• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

ZZR 1400

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Darkkis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kiitos, hyvä että sai näkemystä "uudempi on parempi"-tautologian sijasta :)

Pari-kolme viikkoa on tässä aikaa kiikaroida rauhassa. Muutto tulossa ja ennen sitä on turhaa haalia mitään uutta, tokkopa tuota kerkeisikään.

2006-mallia ei oltu listauksessa mainittu, mutta vissiin takaisinkutsu huomioiden tuossa ei eroja pitäisi nollaseiskaan olla?

Viime viikolla kävin koeajamassa ZZR 1400:n:
- Kun SI-nivelen kipu hellitti, pääsin vaadittavaan ajoasentoon.
- Ensimmäisissä liikennevaloissa sammutin mopon, kun en tajunnut, että pitää ollakin kierroksia liikkeelle lähtiessä.
- Toisissa liikennevaloissa huomasin, että teen etunojapunnerruksia kuntopiirsin yhteydessä, minun ei tarvitse tehdä niitä ajaessa.
- Melkoisen tehokas on kyllä, ja melkoisen pehmeä tuntuma.

Jatkossakin ajelen VN 1700:lla itselleni mieluisassa asennossa ilman kipuja. Ja minulla ei niin kiire minnekään ole, että tarvitsisin tuollaista tehomyllyä. :boring:

Viimeksi muokattu:
Kiitos, hyvä että sai näkemystä "uudempi on parempi"-tautologian sijasta :)

Pari-kolme viikkoa on tässä aikaa kiikaroida rauhassa. Muutto tulossa ja ennen sitä on turhaa haalia mitään uutta, tokkopa tuota kerkeisikään.

2006-mallia ei oltu listauksessa mainittu, mutta vissiin takaisinkutsu huomioiden tuossa ei eroja pitäisi nollaseiskaan olla?

Kts. nettimotosta Lohjalla myynnissä oleva -09 :right::grin:

Viime viikolla kävin koeajamassa ZZR 1400:n:
- Kun SI-nivelen kipu hellitti, pääsin vaadittavaan ajoasentoon.
- Ensimmäisissä liikennevaloissa sammutin mopon, kun en tajunnut, että pitää ollakin kierroksia liikkeelle lähtiessä.
- Toisissa liikennevaloissa huomasin, että teen etunojapunnerruksia kuntopiirsin yhteydessä, minun ei tarvitse tehdä niitä ajaessa.
- Melkoisen tehokas on kyllä, ja melkoisen pehmeä tuntuma.

Jatkossakin ajelen VN 1700:lla itselleni mieluisassa asennossa ilman kipuja. Ja minulla ei niin kiire minnekään ole, että tarvitsisin tuollaista tehomyllyä. :boring:

Tämä oli kiva ja informatiivinen viesti tähän. Itsehän traktorilla pääsee ajelemaan ihan niin paljon kuin haluaa muutenkin, joten VN:ää ei voi harkita. Kannattaa myös kuntopiirissä tehdä ne selkä- ja vatsalihakset kuntoon, niin ei tartte käsiin nojata motskarilla ajaessa. :shoot:

Tuo mainittu Lohjan ZZR on kyllä niukasti ajettu, jännästi ei kyllä täsmää ilmoitettu 7500km ja kuvan 4300 km.

Tämä oli kiva ja informatiivinen viesti tähän. Itsehän traktorilla pääsee ajelemaan ihan niin paljon kuin haluaa muutenkin, joten VN:ää ei voi harkita. Kannattaa myös kuntopiirissä tehdä ne selkä- ja vatsalihakset kuntoon, niin ei tartte käsiin nojata motskarilla ajaessa. :shoot:

No mutta minähän kävin koeajamassa tuon pyörän mielenkiinnosta ja jaoin kokemukseni siitä. Pahoittelen tapahtunutta. :kynttila:

No mutta minähän kävin koeajamassa tuon pyörän mielenkiinnosta ja jaoin kokemukseni siitä. Pahoittelen tapahtunutta. :kynttila:

No pahoittelen minäkin raskasta palautetta mutta kun sisältö oli about "kävin ajamassa kyykkypyörän, ei ollut alavääntöä, ajoasento sattui ja oli etunojaisa. Tehoja kyllä löytyi. Pysyn customissa koska ei ole kiire".

Vähän sama kun kävisi Harrikkaketjuun kirjoittamassa "Pyörä oli vaikea polkea käyntiin ja se teki kipeää jalkaan. Ajoasento oli niin pysty, että ajoviima haittasi moottoritievauhdissa. En saanut edes puoleenväliin polvea maahan kun kipinät jo sinkoilivat. Kone tukehtui heti vähän kierroksia saadessaan ja vedot loppuivat kesken, tankkikin tyhjeni alta 200 kilometrin. Kyllähän sillä kelpasi ajella toria ympäri ja katsella kesätyttöjä outlaw biker-hengessä rispektiä keräillen, ja pöksyt kastuivat jo kaukaa (toim. huom. asianhaaroista riippuen joko yleisöllä tai kuskilla). Jatkossa ajan silti edelleen kyykyllä, koska mutkiin pitää taittaa ja matkan pitää sujua ripeästi."

Rautalangasta, kokemusraporttisi nyt pätee liki mihin tahansa muovitettuun matkasporttiin. :grin:

Onhan tuo ZZR tilavampi ja mukavampi kuin 1000set kyykyt ja pystyy ajaan kaks päälläki. Toki painoero hiukan tuntuu.

Aika lähellä olin syksyllä tuommoseen päätyä. Jotenki Blade tuntu sillä hetkellä käteensopivammalta ja tunnokkaammalta. Ehkä, jos moottori ois ollu säädetty ZZRssä oisin päätyny toisin. -07ssa häiritsi se kaasuvasteen epäloogisuus. Seuraavalla kierroksella menee varmasti taas harkintaan.

Ihme juttu, kun kyykystä ei ollutkaan invamopoksi :thumbup:

Juu, näin kävi. Ei ollut riittävän invalidisoiva aivovamma vielä. :) SI-nivelestä ei niin väliä, siitä selviää ibuprofeenilla. Mutta on kyllä oikeasti melkoinen tykkimopo ja miellyttävän pehmeä ajotuntuma. Minä mistään pimpempompeli-numero-kirjainlyhenteistä mitään perusta, vaan se ajotuntuma, käyttötarkoitus ja itselleni sopivuus ratkaisevat. Nyt jäi siis tehotykki ostamati. Ai niin, plussat pirun hienosta väristä.

Kertokaahan viisammat sopiiko ZZR1400 -06-11 kilpiteline -12-15 malliseen Zetoriin?

Jossain tarviketelineissä mainostetaan sopivuudesta -06-> ja jossain on rajoitettu -06-11.

Mun mielestä sopii. Mulla oli ennen 2010 malli mihin teis ite telineen joka meni pyörän mukana. Nykyiseen 2014 malliseen tein samalla muotilla. Kolmella pultilla tulee kiinni alapuolelta.

Ensimmäiset päivät on nyt ajeltu ja tykkään kovasti. Aika nopeasti tämä tuntuu kyllä omalle pyörälle ja sopii mun tarkoituksiin hyvin. :orgmp:

Ensimmäiset päivät on nyt ajeltu ja tykkään kovasti. Aika nopeasti tämä tuntuu kyllä omalle pyörälle ja sopii mun tarkoituksiin hyvin. :orgmp:

jep. ainut mikä häiritsee on toi alle 5000 kieroksen hengettömyys. rexillä tottunu siihen että aina menään oli vaihde mikä hyvänsä. mulla taitaa tosin olla ne läpät viellä paikallaan rajottelemassa ilman saantia. talvella olis tarkotus repia ne pois ja viedä viitaniemen penkkiin pc:n poistoon. saa laittaa kartan suoraan omaan ecuun.
startatessa jakoketjun kiristin rääkäsee pitänee vaihtaa manuaali mallin. ja joku koputus kuuluu koneesta jos ei korjaanu kiristimen vaihdolla niin pitää tarkistaa venttiilit

jep. ainut mikä häiritsee on toi alle 5000 kieroksen hengettömyys. rexillä tottunu siihen että aina menään oli vaihde mikä hyvänsä.

Et sitten ole koskaan kokeillut pelittämään laitettua GSX 1400:sta :D.
Stage 1 kepeillä tuo häpäisee käytännössä kaikki ahtamattomat kiinanraudat 0->8.500 rpm/140 rwhp.

Ei mikään seksikäs laite..... mutta vittumainen "junan vessa", joka noissa puitteissa ja rajoissa
hämmentää pakkaa aika kivasti :;):.

(ei sillä.... soimaan laitettu Rexeri on aivan mahtava laite)

Et sitten ole koskaan kokeillut pelittämään laitettua GSX 1400:sta :D.
Stage 1 kepeillä tuo häpäisee käytännössä kaikki ahtamattomat kiinanraudat 0->8.500 rpm/140 rwhp.

Ei mikään seksikäs laite..... mutta vittumainen "junan vessa", joka noissa puitteissa ja rajoissa
hämmentää pakkaa aika kivasti :;):.

(ei sillä.... soimaan laitettu Rexeri on aivan mahtava laite)

Mulla GSX 1400, kävi yhdessä vaiheessa mielessä. Se vakioputki on vaan niin kaamea ettei mitään määrää.
Tietty tässäkin zzr1400 vois ton putken vaihtaa joskus. Sais vähän paremmat äänet.

Minkä vuotinen zzr sulla Hulkster on?

jep. ainut mikä häiritsee on toi alle 5000 kieroksen hengettömyys. rexillä tottunu siihen että aina menään oli vaihde mikä hyvänsä. mulla taitaa tosin olla ne läpät viellä paikallaan rajottelemassa ilman saantia. talvella olis tarkotus repia ne pois ja viedä viitaniemen penkkiin pc:n poistoon. saa laittaa kartan suoraan omaan ecuun.
startatessa jakoketjun kiristin rääkäsee pitänee vaihtaa manuaali mallin. ja joku koputus kuuluu koneesta jos ei korjaanu kiristimen vaihdolla niin pitää tarkistaa venttiilit

Vie pyörä säädettäväksi ja laita Akran pömpelit, niin johan maailma kirkastuu.

Back