• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

ZX-10R

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja anttari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Service code 67 = o2 sensor heater

67 - Oxygen sensor heaters (#1 and/or #2) malfunction, wiring open or short (Europe
Models)

....näin väitetään inderwebsissa....
 
Moroo sulakkeet ehjiä,otin vasemmalta puolelta katetta auki ni joku anturi oli irti laitoin kiinni nyt vikavalon palaa häiriö nro33?👿
 
Vikakoodi 33 on "Oxygen sensor #1 inactivation, wiring open or short (Europe models)". Eli toinen lambdoista vaikuttaisi olevan pimeänä. Voi olla että itse anturi on luovuttanut, mutta kannattaa tsekata se liitin hapettumisen varalta, ovat helposti kastuvassa paikassa nuo liittimet. Lambdojen poistopalikoita myydään muutamalla kympillä, se on yksi vaihtoehto, jos ei lambda-antureita raaski lähteä uusimaan.
 
Ebaysta ainakin löytyy. Kannattaa tsekata eka että sinne liittimelle tulee kaikki sähkö mikä pitääkin, muutoin ei ole noista eliminaattoreista hyötyä. Stetsonista heitettynä yhteen johtoon tulee virrat päällä +5V, yhteen +12V, yksi maissa ja yksi yhteydessä ECUn johonkin pinniin.
 
Nyt on sellainen tilanne, että jos ei hommat mene kuin Strömsössä, mulla voi jäädä seiska valmistumatta ajoissa Cannonballiin. Aloin siis katselemaan suunnitelma B:tä.

Tossa olisi 2004 ZX-10R myynnissä tosi sopivasti. Viime vuonna katsastettu, mittarissa 51tkm, ja kilometrit kertyneet ihan loogisesti katsastustietojen mukaan. Varmaan viime vuonna rakennettu (kuvien perusteella aloittelijan) ratapeliksi, mutta myös orggiskatteet mukaan.

Kelasin, että jos rasvailee svingin laakerit ja ohjauslaakerin, tarvittaessa vaihtaa pyöränlaakerit, vaihtaa kaikki nesteet ja suodattimet, poistaa mahdolliset patentit johtosarjasta ja käyttää alustan vaikka Motovillellä, niin varmaan sen kanssa kivasti ajelisi. Meinasin, että jätän kuulailun jälkeen pyörän kaverin luo Etelä-Ranskaan fly&ride-keikkoja varten.

Mulla oli muinoin hetken aikaa samanlainen, mutta sehän oli melkein uusi, joten ei paljoa ollut teknisiä murheita. Eli siis, jos tästä innostun ja lähden sitä katsomaan, mihin tarvii kiinnittää huomiota? Mikä näissä porsii?
 
Linkki puuttuu.

Aiemmin tässä ketjussa kirjoitin näin:

Noh, malli on 16 vuotta vanha, joten käytetyt ovat yksilöitä. Monenlaista pyörän pitäjää ja seppää on olemassa. Itse lähtisin katsomaan siisteimpiä, vähiten ajettuja ja joista on tiedossa mitä niille on tehty. Liikkeisiin vaihtoon tuotuja liikkeet (Suomessa) eivät viitsi edes katsoa, riittää kun kertoo vuosimallin ja kilsat, myyjällä harvoin perse nousee ruudun takaa. Asialle omistautunut edellinen omistaja lienee paras tae pyörän kunnolle, kilsoja saa olla enemmänkin.

Mitään tyyppivikoja ei ole ja tuon ikäisessähän ne on jo korjattu. 2004-2005 on vielä ilman elektroniikkaa, joten ranneliike määrää etupyörän kitkapinnan aseman asfaltista. Ei mikään ensipyörä, mutta kokeneemmalle kuljettajalle tarjoaa monia mahdollisuuksia, ratailusta tourinkiin.

Käy katsoon useampia jos on tarjolla.


Näähän on mahtavia pelejä. Tekis mieli ostaa talliin takasin kun tuli aikanaan hävitettyä. Ja vihree sen olla pitää.:thumbup:
 
....
Tossa olisi 2004 ZX-10R myynnissä tosi sopivasti. Viime vuonna katsastettu, mittarissa 51tkm, ja kilometrit kertyneet ihan loogisesti katsastustietojen mukaan.
...

Ei vastaa kysyjälle, mutta mulla kyllä suttaa tyhjää. Minkä ihmeen katsastustietojen?
 
Mä en oikein keksi ykköskopasta mitään selkeetä vikapaikkaa, ainakaan omissa ei ole tullut vastaan mitään erikoisia vikoja. Toisesta meni kakkosvaihde viime kesänä 72tkm kohdalla, mutta muutoin ovat pelanneet melko lailla hyvin. Eli jos on vaan lyönnissä, niin ei muuta ku mopoa alle vaan :thumbup:
 
Näyttää ainakin kuvien perusteella ihan siistikuntoiselta laitteelta, eli kättä taskuun vaan, jos on livenäkin siistin oloinen.
 
Tossa rupee kilsat oleen siinä kohdilla kans että jos ei laturia/staattoria ole vielä vaihdettu niin kohta on. Lisäksi vielä tota ilmotusta lukiessa ilmeisesti ne vakiokatteet vaatii "pientä" korjailua, onkohan käynyt kyljellään toisella puolella mikä ei näy kuvissa. Ratakatteilla näköjään kevyesti kaadettu kans molemmille puolille.
 
Tyyppivikana GEN1 ollut rungon murtuminen hitsaussaumasta moottorin kiinnikkeiden kohdalta. Itselläni oli tuo omassa pyörässä, joten ei ihan pelkkää legendaa. Tosin hitsaamalla ja maalaamalla siitä selvisi, mutta kohtuu työlästä purkaa se runko irti. Perus huoltojen lisäksi ei ole kaivannut kuin kovaa ajoa. :orgmp3:

https://www.zx-10r.net/threads/05-frame-crack-whatre-my-options-help.108380/

Niin ja etujarrusatulat vaihdoin zzr1400 satuloihin, kun meinaa vakioilla mennä etujarrut pehmeäksi rata-ajossa.
 
Hello. Olin tänään Ahvenistolla ajamassa, viimeisen setin jälkeen alkoi kuulua kovaa rohinaa ja sellasia naksahteluja jostakin vaihteiston suunnalta, Vaihteet ihan ok, toimii moitteetta, kytkin toimii ok. Oliskohan laturin akseli??Eikös se ollu näissä tyyppivika.Peli on 2005 ajettu 41000kmAina setin jälkeen oon antanu käydä hetken tyhjäkäintii että jäähtyy.
 
Tossa rupee kilsat oleen siinä kohdilla kans että jos ei laturia/staattoria ole vielä vaihdettu niin kohta on. Lisäksi vielä tota ilmotusta lukiessa ilmeisesti ne vakiokatteet vaatii "pientä" korjailua, onkohan käynyt kyljellään toisella puolella mikä ei näy kuvissa. Ratakatteilla näköjään kevyesti kaadettu kans molemmille puolille.

Tossa gen ykkösessä on sitten se ns motogp laturi. Ei niin edullinen korjata kun staattorilaturit. Ja 04 mallissa vielä raakile. Muuttivat kestävämmäksi 05 mallissa.
 
Mikä tuolla staattorissa hajoaa, kun kuvien mukaan ei ole mitään laakereita.Joutuu purkaa vissiin puolipyörää.Mistä olis paras hommata uudet osat.
 
Mikä tuolla staattorissa hajoaa, kun kuvien mukaan ei ole mitään laakereita.Joutuu purkaa vissiin puolipyörää.Mistä olis paras hommata uudet osat.

Se itse staattori käy kuumana ja palaa. Kuparikäämit mene mustaksi ja muovi sulaa. Todella helppo homma vaihtaa. Mutta maksaa hunajata suomessa. Jos en väärin muista 279€ sumekolta. Itse tilasin jenkeistä https://www.ebay.co.uk/itm/303397074783. Tuli hintaa posteineen ja tulleineen 75€. Pyörä rohkeasti seinää vasten niin ei tarvitse edes öljyjä samalla vaihtaa.

https://www.youtube.com/watch?v=gdrGdhfeL_Y
 
Back
Ylös