Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jonkinsorttista ulinaa pitää siinä satasen vauhdissa.. ketjujen ei pitäisi olla liian kireällä.
Äänteleekö muilla?
Kawarb:llä jo kyselin mutta kysytään nyt täälläkin.
Saatan olla väärässäkin, mutta eikös noissa ollut takapyörän laakerit toiselta puolelta suojaamattomia? Kannattaisi varmaan tsekata.Jonkinsorttista ulinaa pitää siinä satasen vauhdissa.. ketjujen ei pitäisi olla liian kireällä.
Äänteleekö muilla?
Kawarb:llä jo kyselin mutta kysytään nyt täälläkin.
Onko kenelläkään kokemuksia, et paukkuuko 10r laturit mitenkin herkkään? Tällästä huhu-puhetta kantautunu korviin..? Eipähän bensalla käyvistä peleistä koskaan tiedä, mut ilmeisesti mitään lapsen vikoja ei pyöristä löydy? Jos puhutaan esim. 04-05 vuosimallin peleistä.
+ työt jos ei itse halua/osaa korjata vikaa.
laturi pyörii kampuraa tuplasti kovempaa mikä toimii kyllä kadulla, mutta entäs kun ajetaan radalla täysillä ja eniten.Mulla hajos kawan laturi keväällä, ongelma koskee kai enemmän rata/kilpa-ajoa harrastavia, kai se katu-ajoa kestää.
04 vm kawassa se on varmaan heikoin kohta,sitä uudempiin tuli jotain pieniä parannuksia.
Kannattaa huomioida että jos laturi hajoaa atomeiksi kuin minulla niin jo pelkästää uudet osat maksavat melkein 1500€+ työt jos ei itse halua/osaa korjata vikaa.
Kawan laturi on myös melko hankalassa paikassa, sitä purkaessa joutuu irroittamaan mm,läppärungon,startin ja paljon muuta mukavaa.
Minun mielestä tuo laturin osien hinta on käsittämätön huonosti suunnitellusta rakkineesta,laturi pyörii kampuraa tuplasti kovempaa mikä toimii kyllä kadulla, mutta entäs kun ajetaan radalla täysillä ja eniten.
matalaa 1.11 aikaa ihan vaan uudempien kiusaksi.6-7 tkm radalla? Ja laturi on ainoastaan paukahtanut?![]()

Jos kumit kestää radalla sen 1/10 mitä kadulla, niin saati miten ne muut osat sitten. Melkosen kallis paukkuhan tuo laturin hajoaminen on. Periaattena ollu kyllä ite melko pitkälle rakennella ja laittaa. Tullu tää 6r purettua melko atomeiksi jo, et remonttia en säikähdä. Hintaa kylläkin![]()

Se on halpaa jos "ratavahingosta" selviä 1500€:lla. Jos tosissaan ajaa radalla, niin kaato on se suurin riski ja siinä saattaa mennä koko pyörä kerralla, kun se pyörii keulaputkien kautta ympäri. Nimin semmosia kaatoja nähnyt. Ja vaikka pyörä säilyis suhtkoht ehjänä, niin toisille se 3-4 kk:n sairasloma maksaa jo ton verran itessään. Toki kyllähän se harmittaa jos tulee ton hintaluokan remontti, mutta tosiaan ratapuolella toi on aika pieni vahinko vielä.
Suoraan sanottuna jos ei oo varaa siihen, että ajaa pyöränsä kokonaan paskaks radalla, niin silloin ei pidä mennä radalle, ei varsinkaan ajatellen että ajan niin varovasti ettei mulle käy mitään
Kerran näin kun uusi lainalla ostettu pyörä ajettiin radalla täysin paskaksi. Kaverille jäi velasta maksettavaksi puolet ja pyörää ei enään ollut
Kaverini osti lainalla uudehkon pyörän, mutta lyhensi lainaa samassa suhteessa ku arvo tippui. Varoittelin kaveria mm. ajoasennosta, mutta hänellä oli niin hyvä pyörä ettei sillä voinut kaatua, kunnes se kaato tuli aika äkkiäKaato oli siisti ja vahingot jäivät kohtuu pieniksi, paitsi rahallisessa mielessä. Ko pyörää ei ikinä korjattu alkuperäiseen kuntoon ja kaveria ei ikinä enään näkynyt radalla
![]()
Etuvanne on noihin ensimmäisiin vaihettu takuuna. Itellä oli uutena tehtaan jäljeltä 70 gr. Painoja etuvanteessa.

Virkistäkääpä muistia, oliko eturattaan mutterissa vasenkätiset kierteet? Täytyis vaihdella lähikuukausien aikana, on varmaankin myös aika tiukassa.
Tuli ostettua piikkiä pienempi ratas, eli välitykset -1 ja +3 eturattaan vaihdon jälkeen.