• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

ZZR 1100

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Terppis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
johan se samiN on aikakin tälle suvelle ekat savut ottaa zetorista. kyllä siitä hyvä tullee. jos tästä lähtisi vähän ajelemaan tuolla kuningasninjalla ja samalla rakkeja ulostuttamaan kun ilma on todella nätti jne. tekosyitä ajamiseen pitää muka keksiä, hehiö.
No nyt on savut otettu
062802jumpie_prv.gif
Ajoon en vielä saanut mutta eiköhän se viikonloppuna liikahda..

Ihan putkeen ei tämänkään illan remontit menny...
- Naarmutin tankin
- Kaadoin koneeseen melkein puoli litraa liikaa öljyä kun kattelin vaan tarkistusikkunaa enkä pullon kylkeä (ihme homma ettei sinne ikkunaan tuu mitään ennen kuin on konetta käyttänyt tovin).
- Sain palkeenkielen keskelle kämmentä.
- Laiton tankin paikalleen ja aloin käyttään konetta kuumaksi: lämmityään kone alko kakoon ja pätkiin eikä lähtenyt enään käymään.. No, purkuoperaatio käyntiin vain huomatakseni että pensahana oli kiinni!
- Lorotin paisuntasäiliön piripintaan ajatuksissani.

biggrin.gif

Lähellä on.. huomenna jarrujen ilmaus ja katteet kiinni ja koeajolle
inlove.gif

no niin, upea homma. kyllähän se aina kiinnostaa kun kuulee, että kawasaki on saatu liikenteeseen ja toimimaan, hehiö, tässä on hieman itseironiaa.

no nyt kun on vauhtiin päästy niin jatketaan..

onko kellään koskaan ollut tarvetta säätää tasapainoakselia ja miten sen säätötarve ilmenee? vissiin kaikki zetorit resonoi tossa 4k kieppeillä ja se on kaiketi luonteen piirre?

helppohan se säätö on, noin niinku fyysisenä suoritteena, mutta jos ei siihen ole tarvetta, niin mun ainakin kannattaa sekin jättää viime aikaisten sattumusten jälkeen väliin.
biggrin.gif

muoks; ja se etujarru on vieläkin pehmeä.. kahva painuu säätö ykkösellä vieläkin pohjaan. täytyy näköjään ilmata uusiksi.

ei ole mulla koskaan ollut säätötarvetta tasapainoakselille. onhan tuon rivinelkun yksi ominaisuus suht korkeataajuuksinen tärinä tai värinä joillakin kierroksilla. mun pyörissä se sattuu melkeinpä säännönmukaisesti oikein lievänä ensin 3500 rpm, silleen että sen huomaa vasta kun on oikein pitkään ajanut samalla omalla pyörällä, sitten kaikkein eniten n. 4500 rpm tienoilla ja sen huomaa jo äkkinäisempikin kuski melko pian. sitten on taas lievempi alue siinä 5500 rpm tienoilla, jota ei kans ihan heti huomaa.

monesti aivan huipputehonkierrosten lähellä on kans värinäalueita näissä gpz1100 ut-, zzr1100 c- ja zx12r a-malleissa.

etenkin wanha gps tärisee aivan sikana kun kierrokset nousee 8000-9500 kieppeille. silloin vaihdekiksi hakkaa vähänkin ohuemman saappan läpi jalkaterän mustaksi ja kuskin näkökenttä sumenee hurjasta värinästä.

muutenkin tehoalueella tapahtuu sen verran, että pikkuvärinöitä ei niin hoksaa.

ei ole ilmennyt säätötarvetta toistaiseksi. vai onko sitten niin tottunut värinöihin, ettei kaikkea muutosta huomaa.

juu jarrut kanattaa ilmata huolella ja jos sulla ei vielä ole teräspunosletkuja, niin niitä voin suositella. myös radiaalipääsylinteri on kannattava ostos. mulla on sirkiössä nissinin 19 mm radiaalipääsylkky, ainakin jarrutuntuma on paljon parempi kuin vakiosylkyllä.

jeespoks, on mulla rautaiset letkut. kai se toi ilmaaminen sitten jäi vaan huonosti tehtyä kun ero on ihan selkeä viime syksyyn. pirun hankalaa vaan yksin tehä ilman mitään apuvälineitä kun ei ole mitkään apinan kädet, vaikka naama olisikin
biggrin.gif

tarttee katella letku siihen nippaan jostain.

tosta värinästä: ei se oikeastaan häiritse muuten, mutta tietyillä kiekoilla joku katteen kulma/lokasuoja/tms pärisee niin helkatisti. toinen mikä resonoi läpi lähes koko kierrosalueen on techmount peilinkiinnikkeessä (GPS teline). se pitää ihan tajutonta sirinää eli värähtely kertaantuu telineen vartta pitkin.. stonga itessään ei värise mitenkään huomattavasti.

vaihdoin muuten sen Z6 takasen nyt Pilot Road II. zetalla ajoin 7k ja pintaa oli vielä vaikka kuinka jäljellä, veikkaan että olis mun ajolla 12-15k kestänyt mutta sen nirhauman ja vuodon takia laitatin uuden (ja vajaista paineista johtuen se oli tietty kantilla).
aina yllättyy siittä miten paljon tuo renkaiden "pyöreys" vaikuttaa ajoon kun vaihtaa uuden kumin.
smile_org.gif

jee.. 100km kesti se öljykello. täytyy vissiin siirtää koko anturin paikkaa seuraavaksi. mietin jos laittais kulmaliittimen tilalle ja... tai...

kaiken lisäksi pimahti xenoni samalla reisussa. marketista hakeen H4 tilalle ja katteet auki parkkipaikalla
tounge.gif

Pyöräkuumeen lopputuloksena nyt on kärryssä pihalla odottamassa -96 vuosimallin zzr-1100. Ennen kuin pääsee ajelemaan pitää tehdä jonkinverran remonttia. Ainakin etupään stefat pitää vaihtaa, kun toinen vuotaa ihan valtoimenaan. Sen lisäksi molemmat renkaat on ihan finaalissa. Jospa tämä osoittautuisi lopulta kuitenkin hyväksi ostokseksi
thumbs-up.gif

Prkl, alkoi öljyletku tihkumaan öljyä ,sijainti vesipumpun alapuolella ja lähtee eteenpäin, taitaap olla varmaan se ohuin niistä...

Ja tippasee suoraan pakoputken päälle.

Ei ois sattunu jäämään nurkkiin kenellekään tuollaista ehjää..??

Pyöräkuumeen lopputuloksena nyt on kärryssä pihalla odottamassa -96 vuosimallin zzr-1100. Ennen kuin pääsee ajelemaan pitää tehdä jonkinverran remonttia. Ainakin etupään stefat pitää vaihtaa, kun toinen vuotaa ihan valtoimenaan. Sen lisäksi molemmat renkaat on ihan finaalissa. Jospa tämä osoittautuisi lopulta kuitenkin hyväksi ostokseksi  
thumbs-up.gif
Eiköhän siitä hyvää tule, tervetuloa klubiin
buttrock.gif

Huoltomanuskan mukaan pitäis pyörästä purkaa suunnilleen kaikki katteet irti, että etupumput saa pois paikaltaan. Onko tuo nyt tarpeellista vai saako ne sieltä sievemminkin pois? Tietenkin kaikki osat saa hyvin näkysälle, jos purkaa katteet, mutta ei nyt millään jaksais ensimmäisenä siihen hommaan
tounge.gif

Huoltomanuskan mukaan pitäis pyörästä purkaa suunnilleen kaikki katteet irti, että etupumput saa pois paikaltaan. Onko tuo nyt tarpeellista vai saako ne sieltä sievemminkin pois? Tietenkin kaikki osat saa hyvin näkysälle, jos purkaa katteet, mutta ei nyt millään jaksais ensimmäisenä siihen hommaan  
tounge.gif
Lähtee ne sieltä ilman katteiden purkuakin, etulokasuojan joutuu irroittamaan, että saa etupyörän pois, siinä se.

hornikselle hauskoja ropailuja kawasi kanssa tai siihen. juu ja paahtoleipä jo sanoikin ettei tarvi irrottaa kuin lokasuoja, nop.mit.vaijeri ja eturengas.

pumput kantsii viedä johkii osaavalle pajalle ja käyttää orggisstefoja. voi ne itekin vaihtaa, jos on kaluja ja viittii. aika työläs mun mielestäni se homma. kerran ne oon ite vaihtanu ja silloin päätin, että mieluummin maksan siitä ammattimiehelle seuraavilla kerroilla.

Olis kaupan http://kuvablogi.com/blog/14297
-99, 1100, kameleontti maali, uudehko etukumi taka on uusi + jarrupalat kaikki uudet.
Venat + kaasarit säädetty ja tulpat vaihdettu 6000km sitten mp liikkeen huollossa. Corbin satula, ledi vilkut, katteitten sisällä yö valaistus (konehuone sininen, takarengas punainen). Krossitanko (hyvä käsiteltävyys). Erikoinen takakate. Teho putki devil 4/1. yms... Toki tää ilm kuuluis esim nettimotoon tms mut ajattelin teille tovereille ensin tarjota jos sinä tai joku vaik tuttunne etsii hyvää...
Ajett. 41th km hp.7 600€

Tekee mieli zx-14...
inlove.gif
.

tounge.gif
Joo näin ne sieltä pumput irtoo kuten poijaat tuossa aikaisemmin haastelivat.. Stefojen vaihto aikasta simppeli homma noin niinku työnä. Itelle vaihdoin tuossa kuukausi sitten ja ensimmäisessä meni noin 2 tuntii ja toisessa noin puol tuntia
smile_org.gif
ensimmäisessä pumpussa tuli vähän ryssittyä että kasasin vähän väärässä järjestyksessä ja purkuun meni
veryangry.gif

Suosittelisin öljyiksi w15 niin tulisi vähän jäykempi. Itse laitoin w10 ja joutui laittaa säädöt aika lopuilleen että on vähintään kohtuullinen ajaa ja joutuu vielä ylitäyttämään vähän ku meinaa keula tipahtamaan kun nostaa pyörän jalalta. Laitoin 470 ml /putki ja meinaan lisätä viel varmaan noin 30 ml/putki.

Nyt on pumput irti... pienen ähertämisen jälkeen. Toinen pumppu oli aivan sökö. Todennäköisesti melkein kaikki öljyt tulleet jo ulos. Ainakin vanne ja itse putki oli sen verran öljyiset. Vien todennäköisesti nuo nyt liikkeeseen huoltoon vaikka olenkin jo kolmesti eri pyöriin saman homman tehnyt. Aika vaan ei riitä kaikkeen. Öljyä oli tosiaan valunut ihan kunnolla ja sitä on myös jarrusatulassa ja paloilla. Saako noita paloja puhdistettua jollain aineella vai pitääkö tässä ostaa uudet palatkin remontin jatkoksi?
nixweiss.gif
Takarengasta yritin kans saada pois, mutta se homma jäi yrityksen asteelle. En yksinkertaisesti saanyt taka-akselin pulttia aukeamaan. Joko minä olen niin rimpula etten jaksanut vääntää vaan sitä auki tai edellisellä kerralla liikkeessä se on vedetty vaan alyttömän tiukkaan.

Nyt on pumput irti... pienen ähertämisen jälkeen. Toinen pumppu oli aivan sökö. Todennäköisesti melkein kaikki öljyt tulleet jo ulos. Ainakin vanne ja itse putki oli sen verran öljyiset. Vien todennäköisesti nuo nyt liikkeeseen huoltoon vaikka olenkin jo kolmesti eri pyöriin saman homman tehnyt. Aika vaan ei riitä kaikkeen. Öljyä oli tosiaan valunut ihan kunnolla ja sitä on myös jarrusatulassa ja paloilla. Saako noita paloja puhdistettua jollain aineella vai pitääkö tässä ostaa uudet palatkin remontin jatkoksi?  
nixweiss.gif
Takarengasta yritin kans saada pois, mutta se homma jäi yrityksen asteelle. En yksinkertaisesti saanyt taka-akselin pulttia aukeamaan. Joko minä olen niin rimpula etten jaksanut vääntää vaan sitä auki tai edellisellä kerralla liikkeessä se on vedetty vaan alyttömän tiukkaan.
Jos paloille on kernnyt imeytyä öljyä niin vaihtoon menee. Millään et saa puhtaaksi muuta kuin levyt bräkleenillä ..

Prkl, alkoi öljyletku tihkumaan öljyä ,sijainti vesipumpun alapuolella ja lähtee eteenpäin, taitaap olla varmaan se ohuin niistä...

Ja tippasee suoraan pakoputken päälle.

Ei ois sattunu jäämään nurkkiin kenellekään tuollaista ehjää..??
Luultavasti löytyy moinen, tervetuloa penkomaan romuläjää.
Hmm, mitäs oisit vailla siitä?

Kaveri asuu sielä kangasalla, se varmaan joutas käymään...

Back