• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Zumo ja E90

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jkz66
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jkz66

New member
Zumo ei lataa puhelinluetteloa E90:sestä. Kun yrittää valikoista erikseen siirtää, puhelin ilmoittaa että Zumo ei ole yhteensopiva?

Nokian 6300 luurini kyllä siirtää luettelon.

Onko kellään ollu samaa ongelmaa?
sad_orig.gif

Tere,

mulla sama ongelma N51:n kanssa. Ei ongelmia Nokia 3109:n kanssa Zumon kanssa, puhelinluettelo nousee oikein hienosti esille. Laitoin jopa N51:n asetuksissa SIM-kortin etäkäytön päälle ja kokeilin ladata kaiken SIM:lle, mutta tuloksetta...
veryangry.gif

Voi hitto, että rassaa
confused_orig.gif

Nokia ->
033102ass_1_prv.gif

Vaiko tyhmä käyttäjä
withstupid.gif

->
062802moto_prv.gif

EDIT: Korjaan E51

Ootteko asentanut luureihinne Nokian sivustoilta sen luettelosiirtokikkareen? Download löytyy Nokian supportsivuilta jostakin päin heidän oman autoluurinsa (siis sen kiinteäasenteisen) alta. Tuon paketin asentamalla ainakin E50 pumppaa kiltisti luettelon Zumoon aina kun Zumo käynnistyy ja molemmissa on Bluetooth päällä.

On kyllä aavistuksen dorka tuo ominaisuus toimiessaankin kun jokaisen huoltispysäyksen yhteydessä tapahtuneen Zumon sammuttamisen jälkeen Zumo siirtää koko luettelon uudelleen käynnistyksessä. Kyllä mulle piisaisi vaikka kerta per päivä tuo siirto ihan hyvin, mutta tuota ei pääse mistään konffaamaan.

Edit. Siis tämä softa:
http://europe.nokia.com/A4143881

Ei toiminut kun latasin linkissä olleen 810 car kit softan.
Poistin sen ja kokeilin vastaavaa car kit 616 sarjan softaa.
Nyt toimii. Saattaa olla että eka asennuksessa meni joku vituralleen, tai sitten 810:n softa vaan ei pelannu Zumon kanssa.

Softa meni puhelimeen ladatessa "asennukset" kansioon, josta vielä käynnistin sen ja toimin ohjeiden mukaan.

Kiitos Talttapäälle hyvästä vinkistä.

062802jumpie_prv.gif

Ei toiminut kumpainenkaan versio N73 luurissa. Ei yhdistä automatic, eikä siirry luettelo.

Hyvä Nokia tai huono minä.
buttrock.gif

Niin ja Nokian muilla luureilla ja Ericssonin kapuloilla kaikki onnistuu.

Poistin sen ja kokeilin vastaavaa car kit 616 sarjan softaa.
Tässä oli hyvä vinkki, kiitokset!

Mä olen aiemmin kokeillut 810-softaa, ja se on siirtänyt n. 250 kontaktia puhelimessa olevasta n. 800:sta. En ole löytänyt mitään logiiikkaa siihen, millä se on nuo siirrettävät valinnut, ihan kuin haulikolla ois ampunut listaan. Otin softan pois testin jälkeen.

616-softalla näytti äkkiä tsekaten siirtyvän kaikki. Hieno homma!!

Kun se kontaktilista ei ole siirtynyt ja laitetta on kuitenkin pitänyt käyttää, on pitänyt käyttää konsteja. Tulevat puhelut on helppo tunnistaa koska tärkeimmille kontakteille mulla on omat äänisyntetisaattorilla tehdyt soittoäänet, joissa on soittajan nimi ja jotka zumo toistaa kiltisti puhelun tullessa. Muille kontakteille pelaa tuo automaattinen nimen toisto, siitä selvän saanti ajossa vaatii vähän keskittymistä mutta onnistuu kyllä.

Itse soitettaessa olen käyttänyt zumon Äänitunniste-toimintoa, joka tunnistaa useimman osan nimistä ällistyttävän hyvin, huomioiden ettei puhelinta mitenkään "opeteta". Jokunen vaikeampi siellä on seassa. Itse asiassa pelaa paremmin kuin autopuolella BMW:n BT-sarja, jonka äänitunnistuksen käyttö ei pelaa hyvin vaikka ne nimet äänitetään sinne itse - luulisi tunnistuksen olevan paljon helpompaa. Kannattaa kokeilla tuota Zumon/E90:n äänitunnistusta jos on jäänyt tekemättä; itse aion käyttää sitä jatkossakin, sillä helpompi siitä on nimi valita kuin pitkästä listasta, ainakin silloin kun se pelaa hyvin.

No nyt on sitten konsti niille vaikeammin tunnistettavillekin nimille, kiitokset.

Mä en saa myöskään E51:stä toimimaan molemilla softilla
nixweiss.gif

Olenko
baaa.gif
withstupid.gif
?

Vai Nokia on vaan ->
033102ass_1_prv.gif
?

Mitä
idea3.gif
tehdä, jotta
062802jumpie_prv.gif
->
sport05.gif
?

Hyviä ideoita Veljet ja Sisaret?

- Masa

Ilmeisesti asennusvaiheessa pitää olla bluetooth pariliitokset purettu ja kun olet PC-Suitella asentanu kännyysi, kaivat sen fileen puhelimestasi esiin ja klikkaat sitä, jolloin se asentuu loppuun.
Tämän jälkeen taas pariutat vehkeesi.

Näin ainakin mulla alkoi toimia.

p.s. olethan imuroinut just sun puhelinmalliin kuuluvan fileen?

Ei toiminut kumpainenkaan versio N73 luurissa. Ei yhdistä automatic, eikä siirry luettelo.

Hyvä Nokia tai huono minä. :WAZAAP:

Niin ja Nokian muilla luureilla ja Ericssonin kapuloilla kaikki onnistuu.
Mua jäi kiinnostamaan saitko Kake10 homman toimimaan? Mulla ei myöskään eka asennuksen jälkee toimineen toka yrityksen jälkeen hakenut tietoja, mutta kun selasin asetuksia, oli siellä vaihtoehto että "automaattinentiedonsiirto" tai jotain sinne päin.

Nyt homma toimii. Ainoa mikä pännii,. on että musiikin volumen ei
tarvisi vaeltaa ylös ja ales ajonopeuden mukaan. Kytkennät on Gps/audio Part 1314 piuhaa pitkin ja puhellut Bluetooth mokkuloita kulkien.

Tämä siis toimitti hyvin:

http://europe.nokia.com/A4144399

- Nokia 616 contact download application.

Asennusohjeen mukaan zumon ja E90 välinen bluetooth-pariliitos pitää purkaa ensin, ja tehdä laitteiden paritus nokialaisesta käsin.
Hyvin toimii.
062802jumpie_prv.gif

P.S. surffasin tuohon osoitteeseen suoraan E90:llä enkä käyttänyt
mitään pc suitea välissä. Sovellus on sen verran pieni, että tuskin
ahistaisi edes GPRS-yhteydellä - 3G tai WLAN ei varmasti yhtään
(kotona WLAN, johon E90 osaa kytkeytyä).

Nokian E51 kanssa sain toimimaan seuraavasti:

Latasi ton 616 softan...
http://europe.nokia.com/A4144399

1. Eli latasin tuon omalle kotikoneelle
2. Siirsin Puhelimen muistikortille
3. Poistin olemassa olevan bluetooth yhteyden Zumoon
4. Avasin puhelimella sen juuri siitämäni tiedoston
5. Vastasin "kyllä" siihen että muodostetaanko yhteys automaagisesti tai jotain.
6. Muodostin bluetooth yhteyden zumon ja E51 välille ja laiton sen luotetuksi. (tein tämän puhelimesta käsin).

Noin sain omani toimimaan. Näyttäisi tuo puheohjaus toimivan kypäräpuhelimesta->Zumo-> Nokialaiseen...Helpottaa soittamista melkoisesti.

Vastauksia löytyikin Scala Rider / Zumo viestiketjusta  
withstupid.gif

Millainen yhteys kypärästä > Zumoon > E51:een ??
Autocom johdolla vai joku langaton BT palikka?
En taida enää laittaa Autocomia johdolla kun pyörän tyyppikin vaihtui. Tosin pelasi hyvin mutta siltikin haluan johdoista eroon.
Musiikkiakin olisi kiva kuunnella pidemmillä siirtymäreiteillä ja Zumon ajo-ohjeet olisi kiva myös kuulla. Eihän niitä käännöksiä aina vieraassa paikassa hoksaa katsella pienestä näyttöruudusta, vai miten on.
Onko mitään ennakkotietoa UUSISTA langattomista (mieluummin STEREO) ratkaisuista; MP-messuilla tai muualla?
Olen kyllä lukenut jo ketjut foorumilta näistä uudemmista BT-palikoista!
talktohand.gif

Scala Rider Q2 +Zumo +E51 (bluetooth)

Toi vanhempi Q2 joka mulla on ei ole stereo. Uudemmasta en tiedä.

Back