• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

ZZR 1100

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Terppis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jos jollakulla olisi tarvetta c-mallin ehjälle kannelle? Olisi hyllyssä sellainen ylimääräisenä (hommasin silloin kun 1100 alkoi vaatia matalaa säätöpalaa jo varalle) muistaakseni 235 matalin säätöpala eli kunnossa on.

Yv.llä viestiä...tarpeeton mulle = halpa sille jolla tarvetta.:D
 
Jos jollakulla olisi tarvetta c-mallin ehjälle kannelle? Olisi hyllyssä sellainen ylimääräisenä (hommasin silloin kun 1100 alkoi vaatia matalaa säätöpalaa jo varalle) muistaakseni 235 matalin säätöpala eli kunnossa on.

Yv.llä viestiä...tarpeeton mulle = halpa sille jolla tarvetta.:D


Tarvitsija löytyi:)
 
Löytyisköhän keltään vakioplexiä c-mallin zz-r:ään myös tuplakupla käy
Vaihdossa voisin antaa touringplexin joka on ehjä ja siisti
yv/0440347411
 
Täällä yks hurja joka liittyy Zetorikerhoon. 9v ollu A kortti taskussa, ja nyt vasta asiat loksahti paikoilleen ja sain pyörän hankittua... Vastahan sitä 15v tuli haaveiltua. Rujon näköinen 70tkm rullattu ZZR1100C -91.

Tarkoitus oli vaihtaa väri ja vähän laitella, mutta tuttu keneltä pyörän ostin edullisesti, unohti mainita että pyörä on kipattu oikealle kyljelle soratiellä...suunnitelmat muuttuukin siihen suuntaan että nakuhan tästä tulee. 4vk vielä sairaslomaa ja jalka kipsisaappaassa, niin ompahan aikaa rakennella.

Niin ja tere vaan kaikille: Allekirjoittanut on 30v heavy metal rekkakuski Pk-seudulta :WAZAAP:

Mites muuten mittariston vaihto tollaseen tapahtuu näppärimmin? Sillain että sais bensavalot vielä toimimaan?
 
eihän pienet lipat haittaa jos on edes suunnilleen katteet jäljellä, se on abs:ää ja pirun helppo paikata.
Kato koita ny ensin vaihtaa polttimo sinne, sit seuraava on valon anturin maajohto tankin pohjassa joka tuntuu
aika ajoin irtoavan tai hapettuu poikki.
 
Terve

Syksyllä ostin 3 vuotta seisseen -96 ZZR:n. Sillain puol vahingossa. Pyörä muuten kaikinpuolin kunnossa, mutta tapanin myrsky aikoinaan kaato pihalla sen. Pari naarmua katteissa ja pleksi rikki. Mittarissa 79 tkm. Vaihtoi omistajaa 500 eurolla niin en pitäny pahana. Nyt pitäs sille huoltoa tehdä. Motocrossia ja enskaa ajoin melkein 20 vuotta ja vannoutunut 2-T mies ei tiedä tosta katupuolen tekniikasta liikoja.

Piti käynnistää tuo niin ei perkeleelläkään käyntiin. Nuuhkaus tankkiin ja ihana pilaantunu bensan katku nokkaan. Tankki tyhjäksi ja kondensio tehny tehtäviää. Mukana aimo annos ruostevettä. Oli tämän talven lämpimässä tallissa niin varmaan vuosien tuotos. Tulpat otin kanssa irti. Yks NGK poikki. Onneks lähti viel mukana. Mitä luin aikasempaa niin pitää hakea Championit tai Densot tilalle. Pitäskö no kaasarit ottaa irti ja putsata? Tankki on kyllä aika ruosteessa sisältä. Jos kuitenkin pääsis tän kesän ja ens talvena sit tekis sille käsittelyn.

Muuta mitä ajatelin tehdä on:

-Ilmansuodatin vaihto
-öljyt ja suodatin
-jarrujen nöyristys ja jarrunesteet vaihtoon (pitääkö painaa ruitalla alhaalta ylös vai ilmaantuuko hyvin perinteisesti?)
-jäähynesteet vaihtoon

Onko muita ajatuksia mitä vois tehdä? Varsinais-Suomessa tietäjiä salon nurkilla?

-Markus
 
Tulpat otin kanssa irti. Yks NGK poikki. Onneks lähti viel mukana. Mitä luin aikasempaa niin pitää hakea Championit tai Densot tilalle. Pitäskö no kaasarit ottaa irti ja putsata? Tankki on kyllä aika ruosteessa sisältä. Jos kuitenkin pääsis tän kesän ja ens talvena sit tekis sille käsittelyn.

Minä olen ruuvaillut toista tuhatta NGK:n sytytystulppaa kiinni niin ZZR:iin kuin muihinkin pyöriin. En ole kyllä mitään vikaa niissä havainnut.
Kaasarit melko varmasti täytyy putsata pitkään seisseestä laitteesta.
Venttiilinvälyksetkin olisi hyvä tarkistaa kun on ZZR kyseessä.
 
Terve

Syksyllä ostin 3 vuotta seisseen -96 ZZR:n. Sillain puol vahingossa. Pyörä muuten kaikinpuolin kunnossa, mutta tapanin myrsky aikoinaan kaato pihalla sen. Pari naarmua katteissa ja pleksi rikki. Mittarissa 79 tkm. Vaihtoi omistajaa 500 eurolla niin en pitäny pahana. Nyt pitäs sille huoltoa tehdä. Motocrossia ja enskaa ajoin melkein 20 vuotta ja vannoutunut 2-T mies ei tiedä tosta katupuolen tekniikasta liikoja.

Piti käynnistää tuo niin ei perkeleelläkään käyntiin. Nuuhkaus tankkiin ja ihana pilaantunu bensan katku nokkaan. Tankki tyhjäksi ja kondensio tehny tehtäviää. Mukana aimo annos ruostevettä. Oli tämän talven lämpimässä tallissa niin varmaan vuosien tuotos. Tulpat otin kanssa irti. Yks NGK poikki. Onneks lähti viel mukana. Mitä luin aikasempaa niin pitää hakea Championit tai Densot tilalle. Pitäskö no kaasarit ottaa irti ja putsata? Tankki on kyllä aika ruosteessa sisältä. Jos kuitenkin pääsis tän kesän ja ens talvena sit tekis sille käsittelyn.

Muuta mitä ajatelin tehdä on:

-Ilmansuodatin vaihto
-öljyt ja suodatin
-jarrujen nöyristys ja jarrunesteet vaihtoon (pitääkö painaa ruitalla alhaalta ylös vai ilmaantuuko hyvin perinteisesti?)
-jäähynesteet vaihtoon

Onko muita ajatuksia mitä vois tehdä? Varsinais-Suomessa tietäjiä salon nurkilla?

-Markus

ventilien välysten tarkistus
 
ventilien välysten tarkistus

Välykset tarkastettu kuulemma 3 vuotta aikaa. Samalla laitettu uudet ketjut/rattaat ja renkaat. Sen jälkeen tosiaan ajettu vaan 100km. On tutulta ostettu pyörä. Pitäskö nuo silti kattoa? Miten pääsee parhaiten käsiksi? Ja mikä nostaja rakenne tossa yleensäkin on? Onko välys ruuvattaen säädettävissä vai jollain välyspaloilla? Pitää kaasarit kirvottaa ja pesasta.

-Markus
 
Välykset tarkastettu kuulemma 3 vuotta aikaa. Sen jälkeen tosiaan ajettu vaan 100km.

Ei niitä sitten kannata kattoa. Välykset säädetään säätöpaloilla jotka sijaitsevat venttiilin ja keinuvivun välissä. Keinuvivun saa siirrettyä syrjään joten palan saa vaihdettua purkamatta nokka-akselia tms.
 
Kaasarit auki ja kaikki o-renkaat uusiksi, neulaventtiilin o-rengas pahin ja kusee sitten yli ja reilusti.
NGK ja zzr on hyvin tarkka yhdistelmä, menee herkästi poikki, denso kestää paremmin ja champion on paras koska
elektrodi tulee paljon ulommas kun muissa edellä mainituissa.

Jos jostakin syystä saa liikaa bensaa kun paat käymään niin NGK on herkin ottamaan nokkiinsa ja kipinä karkaa tulpan syvyyksiin eikä käkien väliin, nokeentumiselle herkät siis.

Vanha ja seissyt pyörä= mikäli öljynpainevalo palaa tyhjäkäynnillä kuumana niin öljypohja irti ja kaikki pumppuun liittyvät o-renkaat uusiksi koska ovat lähes aina kovat ja kanttikkaaksi kuluneet.

Se on ns. D malli, ei tartte venoja kattoo, jarrut helpoin imemällä jollakin ilmausruuvista. Sylinterit voi sitten olla pirustikkin jumissa.
Etujarrulevyjen niittien herkistäminen että liikkuvat vapaasti muuten saat jossakin vaiheessa kierot jarrulevyt eteen.

Bensapumpun kärkien tarkistus ja pumppu toimimaan releellä heti kun paat virran päälle. ZZR:n ajatusmaailmassa on toimittu siten että pumppu ei pumppaa mikäli moottori ei pyöri = tyhjät kaasarit ja tyhjä akku hetkessä.
 
Viimeksi muokattu:
Kaasarit auki ja kaikki o-renkaat uusiksi, neulaventtiilin o-rengas pahin ja kusee sitten yli ja reilusti.
NGK ja zzr on hyvin tarkka yhdistelmä, menee herkästi poikki, denso kestää paremmin ja champion on paras koska
elektrodi tulee paljon ulommas kun muissa edellä mainituissa.

Jos jostakin syystä saa liikaa bensaa kun paat käymään niin NGK on herkin ottamaan nokkiinsa ja kipinä karkaa tulpan syvyyksiin eikä käkien väliin, nokeentumiselle herkät siis.

Vanha ja seissyt pyörä= mikäli öljynpainevalo palaa tyhjäkäynnillä kuumana niin öljypohja irti ja kaikki pumppuun liittyvät o-renkaat uusiksi koska ovat lähes aina kovat ja kanttikkaaksi kuluneet.

Se on ns. D malli, ei tartte venoja kattoo, jarrut helpoin imemällä jollakin ilmausruuvista. Sylinterit voi sitten olla pirustikkin jumissa.
Etujarrulevyjen niittien herkistäminen että liikkuvat vapaasti muuten saat jossakin vaiheessa kierot jarrulevyt eteen.

Bensapumpun kärkien tarkistus ja pumppu toimimaan releellä heti kun paat virran päälle. ZZR:n ajatusmaailmassa on toimittu siten että pumppu ei pumppaa mikäli moottori ei pyöri = tyhjät kaasarit ja tyhjä akku hetkessä.

En löytäny haulla bensapumpun kärjistä keskustelua tai sitten tuosta pumpun releelle teosta. Löytyykö jostain?

Mites toi käsi ryyppy? Onko siihen jotain parannusta saatavilla järki kustannuksin?

Onko tossa tarvittavat hilppeet kaasareihin?
 

Liitetiedostot

  • IMG_7096.jpg
    IMG_7096.jpg
    75,2 KB · Katselut: 21
Viimeksi muokattu:
naapuri laittoi omaansa uuden pumpun releen ja kytki sen niin että pumppu käy kun virrat on päällä, se rele on takalampun etupuolella.
 
kuvassa on vaan osa kaasarin osista, tommonen 10-16 o-rengasta puuttuu vielä.

Mikä on käsiryypyn ongelma.
Pumpun kärjet on pumpussa kiinni sen mustan "hatun" alla päädyssä.

Rele kytketään samalla lailla kun lisävalojenkin rele, eli virta päälle ja rele vetää kiinni.
Releestä vaan sitten pumpulle johto.
Toinen pumpunjohto runkoon kiinni.
Rele on hyvä systeemi, kawa on laakin peli sen jälkeen vaikka on seissytkin pidempään.
 
Vanha omistaja valitteli, että käsiryypillä kastaa tulpat jatkuvasti. Liekö sit tosiaan jossain muussa vikaa. Selvä. Laitan releen. Mikä se säiliö on siellä takapäässä? Siinä on muutenkin yks tankin letku pohjasta taitettu tulpattu. Oikeesta takareunasta. Mihin lie kuuluu? Sitten on yks hukkaputki tms mikä tulee pyörän vasenta reunaa alas ja siinä joku pieni säiliö joka rikki ja ketku irti. En tie senkään paikasta. Voin ottaa kuvat, jos ei tekstistä ymmärrä?
 
Onhan ne o-renkaat stanuja jos vaan löytää oikean liikkeen.

Se ryyppy ei nyt vaikuta tohon noin paljoa, ne on ne neulaventtiilien O-renkaat mitkä kusee ja nostaa bensanpinnan tappiin.
takapään säiliö on syylärin paisuntasäiliö
tankissa 2 letkua pohjassa, ylivuoto ja hengitys tankille kun ei korkin kautta hengitä
vasenta reunaa ja säiliö, luultavimmin se on ilmanputsarista tuleva letku, jos tulee ilmanputsarista niin umpeen vaan.
 
Back
Ylös