• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

ZZR 1400

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Darkkis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Prätkää ei todellakaan pysäytetä takajarrulla asfaltilla. Moottorijarru ja etujarru on ne millä moottoripyörän vauhti tapetaan. Jos tiukka paikka niin sit lisänä takajarrua.:orgmp2::orgmp2:
 
JanR oli hiekkatiellä harmitellut abseja. Mökkitiellä olisin itsekin kaivannut absitonta takajarrua pariin otteeseen kesän aikana.
 
Koittakaapa joskus hiekalla jarruttaa pelkällä takasella, siis sellaisella jossa irtosoraa, huomaatte että takajarrulla ei ole mitään virkaa. Silloin kuin edellisellä pyörällä(ilman abseja) hiekalla jarruttelin niin takajarulla sai huomattavasti enemmän hidastuvuutta aikaiseksi, mutta tottakai suurin työ tehdään etusella.
 
Virtalukon avaimen reijän sulkeva levy on paskainen ja vääntynyt. Olen koittanut sitä puhdistaa, mutta huonolla menestyksellä. Töissä olisi mahdollisuus laittaa tuo virtalukko ultraäänipesuriin, mutta miten saan sen irti, ja kestääkö se sitä? Olen joskus irroittanut 80-luvun autosta virtalukon, mutta nykyaikaisen moottoripyörän virtalukosta ei mulla ole mitään käsitystä miten toimii. Nyt se levy ei sulkeudu kunnolla ja virtalukkoon menee kosteutta ja paskaa.
 
Nostetaan tätä hiukan ylös, kun tuli tehtyä taas yksi päätös jonka seurauksena liityn takaisin tähän porukkaan. :jippikaijee:

Tällä viikolla saapuu 2011 vuoden vihreä ZZR1400 kotiin... tämä kesä piti mennä ilman pyörää, mutta hakuagentti perkele päätti viimeisenä päivänä heittää yhden ehdotuksen kehiin ja se olikin sitten menoa. :grin:

Kyseistä väriä ja mallia kuolannut vaikka ties kuinka kauan ja nyt se olisi sitten tulossa, toimitus tosiaan tällä viikolla ja toivottavasti alkuviikon aikana, koska kelit on ihan kohtalaiset ja tässä naapurustossa porukka on kaivanut prätkät esiin. Pakko päästä jo tällä viikolla ajelemaan itsekin. :orgmp:

Kaksi aiempaa zetoria olivat jo aivan upeita pelejä ja nyt pitäisi olla sitten kaikki värityksestä lähtien kunnossa.

Eli, tervehdys taas kaikille tänne topikkiin, mukavia ja turvallisia kilometriä kaikille. Tervehditään kun nähdään, nykyään liikun Jyväskylän alueella :thumbup::orgmp:
 
Hyppäsin sitten pienemmästä kawasakista tähän osioon 2016 performance sportilla. :orgmp:

Pyörässäni tuli SW Motechin sivulaukkuraudat givi/kappa adaptereilla, muttei laukkuja. Eli sellaiset täytyisi jostain löytää. Osaatteko suositella minkälaisia koteloita kannattaisi katsella, ja mitä niistä kannattaisi tietää? Nämä kun tulevat olemaan ensimmäiset kiinteät laukkuni enkä ole ennen niihin sekaantunut. Miten mitkäkin sopii yhteen rautojen kanssa ja niin edespäin.

Kovat ja lukittavat laukut pitäisi olla tietenkin. Ja saako niitä kawan vihreällä värillä jostain mahdollisesti? Sellaisia olen nähnyt joskus, muttei ainakaan heti sattunut silmään nettikaupoissa.
 
Kawan omissa väreissä olevat laukut taitavat olla alkuperäisvarusteita tai teeitse-ratkaisuja. Itsellä oli z1000sx:ssä moinen takalaukkuna, käytännössä laukku taisi olla Givi E370 jossa oli vaan Kawalle tilaustyönä tehty ”värikuori”. Jostain syystä Givin oma katalogi ei tuolle uudemmalle zetorille tarjoa suoraan kovia sivulaukkuja, eli sopiva malli pitäisi selvittää jostain muualta. Yksi hyvä ratkaisu voisi olla ajella kyseisiä laukkuja hyllystä myyvän kauppiaan luona poikkeaminen, niin pääsisi mallailemaan. Jos haluaa suomen rajojen sisältä Givin laukkuja edullisesti ja nopeasti, niin oma kokemus SVH:sta (www.svh.fi) on positiivinen.
 
Kawan omissa väreissä olevat laukut taitavat olla alkuperäisvarusteita tai teeitse-ratkaisuja. Itsellä oli z1000sx:ssä moinen takalaukkuna, käytännössä laukku taisi olla Givi E370 jossa oli vaan Kawalle tilaustyönä tehty ”värikuori”. Jostain syystä Givin oma katalogi ei tuolle uudemmalle zetorille tarjoa suoraan kovia sivulaukkuja, eli sopiva malli pitäisi selvittää jostain muualta. Yksi hyvä ratkaisu voisi olla ajella kyseisiä laukkuja hyllystä myyvän kauppiaan luona poikkeaminen, niin pääsisi mallailemaan. Jos haluaa suomen rajojen sisältä Givin laukkuja edullisesti ja nopeasti, niin oma kokemus SVH:sta (www.svh.fi) on positiivinen.

Hei kiitos vastauksesta.

Tässä kävi niin että otin fotoja raudoista ja laitoin valmistajalle kysymyksen kera, että mitkä nämä ovat. Vastasivat että SW motechin EVO raudat Givi/Kappa adaptereilla. Sitten ajoin läheiseen liikkeeseen mallaamaan Givin V35 laukkuja mutta eiväthän ne siihen käyneet. Laukut vaativat käyrät raudat mutta nämä ovat suorat eikä kiinnityspisteetkään sopineet.

Tämä aiheuttikin nyt enempi päänvaivaa kun aluksi ajattelinkaan.. Raudat ovat kyllä niin siitisti aseteltu ja sopivat täydellisesti, kyllä ne tuohon pyörään on suunniteltu sopivaksi mielestäni. Mielelläni pitäisin ne kun katselin että purkaminen vaatisi jonkin verran jumppaa, kun ei edes näe mihin ne kiinnittyvät. Selvitys jatkuu..
 
Hei

Asiantuntijoille kysymys, tänään hain pyörän ja ajoin sen kotiin. Heti alussa ihmetytti hieman kytkimen käytös, kun ottaa kiinni vasta aivan lopussa, eli kun kytkinkahva on jo melkein yläasennossa.

Ja toinen "pikku" yllätys tuli kun lähdin ohittamaan ja ajattelin hieman vääntää kaasua enemmän, niin kierrosluvut nousi mutta pyörä ei juurikaan kiihtynyt! :kääk:

Testasin matkalla useaan otteeseen, eri vaihteilla ja kaikilla sama juttu. Tasaisesti ja rauhassa kiihtyy melko normaalisti, mutta kun yrittää hiukan terävämpää lähtöä niin kierrokset vaan nousee mutta prätkä ei vaan lähde. :dunno:

Osaatteko auttaa että mikä kytkimessä voisi olla vikana ja kannattaako itse yrittää säätää vai vienkö vaan suosiolla huoltoon? Myyjän kanssa olen jo huollosta alustavasti sopinut.
 
Noin äkkiä päätellen kytkinlevyt on loppuun ajettu. Levyjen uusiminen on melko helppo homma jos korjaamokäsikirja löytyy.
 
Kawan omissa väreissä olevat laukut taitavat olla alkuperäisvarusteita tai teeitse-ratkaisuja. Itsellä oli z1000sx:ssä moinen takalaukkuna, käytännössä laukku taisi olla Givi E370 jossa oli vaan Kawalle tilaustyönä tehty ”värikuori”. Jostain syystä Givin oma katalogi ei tuolle uudemmalle zetorille tarjoa suoraan kovia sivulaukkuja, eli sopiva malli pitäisi selvittää jostain muualta. Yksi hyvä ratkaisu voisi olla ajella kyseisiä laukkuja hyllystä myyvän kauppiaan luona poikkeaminen, niin pääsisi mallailemaan. Jos haluaa suomen rajojen sisältä Givin laukkuja edullisesti ja nopeasti, niin oma kokemus SVH:sta (www.svh.fi) on positiivinen.

Uudempaan Zetoriin ei tosiaankaan Givi tee enään kovillelaukuille rautoja. Itse modifioin vanhakoppasen Zetorin Givi laukkuraudat uusikoppaseen. Perän muoto ja pakoputket aiheuttavat eron. Yksikään laukkurautojen alkuperäinen kiinnityspiste ei käynyt uusikoppaiseen sellaisena, eli kaikki kiinnityspisteet tein uusiksi.. Melkoinen homma vääntää uudet kiiinityspisteet, mutta... Hyvin toimi viimeviikon Balttian reissulla... 1800km...
 
Noin äkkiä päätellen kytkinlevyt on loppuun ajettu. Levyjen uusiminen on melko helppo homma jos korjaamokäsikirja löytyy.

Kiitos tiedosta, mutta tummennettuun :kääk: Eli, vien suosiolla huoltoon :grin:

Pyörä oli huollettu -19 maaliskuussa ja oli kytkinkahva vaihdettu samalla ja siihen liittyen (googlettelin) niin voisiko olla ilmaa joutunut järjestelmään.

Mutta, koitan saada huomenna huoltoon ja katsotaan mitä selviää. :thumbup:
 
En lähde varmaksi tietämään, mutta kuvittelisin ilman aiheuttavan sen ettei kytkin irrota kunnolla kun ilmakupla kytkinnesteessä toimii jousena eikä voima siksi välity kunnolla kytkinkahvalta kytkimen työsylinterille. Mutta huollossa asia tokikin selviää.
 
En lähde varmaksi tietämään, mutta kuvittelisin ilman aiheuttavan sen ettei kytkin irrota kunnolla kun ilmakupla kytkinnesteessä toimii jousena eikä voima siksi välity kunnolla kytkinkahvalta kytkimen työsylinterille. Mutta huollossa asia tokikin selviää.

Ok, kiitoksia paljon selvittelystä. :thumbup:

Kävin hetki sitten kurvailemassa ja edelleen teki samaa, eli kumma juttu kun vika ei yön aikana ollut itsekseen hävinnyt. :p

Huomenna huoltoon yhteys ja jos saisi sen pikaisesti tarkistukseen.
 
Uudempaan Zetoriin ei tosiaankaan Givi tee enään kovillelaukuille rautoja. Itse modifioin vanhakoppasen Zetorin Givi laukkuraudat uusikoppaseen. Perän muoto ja pakoputket aiheuttavat eron. Yksikään laukkurautojen alkuperäinen kiinnityspiste ei käynyt uusikoppaiseen sellaisena, eli kaikki kiinnityspisteet tein uusiksi.. Melkoinen homma vääntää uudet kiiinityspisteet, mutta... Hyvin toimi viimeviikon Balttian reissulla... 1800km...

Veikkaan että homma ratkesi. RM Heino Tampereella oli heti kartalla mitkä siihen käy ja mitkä ei. Nyt on Kappan laukut postissa tulossa.

Muutenkin oli tämän kevään paras käynti liikkeessä, ja niitä nyt on jo muutamia tullut. Taisivat saada vakiasiakkaan kun niin asiantuntevaa ja hyvää palvelua sain. :thumbsup:
 
Pitäis päivittää etulevyt 2006 zzr1400.
Mistä olette levyjä tilanneet ja mitkä on hyvä merkkiset levyt?
 
Mä laitoin ebaysta Arashit.
En muista tarkkaan mitä maksoi, muistaakseni noin 100€/kpl?
Monen mielestä olen varmasti tikittävä aikapommi ja nämä Kiinasta tulleet jarrulevyt vain odottavat hetkeä jolloin räjähtävät pillunpäreiksi itsestään, mutta omassa sunnuntaiajossa ovat toimineet hyvin, jopa paremmin kuin kuluneet, kierot orkkislevyt...
 
Viimeksi muokattu:
Saksasta kyselin Ebc levyjä ja jarrupalat myös.
Noin 370€ levyt,palat ja postit. Ei paha ku yks ebc levy maksoi muistaakseni Suomessa jotain 224€ tai lähelle.
Häätyy tilata ku tili tulloo
 
Back
Ylös