla kuvia seinille! Juurikin tästä syystä tosin jätin aikaisemmin kirjoittelematta ketjuun. Nyt kun pas*a on jo osunut tuulettimeen niin ajattelin lisävahinkojen välttämiseksi mainita asiasta. Mikäli jännitteensäädin on pettänyt niin en välttämättä pistäisi uutta sytkäboksia kiinni ennen tuon säätimen tarkastamista. Missä se sitten on? En varmaksi tiedä, mutta veikkaisin että tuossa laturin päällä.
 
sad_orig.gif
elä jumaliste enää povaa lisää harmeja mielestäni niitä on
jo NYT kylliksi,missä muuten sijaitsee ko: pyörän jännitteensäädin,
onko se laturin kanssa samoissa kuorissa,vaikka eipä nyt oikein
onnistu mittaamaan kun käy vähän vajailla,ja koetan että EN joutuisi viemään "tohtorille" jospa saisi itse homman suoritettua loppuun,tahtoo tuo peukalo vain haitata varsinkin tuota mittaus puolta ;) (keskellä kämmentä) mutta ainakin vielä on homma pelittänyt.

onneksi on tuo netistä hommattu manuska apuna ja meikäläisen
LOISTAVA englannin kielen taito joten ei tässä mitään hätää
ole kun vaan on paksu lompakko (lue varakas vaimo) jolta
kysyin että jatkuuko minun ajokausi vai ei,kun kuuli paljonko maksaa, mutta sanoi että jatkuu,kunhan hommaan hänelle timantti sormuksen(on unohtunut ostaa tuo sormus aikoinaan kun mentiin vihille) niinkuin sanoin paksu lompakko ja sillleen.
Ei ollut tarkoitus maalailla kuvia seinille! Juurikin tästä syystä tosin jätin aikaisemmin kirjoittelematta ketjuun. Nyt kun pas*a on jo osunut tuulettimeen niin ajattelin lisävahinkojen välttämiseksi mainita asiasta. Mikäli jännitteensäädin on pettänyt niin en välttämättä pistäisi uutta sytkäboksia kiinni ennen tuon säätimen tarkastamista. Missä se sitten on? En varmaksi tiedä, mutta veikkaisin että tuossa laturin päällä.
biggrin.gif
empä tuosta mitään herneitä ottanut,kuten varmaan
vastauksesta luit,kiitos vinkistä,säädin "löytyi" (toivottavasti)
laturin sivuposken alta ja on mitattu,näytti jotain 9.5kilo ohmia
ja manuskassa luki jos näyttää pelkkää nollaa,sitten on rikki,korjatkaa
muut heti jos olen taas töpeksinyt,ettei tule mitään vahinkoa,ja vinkkejä muutenkin kun kerran pyörä "telakalla" mitä vielä kannattais tsekata.
 
Kannattas varmaan kattoo mita se boksi on syony niinku DOHC jos tuossa ehdotti.
Sit kannattaa tarkistaa ne sytkan pick-up coilit. Huoltomanuskasta loytyy ohjeet.

ZRXOA:n tekniikka-osiosta vois kansa loytya jotaan osviittaa.

Niijja akku kannattaa tietty kans tsekata ihan varoiks. Voi pyorittaa starttia hyvin mutta virtaska ei riitakkaan boxille.
 
Kannattas varmaan kattoo mita se boksi on syony niinku DOHC jos tuossa ehdotti.
Sit kannattaa tarkistaa ne sytkan pick-up coilit. Huoltomanuskasta loytyy ohjeet.

ZRXOA:n tekniikka-osiosta vois kansa loytya jotaan osviittaa.

Niijja akku kannattaa tietty kans tsekata ihan varoiks. Voi pyorittaa starttia hyvin mutta virtaska ei riitakkaan boxille.
sytkan pick-up coilit. on käyty mittarilla läpi,kyllä siellä löytyy
"pimeitä" osioita aivan riittämiin,mitä tulee tuo avaamiseen
on täytetty sellaisella "mömmöllä" kuin olis kumin ja valumuovin
sekoitusta,ei todennäköisesti saa mitää ehjänä pois,kun saan
uuden voimpa tuossa talven aikana tehdä kirurgisen "leikkauksen" .

ZRXOA:n tekniikka-osiosta vois kansa loytya jotaan osviittaa.
mitä tulee tuohon yllä olevaan ZRXOA:han nämä kieli "ongelmat"
vähän rajoittavat,mutta olen kyllä seikkaillut niitä selailemassa,laihoin tuloksin,mutta kiitos vinkeistä.
 
Oho. Onks sun REXi kuin paljon ajettu / minkä vuotinen. Ihan vaan sen takia, että tommostakin on mahdollisesti odotettavissa. Vai onko kilsoilla mitään väliä? Voihan hitsi.
 
2000-mallinen 2001 käyttön otettu juuri meni 40tuhatta puhki
muuten pelannut kuin kello,ainoa mikä on vähän kiusannut on,
nuo etulevyt,jotka täristävät,irroittelin levyn niiti ja pari mäntää vähän jumitti,nyt toimi kuta kuinkin kotalaisesti.

mutta valoa tunnelin päässä Kavamään otti sydämmen asiaksi
ja saksankielen taitoisena löysi sieltä myytävän boxin,ja jos saan
peruutettua tuon tehdastilauksen niin kawa on liikkellä ehkä jo viikon sisällä
062802jumpie_prv.gif
 
2000-mallinen 2001 käyttön otettu juuri meni 40tuhatta puhki
muuten pelannut kuin kello,ainoa mikä on vähän kiusannut on,
nuo etulevyt,jotka täristävät,irroittelin levyn niiti ja pari mäntää vähän jumitti,nyt toimi kuta kuinkin kotalaisesti.

mutta valoa tunnelin päässä Kavamään otti sydämmen asiaksi
ja saksankielen taitoisena löysi sieltä myytävän boxin,ja jos saan
peruutettua tuon tehdastilauksen niin kawa on liikkellä ehkä jo viikon sisällä  
062802jumpie_prv.gif
Mullakin alkuperäset levyt meni takuuna vaihtoon, olivat kuulemma kierot. Vieläkin pikkusen täristää silloin tällöin, mut ei haitta suurestikkaan ajoa. Tsemppiä korjaukselle. Toivottavasti onnistut.
 
omg.gif
no niin saksasta "huudettu" boksi tuli,ja laitettiin paikoilleen
ja kas kummaa,pyörä edelleen "twini" puola vaihtoon (toisen kerran)
edelleen vika sama,onneksi oli ammattitaitoista apua auttamassa
orggilaiset "maattan ja kawamän" eikun mittailemaan ja toisen
puolan johto maissa,pikaliitos+johdon pätkä ohitse alkuperäisen
johdon,ja avot pyörä TULILLE.

nyt alkaa kyllä johtonippujen purku jotta tuo "sairas" johto löytyy ja siihen jokin syy,joten en ainakaan pääse tuohon seuravaan "miittingiin".

mittasin että oliko sittenkin tuo alkup.boxi ehjä mutta(onneksi)
ei ollut oli vissiin ottanut oikkarista nokkiinsa,sanoin ONNEKSI
koska tehdas toimitus on myöskin tulossa,sitä kun ei saanut peruttua,ja siellä on 200€ "sisällä" koska toimittaja vaati kallimmista osista "ennakkoa"joten kyllä tämä jo on tullut
hintoihinsa.

mutta sitten TÄRKEIN,eli SUURET KIITOKSET yllämainituille
avustajille,sekä Total13:selle joka tuossa homman alkuvaiheessa
lupas oman boxin lainaksi,osoitti aikamoista luottamusta
antaa noinkin kallis osa lainaan,vaikka emme ole koskaan
edes tavanneet, kitos Kawamän joka hoiti tuon saksan homman
ja kaikille muillekkin,jotka antoivat vinkkejä.
 
Eipä kestä kiitellä, kavereita autetaan aina.
Hienoo, että vikakohta löyty.
Oli hieno reissu, vaikka vettä sato jonkun verran varsinkin Marttilasta sinne teille. Palaillaan.
 
Back
Ylös