ZX-10R

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja anttari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Yritin käydä paikallisesta Mp-liikkeestä tilaamassa Acran väliputkea tuon katalysaattorinlaatikon tilalle. Olivat sanoneet Saksassa(?) että ei ole lupaa myydä Suomeen noita putkia ja tilaus jäi sitten siihen.

Mistähän ihmeestä sellaisen sitten kaivelis. Onko kellään vastaavaa kokemusta? Muita mahdollisuuksia kuin Acran oma?
 
Yritin käydä paikallisesta Mp-liikkeestä tilaamassa Acran väliputkea tuon katalysaattorinlaatikon tilalle. Olivat sanoneet Saksassa(?) että ei ole lupaa myydä Suomeen noita putkia ja tilaus jäi sitten siihen.

Mistähän ihmeestä sellaisen sitten kaivelis. Onko kellään vastaavaa kokemusta? Muita mahdollisuuksia kuin Acran oma?

KLIK tuosta suoraan kotiovelle toimitettuna.
Tilaa mieluummin Acran oma, voipi olla ettei muiden valmistajien sovi slipariin.
 
Tervehdys!

Nyt on Kawasakin zx-10r '09 Ninja tallissa. Acrapovickin slip on paikallaan. Mistä mahtaisi löytyä katille korvaava väliputki? Minkä hintaisia, löytyykö Suomesta? Mahdollisen vaihdon jälkeen säädätyksiä tai muuta huomioon otettavaa?


Kiitollinen avusta!
katso liitettä 9718


Multa saattaisi löytyä. Ois myös leovincen kokoputkisto..

Pistin yv
 
Tervehdys ukot.

Entisöin ZX-10 R:n vuosimallia 2004. Se on muutoin valmis, mutta edellinen omistaja on kiillottanut vanteiden reunat. Oikein viimeisen päälle. Mutta kun kiillotus ei sovi minun silmään.

Jos jotakuta kiinnostaa tuollaiset vanteet, niin voisin vaihtaa päittäin - EHJIIN - vastaaviin. Ei tarvitsisi ryhtyä maalaustoimiin. Pyörä ja vanteet sijaitsee Päijät-Hämeessä. Minulla on rengaskoneet, joten vaihtotyötkin onnistuu vaivatta.

laita viestiä tero piste kiira ät nbl piste fi

Tero
 
About 50km kerkes talvisäilön päälle ajaa ja sitten alkoi pyörä röpöttämään.


Mitähän tuohon keksis? Videon kuvauksessa tähän saakka tehdyt toimenpiteet.
 
About 50km kerkes talvisäilön päälle ajaa ja sitten alkoi pyörä röpöttämään.


Mitähän tuohon keksis? Videon kuvauksessa tähän saakka tehdyt toimenpiteet.

Onko sulla bensaa? fuel valo ainakin vilkkuu terhakkaasti ::grin: Rötääkö vaan tyhjäkäynnillä? Antaako kierroksia? Vetääkö ajossa? Rötääkö isommalla kaasulla?
 
Ootko bensasuodatinta putsannut ?

Bensansuodatin löytyy pumpun sisältä, semmonen karkea sihti.

Tankki pois ja ympäri, sitten vaan pumppu irti ja auki.
 
Onko sulla bensaa? fuel valo ainakin vilkkuu terhakkaasti ::grin: Rötääkö vaan tyhjäkäynnillä? Antaako kierroksia? Vetääkö ajossa? Rötääkö isommalla kaasulla?

On siellä bensaa ollu enemmän ja vähemmän. Piti vähän tyhjennellä, kun tankissaki oli reikä kateruuvin kohdalla. Sen sain paikattua Leak Fixillä.

Hirveenä en ole uskaltanut huudattaa, mutta ennen tulpanvaihtoa kokeilin ilman kuormaa, niin kovin laiskasti otti 10k+ kierroksillakin. Tulpanvaihdon jälkeen kerran ulautin rajottimeen ja vaikutti paremmalta. Tulppien uusimisen jälkeen ongelma tuntuisi painottuvan enemmän alakierroksille, tyhjäkäynti ei kuulosta ollenkaan normaalilta rivineloselta ja minimikaasu heijaa kuten videon loppupuolellakin on nähtävissä.

Ihan ensimmäinen vika, jonka korjasin ennen tulpanvaihtoa oli "air suction valvelle" menevä lyhyt putki, joka oli haljennut ja huomasin ennen tulppien irrottamista. Tämän vaihtaminen ei auttanut ollenkaan. Mikä lie suomenkielinen vastine kyseiselle viritykselle, mutta siis siinä tulppien yläpuolella se mötikkä johon tulee 3 letkua.
 
Onko Power Commander pyörässä ?

Niitä on joskus mennyt rikki, kun on "tyhjällä" akulla startattu.
 
Taas on puuhasteltu ja nyt kylmänä huomasi hyvin, että vasemmanpuolinen (kumminpäin numerointi nyt menee sit) sylinteri ei toimi, putki oli kylmänä. Eilen ehti olla sen aikaa käynnissä, että muut putket ehti lämmittää tämänkin niin kuumaksi, ettei huomannut.
 
Taas on puuhasteltu ja nyt kylmänä huomasi hyvin, että vasemmanpuolinen (kumminpäin numerointi nyt menee sit) sylinteri ei toimi, putki oli kylmänä.
Vaihda pimeen sylinterin puola viereisen kans. Ja testaa.
Vaihda pimeen sylinterin ruiskusuutin viereisen kans. Ja testaa.
 
Vaihda pimeen sylinterin puola viereisen kans. Ja testaa.
Vaihda pimeen sylinterin ruiskusuutin viereisen kans. Ja testaa.

Puolat mittasin ja oli manuaalin rajoissa.

Suuttimet vaihdoin äsken toimivan ja ei toimivan pytyn välillä. Alkoi pelittämään suht normaalin kuuloisesti. Eli kosketusvikaa tai suutin on kiikun kaakun, että toimiiko vai ei.
 
Puolat mittasin ja oli manuaalin rajoissa.

Suuttimet vaihdoin äsken toimivan ja ei toimivan pytyn välillä. Alkoi pelittämään suht normaalin kuuloisesti. Eli kosketusvikaa tai suutin on kiikun kaakun, että toimiiko vai ei.
Tai paskaa polttoainelinjassa.
 
No niin, taas on ihmetelty, kyselty ja opeteltu.

Tilannehan kehittyi seuraavasti: Eilen pyörä nippuun ja koeajolle, reilun kilometrin pelasi jotenkuten matalilla ja keskikierroksilla, rajottimeen kiersi hyvin vaivalloisesti. Sitten hyyty täysin ja niukinnaukin pääsi takasin kotia.

Odottelin, että pyörä ja putket jäähtyy ja kokeilin käyntiin. Vika ei siirtynyt suuttimen mukana toiseen pyttyyn eli takaisin lähtöruutuun.

Tänään sitten kaverin neuvojen mukaan kipinän tarkastus ykkönen ei lyö tuolta. Puolien vaihto päittäin kakkospytyn kanssa ja ykkösjohto ei lyö vieläkään tulta. Eli johdossa vika, toisekseen ykköspuola ei mielestäni antanut yhtä vahvaa kipinää kakkosen johdossakaan eli lienee paikallaan uusia sekin.

Tämmöstäpä tää ku ekaa kertaa noinkin pitkälle pyörää purkaa, mutta ihan hyvänä peruskurssina käyny ja pyörän purkaminen tohon pisteeseen käy jo suht nopsaan :bisseä:

Ja pääasia, että näinkin vähällä selvisi (koputtaa puuta), toivottavasti pian kurvailemaan :orgmp:

Saakohan noita puolia ja johtoja Suomesta (mieluiten Tampereelta) sopuhintaan vai suosiolla ebayhin?
 
No niin, taas on ihmetelty, kyselty ja opeteltu.

Tilannehan kehittyi seuraavasti: Eilen pyörä nippuun ja koeajolle, reilun kilometrin pelasi jotenkuten matalilla ja keskikierroksilla, rajottimeen kiersi hyvin vaivalloisesti. Sitten hyyty täysin ja niukinnaukin pääsi takasin kotia.

Odottelin, että pyörä ja putket jäähtyy ja kokeilin käyntiin. Vika ei siirtynyt suuttimen mukana toiseen pyttyyn eli takaisin lähtöruutuun.

Tänään sitten kaverin neuvojen mukaan kipinän tarkastus ykkönen ei lyö tuolta. Puolien vaihto päittäin kakkospytyn kanssa ja ykkösjohto ei lyö vieläkään tulta. Eli johdossa vika, toisekseen ykköspuola ei mielestäni antanut yhtä vahvaa kipinää kakkosen johdossakaan eli lienee paikallaan uusia sekin.

Tämmöstäpä tää ku ekaa kertaa noinkin pitkälle pyörää purkaa, mutta ihan hyvänä peruskurssina käyny ja pyörän purkaminen tohon pisteeseen käy jo suht nopsaan :bisseä:

Ja pääasia, että näinkin vähällä selvisi (koputtaa puuta), toivottavasti pian kurvailemaan :orgmp:

Saakohan noita puolia ja johtoja Suomesta (mieluiten Tampereelta) sopuhintaan vai suosiolla ebayhin?

ebay.de niin alkaa löytymään ja sopuhintaan. :thumbup:

http://www.ebay.de/itm/Kawasaki-ZX-10R-ZXT00C-04-05-Kabelbaum-Zundspulen-vf82-/121671237708?hash=item1c542bc04c:g:GKAAAOSwZd1Vc0Aj
 
Back
Ylös