• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

ZX-10R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja anttari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nyt faktoja pöytään. Olen kuullut vähän kahta puolta tämän gen4 ZX-10R pyörän säätöasioista.

Tarkoitus on siis ensi talvea silmällä pitäen selvittää, mitä tähän katin ohitus edellyttää. Ja kysymys kuuluu: Voiko pyörä omaa ECU:a säätää, vai tarvitseeko Power Commander/vast. mokkulan asentamista? Tästä siis kyse kun olen asioita kysellyt. Osa sanoo, että ECU:a voi säätää, osa sanoo, että vaatii PC:n..

Jatkokysymyksiä tulee todennäköisesti kun tämä asia ensin selviää. :thumbup:

Nyt faktoja pöytään. Olen kuullut vähän kahta puolta tämän gen4 ZX-10R pyörän säätöasioista.

Tarkoitus on siis ensi talvea silmällä pitäen selvittää, mitä tähän katin ohitus edellyttää. Ja kysymys kuuluu: Voiko pyörä omaa ECU:a säätää, vai tarvitseeko Power Commander/vast. mokkulan asentamista? Tästä siis kyse kun olen asioita kysellyt. Osa sanoo, että ECU:a voi säätää, osa sanoo, että vaatii PC:n..

Jatkokysymyksiä tulee todennäköisesti kun tämä asia ensin selviää. :thumbup:
Samin autopaja

Osaisiko joku sanoa mistä johtuu pieni ujellus/vihellys tyylinen ääni -10 vuoden 10R Kawassa 2-3 tuhannen kierroksen, ei ole mielestäni mikään metallinen ääni ja on kaikenlisäksi satunnainen. Mutta silti kiinnostaa, onko jokin ilmapuolella?

kuuluu vain 2-3 tuhannen kierroksen välissä, ei muualla. 12 tonnia ajettu peli.

Osaisiko joku sanoa mistä johtuu pieni ujellus/vihellys tyylinen ääni -10 vuoden 10R Kawassa 2-3 tuhannen kierroksen, ei ole mielestäni mikään metallinen ääni ja on kaikenlisäksi satunnainen. Mutta silti kiinnostaa, onko jokin ilmapuolella?

kuuluuko paikallaan ollessaki vai ajossa vain?
eka tulis mieleen että kettinki liian tiukalla.. aloitetaan näin helpoimmalla :thumbup:

Kuuluuko kaikilla vaihteilla? Jos on satunnainen, niin milloin tuo ääni kuuluu eli onko kiihdytys aina samanlainen ja toisinaan ääni kuuluu ja toisinaan ei. Vai kuuluuko esim voimakkaassa kiihdytyksessä muttei kevyesti kaasuttaessa? Jos jälkimmäinen, niin imuäänet voi "viheltää" mutta vauhdin kiihtyessä häviävät koneen ääneen ja muuhun ilman suhinaan... :dunno:

Jokin imupuolen resonanssi ilmeisesti ja kuuluu siis myös paikallaan ei vain ajossa. Tosin hävisi taas eilen kun pitkän lenkin ajoi.

Eiköhän nuo kaikki kympit pidä vaikka mitä erikoisempia resonanssiääniä matalilla kierroksilla. Loppuvat kyllä viimeistään siinä 5-6000rpm kohdilla.

Yleensä häiritsee tuoretta Kawanistiä alkuun jos jonku hondan päältä hyppää, mutta äkkiä niihin tottuu. :thumbup:

Missäs vika, lähti ensin huoltsikalla vähän nihkeästi pyörittäen käyntiin, pitkän lenkin toimi ok mutta sitten kun sen hetkeksi sammutin ei lähtenyt käyntiin. Raksutti vain muttei jaksanut pyöräyttää. Sen jälkeen autosta kaapeleilla käyntiin ja ajaen kotiin. Mutta ajaessakin kun kokeili pitkiä päälle niin alkoi sammua.

Akku vai jännitteensäädin, joku muu?

13639384_10154375651795909_1092979465_o.jpg

Ja huomasin samaan googlailuun tälläisen, vihellys mitä aikaisemmin kyselin. Olisiko syypää staattori? Onko toi itse vaihdettavissa.

Staattorista vika taisikin löytyä. Mistäs ihmeestä hommaan tollaisen asap.

Viimeksi muokattu:
katso liitettä 11183

Ja huomasin samaan googlailuun tälläisen, vihellys mitä aikaisemmin kyselin. Olisiko syypää staattori? Onko toi itse vaihdettavissa.

Staattorista vika taisikin löytyä. Mistäs ihmeestä hommaan tollaisen asap.

Tuttu juttu, mulla edellisessä GEN2 10R:ssä sama homma. Itse tilasin ebay:stä tarvikeosan. Tuli nopeasti ja oli toimimva. Maahantuojalta tilattuna alkuperäisosa saattaa kestää 2-5vkoa toimituksessa Japanista ja hintaa 300+€. Ebay:n kautta löysin jotain 120€.

Tuttu juttu, mulla edellisessä GEN2 10R:ssä sama homma. Itse tilasin ebay:stä tarvikeosan. Tuli nopeasti ja oli toimimva. Maahantuojalta tilattuna alkuperäisosa saattaa kestää 2-5vkoa toimituksessa Japanista ja hintaa 300+€. Ebay:n kautta löysin jotain 120€.

Keskiviikoksi pitäisi tulla osa, oliko vaihdossa jotain mitä kannattaa huomioda?

Missäs vika, lähti ensin huoltsikalla vähän nihkeästi pyörittäen käyntiin, pitkän lenkin toimi ok mutta sitten kun sen hetkeksi sammutin ei lähtenyt käyntiin. Raksutti vain muttei jaksanut pyöräyttää. Sen jälkeen autosta kaapeleilla käyntiin ja ajaen kotiin. Mutta ajaessakin kun kokeili pitkiä päälle niin alkoi sammua.

Akku vai jännitteensäädin, joku muu?

Noni tänää iski sit tää ihan sama arpa omaan 2008 malliseen huoltsikalla. Ei jaksannu startti pyörittää. Työntämällä käyntiin ja melkein kotiin pääs ennen kuin hävis sit mittaristoa myöten sähköt ja sytytys hiipu. Kotia pääs lataamalla auton kaapeleilla autosta sen verran, että jännite nous akussa. Sen verran yleismittarilla mittasin, ettei lataa ainakaan.

Onko toi staattorin vaihto helppo juttu? Vai pitäiskö kokeilla ensin jännitteen säätäjästä, kun se olis edullinen Kiinasta...

Osaisiko joku neuvoa miten kannattaisi ratastaa vakiona olevaa kawaa esim Alastaron radalle? Olisiko eteen -1 ja taakse +2 liikaa?

Noni tänää iski sit tää ihan sama arpa omaan 2008 malliseen huoltsikalla. Ei jaksannu startti pyörittää. Työntämällä käyntiin ja melkein kotiin pääs ennen kuin hävis sit mittaristoa myöten sähköt ja sytytys hiipu. Kotia pääs lataamalla auton kaapeleilla autosta sen verran, että jännite nous akussa. Sen verran yleismittarilla mittasin, ettei lataa ainakaan.

Onko toi staattorin vaihto helppo juttu? Vai pitäiskö kokeilla ensin jännitteen säätäjästä, kun se olis edullinen Kiinasta...

Staattorin purku on ainakin helppo. En ole vielä kaivanut missä johdon toinen pää on kiinni kun odotan varaosan ensin mutta ei ole hankalaa.

Jännitteensäädin menee takuuseen jos ei ole vielä vaihdettu. Noissa on tehdas recall siihen.

AVK:lla olisi tuollainen ZX10R (09) jossa nyt ainakaan kuvauksen mukaan ei olisi hirveästi vikaa.
- Etu-ja sivukatteet, peili rikki ja etuhäkki murtunut jotka nyt ne kriittisimmät sekä joitain naarmuja.
Sivukatteet kuvien mukaan jopa ehkä ehjät, mutta etukate ainakin varmuudella rikki. Pelkkä etukate nyt ei paljoa maksaisi, jos muut olisi vain naarmuilla, niin hyvällä tuurilla voisi saada hiottua hyväksi ja maalattua uudelleen. Toki kaupasta saa aina uusia katteita jos ovat rikki.

Etuhäkin hintaa/saatavuutta nyt en ole vielä ehtinyt katsoa, mutta tuskimpa tuo paljon maksaa.

24t km huolto tehty, joten venttiilit tarkistettu ja seuraava sitten vasta 48t km kohdilla ja muutenkin huoltokirja tuntuu olevan hyvin täytetty tuonne 24t km saakka, joten ei tuo nyt välttämättä ihan pommi ole.
Tietenkin tuollaisen kaadutun / kaadetun osto on aina hieman riskialtista peliä. Tänä kesänä ei kuitenkaan vielä pääse terveydellisitä syistä ajamaan, niin tuossa olisi hieman puuhasteltavaa ensikesää varten..

Äkkiseltään voisi miettiä, jos tuo maksaa 4400€, niin hyvällä tuurilla tuosta voisi saada jopa hieman alle 5k:lla hyvän pelin. Mikäli siis vastaan ei tule mitään yllätyksiä.

(https://www.avk.fi/Shop/Vehicle/Vehicle/521186)

Mitä mieltä porukka on? Uhka vai mahdollisuus?

Viimeksi muokattu:
Kyllä, jos työkalut pysyy kädessä ja tilaa on puuhastella, niin mä näkisin tuossa enemmän mahdollisuuden kuin uhkan. :thumbup:

Toki aina voi tulla yllätyksiä, mutta en usko, että tuon ikäisen osien saamisen tai vastaavan kanssa on haasteita. Ja jos tekniikka on kunnossa, niin siinä voi olla mopoa vielä pitkäksi aikaa pienellä vaivalla.

Minä voin kertoa lisää tuosta Kawasta ja valaista lisää, on minun vanha pyörä :) Solisluuta parantelen tuon kaadon jäljiltä :no:

Back