ZX-10R

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja anttari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
10r 04 05 venttiilien säädöstä. Kumpaan suuntaan tuo välys tuppaa yleensä menemään? Lähinnä pakopuolella.

Huollan juuri uutta konetta omaan pyörään ja siinä on 2 satkua yli sallitun pari venttiiliä. En niitä sitten rupea säätämään jos välys pienenee kilometrien myötä.
 
Mä olen ollut siinä kuulopuheessa että pakopuoli kasvaisi ja imu pienenisi. En tiedä, kummatlkin varmasti pienenee jos on seetit kuluakseen.
 
Aina ne välykset pienenee johtuen kulumisesta ja painumisesta kantta vasten.

Niin kuluminen kasvattaa välystä, seetiin uppoaminen pienentää. Jos joku on säätänyt ja muistaisi oliko välykset liian isot. Itse joskus tätä nykyistä käytössä olevaa konetta säädin mutta en muista mitä välykset olivat ja rustaamani dokumentti säädöstä on hukkunut vuosien saatossa.
 
Mulla oli '04 vuotisessa viimeksi välykset pienenä. Näin ne muutkin Kawat on käyttäytyneet, eli ajan saatossa välykset pienentyneet
 
Niin kuluminen kasvattaa välystä, seetiin uppoaminen pienentää. Jos joku on säätänyt ja muistaisi oliko välykset liian isot. Itse joskus tätä nykyistä käytössä olevaa konetta säädin mutta en muista mitä välykset olivat ja rustaamani dokumentti säädöstä on hukkunut vuosien saatossa.

Niin no on ehkä väärin puhua vain kulumisesta kun se riippuu mikä siellä kuluu. Oletuksena on kuitenkin että jos se seeti ja venttiili kuluu niin välys pienenee. Yleisesti se venttiili siis uppoaa kanteen tavalla tai toisella. Vai minkä sinä ajattelit kuluvan?
 
Uutta pukkaa kaudelle 2019:
https://www.google.fi/url?sa=t&sour...IwC3oECAcQAQ&usg=AOvVaw2a1v2ygylUstUFVs8swaPo

Aika pieniltä muutokset vaikuttaa. Ois voinu esim. ton mittariston muuttaa nykyaikaan

Joo toi mittaristo sateenkaariväreineen tuo mieleen lähinnä tivolin.
Mitähän suunnittelijat ovat vetäneet, kun ovat tuollaiseen päätyneet?
04-05 mallien kierroslukumittariakin moitittiin vaikealukuiseksi ja onneksi
-06 tulikin sitten viisarinäyttö. Olisi ollut aika loogista siirtyä sen jälkeen
kilpureistakin tuttuun mittaristoon jota kilpailijoilla näyttää olleen jo vuosia...
 
Mulla on 05 malli. Tuo mittari asia on aika mielen kiintonen, kun on radalla enpä juurikaan siihen vilkaise. Vaihdevalon näkee sivusilmällä, kadulla taas ei niillä kierroksilla juurikaan ole väliä.Kunhan pysyy liikenteen mukana ja näkee ihan hyvin nopeuden??:blink:Meinaan kun harvoin siellä tiellä on ajelemassa.:boring:
 
^Noniinno, kyllä vaihde, nopeus, kierrokset noissa uudemmissakin on ok, mut kun siitä samasta mittaristosta handlataan mm. tehokartat, luistoneston säädöt, moottorijarru, launch control, keulimisenesto, kierrosajat yms. yms.....niin on aika työläskäyttöinen ja huonolukuinen. Nykypyörissä kun on nämä selkeänäyttöiset TFT-mittaristot, loogiset valikot ja kirkkaat isot näytöt. H2:ssa esim. moderni taulu. Tai esim. jo 2015 R1:ssä....
 
Halloota!
Uutena kymppi-Kawan omistajana kyselen, että onko kokemuksia ajovalojen parantamisesta? Kyse on vuosimallista -10. Valokuviot ovat oikein hyvät mutta kirkkautta saisi olla reilusti lisää. Umpioiden tai linssien vaihtoon en ala, liekö mahdollistakaan, mutta onko kukaan testaillut nykyaikaisia led-polttimoita, kuinka ne tuon pyörän keulilla toimisivat? Umpion takana on hyvin tilaa jäähdytyselementeille ainakin vaan miten käy valokuviolle? Sen toimivuus ei ymmärtääkseni aina ole aivan itsestään selvää...
 
Halloota!
Uutena kymppi-Kawan omistajana kyselen, että onko kokemuksia ajovalojen parantamisesta? Kyse on vuosimallista -10. Valokuviot ovat oikein hyvät mutta kirkkautta saisi olla reilusti lisää. Umpioiden tai linssien vaihtoon en ala, liekö mahdollistakaan, mutta onko kukaan testaillut nykyaikaisia led-polttimoita, kuinka ne tuon pyörän keulilla toimisivat? Umpion takana on hyvin tilaa jäähdytyselementeille ainakin vaan miten käy valokuviolle? Sen toimivuus ei ymmärtääkseni aina ole aivan itsestään selvää...

Onko tilaa myös, kun tanko on käännettynä?
06:kin näytti tilavalta, mutta tappiin käännettynä etuputki onkin aivan polttimon takana, terv. nimim. Myydään käyttämättömät ledipolttimot...
 
Helpoiten käy asentamalla kirkkaamman normaali halogeeni polttimon. Mulla oli xtreme vision aikoinaan ja olin tyytyväinen.
 
Jos jäähdytyssiilille on tilaa, niin yhtä helposti ledipolttimonkin asentaa. Itse jouduin tyytymään xenoniin, joka sekin toimii hyvin.
 
Ei siihen lopulta oikein paljon tilaa jää kun kääntää tangon rajoittimeen. Pitää käydä Motonetissa vähän silmäilemässä, kuinka paljon pidemmälle ledipolttimo taakse päin tulee normaaliin verrattuna.
 
Ei siihen lopulta oikein paljon tilaa jää kun kääntää tangon rajoittimeen. Pitää käydä Motonetissa vähän silmäilemässä, kuinka paljon pidemmälle ledipolttimo taakse päin tulee normaaliin verrattuna.

Sanoisin, että kolmisen senttiä ainakin.
 
Pitkän H9 ainakin vaikuttaa likimain saman kokoiselta sekä ledinä että halogeenina. H11:ssä oli jonkinlainen jäähdytyssiili ja pakkausta avaamatta ei nähnyt, millainen oli johtojen liitin. Ei vaan ollut aikaa perehtyä asiaan tänään enempää. Täytyy käydä uudemman kerran paremmalla ajalla, en viitsi varmistamatta ostaa 40€ polttimoa ostaa.
 
Kellään kokemuksia tommosesta ecu-remap firmasta? Tai muista vastaavista mihin ecu vaan postitetaan?

https://store.schnitzracing.com/schnitz-ecu-reflash-kawasaki-zx10rr-17-18/

+20HP myyntipuheissa. Aika edullinenkin vrt. Woolich + penkitys. Mutta ajaako tuo sitten saman asian? Säätäjä kuitenkin tähän asti ajanut dynossa reilun tankillisen ja tehnyt vakuuttavan työn.
Vaihdekaavionkin saa näemmä nurinpäin ecufläshingillä, aina oppii uutta.Tuumin vaan että tuskin malttaa tuota uutta kampetta kovin kauaa vakiona pitää kun vanhoja, sopivia viripalikoita ois tallissa.
 
Kellään kokemuksia tommosesta ecu-remap firmasta? Tai muista vastaavista mihin ecu vaan postitetaan?

https://store.schnitzracing.com/schnitz-ecu-reflash-kawasaki-zx10rr-17-18/

+20HP myyntipuheissa. Aika edullinenkin vrt. Woolich + penkitys. Mutta ajaako tuo sitten saman asian? Säätäjä kuitenkin tähän asti ajanut dynossa reilun tankillisen ja tehnyt vakuuttavan työn.
Vaihdekaavionkin saa näemmä nurinpäin ecufläshingillä, aina oppii uutta.Tuumin vaan että tuskin malttaa tuota uutta kampetta kovin kauaa vakiona pitää kun vanhoja, sopivia viripalikoita ois tallissa.

Pelkällä ecu-fläshillä et tule ikinä saamaan +20hp tehoja ellet muuta jotain muuta (nokat, putkisto jne.) samalla. Valmis kartta saattaa toimia paremmin, mutta voi olla myös huonompi. Pyörän säätö penkissä on aina parempi vaihtoehto. Myöskään vaihdekaavio ei käänny ecuflashilla jos et muuta vaihdevivustoa, koska vaihteiden vaihto tapahtuu mekaanisesti. Ecu toki flähsättynä tukee käännettyä kaaviota.
 
Pelkällä ecu-fläshillä et tule ikinä saamaan +20hp tehoja ellet muuta jotain muuta (nokat, putkisto jne.) samalla. Valmis kartta saattaa toimia paremmin, mutta voi olla myös huonompi. Pyörän säätö penkissä on aina parempi vaihtoehto. Myöskään vaihdekaavio ei käänny ecuflashilla jos et muuta vaihdevivustoa, koska vaihteiden vaihto tapahtuu mekaanisesti. Ecu toki flähsättynä tukee käännettyä kaaviota.

Varmaan toi Schmitzin myyntipuhe tarkottaa että tietyllä kierrosalueella saa 20hp enemmän tehoo kuin vakiokartalla, eikä kyse ole huipputehon lisäyksestä. Pitää tutkia noita käyriä isommalta ruudulta.

Joo rööri mulla on valmiina ja ilmaa saa tarvittaessa lisää. Akran setin riisuin vanhasta pois kun niin sovittiin kauppiaan kans. Tota vaihdehommaa just ihmettelin...aika hyvin tolla firmalla oli meriittejä mutta liekö sitten amerikan malliin. Edellisen pelin Woolich Samin taioilla oli kyllä hyvä. Uus on ihan lussu:kääk: :;):
 
Back
Ylös