ZZR 1100

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Terppis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Näihin sitten käy flektin antureiksi -80 luvun esim Honda Accordin,Coltin ja jonkun muun mallin anturit ja hinta on vajaat 20e,hiukka on noihinkin saatu prätkälisää..
 
Moron!

Muutaman vuoden tauon jälkeen, voisin kokeilla saako zetorin vielä kasaan. Muutama vuosi sitten vaihdoin imuventtiilit ja homman kasaus jäi vähän kesken kun muutin hetkeksi muualle . Nyt vois kokeilla löytyykö enää kaikki osat. Tankin alapuolella oleva iso vesiletku ainakin on hukassa. Työkalupakissa on tuommonen osa (liite), mikäli liite tässä näkyy, mistäköhän tuo vois olla?.

-vk-
 

Liitetiedostot

  • osa.jpg
    osa.jpg
    65,6 KB · Katselut: 51
Eilen tapahtui jotain outoa starttauksessa.Kauheetta metakkaa kuului kytkinkopan puolelta ja epäilin vapaakytkimen hajoomista,mutta tälläistä tuli vastaan.Oli kejunkiristimestä katkennut tappi ja kruunusta kaksi tappia johon jousi tulee kiinni:OEn kyllä tiedä mikä siellä on ensimmäisenä hajonnut.Onneksi on varakone josta sai ruuvattua tarvittavat osat ja onneksi oli varakoneessa uusien levyjen mitoissa kaikki levyt ja kruunu hyvässä kunnossa,ilman koloja.
IMG_20200702_122035.jpg
Koodi:
http://www.moottoripyora.org/keskustelu/attachment.php?attachmentid=21722&stc=1&d=1593743572
 

Liitetiedostot

  • IMG_20200702_120751.jpg
    IMG_20200702_120751.jpg
    21 KB · Katselut: 54
Eilen tapahtui jotain outoa starttauksessa.Kauheetta metakkaa kuului kytkinkopan puolelta ja epäilin vapaakytkimen hajoomista,mutta tälläistä tuli vastaan.Oli kejunkiristimestä katkennut tappi ja kruunusta kaksi tappia johon jousi tulee kiinni:OEn kyllä tiedä mikä siellä on ensimmäisenä hajonnut.Onneksi on varakone josta sai ruuvattua tarvittavat osat ja onneksi oli varakoneessa uusien levyjen mitoissa kaikki levyt ja kruunu hyvässä kunnossa,ilman koloja.
katso liitettä 21721
Koodi:
http://www.moottoripyora.org/keskustelu/attachment.php?attachmentid=21722&stc=1&d=1593743572


Näitä menee. Zrx, Zzr, Gpz, kaikki koneet uhassa. Kiristin antaa startatessa myöten ja kontakti tulee kytkimeen. Homma pahenee jos kytkin pohjassa starttaa. Tai siis, jahka tilanne on päällä eli osa väsähtänyt. Joillakin 10tkm riittää.

Itse laitoin ZZR1100C eräänlaisen patentin joka rajoittaa liikkumista, Gpz sai manuaalisen kiristimen. Startatessa se ketju potkaisee todella paljon takaisin.

https://www.kwick.biz/product/tensioner-tamer-alternator-starter-chain-tensioner-fix/
Tästä näkee videon kireästä ja pari löysää tapaustakin siinä on.
 
Otan osaa. Tuohon koneeseen on onneksi helppo vaihtaa tuo ketju vaikka kerran vuodessa. Tonniäffästä kun menee startinketju, niin lalalaa. Lähtökohtaisesti tuo Kawan kone on huoltoystävällisempi.
 
Otan osaa. Tuohon koneeseen on onneksi helppo vaihtaa tuo ketju vaikka kerran vuodessa. Tonniäffästä kun menee startinketju, niin lalalaa. Lähtökohtaisesti tuo Kawan kone on huoltoystävällisempi.

Mites startin vapaakytkimen vaihto? Onko poppakonsteja millä saa halkaisematta konetta?
 
Mites startin vapaakytkimen vaihto? Onko poppakonsteja millä saa halkaisematta konetta?

Ei ole, mutta sitäkään vaihtaessa ei tarvitse sentään irroittaa kampiakselia ja kiertokankia, kuten Hondassa.
Ylipäätään jännä, että monissa 90-luvun tonnisissa on suunniteltaessa jätetty aina yksi kulutusosa, jonka vaihtaminen vaatii lohkojen avaamisen. Nokkaketjuhan noihin Kawoihin on helppo vaihtaa. No Kawoissa on tietysti se kolmosen veivijuttu. Tonniäffässä tarttee kytkimen olla kaikin puolin huollettu ja spekseissä, tai se luistaa.
 
Mro.. Onko muilla melkein zetori miehillä antaa neuvoa, että mitä öljyä etupumppuihin? Ihan iskari öljyä vai jotain muuta?Vihreää vai mustaa kumia tiivisteet? Ja jos on varaosina c mallin zetoria, niin vois jotain osiakin ostaa pois..
 
Yhteen c malliin laitoin 15W motul ja tuli aika hyvän tuntuinen ainakin omaan makuun.

Stefat SKF vihreät on hyvät, mutta tietysti lisähintaan. Kaikista halvimmat eivät välttämättä kestä pitkään tässäkään tapauksessa. Katsoo että stafat tulevat oikein päin ja tutki liukuputket kynnellä onko mitään kiveniskuja tms. pykämiä ja jos on niin hio ne alas 600-1000 hiomapaperilla.
 
D mallin takaiskari passaako C malliin? Onko nuissa linkun osissa eroja?

D mallin on pidempi. Harrison Stetsonilla heittäisin että nostaa about saman verran kuin taka-akselin säätökiekkojen laitto ylösalaisin. Voin olla väärässäkin. En osaa sanoa onko koiranluissa eroja. Fyysisesti pitäisi mahtua.

Edit: Kawazi.net tietää kertoa

Pituus kiinnitysreiän keskeltä-keskelle

GPZ900R: 310 mm
ZZR1100-C: 313 mm
ZZR1100-D: 335 mm
ZZR1200 : 338 mm

Pituusero vaikuttaa kaksinkertaisella määrällä perän nousuun
 
Näkyy olevan D mallin mittarivaijerinpyörittäjä mitoiltaan isompi verrattuna C malliin.. Eli milläs opilla D pyörittäjän saa toimimaan C mallissa?
 
Nyt kun tuli vaihto d mallisesta c malliin niin löytyiskö keltään linkkiä c-mallin service manuaaliin?
 
Tilasin ebaysta uuden venttiilikopan tiivisteen kun hiukka tihkuttaa öljyä vasemmalta puolelta,ootteko laittaneet lisäksi mitään tiivisteliimaa vai ihan pelkän tiivisteen?
 
Tilasin ebaysta uuden venttiilikopan tiivisteen kun hiukka tihkuttaa öljyä vasemmalta puolelta,ootteko laittaneet lisäksi mitään tiivisteliimaa vai ihan pelkän tiivisteen?

Kuumaa kestävää silikonia puoliympyröiden alapintaan. Muilta osin tiivistyy hyvin puhtaaseen metallipintaan.
 
Back
Ylös