• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

ZZR 1400

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Darkkis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
tuskin on näytön liittimissä vika. service manuaalin kohdan 16-79 mukaan alat etsiä vikaa :)
 
Olisiko porukoilla hyviä ehdotuksia, mistä kannattaisi kysellä vm. 2008 ZZR:n oikean puolimmaista äänenvaimenninta. Ostoilmoitus ei ole vielä tuottanut tulosta. Autovahinkokeskuksessa ei ole ja usein niissä on naarmuja, jos sattuu löytymään. Pyörää pihalla työnnellessä, on tullut pari häiritsevää naarmua, josta pitäisi päästä eroon. Jos omista nurkista sattuisi löytymään ylimääräistä äänenvaimenninta, niin ottakaa yhteyttä.
 
Olisiko porukoilla hyviä ehdotuksia, mistä kannattaisi kysellä vm. 2008 ZZR:n oikean puolimmaista äänenvaimenninta. Ostoilmoitus ei ole vielä tuottanut tulosta. Autovahinkokeskuksessa ei ole ja usein niissä on naarmuja, jos sattuu löytymään. Pyörää pihalla työnnellessä, on tullut pari häiritsevää naarmua, josta pitäisi päästä eroon. Jos omista nurkista sattuisi löytymään ylimääräistä äänenvaimenninta, niin ottakaa yhteyttä.

Kokeiles tuolta http://402bike.com/index.php?main_page=index&cPath=2&zenid=bb4p8s9sahlbgrdt1893ko4q23

Olen ostanut pariin otteeseen tuota osia. Nopea ja luotettava myyjä, eivätkä hinnat ole pahoja :)
 
Perkule,

Olin ihan Kanadan poijjaan unohtanut itekki. Corylta saa joo hyvin palikkaa, mutta ei tingi lähetyskustannuksissa. Ainakin itse sain vaan aika kalliilla Suomeen palikkaa, vaikka oli pieniä muoviosia.
Siksi omalla kohdalla suosin tuota Ebayta.
 
Mites porukoilla on zetorin kytkin toiminut. Itellä kytkin ei irrota kunnolla. Huollossa 42 tkm kohdalla vaihdettu kytkin-neste, nyt ajettu 47tkm ja niillä paikkeilla alkanut oireilemaan eli ilmasta järjestelmässä ei ilmeisesti ole kyse. Vika on siitä erikoinen että välillä kytkin toimii normaalisti ja välillä ei irrota kunnolla, se onko moottori kylmä vai kuuma en ole havainnut eroa. Silloin kun vika on päällä, kytkimen liike kahvassa on todella lyhyt, n.3cm. Jotenkin tuntuu kun säätää kahvan pisinpään asentoon että pelais selvästi paremmin mutta sitten ei taas kahva ei ole muuten käteen sopiva. Nestettä on ja en nyt usko että öljyistäkään on kiinni mutta voisko sitten levyissä olla jotain. Työsylinteriltä kytkimelle menevän tapin olen putsannut ja tarkastanut että se liikkuu takertelematta.
 
Mites porukoilla on zetorin kytkin toiminut. Itellä kytkin ei irrota kunnolla. Huollossa 42 tkm kohdalla vaihdettu kytkin-neste, nyt ajettu 47tkm ja niillä paikkeilla alkanut oireilemaan eli ilmasta järjestelmässä ei ilmeisesti ole kyse. Vika on siitä erikoinen että välillä kytkin toimii normaalisti ja välillä ei irrota kunnolla, se onko moottori kylmä vai kuuma en ole havainnut eroa. Silloin kun vika on päällä, kytkimen liike kahvassa on todella lyhyt, n.3cm. Jotenkin tuntuu kun säätää kahvan pisinpään asentoon että pelais selvästi paremmin mutta sitten ei taas kahva ei ole muuten käteen sopiva. Nestettä on ja en nyt usko että öljyistäkään on kiinni mutta voisko sitten levyissä olla jotain. Työsylinteriltä kytkimelle menevän tapin olen putsannut ja tarkastanut että se liikkuu takertelematta.

siellä ON ilmaa, usko pois!
8mm avain käteen ja rätti toiseen... ja pullautat sen kuplan pääsylinteristä. :;):
 
siellä ON ilmaa, usko pois!
8mm avain käteen ja rätti toiseen... ja pullautat sen kuplan pääsylinteristä. :;):

Uskottava se on, ilmaahan siellä oli. Alhaalta laitoin nestettä kahvalle päin ja johan alkoi toimimaan:jippikaijee: kiitokset Samille neuvosta!
 
no niin juhannusviikolla vihdoin päivitin kalustoa uudempaan. -93 1100 jonka kanssa ajoin yli 50 000km ongelmitta lähti vaihtoon ja nyt pihassa möllöttää -08 1400. on loistava pyörä.
 
no niin juhannusviikolla vihdoin päivitin kalustoa uudempaan. -93 1100 jonka kanssa ajoin yli 50 000km ongelmitta lähti vaihtoon ja nyt pihassa möllöttää -08 1400. on loistava pyörä.
Kauan sä sitä mietitkin :)
Oli ihan hyvä iltalenkki viimeksi, otetaan uusiksi kun ehditään...

T:V
 
Onko kenelläkään mielessä zetorin piristyshommat?

Olen varovasti mietiskellyt, josko luopuisi tuosta putkistosta ja commanderista, kun on käynyt mielessä, että vaihtelisi ensikaudelle jotakin erityyppistä kalustoa.

Kyseessä siis on Yoshimuran naarmuton/kolhimaton rosteri-TRC kokoputkisto ja PC-viitonen. -07 mallissa ollut 8000km. paikallaan. lambdan muhvia ei ole valmiina, mikäli sen vaatisi.

Putki on noita usa-malleja, eli ei kelpaa virkavallalle hyväksyntöjen puolesta, mutta killerin kanssa hyvinkin asiallinen ääneltään, eikä ole aiheuttanut negatiivista huomiota.

PC:ssä on Bikefoxin Kimmon tuolle tekemä kartta sisässä tällä hetkellä. Toki vaatii yksilöllisen loppuviimein.

Hinta voisi olla luokkaa 60% uuden vastaavasta, tai summa joka kuullostaa mukavalta.. :)

Tiedustelen tässä, että onko nykyään noihin ylipäätään kiinnostusta?
 
Onko kukaan poistanut 2008 - 2011 vuosimalleista perhosläppiä ts. toisioläpät ja kuinka paljon sen vaikutus on kaasun reagointiin matalilla kierroksilla / vaihteilla ?
Tiedossa on että vm. < 2007 vaikutus oli selkeä. Mikäli oiken ymmärtänyt oikein niin v. 08-11 tätä muutettiin joissa läpät aukeavat herkemmin ?
Toinen asiaan liittyvä mikä allekirjoittanutta askarruttaa, onko kellään jotakuinkin faktaa tietoa aukeavatko läpät täysin 4000 vai vasta 6000rpm kohdalla ? Tästä kun kahta eri informaatiota netissä :0
 
Viimeksi muokattu:
Onko kukaan poistanut 2008 - 2011 vuosimalleista perhosläppiä ts. toisioläpät ja kuinka paljon sen vaikutus on kaasun reagointiin matalilla kierroksilla / vaihteilla ?
Tiedossa on että vm. < 2007 vaikutus oli selkeä. Mikäli oiken ymmärtänyt oikein niin v. 08-11 tätä muutettiin joissa läpät aukeavat herkemmin ?
Toinen asiaan liittyvä mikä allekirjoittanutta askarruttaa, onko kellään jotakuinkin faktaa tietoa aukeavatko läpät täysin 4000 vai vasta 6000rpm kohdalla ? Tästä kun kahta eri informaatiota netissä :0

Olen poistanut 2009 mallistani enkä pitänyt turhana operaationa kuten sellaistakin kuulee. Itse ajelen useimmiten kyytiläinen+laukut mukana jolloin aloin kaipaamaan alaväännön alusta asti "normaaliksi". Pyörä herää nyt eloon kutakuinkin 2500rpm alkaen, ennen poistoa en tykännyt kaasun vastaavuudesta 2700-3300 nurkilla . En ole varma aukeaako läpät normisti tässä kokonaan 3500 nurkilla, mutta jotenkin en siihen usko , uskoisin että vasta 6000. Ainakin ulkomaan foorumeilta kuulunut samankuuloista tarinaa jottei 08-11 ole yhtä pirteä laite alhaalla kuin vanhemmat mistä läpät poistettu.

PCV:n kartta on eräältä hepulta britti zetorifoorumilta hivenen itse muuteltuna ja pelaa varsin hyvin.

Värkkäsin testimielessä myös 270ohmin vastuksen ajamaan Tre/Gipro palikoiden virkaa jotta saa 6.vaihteen tauluun ja sen myötä ns. parhaan sytkäkartan. Se on vaihtokytkimen takana jolloin on helppo saada normaali tilanne takaisin ja vaihdenäyttö pelaamaan. Mitään suurta eroa tuolla kutosen kartalla en ole huomannut, ehkä hivenen pehmeämin käy.

Mutta muuten silläkin toimii ihan ok vaikka silloinhan 0 - 6000rpm ja 0 - 60% kaasunasennosta on o2 optimizerin varassa kaikilla vaihteilla(normisti 4-6 sen varassa noissa väleissä ja 1-3 kartan mukaan kokonaan) , joten se palikka tuntuu ajavan asiansa varsin hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
PCV:n kartta on eräältä hepulta britti zetorifoorumilta hivenen itse muuteltuna ja pelaa varsin hyvin.

Värkkäsin testimielessä myös 270ohmin vastuksen ajamaan Tre/Gipro palikoiden virkaa jotta saa 6.vaihteen tauluun ja sen myötä ns. parhaan sytkäkartan. Se on vaihtokytkimen takana jolloin on helppo saada normaali tilanne takaisin ja vaihdenäyttö pelaamaan. Mitään suurta eroa tuolla kutosen kartalla en ole huomannut, ehkä hivenen pehmeämin käy.

Mutta muuten silläkin toimii ihan ok vaikka silloinhan 0 - 6000rpm ja 0 - 60% kaasunasennosta on o2 optimizerin varassa kaikilla vaihteilla(normisti 4-6 sen varassa noissa väleissä ja 1-3 kartan mukaan kokonaan) , joten se palikka tuntuu ajavan asiansa varsin hyvin.

Kitos kovasti infosta,

Joo itsekin kallistun sen puolelle että läpät on täysin auki vasta 6000rpm.... (perustaen tämän lähinnä ulkomaalaisiin foorumeihin).

Vaikka autotune onkin, en sitä ole käyttänyt AFR tms. säätöihin. Olen pyörän säätänyt Dynossa (Järvenpäässä) heti v. 2010 kun sisäänajao kilsat tuli mittariin. Hommasin jälkeenpäin autotunen lähinnä syystä että saisin ajaessa reaaliaikaista dataa LCD näytölle.

Vasta tänä kesänä aloin tarkkailemaan mitä arvoja lambda anturi antaa PowerCommanderin LCD näytölle. Tätä myötä ihmetellyt hieman lukemia. Esim vaihteilla 1 - 3 kierrosten ollessa <4000rpm on mm AFR ratio luokkaa 15,8 - 16,2 ts. tulkitsen että käy kone varsin laihalla.... Kun taas kaasua em. vaihteilla kaasua yli 4000rpm, tällöin AFR on karkeasti luokkaa 12,5 - 13,9.

Kun taasen Closed loop area:lla (vaihteet 4-5-6 <4000rpm) kuin myös sen ulkopuolella maks rpm:llä on AFR tuolla em. normissa ~ 13 mikä tuntuu loogisesti olevan oikea.

Ehkei meitsi nyt vaan hiffaa kenties mikä tää juju on :O ....Pyörä kuitenkin käyttäytyy mielestäni ihan normaalisti. ....Toisin kuin aikoinaan ilman O2 Optimizer:ia aka "Controller boxia", jolloin toi closed loop area (up to 4000rpm vaihteilla 4-5-6) teki sitä mitä täälläkin aiemmin raporoitu mm. allekirjoittaneen toimesta.
 
Tämä(kin) MP herättänyt omaa kiinnostusta. Kyselin vielä vakuutukset etukäteen siltä varalta, että pomppaisivat liikaa mutta onneksi ei. Noin 120€ "vaan" enemmän kun esim. BMW K1300S tai Honda VFR 1200F mitkä ovat olleet omalla hankintalistalla: http://www.moottoripyora.org/keskus...2-Sportti-tourinkia-vai-mitä-alle-seuraavaksi

Pakkohan tämä on yrittää kesällä päästä koeajamaan näemmä. Olisinkin kysynyt tästä pyörästä, että miten tuolla ykkösellä pärjäilee keskusta/ruuhka-alueella? Tarviiko kovasti luistatella kytkintä vai meneekö ihan siististi ettei kyykyn veroiset välitykset?

Toinen mikä kiinnostaa niin miten tuossa riittää ketteryyttä parkkiksella ja hitaammissa vauhdeissa pyörimiseen? BMWllä ja Hondalla ainakin noissa ihan pärjäsi ihan ok tasoisesti.

Laukku vaihtoehtoja tähän varmaan jonnin verran löytyy vaikkei tehdas sivulaukkuja olekkaan. SW Motechilta ihan ok laukkuja ainakin näyttäisi olevan. Kunhan ne vaan saisi sitten pois ettei jää karseita jämiä pyörään kun laukkuja ei käytä. Suurinosa ajoista kuitenkin on ilman laukkujen tarvetta.
 
Kun nyt tosissaan olet pyörää vaihtamassa, niin objektiivisia kannanottoja, testejä jne katsonet alan laajemmasta tarjonnasta, sitähän löytyy ulkomaita myöden.

Jokin aika sitten lueskelin eri pyörätyyppien vertailuja alppimutkilla, ja siinä tämä zetori todettiin asiaa tuntevasti sellaiseksi, mikä se onkin suomalaisittain sanottuna. Eihän se rautakanki mihinkään käänny. Miten se sitten kääntyisi kaupungeissa ja taajamissa, ynnä kioskilla piipahtamisessa?
 
Tämä(kin) MP herättänyt omaa kiinnostusta. Kyselin vielä vakuutukset etukäteen siltä varalta, että pomppaisivat liikaa mutta onneksi ei. Noin 120€ "vaan" enemmän kun esim. BMW K1300S tai Honda VFR 1200F mitkä ovat olleet omalla hankintalistalla: http://www.moottoripyora.org/keskus...2-Sportti-tourinkia-vai-mitä-alle-seuraavaksi

Pakkohan tämä on yrittää kesällä päästä koeajamaan näemmä. Olisinkin kysynyt tästä pyörästä, että miten tuolla ykkösellä pärjäilee keskusta/ruuhka-alueella? Tarviiko kovasti luistatella kytkintä vai meneekö ihan siististi ettei kyykyn veroiset välitykset?

Toinen mikä kiinnostaa niin miten tuossa riittää ketteryyttä parkkiksella ja hitaammissa vauhdeissa pyörimiseen? BMWllä ja Hondalla ainakin noissa ihan pärjäsi ihan ok tasoisesti.

Laukku vaihtoehtoja tähän varmaan jonnin verran löytyy vaikkei tehdas sivulaukkuja olekkaan. SW Motechilta ihan ok laukkuja ainakin näyttäisi olevan. Kunhan ne vaan saisi sitten pois ettei jää karseita jämiä pyörään kun laukkuja ei käytä. Suurinosa ajoista kuitenkin on ilman laukkujen tarvetta.

Minulla on nyt eka koko vuosi ja about 9000 km takana zetorilla. Entinen pyörä oli tupla-X, joten verratkaamme kokemuksiani siihen. Yleisesti ottaen aivan huippupyörä ja väittäisin, että ketterämpi kuin XX. Eihän pyörä mikään huippuketterä ole kokonsa takia, mutta en sanoisi sitä kankeaksikaan (tuskin VFR tai K1300 sen ketterämpi on). Ykkösellä pärjää aivan loistavasti kaupungissa, ja eikä minulla ainakaan ole tarvinnut luistatella kytkintä.

Laukkuina minulla on kaksi kappa k961, jotka ovat kiinni pikakiinnitettävissä SW-motech raudoissa, eli kun raudat on irti pyörästä niin pyörässä ei ole muuta kuin ne pienet kiinnikkeet kiinni ja raudat autotallissa.

Voimaa ja vääntöä pyörästä löytyy ihan tarpeeksi ja kulutus on sopiva. Ajoasento on pystympi kuin tupla-X:ssä ja ainakin itselle parempi. Polvikulma on ehkä hieman XX:ää jyrkempi, mutta 173cm pitkänä se ei aiheuta minulle ongelmia.

Tässä nyt muutamia mietteitä lyhyesti.

Ja vakuutus tapiolassa vajaa 900€ vuosi (bonukset muistaakseni 70/70).
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös