ZX-12r Ninja

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Roki
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Roki

New member
Onko kenelläkään kokemuksia ko. pyörästä?

Itse koeajoin vm 2000 pyörän ja ihastuin siihen, nyt on tarjous vetämässä.
Olisi hauska kuulla kokemuksia vielä kun voi vetäytyä, hiukan on vielä erimielisyyttä hinnasta
wink.gif
 
No niin, tulipa sitten laitettua ninja, pärrään on tullut jo puoltoista tuhatta kilometria.
Oululaiset nostakaahan kättä kun näette harmaan ninjan liikenteessä
biggrin.gif
 
No johan hommasit pyssyn!
Perhana sentään, on todellinen miesten pyörä. Oikein paljon onnea hankinnan johdosta ja hauskoja kilsoja ilman harmeja
biggrin.gif


Kertoilehan kokemuksista, oliko sellainen, kuin tuosta koeajosta olis voinut päätellä.
wink.gif
 
voe pe**kules!
wow.gif


On se komia mopeti tuo ninja, heti kun vastaan tulleepi niin tassua (ja eturengasta) pystyyn!
wink.gif


Onnea!
 
onnea vaan uudella ninjailijalle!
biggrin.gif


mitä itse tuolla pikkuveljellä (zx9r) oon nyt tullu ajellu niin siinäkin tuntuu olevan tehoa näin aloittelijalle vähän "liikaa" (hei, ihan totta
smile.gif
) joten mitähän se on siinä isoveljessä.

toistaiseksi ainakin pysynyt hanskassa mukavasti, uskaltais vaan kallistella kurveihin reilummin (ei oo viel jalkatapit kulunu..)
 
Kesäloma loppu ja v-käyrä korkealla
devil.gif

Ninjaan sain kuukauden aikana reilut 4 tkm mittariin lisää.

Hiukan arviodakseni pyörää, voisin sanoa pyörän olevan aika hyvä kaikenlaiseen ajoon, helppo ajaa hitaasti, mutta jos vääntää kaasua samaan tapaan kuin pappatunskassa...
Ketterä kaupungissa ja mutka-ajoonkin hyvä, itsellä tuo puoli vaatii vielä treenaamista.

En osaa valittaa pyörästä mistään näin kuukauden kokemuskella. Kylmäkäynnistyskin on onnistunut ihan ok:sti  
biggrin.gif


Mutta kypärästä osaan, sain kaupantekijäisitä Nolanin avautuvan kypärän, tais olla mallia 100E tai jotain, siihen asti kun ei satanut vettä niin meni hyvin, kun rakkasade yllätti niin huomasin veden tulevan sisälle, tuli aika äkkijarrutus kun tie katosi vesipisaroiden taakse
sad.gif
 
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Roki @ Elo. 04 2002,20:43)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Mutta kypärästä osaan, sain kaupantekijäisitä Nolanin avautuvan kypärän, tais olla mallia 100E tai jotain, siihen asti kun ei satanut vettä niin meni hyvin, kun rakkasade yllätti niin huomasin veden tulevan sisälle, tuli aika äkkijarrutus kun tie katosi vesipisaroiden taakse
sad.gif
[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Itellä on N100 eikä mitään ongelmaa...onko toi 100E(jos muistit oikein) sitten sellainen jonka saa auki yhdellä kädellä? Harkitsin meinaan vaihtoa siihen nyt kun vakuutuksesta tulee taas rahaa vaan jos se ei pidä edes vettä niin...

Ja mitä pyörään tulee...kateeksi käy! Näin Rotassa pari maalattua uskomattoman tyylikästä 12ärrää, jos kiinnostaa niin kuvalinkin löydät p*skanjauhantafoorumilta miun viestistä.
 
Joo yhdellä kädellä avautuva malli on.

Ja vesi tulee vähemmästäkin sateesta sisään ja kovalla sateella ajosta ei tahdo tulla mitään, joutuu avaamaan visiiriä ja siltikin tippoja tulee sisään. otin visiirinkin pois ja kattelin pystyykö tuota visiiriä kiristämään, eipä ollut sellaisia hienouksia. Soittelen tässä tällä viikolla myyjälle tuosta, jahka nyt duuniin ensin pääsen prkl...
 
Kyllä 12r hyvä pyörä on. 2000-mallisella "saksapyörällä" on tullut ajettua riski 8000 kilsaa viime kesänä, enkä vaihtaisi pois. Korkeintaan uudempaan. Ainoa toive on, että järki pysyisi päässä ja pitäisi kaasukäden kurissa ainakin täällä Suomen teillä. Takarengas tosin on kuluva luonnonvara jostain kumman syystä.

Kypäristä sen verran, että omistamani Shoei Syncrotec kuten myös Duotec ovat äänekkäitä ajettaessa kyykkypyörällä. Apinakiikulla liikuttaessa suhinat vähenevät. Omat mellakkansa piti myös Cabergin JT1. Hommasin sitten integraalipotan nimeltä Baehr Silencer ja kas kummaa, nyt kuuluu vain matalaa huminaa, eivät edes korvatulpat ole tarpeelliset. Valitettavasti kyseessä on muovipotta italialaisen FM:n valmistamana, mutta jos samanlaisen saa joskus kuitumallina niin en epäröi ostaa. Hintaluokka on 400 euron kantturoissa sisältäen sisäänrakennetut kuulokkeet ja mikin.
 
kertokaahan lisää kokemuksianne tosta zx12r pyörästä...
oli silloin markkinoille tullessaan haaveena, jotttaaa tollaasen jonain päivänä ja lotossa voitettuani laittaisisin...

kävin koeajamassa ja teho ym. omiaisuudet vakuuttivat...

miten kestää,,, vikoja??

omituisuuksia?

kulutus?

pensa, öljy?

ym...
 
Tällaisella vanhalla äijällä tuntuu kestävän hyvin tuo kaksitoistanen. Tosin takarenkaat eivät ole pitkäikäisiä, tuskin kymppitonnia pääsee.
Kaikennäköiset muutokset sekä sisään ja uloshengityksessä vaikuttavat ruiskun säätöihin. Toisinaan jopa äkkiä muuttuva ilman kosteus muuttaa tyhjäkäyntiä. Eka kerralla se ihmetyttää, mutta kun tarpeeksi usein sattuu, niin siihen tottuu.
Ei mene mutkaan yhtä jouheasti kuin pienemmät ninjat. Vaatii aktiivista ajamista, mutta palvelee sitten tosi nöyrästi ja suoraviivaisesti. Toki pyörän koko ja paino tuntuu, mutta silti hallinan helppouden kannalta sitä ei 1,2-litraiseksi uskoisi. Voima keventää.
Kaikkein parasta on väkivahva moottori, todella ilo ajaa kaasarikoneiden jälkeen. Ei mitään valittamista.
062802moto_prv.gif
 
voima. se oli ensimmäinen ja päällimmäinen tunne kun koeajoin silloin tuota zx12r kawaa. voima, jota tuntui riittävän. voima, joka taatusti saa kokemattoman luiskauttamaan takapään alta hieman varomattomalla kaasunkäännöllä,,, esim. kyseinen koeajopyörä oli jo ajettu nurin kahdesti,, pintanaarmuja kummempaa ja vääntynyttä jarrukahvaa ihmeempää ei onneksi ollut tullut... sanoivat vain, että liikenneympyrästä lähdettäessä koeajaja oli vääntänyt varomattomasti kapulaa ja perä irti,alta samantien kuivalla,,,
hauska peli...
ja hallittavalta tuntui,, vieläpä kevyeltä, jos vertaa näihin wanhempiin,,, tosin ei ihan keijukainen 210kg painava,kuivna, ja kuivanahan harva mies ajaa...
mutku zzr1100 kuivapaino on 228kg ja gpz1100 vastaava 244kg, niin kevythän se on...
 
Mää tässä oon ihmetelly että mitä ihmettä tollasela pyörällä tekee. Siis miten hyödyntää noi tehot (uudessa 190hv) ja paino päälle 200kg. Itselläni ei oo kokemusta kuin alle 11kw niin en oo oikea mies puhumaan. Mutta eihän tuollasta tehoa alle 120km pysty hyödyntää. eikö siinä nouse keula pystyyn vaikka kuin olisi ajoasento oikea. Ja tarvitaanko siinä vauhtiakin noin 100km/h ennen kuin ykköselläkään tulee täydet. Tuossa testissä johon oli annettu linkki niin eihän sekään vellihousu joka testas ollut miestä ottaa kaikkea tehoa ulos.
 
Mutta se viäntö, jo senkin takia kaksitoistanen on herkullinen ajettava. Mutta, oikeassa olet, ei sillä pyörällä mitään tee Suomen rajoitetuilla teillä, sillä vain härnää itseään ja kuivattaa korttinsa pahimmassa tapauksessa. Olenkin ajatellut laittaa omaani sivuvaunun ja molemmille puolille jos rahat eivät riitä jokakesäiseen ulkomaanreissuun.
baaa.gif
 
Mutta kylläse...  
smile.gif
kynnet syhyy oikein... rajoitettu tie... joo..., Minäkin jo kohta pappacustom iässä oleva, lämpenen moisista peleistä.
 
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Juha @ Tammi. 07 2003,18:24)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Mää tässä oon ihmetelly että mitä ihmettä tollasela pyörällä tekee. Siis miten hyödyntää noi tehot (uudessa 190hv) ja paino päälle 200kg. Itselläni ei oo kokemusta kuin alle 11kw niin en oo oikea mies puhumaan. Mutta eihän tuollasta tehoa alle 120km pysty hyödyntää. eikö siinä nouse keula pystyyn vaikka kuin olisi ajoasento oikea. Ja tarvitaanko siinä vauhtiakin noin 100km/h ennen kuin ykköselläkään tulee täydet. Tuossa testissä johon oli annettu linkki niin eihän sekään vellihousu joka testas ollut miestä ottaa kaikkea tehoa ulos.[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Pakko kommentoida, vaikka Isoo-Kwakaa en ajakaan...

Kun saksassa on baanalla vapaa nopeus, suomessa se merkitään pienemmillä maaseutupätkillä 80, 100, tai 120 km/h merkillä, eli silloin hanaavaan...

Toinen juttu, sehän on ideaalinen tilanne että se keula nousee kun kaasua avaa, ei tarvi riuhtoa tai kykää kuluttaa pelleilyyn..
062802jumpie_prv.gif


Oma suitsa ottaa 140km/h ykkösellä, eiköhän ole samoja lukemia tuossa 12R:ssä?
 
Kyllä 12R:n paras puoli on sen vääntö! Ei tarvii pahemmin pikkuvaihteita käyttää kun jo tapahtuu  
062802jumpie_prv.gif

Kortti on kyllä herkässä jollei oo tarkkana, koska todella vaikeaa noudattaa nopeusrajoituksia  
nixweiss.gif

Suurempia vikoja ei oo ilmaantunu, tosin "raskaassa" ajossa vähän pikkuvaihteet takertelee
sekä nykäisee inhottavasti kurvista kaasua lisättäessä, joten tarkkana pitää olla.
Kulutus on melko pieni (tars saada ruisku rikkaammalle) nopeassa ajossa Motoparkkiin 5,7l/100km, kun kaverin vuoden uudempi 6,8?
Miten on päästy takagummilla lähes 10tkm?
Mulla Pirellin touring kesti ihan rakoille ajettuna vajaa 7tkm ja nyt Sportec osoittaa jo vaihtamisen merkkejä 3tkm:n kohdalla...  
bawling.gif

Onnex oli tää kimppatilaus.....  
xmas.gif

Muuten ihan kiva pyörä, vähän raskaan oloinen tiukoissa mutkissa mutta eipä olekkaan mikään ratarassi, vaikka kyl sillä sielläkin ajelee.....  
062802moto_prv.gif

Totuuden nimissä täytyy kyllä myöntää ett pienimmilläkin  tehoilla tulis toimeen  
wink.gif


Kevättä kohti.......  
062802moto_prv.gif
 
Voi hyvät hyssykät. 12 r on ihan sairaan hyvä jos ei ihan viimeisintä rataraasia hae ja totuuden nimissä aika vähissä on ne kaverit jotka esim 1000R:äänsä radalla hyödyntää. Mutta asiaan 12:ssa on kuten mainittua miehekäs vääntö ja älytön kiihtyvyys, vieläpä jopa 200 :sta esim. 6R jää ku mummo suohon kun rinnakkain lähettiin tuossa viimekaudella motarilla.
0-kilometriin kiihtyy n. 268 km/h vauhtiin ja kiihtyminen jatkuis mutta ku suora loppui kesken ja mitattiin oikealla tutkalla. että siihen malliin. Iso pyörä isoille miehille(jutut täytyy ainakin olla isot)
 
Back
Ylös