• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

ZZR 1400

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Darkkis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onkos Tuppervaarilla Yoshimurissa db-killerit paikoillaan? Itselle vaan asensin samanlaiset sliparit ja välillä tuntuu, että ilman killereitä lähtee meilkeinpä liian suuret mörinät.
kyyl joutu killerit laittaa paikalleen..tasasel nätil ajol ei ihan pahat, mut sitten kun hiukan kastaa niin murahtaa turhan lujaa naapureita aatellen...mummot kiipeili puihin yms
tounge.gif

Alkoi kiinostaa kun tuollainen -08 tuli taloon  
062802jumpie_prv.gif

Kiinostaa myös mistä löytyisi service manual? -06:seen löysinkin täältä, vai pärjäänkö sillä (mitään kuitenkaa tee itte..)  
tounge.gif
kah! Onnea uutelle mopolle..

062802jumpie_prv.gif

eiköhän tolla nollakutosen manuskalla pärjää ku muutokset uudemmassa on lähinnä sähköpuolella..

noista saunteista..

-klik-

toinen killereillä ja toinen ilman eli ei juuri eroa kohtuullisella sinkinkiristyksellä

-KLIK-
smile_org.gif
Onko nuo SW Motechinin telineet, jotka sulla on kiinni sivuilla? Entä mitä sivulaukkuja käytät telineiden seurana?

Olen kelaillut, että mahtuuko nuo Yoshin sliparit hyvin tuohon alle.. Itsellä on SW Motech + Kappa 40 litran sivulaukut. Vakioputket nousee melko lähelle noita laukkuja, ja olin katsovinani että Yoshit tulisi vielä vähän lähemmäksi.
Jep SW;n telineet ja laukkuina givin v35
-KUVAKLIK-

ihan hyvä huomio noitten putkien nousu..yoshit mahtuu hyvin, mutta aikoinaan vaihtoehtona oli akrat, mutta en päässyt oikein kunnolla käsitykseen olisivatko ottaneet laukkujen pohjaan kii..
toki nuo yoshitkin saattavat pikkasen lämmittää laukun pohjaa lujemmin huudattaessa..tosin toimiihan jäähdytyskin paremmin
smile_org.gif

samaten nuo nelikymppiset kapat voi olla et liki menee..hjollain parempaa tietoa
nixweiss.gif

mutta jos haluat tarkemman sivukuvan niin otanhan semmosen ni näet ite mittasuhteet.
Jepjep.. tuskinpa muuten vaan mahtuu, nyt kun kattelee kuvia noista 33:sista. Jospa on vain ainakin toistaiseksi tyytyminen alkuperäisputkiin! Eihän niistä ääntä lähde, kuten yosheista, mutta pitää sit vaan ajaa äänennopeudella tai kovempaa ettei tartte kärsii..

Yleisempi kysymys muuten slipareista ja putkenvaihdosta ylipäänsä tässä mallissa - onko vaikutusta ajotuntumaan? Orkkiksethan on käsittääkseni melko painavat ja olen kelaillut, että jos tilalle pannaan huomattavasti keveämmät tussarit niin pakkohan sen on jollain lailla tuntua.

Mielipiteitä, anyone?

Yleisempi kysymys muuten slipareista ja putkenvaihdosta ylipäänsä tässä mallissa - onko vaikutusta ajotuntumaan? Orkkiksethan on käsittääkseni melko painavat ja olen kelaillut, että jos tilalle pannaan huomattavasti keveämmät tussarit niin pakkohan sen on jollain lailla tuntua.

Mielipiteitä, anyone?
nyt kun kerran kysyit mielepidettä etkä faktaa, niin vastaan että tuskin suurtakaan merkitystä katuajossa, koska putket ovat kuiten melko alhaalla, ts. kevyempien sliparien tuoma painopisteen muutos ei ole mitenkään kovin dramaattinen.

paljonko tuo ero muuten on? kukaan punninnut? 20kg?

Mielipiteitä, anyone?
nyt kun kerran kysyit mielepidettä etkä faktaa, niin vastaan että tuskin suurtakaan merkitystä katuajossa, koska putket ovat kuiten melko alhaalla, ts. kevyempien sliparien tuoma painopisteen muutos ei ole mitenkään kovin dramaattinen.

Kuulopuhettahan tämäkin on, mutta tuohon 20 kg kevennykseenkin voisi luultavasti päästä, jos panisi kevyestä matskusta kokoputken.

Mutta saas nähdä, tänään saan pyörän ensimmäistä kertaa ajoon. Tuskin ihan ensimmäiseksi ei ole putkien vaihto mielessä!

Mielipiteitä, anyone?

Kuulopuhettahan tämäkin on, mutta tuohon 20 kg kevennykseenkin voisi luultavasti päästä, jos panisi kevyestä matskusta kokoputken.

Mutta saas nähdä, tänään saan pyörän ensimmäistä kertaa ajoon. Tuskin ihan ensimmäiseksi ei ole putkien vaihto mielessä!
Ei, mutta toisena se melkeinpä jo tulee.....
wink.gif

Uskaltaisiko vaihtaa -05 1700cc pötkylä Yamahan -07 Zetoriin? Nyt palopuheita. +ssat ja -nukset. Siitä Zetorista..

hmm. onko kenelläkään ollut kolmosen kytkeytymisen kanssa ongelmia?

joskus kun nopeasti vaihtaa 1-2-3 niin 3:nen ei mene päälle millään (no menee, mutta vasta kolmannella kytkimen käytöllä). tämä ilmenee vain matalemmilla kierroksilla, alle ~5-6k.
samaten välivapaan olen 2 kertaa löytänyt 2-3 välistä kun ilman kytkintä olen vaihtanut.

ei oikein olla tultu sinuiksi vielä, enkä sitä tietysti vielä oletakkaan
tounge.gif

Ei ole ollut vaihteiden kanssa mitään ongelmia, loksahtavat kohdalleen kuin ajatus :P

Kun vaihdoin yoshin carbon pöntöt alkuperäisten tilalle niin ainakin selkeä ero tuli kun pyörää paikallaan siirteli hallissa, kummasti keveni. Varsinainen ajotuntuma tuossa ei nyt niin paljoa tainnut kuitenkaan muuttua. vaikea sanoa kun ei ole tapana ajaa äärirajoilla jolloin nuo vaikutukset luulisi varmemmin huomaavan

Mielipiteitä, anyone?

Nuo kuulopuheet on justiin tollasia. Uskoisin yhden keveimmistä kokoputkista olevan Akran Evolution, jossa yksi hiilikuituvaimennin ja titaaniputket. Akra itse väittää painoeroksi vakioon 10,5kg.

Uskaltaisiko vaihtaa -05 1700cc pötkylä Yamahan -07 Zetoriin? Nyt palopuheita. +ssat ja -nukset. Siitä Zetorista..
Ensiksi.

2007 malli -> 2008 -malliin tapahtui ruiskun kurkkujen tasolla muutos, joka vaikuttu moottorin käyttäytymiseen kuormituksen alla pienillä kierroksilla. Vaikutus oli jonkinmoinen, kun koneen "tukkoisuus" alapäässä saatiin korjattua.

Muutenhan Zetori on oiva laite, kun ajattelee ajamisen avaruutta ja tilaa. Itselläni ei kokemusta matkanteon mukavuudesta verrattuna muihin vastaaviin merkkeihin, joten pidän suuni tukossa siitä
tounge.gif

++ Jarrut on parhaat ja tunnokkaimmat ao. pyöräkategoriassa
++ 2007 -malleissa joitakin markkinoilla varustettuna ABS:lla
++ aivan omaa luokkaansa olevat ajovalot
+ jousituksen säätömahdollisuudet hyvät, verrattuna pyöriin joissa ei sitä mahdollisuutta
+ suuret 12 tkm huoltovälit
- hörppää 0,5 ltr / 100 km enemän kuin Bussi (keskikulutus normiajossa n. 6,0 ltr/100 km)

Mulle itselleni ratkasi asian Zetroin eduksi sen edullisuus ja hyvät tilat. Aivan liian aliarvostettu pyörä Suomen maassa. Ne murheet, jota Kawa on saanut kannettavakseen edellisissä malleissa on korjattu pois. Ihan maailman mittakaavassa juteltuna, erinomainen pyörä. Suomessa se on hyvä ostos, kun nämä paukapäät luulee sen olevan vielä sitä samaa venttiiliongelmaa täynnä... Pitäkööt ajatuksensa, mä ajan vaan
wink.gif

-M

Nyt on sitten ekat tyypit heitetty Yoshin pöntöillä. Hienot äänet jopa killereillä
thumbs-up.gif
Ja tuntuupa tuo mukavan tehokkaalta taas talven jälkeen.

Ja sitten kysymykseen: Vaatiiko TRC:n pöntöt säätöjä vai meneekö säätämättä? Ehkä aavistuksen tuntuu käyvän laihalla pienillä kierroksilla, muuten pelitti hienosti.

Yoshit

joskus kun nopeasti vaihtaa 1-2-3 niin 3:nen ei mene päälle millään (no menee, mutta vasta kolmannella kytkimen käytöllä). tämä ilmenee vain matalemmilla kierroksilla, alle ~5-6k.
samaten välivapaan olen 2 kertaa löytänyt 2-3 välistä kun ilman kytkintä olen vaihtanut.

tounge.gif
Ei mitään ongelmia. Kun oli toi moottori levällään, niin pistin kuitenkin saman tein tommoset: http://www.muzzys.com/ZX14/ZX14ShiftStar/index.html

Nyt on sitten ekat tyypit heitetty Yoshin pöntöillä. Hienot äänet jopa killereillä  
thumbs-up.gif

Ja sitten kysymykseen: Vaatiiko TRC:n pöntöt säätöjä vai meneekö säätämättä? Ehkä aavistuksen tuntuu käyvän laihalla pienillä kierroksilla, muuten pelitti hienosti.

Yoshit
Kyllähän se kannattaa säädättää. Itsellä menee parin vkon päästä penkkiin Tampereelle, PCV kiinni ja toisioläpät poistetaan. Mielenkiinnolla odotan millainen tulee
tounge.gif

thumbs-up.gif

Yoshit
Kyllähän se kannattaa säädättää. Itsellä menee parin vkon päästä penkkiin Tampereelle, PCV kiinni ja toisioläpät poistetaan. Mielenkiinnolla odotan millainen tulee  
tounge.gif
Toivottavasti kurkkaavat tehokäyrät vielä ennen säätöäkin, niin näkisi eron
smile_org.gif
Mutta joo odottelen tuloksia innolla, josko sitä itsekin
cool.gif

thumbs-up.gif

Yoshit
tounge.gif
Toivottavasti kurkkaavat tehokäyrät vielä ennen säätöäkin, niin näkisi eron
smile_org.gif
Mutta joo odottelen tuloksia innolla, josko sitä itsekin  
cool.gif
Joo, käppyrät jakoon sitten !
smile_org.gif

tounge.gif
Ei mitään ongelmia. Kun oli toi moottori levällään, niin pistin kuitenkin saman tein tommoset: http://www.muzzys.com/ZX14/ZX14ShiftStar/index.html
vika löytyi. touring saappaasta.

jos jättää vahingossa hieman nostoa vipuun niin...

blush.gif

laitoin muuten oikein loobmannin rasvarinkin, nyt ei tarvii kuunnella kardaanilla ajavan matkatoverin vinoilua euroopan reissulla
062802moto_prv.gif

Mulla oli myöskin Loobman Zetorissa kun lähdin Euroopan-turneelle. Alle 20 km Rostockista länteen se lakkasi olemasta, eli siinä kohtaa missä nopeusrajoitukset päättyy. Ne öljyä ohjaavat muoviviikset taittuvat takarattaan piikkeihin ja menevät saman tien poikki. Oli muutenkin kauden mittaan vaikeuksia saada ne viikset pysymään riittävän kaukana piikeistä, joten revin systeemin lopulta pois.

Back