• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

ZX-9R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Juu, ihan totta se on. Painaa ihan vitusti se väliputkikin niiden villojen ja reikälevyjen kanssa. Sit Sledgehammer voi kertoo kokemuksia miten hyvää se vakio pakosarja on hitsata---> ei mitään helpointa. Murtuu ajaessa. eli, täys putkistoa ebaysta etsimään
buttrock.gif
Villat kuullostaa oudolta, mutta oliko se "reikälevy" heti siinä väliputken änkkärinpuolen päässä? Jos oli, niin se on toinen kateista.. Saksan versiossa on kaksi konvertteria, toinen just siinä väliputken lopussa ja toinen pöntön sisällä.

- Perkele

Piti käyttää oma mopotin penkissä ja tulokset oli seuraavat:

Teho kampiakselilta: 149hp/11646rpm ja vääntö 103nm/9408rpm.

Teho takikselta: 136,6/11646rpm ja vääntö 94nm/9408rpm.

Hyvät tehot irronnu! Kyllä on sitten omassa mopossa säädöt kyllä pielessä kun takanakilta irtoo se 124hp
ghostface.gif
Eli kun tossa aikasemmin sanoin et on devilin koko ja suutinsatsi niin se suutin satsi siis puuttuukin tuosta.. Jep syssyllä säätöön ja penkkiin niin katotaas sitten niitä lukemia uusiks
062802jumpie_prv.gif

mä hommasin ittelle 98 vuoden 9ärrän. todella mukava laite. on rakennettu faitteriksi. keulii ja sutii niin pirusti. leo vincen täysputki ja isommat suuttimet. dynossa 127 takarenkaalta.

Sitä schaissee on siinä väliputkessa ihan sinne kollektorille asti!! Yritin ite saada sitä nätisti pois sieltä, vähän kerrassaan rälläkällä avaamalla. Ei tullu mitään. Pistin sitten viimein putken poikki kollektorin kohdalta. Sit ostinkin koko putkiston. Akran. Sledgelle sit möin vakiopakosarjan joka on tuskaillut sen hitsattavuuden kanssa... joka on siis aika kurja.

Ihan turhaa on pilkkoa sitä vakio putkea. Oli hyvä vertailla käsissä vakiopakosarjaa ja akraa, alko hymyilyttää
smile_org.gif

Sitä mää ihmettelen, että toi mun ysi kuulostaa 3000 rpm:n tietämiltä siltä kuin venttiilikopassa olis puolet osista irti (tolkuttomat kolinat). Sit kun kiekkoja tulee lisää, niin tämä outo kolina katoaa...

Onko muilla vastaavia ääniavaruuksia? Vai että kawat muka kuuluisia kolinoistaan.
confused_orig.gif

Sitä mää ihmettelen,  että toi mun ysi kuulostaa 3000 rpm:n tietämiltä siltä kuin venttiilikopassa olis puolet osista irti (tolkuttomat kolinat). Sit kun kiekkoja tulee lisää, niin tämä outo kolina katoaa...

Onko muilla vastaavia ääniavaruuksia? Vai että kawat muka kuuluisia kolinoistaan.  
confused_orig.gif
Nokkaketjunkiristimen vaihto tai säätö tai jotain?
nixweiss.gif

Sitä mää ihmettelen,  että toi mun ysi kuulostaa 3000 rpm:n tietämiltä siltä kuin venttiilikopassa olis puolet osista irti (tolkuttomat kolinat). Sit kun kiekkoja tulee lisää, niin tämä outo kolina katoaa...

confused_orig.gif
???Samma häär po svenska , kuuluu asiaan , ei siis syytä huoleen .... ei kato venat kanna ja ei tule sitten kansiremonttia eteen , siis ominaista ysille (betonkimylly)

biggrin.gif
niiin , ja minkä värinen sun mopotin on ..??? Mulla samanvuotinen ja punamusta ja vasta 22 tkm mittarissa
062802moto_prv.gif
vielä pitkän matkan
buttrock.gif

Sitä mää ihmettelen, että toi mun ysi kuulostaa 3000 rpm:n tietämiltä siltä kuin venttiilikopassa olis puolet osista irti (tolkuttomat kolinat). Sit kun kiekkoja tulee lisää, niin tämä outo kolina katoaa...

confused_orig.gif
Kyllähän tuolta kolinaa ja pauketta riittää. Siltähän se Kawan pitääkin kuulostaa
wink.gif

Just tuossa 2500-3500rpm ehkä pahimmat kolinat. Voipi tietenni olla, että jotkut paikat vielä sopivasti resonoi noilla taajuuksilla, tiedä siitä sitten.

Ei muutaku
062802moto_prv.gif

Edit: mä pistän alkuviikosta sliparin tilaukseen, ja pitää sitten tutkia samalla tuo deeden mainitsema väliputki, voi hyvinkin olla, että joku paikka nyt ahdistaa ja pahasti. Pitäs samalla käydä hieman vapaammin virtaava suodin ja ajattelin kaasareiden kanssa selvitä prikoilla eli en lähde factoryn / vastaavan sarjaa ostamaan vielä ainakaan. +4 sytyn vois kokeilla, mutta muistan täältäkin joskus lukeneeni, että ei hirveästi vaikutusta. Tuolla 9r-foorumilla taas ameriikanpojat kovasti väittävät piristävän keskialuetta.. oisko tuo sitten kokeilunarvoista?

Pikkuhiljaa pistetään se keula keveneen ;)

No nyt on käyty lentokenttäajot suorittamassa ja pitääpä ruveta tilaileen uusia hampirattaita koska viimeisellä vedolla jo noin 150m ennen mittaus pistettä rajoitin paukku ja loppunopeus oli 264km/h.

Toki olin helevetin tyytyväinen ku tavoita oli 260km/h ja eka veto oli 253km/h ja toka 258km/h ja viimeisellä kaikki meni nappiin.

Ehottomasti ens vuonna uudestaan uusilla kujeilla. Suosittelen kaikille.

biggrin.gif
niiin , ja minkä värinen sun mopotin on ..??? Mulla samanvuotinen ja punamusta ja vasta 22 tkm mittarissa
062802moto_prv.gif
vielä pitkän matkan
buttrock.gif
Vajaa 20 tkm:ä mittarissa. Joista 12 tkm. Tulleet tänä vuonn...
062802jumpie_prv.gif

Väri harmaa - tumman purppura.

Lisäksi sivuäänenä on aika voimakas rallatus. Onko sekin normaali sivuääni?

No nyt on käyty lentokenttäajot suorittamassa ja pitääpä ruveta tilaileen uusia hampirattaita koska viimeisellä vedolla jo noin 150m ennen mittaus pistettä rajoitin paukku ja loppunopeus oli 264km/h.

Toki olin helevetin tyytyväinen ku tavoita oli 260km/h ja eka veto oli 253km/h ja toka 258km/h ja viimeisellä kaikki meni nappiin.

Ei kuulosta ihan siltä että sulla olis olleet vakio välitykset.

Syystä että pääsit rajottajalle ja nopeus jäi noin pieneksi. Ymmärtääkseni ko mopetin huippunopeus on luokka n. 275 km/h.
Ja en usko että tuo matka riittää rajottimelle paukuttamiselle ilman kunnon viritystoimia vakiovälityksillä.

Paljonkos muuten oma mittari näytti tuolla vedolla?

Kutosella vakio välityksillä rajoitinta vasten pitäisi nopeuden olla noin 290km/h

mikä vois olla vialla? Oli pakko päästä autojonon ohi ja pamautin sit nelosella täydet. Sit ku rupesin hiljentelemään ni koneesta alko kuulua todella pahaa kilkatusta. Se kuuluu kaasukahvan puolelta. Vedot on silti tallella ei savuta ja kolisee koko kierros alueen. Auttakaa ku just alko kesälomakin mikä vialla?? kiitos etukäteen

Nyt tuli jäykempi jousi taakes. Saas nähdä miten äijän käy! Ainaakaan ei oo liian pitkä. Minä 95 kg keijukainen menin jousen päälle seisomaan ja kyllä se kokonaisen sentin män kasaan (vapaa pituus n. 19,1 cm).
tounge.gif
Nykynen jousi on pyörän seistessä jalallaan n. 17,1 cm pitkä, joten veikkaisin että pyörän perä jää korkeammalle uudella jousella. Veikkaan että preloadia jouselle ei montaa milliä säädetä. Saapa nähdä miten käy ajettavuudelle, tuleeko pyörästä kiikkerä vekotin, mutta samalla täys katujyrä... Mutta kerron lisää kun saan jousen asennettua paikoilleen.

Ei kuulosta ihan siltä että sulla olis olleet vakio välitykset.

Syystä että pääsit rajottajalle ja nopeus jäi noin pieneksi. Ymmärtääkseni ko mopetin huippunopeus on luokka n. 275 km/h.
Ja en usko että tuo matka riittää rajottimelle paukuttamiselle ilman kunnon viritystoimia vakiovälityksillä.

Paljonkos muuten oma mittari näytti tuolla vedolla?
Joo, ei olekkaan vakio välitykset. vakiot on 16/41 ja mulla on 16/45. Eli loppuu kesken. Pitää hommata tuo vakio rieska taakse niin sitte kulkee.

Ja mittari näytti huikeat 310km/h eli yli 40 mittari virhettä
eek.gif
, Mut sehän johtuu just tuosta välitysten vaihdosta.

Olikohan kukaan kahtomassa siellä katsomossa kun vedin sen viimeisen vedon ja rajotin huusi ennen mittauspistettä.
Varmaan hienon näköistä
biggrin.gif

Dodiin, ja lisää kymysyssiä..

Nyt on tulossa K&N-suodatin ja Akran kokoränni ysiin..

Mitäs suutinsatsia suosittelette noiden kanssa? Ottaisin mielelläni myös "perussäädöt" kyseiselle satsille (kokorännillä jos on pyöräsi varustettu) ylös, että pääsisi alkuun.

Onnistuis varmaankin kohtalaisesti myös prikoilla nostamalla ja suuttimia vaihtamalla, mutta jostain luin, että jos vaihtaa koko putkiston, niin olis parempi laittaa myös joku hyväksi havaittu suutinsatsi.. pitäneekö tuo kuitenkaan paikkaansa? Vissin paljon muuta eroa loppupeleissä ole, kuin muotoillut neulat? Otan kyllä mielelläni ohjeita vastaan, miten suur.piirt. säätöihin, ilman kalliin suutinsatsin ostamista.

Yritän pistää ensin ite perstuntumalla kuosiin säädöt ja myöhemmin sitten dynotus.

Kiitän & kumarran

- Pärkele

Dodiin, ja lisää kymysyssiä..

Nyt on tulossa K&N-suodatin ja Akran kokoränni ysiin..

Mitäs suutinsatsia suosittelette noiden kanssa? Ottaisin mielelläni myös "perussäädöt" kyseiselle satsille (kokorännillä jos on pyöräsi varustettu) ylös, että pääsisi alkuun.

Onnistuis varmaankin kohtalaisesti myös prikoilla nostamalla ja suuttimia vaihtamalla, mutta jostain luin, että jos vaihtaa koko putkiston, niin olis parempi laittaa myös joku hyväksi havaittu suutinsatsi.. pitäneekö tuo kuitenkaan paikkaansa? Vissin paljon muuta eroa loppupeleissä ole, kuin muotoillut neulat? Otan kyllä mielelläni ohjeita vastaan, miten suur.piirt. säätöihin, ilman kalliin suutinsatsin ostamista.

Yritän pistää ensin ite perstuntumalla kuosiin säädöt ja myöhemmin sitten dynotus.

Kiitän & kumarran

- Pärkele
Viet vaikka lähimpään penkittämöön näkee riittääkö vakiosuuttimet... ei kuitenkaan maksa kun sen 100e suutinsatsi...

confused_orig.gif
Mun pyörä pitää kanssa sellaista "kolinaa",mut sitten kuulin että se johtuu männistä koska ne on niin lyhyet että ne pitää sitä ääntä pienillä kierroksilla,totta vai tarua tiedä häntä.Rikki ei kone ole ainekaan mennyt vaikka on kierrätetty välillä aika rajustikkin.

Back