• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

ZX-9R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuossa on aika räyhäkkäät äänet. Voishan sitä kokeilla tuolla putkella katsastaa.
Mitkä "ilma" putket tuolta keulalta menee kaasareihin ja voiko niitä poistaa (tukkia)
Fighteria rakentelen tuosta, niin pitää siivoilla "ylimääräisiä" osia pois ja siistiä paikkoja.

Eikös ne keulilla olevat ilmanottoaukot ole niitä "ram-air" putkia jotka pitäisi jopa hiukan nostaa moottorintehoa kun ilmavirta työntyy sitä kautta ilmansuodattimeen? Eli ei kannata poistaa.

Eikös ne keulilla olevat ilmanottoaukot ole niitä "ram-air" putkia jotka pitäisi jopa hiukan nostaa moottorintehoa kun ilmavirta työntyy sitä kautta ilmansuodattimeen? Eli ei kannata poistaa.

Vähän oksanhaaraa keskusteluun, mutta (vain) tuolla tapaa käsittääkseni kaasarien seokset menisi sekaisin, eli itse arvaan/luulen asiaa selvittämättä että myös kaasarin kohokammiot on "ilmastoitu" tuonne ram-air-pönttöön jotta ilmanpaine kohokammioissa painaa bensaa lujemmin suuttimista ulos.

Onkos täällä porukat laitellu teräspunos jarruletkuja ysiin? Tuossa eilen taakse vaihtelin ja ens viikonloppuna pitäis eteenkin laitella. Uudet etuletkut on mallia 2 letkua suoraan pääsylinteriltä ja mietin että tarviiskohan tehdä joku kiinneke sen jakotukin paikalle missä orkkisletkut haarautuu yhdestä kahdeks letkuksi? Mitenkäs muut on tämän toteuttanu?

Onkos täällä porukat laitellu teräspunos jarruletkuja ysiin? Tuossa eilen taakse vaihtelin ja ens viikonloppuna pitäis eteenkin laitella. Uudet etuletkut on mallia 2 letkua suoraan pääsylinteriltä ja mietin että tarviiskohan tehdä joku kiinneke sen jakotukin paikalle missä orkkisletkut haarautuu yhdestä kahdeks letkuksi? Mitenkäs muut on tämän toteuttanu?

Itsellä eri pyörä, mutta hondassa on laitettu ihan tämmöisillä keulan ala kolmion kohdalta kiinni:
167510.jpg

Vähän oksanhaaraa keskusteluun, mutta (vain) tuolla tapaa käsittääkseni kaasarien seokset menisi sekaisin, eli itse arvaan/luulen asiaa selvittämättä että myös kaasarin kohokammiot on "ilmastoitu" tuonne ram-air-pönttöön jotta ilmanpaine kohokammioissa painaa bensaa lujemmin suuttimista ulos.

Asia on juurikin noin. Ram-air -kanavat "ahtavat" ilmaa (ilmanputsarin kautta) moottoriin kovilla ajonopeuksilla ja tuon lisääntyneen paineen vuoksi kohokammioihin johdetaan letkuilla sama paine, jotta seokset eivät laihenisi.

mistäköhän E-malliin saisi edullisesti sliparia tai bolt-onia. sellasta etsin millä ei tarvisi kuitekaa poliisien kanssa joutua tekemisiin. pientä piristystä vain äänimaailmaan pitäisi saada :)
E-hyväksyntä vissiin kannattaa olla -01 pyörässä?

tälläinen mopo ois kyseessä tosin katteet ja tankki on maalaukseen menossa. tuplakupla ja vilkut tilattu :p mut toi vaimennin on osottautunu vaikeeks netist suoraa tilailla kun ei oo varmaa tietoo mitä kannattaa ostaa.
https://www.facebook.com/photo.php?...105567.-2207520000.1392133311.&type=3&theater

edit: tässä muutaman tuntia nettiä selaillessa alkaa olee sellanen fiilis et kunhan jonkun tötterön tuohon hommaa. kunhan ei nyt ihan suoraa putkea kuitenkaa :D ja sit toivotaa et ei tuu vittumaisia poliiseja vastaa.
mut niitä vinkkejä kyllä kaipais et mistä kannattaa tilata kun budjetti on 100-250e

Viimeksi muokattu:
Ebay:tä kyttäämällä vois jottain löytyä. Vuosi sitten itekkin etsin sitä edullista e-hyväksyttyä pönttöä ja monessa halvemmassa ebay:n pöntössä jäi mulle epäselväksi että onko se e-leima vai ei. Sitten aattelin sama kai se on panostaa ihan pikkasen enemmän ja ostin saksan ebay:stä käytetyn titaani akran n. 300 eurolla. Mutta joo loppujen lopuksi ajelin kuitenkin loppukesän ilman killeriä eikä tullu ensimmäistäkään meluratsiaa kohdalle :D

mistäköhän E-malliin saisi edullisesti sliparia tai bolt-onia. sellasta etsin millä ei tarvisi kuitekaa poliisien kanssa joutua tekemisiin. pientä piristystä vain äänimaailmaan pitäisi saada :)
E-hyväksyntä vissiin kannattaa olla -01 pyörässä?

Ebaysta varmaan löytyy kuten jo mainittiin ja e-hyväksyntä taitaa alkaa vasta 2003 kesäkuusta jollen paljon väärin muista.

Viikonloppuna ois meininki asentaa SH 3.0 tuohon minun -03 ZX-9R:ään ja huomasin että healerin johtosarjan liittimissä oli 2 pinniä(+johtoa) irti liittimistä. Eli kysymys kuuluu että voiko noita laittaa väärinpäin? Ja jos ne tökkää paikalleen summassa ja kokeilee saada sitä mittaria pelaamaan vaikka noiden paikkoja vaihtamalla niin käykö perinteisesti eli: "savun hälvettyä tarkastamme kytkennät"?

Edittiä. Eli vastaanpa omaan kysymykseen. Tarkemmin kun taas vaivaitu asennusohjetta lukemaan niin ne pinnit/johdot on jo tehtaalta tarkoituksella irti kun kaikissa kawoissa ei ole samoin päin nuo virta ja signaalijohdot. Eikä noussu savut vaikka oli ensin johdot väärinpäin :grin:

Viimeksi muokattu:
Asia on juurikin noin. Ram-air -kanavat "ahtavat" ilmaa (ilmanputsarin kautta) moottoriin kovilla ajonopeuksilla ja tuon lisääntyneen paineen vuoksi kohokammioihin johdetaan letkuilla sama paine, jotta seokset eivät laihenisi.

Kyssäri vielä minullakin tähän liittyen:
Toiveena olisi saada nuo rumat reiät piiloon, joko tukittua kokonaan tai laittamalla eteen vaikka verkon tms. (Pakkausmuovit siis poistettu) eli nakuna mennään...
Onko merkitystä jos ne tukkii ja poistaa väliputket jotka menee putsarikoteloon ja ilma tulisi siis rungon sisäpuolelta koteloon.
Ilma tietty lämpimämpää, mutta onko estettä tukkia niitä rungossa olevia isoja reikiä vaikka hitsaamalla ja hiomalla ja sen jälkeen rungon maalaamalla?
Tuollaisella nakulla ei kuitenkaan nopeudet nouse niin koviksi että 'ahto' RAM ilmaa tule ilmanputsariin.
K&N filsu sisällä mut vielä pitäs tuollainen Dynojetin suutin satsi jostain edullisesti hommata. Anyone, ylimääräistä?

Moi!

Oma pyöräni on vm-96, ulkomailta tuotu yksilö. Rekisteriotteessa tehoksi ilmoitetaan 74kW, ilmeisesti verojen takia noita kuristuksia ulkomailla harrastavat? Onko keinoa millä helposti voi tarkistaa onko pyörä todella kuristettu? Entäs pyörän palauttaminen täysitehoiseksi...

Kuristuksia on kaiketi ollut useammanlaisia. Yksi helposti havaittava tapa on ollut asentaa kaasuttimiin sellaiset hatut (= ne mustat 4 ruuvilla kiinnitetyt muoviset päällyskannet), jotka estävät luistien nousun ylös saakka.

Tämän voi siis tsekata irrottamalla ilmanputsarin ja sormilla kohottamalla luisteja ylöspäin. Jos kaasarin kurkku ei aukea täysin, niin silloin kaasareissa on nuo kuristavat kannet.

Nää kuristuksethan liittyy Saksan tuontipyöriin yleensä. Kannattaa googlata saksankielisillä termeillä noita kureja, siellä foorumeilla usein on tietoa mitä pitää tehdä. Saksankielen osaamattomuuden olen itse hoitanut googlen kääntäjällä (translate.google.com) saksa-englanti mikä toimii ihan kohtuullisesti. Ja kun siihen sanakenttään laittaa koko weppiosoitteen niin se kääntää koko sivun kerralla. Kätevä kun lukee foorumia.

Jaahas se ois Z.ta vietävä perjantaina diagnoosiin ku toi kylmäkäynnistys perkeleen vaikeeta. Ilmeisesti venttiilit pitää säätää ei viittis uutta akkua jo nyt vinguttaa loppuun.

Morjens arvoisat naiset ja herrat. Hankin viime kesänä vuosien haaveilun jälkeen unemlmäpyöräni, eli tietysti ZX-9R:n; joka on samalla myös ensimmäinen pyöräni. Onneksi 9R:t ovat nykyään jo halpoja :)

Mutta asiaan. Sattui talven huoltojen jälkeen kokoon kasatessa aloittelijan moka. En tiedä mihin kuvien mukainen osa kuuluu, vaikka olen sen itse irroittanut. Osaisko joku auttaa? Huoltomanuaalit ja käyttäjän manuaalit selattu, mutta ei osunut silmään.

GZH4OqQ-69CPUaPZ2JxkxqYORP9k2TbQT0OpyuBblz4

8F1wxdMLqtsCgO1WpkZf1DhqhhLM4Z31Mt7BucyhP-o

Back