ZZR 1200

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja RvN
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nyt on uusi pyörä perseen alla.  
062802jumpie_prv.gif
x1000

Ei mennyt odottaminen hukkaan, on se niin hieno pyörä. *tähän sellainen kuolaava hymiö*

Lauantaina ja sunnuntaina tuli ajettua ensimmäiset kilometrit(vajaa 400km) ja oli se kaiken sen odotuksen arvoista.
Alkuun menin nöyrästi parkkipaikalle harjoittelemaan hidasajoa, kääntymistä, jarruttelua ja lähtöjä. Vaikka painoa on edelliseen verrattuna reilusti enemmän, niin pyörän hallinta ja käsittely on jopa helpompaa.
Vaikka pyörässä on tehoa vaikka muille jakaa, niin niiden hallinta on kuitenkin yllättävän helppoa, ei se sen enempää käsistä lähde, jos ei sitä kaasua käännä tappiin asti.  
thumbs-up.gif


Kaksipäällä ajelu on paljon paljon mukavampaa ja helpompaa(verrattuna vanhaan), eikä takana olevaa HH:ta edes kunnolla huomaa.

Nyt vaan kilometrejä nielemään, harmi kun pitää töissäkin käydä.  
wink.gif
 
Onnea vaan sulle. Hyvää kannattaa odottaa
biggrin.gif
. Omassa on takanakki siinä kunnossa, ettei hirveesti uskalla ajella ja saan uudet alle vasta ensi maanantaina. Ei kuitenkaan kauheasti haittaa, koska lähden jo ylihuomenna reissuun autolla ja palaan vasta sunnuntaina. mulle tulee alle ekan kerran misukan pilot road 2:set. Onko kellään kokemusta noista Zetorin alla. Yleensä olen ajanut Pirellin diabloilla, jotka on pelittäneet tosi hyvin, mutta vaihtelu virkistää.
 
Viime kesänä vaihdoin etusen Pilot Road 2 2CT:hen ja ihan hyvin se on toiminut. Vaikea sanoa onko kuinka paljon parempi kuin edellinen Continentalin Road Attack. Loppuvaiheessa tuo Road Attack meni kyllä aikas "aalloille" ja rupesi ravistamaan 80km/h nopeuksissa.

Pitoa on tuntunut riittävän, joskaan ei sitä rengasta ihan äärirajoille ole tullut puristettua. Muutaman kerran ehti sillä vielä radallekin viime vuonna.
 
Moro,

Mielellään kuulis lisää kokemuksia eri renkaista zzr:ssä.
Itellä ollu nyt metzelerin Z6 alla jo toista settiä ja pidän niistä erityisesti, luottamus hyvä
thumbs-up.gif
 
Osaako joku kertoa syyn, mistä voi johtua, kun 30 tkm huollon jälkeen pyörän tyhjäkäyntikierrokset putosi 1500:sta alle tuhanteen.
nixweiss.gif


Ja nyt varsinkin kylmällä kelillä, ei pysy alkuun oikein käynnissä vaikka kuinka käyttää ryyppyä normaalia pidempään.
 
Mun käsittääkseni normaalit tyhjäkäyntikierrokset ovat n. tuhat. Sullahan on tyhjäkäynnin säätö siinä vasemmalla puolella paisuntasäiliön vieressä. Säädä siitä kierroksia isommalle jos on tarvetta.
 
Jatketaan tänne lisää juttua ZZR1200:sta.

Kesän aikana tuli sellaista ajoittaista ongelmaa, että polttoaineenkulutus saattoi välillä kasvaa aikas reippasti ja sitten se palaili suht normaalille tasolle. Sitä kun tuli pitemmän aikaa ihmeteltyä niin alkoi ongelma-alue suppenemaan ja nyt suuri epäilys, että neulaventtili(t) yhdessä tai useammassa kaasarissa vuotavat.

Ongelma oli varsin selkeä ajellessa pintakaasulla pitempää matkaa. Gasoa kului ihan silminnähden enemmän kuin normaalisti. Välillä pääsi juuri 250km tankilla kun parhaimmillaan sillä tuli ajettua jopa 390km.
Myös jos starttinappulaa painoi nopeasti (kone ei ehdi käynnistyä) niin polttoainepumppu(t) (jompi kumpi, 2 pumppua) saattoi ajoittaan jäädä päälle eli ei saanut kerätty paineita kaasarin ja pumpun väliin. Pyörän heiluttaminen paikoillaan saattoi myös käynnistää pumput ja jättää ne päälle.

Nyt olisi tarkoitus irroittaa kaasaripaketti ja vaihtaa neulaventtilikorjaussarjat paikoilleen.

Onko kellään ehdottaa hyvää ja edullista ostopaikkaa korjaussetille?
Googlettamalla noita saisi muutamasta paikkaa (ebay.de, www.xmas1.at,motorcycleproducts.co.uk), mutta kai muualtakin luulisi löytyvän?

En ole käyttänäyt bensan stabilointiaineita, mutta talven tullen olen ajanut kylläkin kaasarit tyhjäksi. En tiedä voiko tuo aiheuttaa noiden tiivistekumien kovettumista ja sitä kautta vuotoja.

No, nyt on hyvää aikaa pienille rempoille....

Edit:
Kotimaasta setin saa edulliseen 98€ kappalehintaan (per kaasari), johon ei edes kuulu kohokammiontiivistettä mukaan. Ihan kallista... Ebay:ssä sama 23,90€ (sis. tiivisteen).
 
Pitkästä aikaa taas asiaa.

Hommasin talven aikana pehmeät sivulaukut, tuon tyyliset

Motomarket

Ja nyt kysyisinkin, että mites perkeleessä ne kannattaa kiinnittää pyörään?
nixweiss.gif


Pitäiskö satula irroittaa ja vetää ne remmit satulan alta, vai?

Yritin niitä mallailla kohdilleen ja en kauhean varmasti niitä kiinni saanut.

Eli pientä asennusohjetta kaipailisin. kiitos.
bowdown.gif
 
keg, kaasarien tyhjäksi ajaminen on virhe jota tulee välttää.. eli jättää bensaa kaasareihin ja mielellään jos mahdollista täysi tankki.

rouva tai rva, ihan joutuu ite sumplimaan mistä ne remmit vetää, hymiö.
 
kaasarien tyhjäksi ajaminen on virhe jota tulee välttää.. eli jättää bensaa kaasareihin
Enpä tuotakaan tiennyt. Joka talvi olen laskenut ZRX:n Keihinit typötyhjiksi ja tankin laittanut myös kuivaksi. No, ei sillä enää niin väliä ole, sillä nyt laitetaan Mikunit ja veikeän kuuloiset tötterösuodattimet. Imuäänet kunniaan.

Edit: Niin, ja harkitsenpa itsekin vakavasti ZZR1200-kuskien joukkoon liittymistä. ZRX on nimittäin muodonmuutoksen jälkeen vahvasti yksipaikkainen, ja sekös takapenkkiläistä harmittaa. Eikä tuleva reksin rokimpi versio taida muutenkaan olla se mukavin valinta piiiiitkälle matkalle. Tuolla motonetissä on melko monta mukavanoloista tsetoria tarjolla.
 
on se hurja,, en vain ole uskaltanut kuivaksi laskea.. miten se voi toimia valskaamatta bensaa? no ehkä kaasarit eivät tiedä että ovat ilman..

zzr1200 on varmaan hyvä matkapyörä. miksei kelepais. rexistä tullee siis kafezaki.
 
keg, kaasarien tyhjäksi ajaminen on virhe jota tulee välttää.. eli jättää bensaa kaasareihin ja mielellään jos mahdollista täysi tankki.

rouva tai rva, ihan joutuu ite sumplimaan mistä ne remmit vetää, hymiö.
Paras olisi varmaan jos saisi käytettyä pärrää talvikautena jolloin kaasareissa olisi jatkuvasti tuoretta gasoa ja paikat pysyisivät muutenkin paremmassa kunnossa.

Nyt nuo viime syksyn ongelmat vaikuttaisivat olevan ohi. Kaasarit oli auki ja samalla kun tilasin varaosat (neulaventtilit ja tiivisteet) Saksasta, tulin myös ostaneeksi vuotta tuoreemmasta ZZR:stä (vm 2005) koko kaasarisetin. Hintaa tuolle kaasarille tuli vaivaiset 140€ kotiinkuljetettuna, joten eipä tarvinnut paljoa miettiä ostosta. Nyt on varaosia ihan omasta takaa tai oikeammin sanottuna koko vaihtosetti. Uudet kaasarit nyt siis paikoillaan ja orkkikset varaosina.

on se hurja,, en vain ole uskaltanut kuivaksi laskea.. miten se voi toimia valskaamatta bensaa? no ehkä kaasarit eivät tiedä että ovat ilman..

Ihan vaan hana kiinni ja käyttänyt kunnes kaasarit on tyhjät. Eipä siinä sen enempiä tarvi tehdä.

Jos kaasareista haihtuu se menovesi pois niin silloin on kai riski, että hartsia voi muodostua suuttimiien tai muihin kriittisiin kohteisiin. Jos kaasarit ajaa tyhjäksi niin tuota haihtumista ei voi tapahtua eikä hartsia siten pitäisi myös päästä syntymään. Olenkos ihan hakoteillä?

@ RvN23
Mitens noissa kangaskasseissa estetään se ettei laukunpohja ota kiinni renkaaseen?
Jos sulla on vakioäänenvaimentimet niin putkenpäät käy tosi kuumina eli varmista ettei myöskään laukut pääse koskettamaan putkia.
Parempi vaihtoehto olisi kyllä mielestäni ollut esim. Givin Monokey ja samasta sarjasta takalaukku.
 
Vielä tuosta bensasta. Jos kaasareista haihtuu se menovesi pois niin silloin on kai riski, että hartsia voi muodostua suuttimiien tai muihin kriittisiin kohteisiin. Jos kaasarit ajaa tyhjäksi niin tuota haihtumista ei voi tapahtua eikä hartsia siten pitäisi myös päästä syntymään. Olenkos ihan hakoteillä?
Kumitiivisteet voi kuivaa ja kovettua ilman bensaa jolloin ne ei enää pidä kun taas tulee soppaa. Paras olisi täyttää kaasarit sillä pienkonebensalla joka ei jätä hartsijäämiä.
 
Mulla oli 7 vuotta 1200 zetori ja säilytin aina tankki täynnä sekä stabilaattori sekaan. Käynnistelin ja käytin lämpimäksi 3-4:n viikon välein, ettei samat bensat roiku kaasareissa koko talvea. ei koskaan mitään ongelmia.
 
Kumitiivisteet voi kuivaa ja kovettua ilman bensaa jolloin ne ei enää pidä kun taas tulee soppaa. Paras olisi täyttää kaasarit sillä pienkonebensalla joka ei jätä hartsijäämiä.
OK. Pitänee kokeilla kun tää kausi on loppumassa. Täytyy sitten vaan muistaa myös käyttää silloin tällöin virtoja päällä, että bensapumput syöttää kaasarit täyteen.

Normaalisti tankki onkin ollut täysi talvikauden, mutta nyt kun teki remppaa oli helpompi kun sekin oli lähes tyhjä.

Nyt vaan pitäisi saada kilometrejä alle ja muutenkin polte on aikas suuri. Juhannuksesta lähdetään Alpeille ja Itä-Eurooppaan pyörimään. Siellä saa Zetori taas niellä kilometrejä  
cool.gif
 
@ RvN23
Mitens noissa kangaskasseissa estetään se ettei laukunpohja ota kiinni renkaaseen?
Jos sulla on vakioäänenvaimentimet niin putkenpäät käy tosi kuumina eli varmista ettei myöskään laukut pääse koskettamaan putkia.
Parempi vaihtoehto olisi kyllä mielestäni ollut esim. Givin Monokey ja samasta sarjasta takalaukku.
No mutta kun halvalla sain.
tounge.gif


No joo, eiköhän ne siihen jotenkin saa köytettyä. Täytyy vaan pari ekaa ajoa suorittaa ilman kyytiläistä.
 
Jatketaanpa nyt tätä keskustelua.
Tarkoituksenani olisi päivittää tuo nykyinen 600 -> 1200.
Muutama vaihtoehto on jo löytynytkin joita ens viikolla käyn kyttäämässä livenä.
Molemmat on ajettu 40 ja 50 tkm väliin. Vuosimalleiltaan 2002 ja 2004.
02 on tuontipyörä. Myyjä ei ole vielä vastannut, että mistä se on tuotu. Sillä nyt ei kai ole mitään väliä
confused_orig.gif

Hintaa pyydetään vähän alle 7000.

Onko mitään erityistä kohdetta mihin tulisi kiinniittää huomiota kun noihin pääsen tutustumaan?

Toinen kysymys: onko kukaan löytänyt kyseiseen laitteeseen korjausopasta? Alfameriltä ei haun perusteella tullut vastaan.

Faijapuolella tuollainen laite kolmisen vuotta sitten oli. Sitä kävin kerran ulkoiluttamassa ja silloin se tuntui järjettömän hyvältä pyörältä. Saa nähdä on aika kullannut muistot.
 
Jatketaanpa nyt tätä keskustelua.
Tarkoituksenani olisi päivittää tuo nykyinen 600 -> 1200.
Muutama vaihtoehto on jo löytynytkin joita ens viikolla käyn kyttäämässä livenä.
Molemmat on ajettu 40 ja 50 tkm väliin. Vuosimalleiltaan 2002 ja 2004.
02 on tuontipyörä. Myyjä ei ole vielä vastannut, että mistä se on tuotu. Sillä nyt ei kai ole mitään väliä
confused_orig.gif

Hintaa pyydetään vähän alle 7000.

Onko mitään erityistä kohdetta mihin tulisi kiinniittää huomiota kun noihin pääsen tutustumaan?

Toinen kysymys: onko kukaan löytänyt kyseiseen laitteeseen korjausopasta? Alfameriltä ei haun perusteella tullut vastaan.

Faijapuolella tuollainen laite kolmisen vuotta sitten oli. Sitä kävin kerran ulkoiluttamassa ja silloin se tuntui järjettömän hyvältä pyörältä. Saa nähdä on aika kullannut muistot.
Hyvän pyörän valitset.
thumbs-up.gif


Nokka-akseleista kannattaa kysyä, että onko takuuhuollettu.

Oma pyörä on Saksan tuonti, enkä ole mitään ongelmia huomannut, muita kun nuo nokat, jotka takuuvaihdettiin ennen ostoa ja pyörä on vuovimallia 2003.

Itse löysin tuon huolto-oppaan, mutta täytyy tarkistaa mistä löysin ja voi löytyä jopa kotikoneelta, voin laittaa vaikka privaa jos sen löydän.

Epäilen, ettei aika ole kullannut muistoja.
062802jumpie_prv.gif
 
Back
Ylös