• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

ZX-9R

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ohita aluksi suodatin ja bensapumppu, eli kytke tankilta pumpulle tuleva letku suoraan kaasuttimille menevään letkuun. Tämä siltä varalta, että bensapumppu olisi rikki.
 
Kiitokset. Yritetään tätä :thumbup:

-99 zx-9r käy huonosti/ ei käy. Sammui kesken ajon. Vaihdoin tulpat ja vaihdon jälkeen kävi ryypyllä komeasti pari minuuttia. Sen jälkeen ei sammui. Akussa on potkua, kun pyörittää hyvin, mutta ei vaan käynnisty. Oon ajanu usean tankillisen tänä kesänä, joten bensassa on ainakin potkua. Mitä kannattaa sorkkia?

Kelpaako muuten 95-oktaaninen vai täytyykö olla 98?

Kaasarit luultavimmin ihan umpitukossa. Ei kun irti ja ultraäänipesua.
Ite oon aina käyttänyt 98 mopoissani

Ohita aluksi suodatin ja bensapumppu, eli kytke tankilta pumpulle tuleva letku suoraan kaasuttimille menevään letkuun. Tämä siltä varalta, että bensapumppu olisi rikki.

Otetaan tämä seuraavaksi testiin. Kylpy ei auttanut. Kantta ja tiivisteitäkin on ehdotettu.
 
Morjensta!!

Liityin joukkoon mukaan kun tuli tuossa ensimmäiseksi pyöräksi hommattua 9r vm. 00 sininen :rakastunut: 2 vuotta sitä on tullut haaveiltua pyöräkortista ja nyt siihen mahdollisuus oli:orgmp2: Pyörä jo odottelee pihassa, että sais kortin taskuun ja ei muutakun tien päälle. Tuli tässä ajan kuluksi luettua tämän aiheen kaikki sivutkin läpi:thumbup:
 
Onkohan tossa pyörässä joku sulake menny rikki tai vastaavaa.
Kun yrittää kytkin pohjassa startata pyörän niin ei startti edes pyöräytä, rele kyllä naksahtaa, ilman kytkintä kyllä vapaalla käynnistyy.
Normaalisti tämä kawa käynnistyy myös kytkin pohjassa.
 
Viimeksi muokattu:
Käytinpä ysistä syylärin irti ja pesin ötökät ja muut töhkät pois ja samalla toki huuhtelin jäähdytysjärjestelmän. Nyt vaan jäi mietityttämään että mitä kautta tuo systeemi ilmataan? Syylärin korkin vai paisarin kautta? Haynesin manuaali oli vähän epämääräinen tuon suhteen. Vanhemmissa yseissähän ilmaus käy vesipumpulla olevan ruuvin kautta. Ja tuossa oli ennen vihreät jäähdysnesteet ja nyt ostin vahingossa punaista. Vaikuttaneeko mitenkään mihinkään?
 
@tomppan Ainakin paisuntasäiliöä katottaessa näyttää että olisi keltaset nesteet, nyt pyörä talvisäilytyksessä näkee keväällä mitä ovat laittaneet, pyörä -99 C1 joten en ole varma käyttääkö samaa jäähdytysnestettä.
Ulkomaisella foorumeilla sanoivat näin "Stick with good quality aluminum compatible green a/f mixed 50/50 with distilled water."

Jos jollakin sattuu olemaan ZX-9R 00-03 etukate, etuvalot, etuvalojen johtosarja ja etuvalojen pidikkeet niin voisin sellaiset ostaa pois, vaihtamassa tohon pyörään -98-99 -> 00-03 katteet.
 
Tuli tuollainen -97 ostettua kokeilumielessä syksyllä ja täytyy sanoa ettei 190cm huonoselkäinen sillä pitkälle pääse...
No tilasin ebaystä tuollaiset yläkolmio/raiserit/crossitanko+letkut paketin ja kun se tukee alamme sitä sovittelemaan.
Kysymyksiä siihen:
-jos nostaa keulaa kun siihen vanhojen sarvien jäljiltä jää pumppuihin tilaanostaa niin paljonko on paljon. Ettei ihan mene hengenvaaralliseksi..
-perään tein laserilla uudet koiranluut. Säätö reiät millä tarkoitus laskea perää. Alkuperäinen reikäväli oli 185, uudet reiät tulivat sitten 180(kaverille) 195 ja 210.

Eli tarkoitus on suorittaa pyörää tonne matka-ajoon sopivaksi mutta mitähän tuossa tarvii miettiä ettei tosiaan tuu mitään harakirikulmia. Ja kannattaisiko takakumi vaihtaa 55-50 profiiliin ettei tuu osumia vai meneekö loppukin taipuminen kurveissa. Jousen vaihtoa en ole ajatellut ja yksin sillä ajelen, max 50kg kottarainen joskus tarakalla.

Aiemmat kesät vedelty vanhalla ja sittemmin uudella intruderilla ettei tässä ratapäiville olla menossa muutenkaan. Uskoisin että taipuu kuitenkin vielä paremmin kuin toi 1800nen..
 
Tuli tuollainen -97 ostettua kokeilumielessä syksyllä ja täytyy sanoa ettei 190cm huonoselkäinen sillä pitkälle pääse...
No tilasin ebaystä tuollaiset yläkolmio/raiserit/crossitanko+letkut paketin ja kun se tukee alamme sitä sovittelemaan.
Kysymyksiä siihen:
-jos nostaa keulaa kun siihen vanhojen sarvien jäljiltä jää pumppuihin tilaanostaa niin paljonko on paljon. Ettei ihan mene hengenvaaralliseksi..
-perään tein laserilla uudet koiranluut. Säätö reiät millä tarkoitus laskea perää. Alkuperäinen reikäväli oli 185, uudet reiät tulivat sitten 180(kaverille) 195 ja 210.

Eli tarkoitus on suorittaa pyörää tonne matka-ajoon sopivaksi mutta mitähän tuossa tarvii miettiä ettei tosiaan tuu mitään harakirikulmia. Ja kannattaisiko takakumi vaihtaa 55-50 profiiliin ettei tuu osumia vai meneekö loppukin taipuminen kurveissa. Jousen vaihtoa en ole ajatellut ja yksin sillä ajelen, max 50kg kottarainen joskus tarakalla.

Aiemmat kesät vedelty vanhalla ja sittemmin uudella intruderilla ettei tässä ratapäiville olla menossa muutenkaan. Uskoisin että taipuu kuitenkin vielä paremmin kuin toi 1800nen..

Saman verran mutta etu ja takapäätä(samaan suuntaan) niin ei hiurmu yläätyksiä pitäsi tulla
 
Ja onnellinen ysin omistaja ilmoittautuu joukkoon.

Vajaa puol kesää kerkesin viimevuonna ajella ja uutta kautta pukkaa.
Talvella perushuoltoa ja nyt riipasin viel 17cm Yoshimurasta pois.. mölyä pitää olla. :WAZAAP:
 

Liitetiedostot

  • mopooo.jpg
    mopooo.jpg
    91,4 KB · Katselut: 63
Ja vähemmän tehoa :D

Kyl meinasin viel penkissä käyttää.. kostoks.
Virityshän on onnistunut jos ei ole menetetty yli 30% hevosista...

Syksyllä käytin ja 9k rpm kohilla alko tukehtumaan bensaan.

No, 2v ollu kortti vasta ni harjotteluun ei viel hevosia tarvii.
 

Liitetiedostot

  • käppyrä.jpg
    käppyrä.jpg
    86,8 KB · Katselut: 62
Viimeksi muokattu:
BcL.jpg

Se olis taas aika huoltaa kawa kesän rientoja varten valmiiksi.
 
nyt on uudet sarvet

https://goo.gl/photos/nBwSrC6z7VTMutqX6

Peilit vaihtui kun ei noista nähnyt mitään mutta kyllä nyt on ajoasento sellainen kun haettiin.

Vilkut samalla uusiksi ja kilpitelinettä siistien.

Eikä tarvinnut perää laskea tms kun olis pitänyt repiä putki irti että saa pultin popis sieltä koiranluusta niin parempi antaa olla.
 
Viimeksi muokattu:
Iltaa..
Ostin tuossa taannoin mustan vm. 99 ysin, kyselisin tunnustaako joku omistaneensa kyseistä kulkinetta, olisi kiva kuulla pyörän historiasta.. eli jf-2** on kilpi ja musta yksilö.
 

Liitetiedostot

  • Resized_20170614_175942-2.jpg
    Resized_20170614_175942-2.jpg
    20,5 KB · Katselut: 60
Viimeksi muokattu:
Tervehdys.

Tulipa ostettua hetken mielijohteesta zx9r -03.
On kokoränniä ja kaikenmaailman kilkettä.
Tyytyväinen olen kyllä. Voimaa riittää ja ennenkaikkea meteliä! :WAZAAP:

Ei kellään sattuis lojumaan nurkissa ylimääräistä takaistuinta?
Sekun on tuosta vuosien saatossa kadonnut jonnekkin ja asennettu pelkkä "kate" tilalle... Onhan se tälleen tieten paremman näköinen, mutta emäntä haluaisi joskus kuulemma päästä kyytiin. :)-
 
Pitäisi alkaa kaverin ZX9 touhuamaan konetta, kun entinen motti näyttää saaneen ratapuikotuksessa enemmänkin keppiä.

Tarkoitus olisi tilata kone Ebayn ihmeellisestä maailmasta, mutta onkos täällä tarkempaa tietoa vuosimallien välisistä eroista. Eli nykyinen 1998 niin onkos esim 1998-2001 malleissa sen kummempia muutoksia tullut esim kiinnityspisteisiin, kaasaripakettiin jne.
 
Back
Ylös