Itselläni on ZZR 1100 -94 eli ns D-malli. Ostin pyörän muutama vuosi sitten liikkeestä ja vaihteisto meni (juuri se kakkonen) onneksi takuu aikana rikki. En usko että ostaisin ko pyörää yksityiseltä juuri kalliin remontin pelossa.
Pyörä on kestänyt hyvin 30tkm. Saman verran ajetussa pyörässä olen vaihtanut nyt ketjut ja rattaat perus huoltojen lisäksi. Alkuperäiset pyörän laakerit uusin nyt talven aikana. Venttiilien säädöistä pitää huolehtia Kawoissa ja johtuneeko ajotavasta vai mistä, mutta jarrupaloja saa vaihdella jatkuvasti...
Ajo-ominaisuudet maantiellä ovat erinomaiset ja matkapyöräksi se soveltuu hyvin. Kaupungissa raskas ajettava ja pitkän akselivälinsä takia huonosti kääntyvä, mutta kaikkeen tottuu kun on pakko
Ripeä ajaminen vatii kierroksia enemmän kuin monen kilpailijan pyörä, mutta silloin mennään aina tietysti yli sakkorajan. Voimaa pyörässä on ihan riittävästi.
Tietynlaisen pehmeytensä ansiosta pidän 1100 zetorista enemmän kuin koeajamastani zzr-1200. Liekö säädöistä vai mistä, mutta isompi oli vielä kankeampi ja kovempi. Myös takapenkkiläinen sanoi samaa.
Matkamittarin lukemiin en vanhoissa pyörissä luottaisi. Enemmän uskoisin edellisten omistajien kuitteihin ja tositteisiin sekä tietysti pyörän yleiseen kuntoon. Siisti pyörä on todennäköisesti paremmin huollettu kuin nuhjuinen.
Jos vaihteistoa ei ole rempattu (niitäkin on!) voisin kuvitella sen olevan edessä. Eli huolellinen koeajo kylmällä ja lämpimällä moottorilla. Eikä missään nimessä kauppoja talvella ilman kunnon koeajoa! Mitä vanhempi pyörä sitä pidemmät ajot ennen kauppoja. Itse moottori on maineeltansa kestävä ja olen törmännytkin zetoreihin joilla on ajettu yli 200tkm.
Onnea pyöräkauppoihin! Jos tulee lisää kyssäreitä ko pyörästä niin vastaan mielelläni.