• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

ZZR 1200

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja RvN
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kiitos! Näin sen täytyy olla.. Pitää varmaan itekkin tilata vaan toi manuaali. Nää nettiversiot on se näkösiä, että on ensin skannattu, sitten printattu ja vielä skannattu uudestaan.
 
Terve kaikille!
No nyt tuli testattua ZZR:ää Euroopassa 6600 km:n verran.
7 maata, ja kauimmainen paikka oli Monte Carlo Monacossa, ja Väilmerenranta sielläpäin. Pyörä on tosi hyvä ajaa, keskikulutus oli 5.1 l /100 km.(2-päällä ja taka-ja sivulaukut+teltta ja makuupussit.) Ongelmia ei ollut.
Ranskalaiset motoristit on tosi ystävällisiä, aina moikkaavat.
 
24tkm huolto edessä. Ootteko tehneet itse, vai vieneet huoltoliikkeeseen? Kyselin muutamasta paikasta hintoja ja olihan ne aika suolaisia. Tuntivelotus 68-79€ + osat ja nesteet. Aikaa menee kuulemma 8-10h ja hintahaitarin 1000-1200€, ja siihen päälle vielä etujarrulevyt!
blush.gif
 
Oisko teillä heittää huoltohintoja vertailuks?
 
Huolto tehty. Venttiilit säädetty, 16:sta venttiilistä 12:sta piti vaitaa säätöpala. Kaikkiin pakoventtiileihin sekä puoleen imuveenttiileistä. Moottorin tärinä ohjaustangossa hieman pieneni, oikealla ohjauslaaskerin kiristyksellä. Oli kuulemma aivan ylikireellä. "Löystyttämisen" seurauksena ohjaustangon vatkaus voimistui huomattavasti. Tulppia ei kuulemma tarvinnut vaihtaa (oli hyvät) ja etuputkien öljyt unohtui vaihtaa. Vaihdetaan samalla, kun uudet jarrulevyt tulee n.3 viikon päästä. Ja 895€ meni. Uudet levyt 249€ kipale ,siihen uudet palat niin vaihtoineen 700€ vielä päälle!
062802moto_prv.gif
=Kallista
 
Kun säädin venttiilit 22tkm kohdalla, mulla oli säädön tarvetta 2 pakovenassa ja 5 imuvenassa.
Tarkasta, että ovat huollossa rasvanneet takajousen linkut ja takaswingin laakerit, niissä on rasvanipat.
 
Kesäreissu tuli heitettyä ja melkein kotiin saakka pääsi ajelemaan. Kroatiassa oli kääntöpiste, meno länsireittä alas ja itäreittiä ylös. Tallinnassa oli sitten pakko työntää pyörä laivaan kun se ei enää suostunut käynnistymään. Syyksi paljastui aikaisemmin vaihdettu 30A pääsulake, joka sijaitsee starttireleen yhteydessä.

Kaikkien kommellusten takia jouduin Latviassa vaihtamaan uuden pääsulakkeen kun se paukahti toisen pyörän akkua lataillessa. Toisesta pyörästä lataus meni rikki ja Zetoria käytetttiin akkujen lataukseen ja toisen pyörän tyhjentämä akku oli sitten liikaa sulakkeelle, joka otti ja paloi. Onneksi pääsin Panevežysin pohjoispuolella olevalle Statolin huoltikselle ja siltä saatiin uusi "sulake" palaneen tilalle.

Se mitä sitten tapahtui on paremmin kuvattuna alla...
Sulake probleemi(500KB pdf file)
Täytyy kirjailla pikku reklamaation Statoilille  
mad.gif


PS. Omat sulakkeet mukaan
 
Se mitä sitten tapahtui on paremmin kuvattuna alla...
Sulake probleemi(500KB pdf file)
Täytyy kirjailla pikku reklamaation Statoilille  
mad.gif


PS. Omat sulakkeet mukaan
Taitaa olla muovikuoren sisälle valettu vähän paksumpaa rautaa, kun tulos oli noinkin paha.
smile_org.gif

Tuo täytyy ottaa huomioon ens kesän reissulle, omia sulakkeita mukaan jos sattuu tarviimaan.
Statoileja oli ympäri Eurooppaa, luulis niissä olevan ihan hyvää tavaraa.
 
Etujarrulevyt sekä jarrupalat vaihdettu. Täytyy sanoa, että ero vanhaan on valtava!! Tärinät loppui ja jarruteho varmaan tuplaantu. Racingin piparkakkulevyt ja kawan orkkis jarrupalat.
Jospa se luottamus pyörään pikkuhiljaa löytyisi, aina sitä vaan jarruttaessa yllättyy nyt kun ei tärisekkään.....
 
Minä ostin eilen ZZR1200 vm. 2003 ja nyt on pieni ongelma, kun jalat ei tahdo yltää kunnolla maahan. Pyörällähän pystyy kyllä ajamaan, mutta pysähtyessä ja pyörää liikutellessa olisi mukava, että edes päkiät yltäisi kunnolla mahaan. Aion ostaa toisen satulan ja madaltaa+ kaventaa sitä. Kysymys kuuluukin, että onkohan romuttamot tai maahantuoj ainoa paikka mistä satulaa voisi lähteä etsimään?!


Ja pakko kehua, että on tuo vaan aivan huippu pyörä!!! Harmittaa, että ajokelit alkaa käydä vähiin :no:

Terv. Matalajalkainen naismotoristi :)-
 
Viimeksi muokattu:
Aion ostaa toisen satulan ja madaltaa+ kaventaa sitä.

Älä ihmeessä turhaan hyvää satulaa rupea vaihtamaan, sehän on tosi mukava. Zetoriin saa näköjään madalluspalikoita, säädettäviäkin. Näillä lupaavat jopa neljä tuumaa matalemman pyörän, minkä luulisi riittävän persjalkaisemmallekin.
 
Kärsiikö pyörän ajo-ominaisuudet madaltamisesta? Meillä myös pitkäjalkainen isäntä käyttää pyörää ja siksi mietittiin, että molemmille oma satula olisi toimiva ratkaisu.
 
Onpa ollut hiljaista tässä keskustelussa.
Jäi vähän kaivelemaan, kun oman ZZR 1200 myin viime kesänä. Niinpä olen päätynyt katselemaan käytettyjä, ja ihan sopivastihan noita näyttää löytyvän. Varsinkin saksanmaalta saisi käytetyn zetorin sekä halvemmalla että puolet vähemmän ajettuna kuin Suomesta.
Suuri oli kuitenkin hämmästykseni, kun yhdestä ilmoituksesta löytyi käytännössä ajamaton vuosimallin 2004 ZZR1200: mittarissa on 812 kilometriä. Huolto pitäisi kuulemma teettää ja katsastaa, mutta ei se pyyntihinta silti mikään mahdoton ole, 5500 euroa. Ihan pohjoisessa vielä, Cuxhavenissa. Jos aamulennolla menee Hampuriin ajokamat kassissa niin voi olla seuraavana iltana jo Suomessa... ...pitäiskö hakea pois... :p:blink::rakastunut:
 
Noup.. tulli käsittelee tuon todennäköisesti uutena noilla kilometreillä. Varmista ainakin ennenkuin haet.
 
Tulipa ostettua reilu viikko sitten tämmönen -03 iso zetori. Kilometrejä 62tkm. Tämmöstä olin koko kesän suunnitellut ja nyt tuntuu kyllä pirun hienolta olla jälleen kerran motoristi. Edellisestä pyörän omistuksesta olikin vierähtänyt jo noin 10v. Tuo ensipyöräni -92 600 zzr menikin tuolloin lunastukseen törmättyäni rekasta tippuvaan kakkosnelosen pätkään reilun satasen vauhdissa. No onneksi siitä selvittiin pelkillä pyörän vaurioilla! Pakko sanoa että tämä 1200: n saa kyllä hymyn korviin sitä ajellessa. Voimaa tuntuu olevan ihan rajattomasti ja esim ohitustilanteissa ei tosiaan tarvitse alkaa räpläämään vaihteita alaspäin. Ajoasento on hyvä polvikulmaa lukuunottamatta..olen joskus urheilussa kuluttanut polveni loppuun ja huomasin, että reilun 100km jälkeen on ihan pakko pitää aina pieni paussi polvikipujen takia. Tangossa tässä on korotuspalat jotka tuntuu sopivan tällaiselle pitkälle 190cm tyypille erittäin hyvin..olkapäät ja ranteet ei ajossa rasitu. Pyörä on kohtalaisen hyvin säilynyt, vain muutama silminhuomattava kivenisku löytyy katteista kun oikein läheltä tarkastelee. Alkukesästä olin vielä sitä mieltä, että ostan xxbirdien, mutta melko pian mieleni muuttui kawan suuntaan. Noita blackbirdejähän nyt pyörii joka nurkan takana, ja mielestäni myös Zetorin ulkonäkö on komeempi. Hintaahan tämänikäisillä pyörillä on ihan naurettavan vähän, joten kovin isoa lovea ei tästä ostoksesta lompakkooni syntynyt. Mulla oli pari kriteeriä pyörän valinnassa..1. äänenvaimentajat täytyy olla vakiot, koska en ole koskaan pitänyt rähinävaimentimien ulkoöistä, enkä niiden metelistä...mielestäni ihan teinien juttuja. Ja 2. takalaukku pitää olla, että saa edes pienen repun reissuun aina mukaan ja kauppareissuilla kypärän laukkuun. Pakko kyllä myöntää, että valinnanvaraa ei juurikaan ollut..vain neljä zetoria koko nettimotossa. Enkä kyllä muista törmänneeni liikenteessäkään kyseiseen pyörämalliin juurikaan koskaan. Joten suht harvinaisia kai nää sitten ovat. Onhan tää jo niin vanha mallikin, että ei kait ihan muotitietoisimmat tämmösellä ilkee enää edes ajella. No minä ilkeen ja ylpeesti vielä:jpstyle: Jyväskylästä sattui tämä pyörä löytymään vieläpä erittäin fiksun oloiselta tyypiltä, ja huoltohistoriakin on pyörässä hyvä. Joten mielestäni hyvät kaupat tein. Eli ei muuta ku päristelemään niin pitkään kuin ilmoja vaan riittää...:orgmp:
 
Tervehdys arvon kanssa zetoristit!

Nyt on ollut 03 mallin yksilö alla noin 900km ja hyvältä tuntuu, paitsi..... Kun ajaa 60-80 km/h ja päästää kaasusta eli moottorijarrulle niin meinaa alkaa voblaamaan... Onko muille tuttu ilmiö? Mikä voisi olla avuksi? Ei ole kovin mukava ominaisuus..:sad:
 
Tervehdys arvon kanssa zetoristit!

Nyt on ollut 03 mallin yksilö alla noin 900km ja hyvältä tuntuu, paitsi..... Kun ajaa 60-80 km/h ja päästää kaasusta eli moottorijarrulle niin meinaa alkaa voblaamaan... Onko muille tuttu ilmiö? Mikä voisi olla avuksi? Ei ole kovin mukava ominaisuus..:sad:

Ohjauslaakerit rikki.
 
Back
Ylös