ZZR 1400

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Darkkis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jarrupalat taakse on nyt vaihdettu. Mitenkäs tuo takajarru kuuluu säätää? Ilmeisesti siitä polkimeen tulevasta kierretanko ruuviviritelmästä saa poljinta säädettyä eri tuntuiseksi? Onko olemassa jotain ohjetta miten säädetään vai mutu tuntumalla?
 
Ei kait sitä ite jarrua tartte/voi mitenkään säätä. Sillä tankosysteemillä voi säätää sitä jarrupolkimen korkeutta.
 
Minulla on ollut nyt toista vuotta etujarruilla "nypytys"-ongelma. Tärisyttää kun jarruttaa ja radalla ei ollut oikein luottoa niihin. Levyjen niittejä olen herkistellyt, palat vaihtanut, aukonut satulat ja puhdistellut, mäntien tiivisteet vaihtanut. Muuta en enää keksi kuin uudet levyt.

Kysymys kuuluukin, onko kukaan laitellut tuommoisia Brembon Upgrade conversion levyjä zetoriin? Linkki ebayhin: https://www.ebay.co.uk/itm/Kawasaki...on-Front-Brake-Disc-Upgrade-Kit-/332360391305

Oisko mainittavaa hyötyä (ja tarviiko uudet satulat tai ohuemmat palat) vai laittaisko vain noita normi tarvikelevyjä? Ja onko tietoa mistä saisi suht edukkaasti laadukkaat semmoiset?
 
Kysymys kuuluukin, onko kukaan laitellut tuommoisia Brembon Upgrade conversion levyjä zetoriin? Linkki ebayhin: https://www.ebay.co.uk/itm/Kawasaki...on-Front-Brake-Disc-Upgrade-Kit-/332360391305

Oisko mainittavaa hyötyä (ja tarviiko uudet satulat tai ohuemmat palat) vai laittaisko vain noita normi tarvikelevyjä? Ja onko tietoa mistä saisi suht edukkaasti laadukkaat semmoiset?

Nuo levyt ovat puoli milliä paksummat kuin vakiot eli tulevat 0,25mm lähemmäksi jarrupalaa. Tämä tuskin aiheuttaa ongelmia. Kitin mukana näyttäisi tulevan holkit ja pidemmät pultit joilla satula asettuu oikealle paikalle levyyn nähden. Eiköhän nuo ihan ongelmitta asennu siis. Kokemusta ei tosin moisista ole.
 
Juu. Pitää miettiä hetken ja odotella lomarahoja. N. 500€ nuo näyttää kustantavan kotiin tuotuna.
 
Saako ABS jarrua jotenkin pois päältä?
Olisin kokeillut, nyt kun on takajarrupalat vaihdettu hyviin palasiin ja nesteet vaihdettu myöskin.. ei takajarru ole mielestäni kovinkaan tehokas. Vai onko mun rengas takana jo niin huono että ABS nypeltää heti jos koittaa jarruttaa vähänkään lujempaa. Vanhassa ZRX ei ollu ABS ja musta alkaa tuntumaan siltä että olis parempi ilman koko ABS jarrua. Tuntee sitten kun jarruttaa ja pyörä menee lukkoon. Mut toi tunne että rrrrrrrr polkimesta ja vauhti hieman hiljenee. Pitäis päästä kokeilemaan jotain uutta ZZR niin vois sitten sanoa että onko noin huono takajarru koko pyörässä vai onko mulla joku vika tai vaan huono rengas? Renkaalla on ajettu kuitenkin vasta 1 vuosi.
 
Takajarru on huono asvalttijarrutuksessa. Ihan sama vaikka olisi mitä, tai ei olisi. Sanoisin että sulla on ollut aikaisemmassa pyörässä takarengaspainotteisempi painojakauma/ajoasento.
 
Täältä myös ääni tuolle erilaisen painonjakautuman ja geometrian vaikutukselle. Jos abs puuttuu peliin nin kyllä se rengas silloin luistaa jo reilusti olettaen ettei systeemissä ole jotain pahasti vialla. Mikäli välttämättä haluat asiaa testata, niin absistahan tulee tavallinen lukkiutuva jarru kun nyppäät abs-järjestelmän sulakkeen pois.
 
niin, no pitää oppia jarruttamaan tuolla vaan sitten oikein.. enempi etua ja vähemmän takasta
 
Periaatteessa takaiskunvaimentimen rebound säätö jos on liian tiukalla tai löysällä, saa aikaan myös sitä että pitoa ei ole kun takarengas "pompottaa" pidon rajamaialla.
 
Johan lykkäsi lisähommia. Omassa '09 63tkm taulussa ja vispaa rankasti moottorijarrulla noin kahdeksassakympissä. Nelosella kun päästää satasesta kaasun kiinni, niin kädet jos irrottaa niin alkaa vatkaamaan todella rajusti.

Koitin ensiapuna kiristellä ohjauslaakeria, mutta kiristysmutteri oli jumissa. No, tuurnalla sitten aukipäin ja lähtihän se. C-lenkkiavaimella koitin kiriä minkä pystyi, mutta ei parantunut ollenkaan. Näytti siltä, että tuohon ei ikinä olisi koskettu, ja tuskinpa on rasvattukaan. Varsinaisesti etupää ei kääntäessä äännä (johdot kolisevat kovemmin muoviin) eikä keulaa nykiessä tunnu ihmeitä, mutta ajo on hetkittäin aika surkeaa.

Eturengas on mennyt melko kehnoksi 7tkm ajojen kohdalla ja etupää ujeltaa ajoittain satasessa. Pyörän laakerit ajattelin siis vaihtaa myös. Mieleen tulee, että missä on muna ja missä kana: Onko eturengas kulunut huonon / huonojen laakerien takia, vai onko rengas (perus Pilot Power 2CT, ei ollut parempaa liikkeessä saatavilla kun edellinen akuutisti kulahti vaihtokuntoon) ollut liian köykäinen noin isoon pyörään ja siksi oireilee. Tuskinpa tuota ujellusta se ainakaan aikaan saa.

Kawasakin ohjauslaakerimutterin hylsy pitänee hommata, että saa kunnolla kireälle uuden laakerin. Jos vihjeitä löytyy siihen, mistä mokoma kannattaa tilata, niin sopii vinkata.

Harmittaa, kun kausi alkaa kuitenkin olla ehtoopuolella ja pitäisi talven mittaan koko keula huoltaa, mutta nyt alkaa olemaan aika rajoilla viitsiikö ajaa enää yhtään ilman korjausta.
 
Vaihda ekaks se huonoks mennyt rengas. Voi olla että vatkaus ja ylimääräiset äänet poistuu jo sillä. Samalla on helppo tarkastaa ne etupyörän laakerit. Jos ohjauslaakerissa ei tunnu mitään epänormaalia niin sen varmaan kerkee huoltaa syksymmälläkin.
 
^Juuri näin. Se etunen joskus kulahtaa "hampaille", joka aiheuttaa tuota vispaamista ja tietty myös ääniä.
 
Uudet renkaat alle (omat),ketjut/rattaat ja etu/taka laakerit niin johan on kuin uusi pyörä (2008) 38tkm. Pientä klappia oli takana (olematonta) mutta mökkireissun jälkeen (500km) huomattavaa ja niin oli etupäänkin laakerit "valmiit". Laakereiden ominaisuus kuulemma...mitä enemmän ajaa sen pitempään kestää. Jos seisoo paikoillaan vuodenkin niin laakerit voi "kypsyä" kuulemma alle 10tkm ajettuina.No niin tai näin taas kerran Metura-motors :thumbup:...Suosittelen taas kerran :orgmp2:
 
^Juuri näin. Se etunen joskus kulahtaa "hampaille", joka aiheuttaa tuota vispaamista ja tietty myös ääniä.

Äänet ei lähteneet mutta täristys kyllä. Oli se kumi kyllä turhan finaalissa. Noh, tarkka mies ajaa kaiken kumin pois, niin ei maksa turhasta :p
 
Onko abs:sia mahdollista saada takapyörältä pois, taikka kokonaan?
Meinasin ajaa tossa hiekkatiellä traktorin kylkeen kun se tuli kuusiaidan takaa tielle, jarrut kiinni ja ettimään kohtaa mistä väistää, ojaan veto olisi ollut ainoa vaihtoehto mutta onnex kuski huomas tilanteen ja peruutti äkkiä takas.
Tässä jälkeen päin käynyt tilannetta läpi, niin takasen lukkiutumisella olis saanut heitettyä pyörän kyljelleen ja näin vältettyä osuman "ehkä".
Tossa tapaukses huomas kuin huonosti hiekalla vauhti hidastuu, tuntus et rupes vaan kiihtymään kun jarrutta piti.
Vanhalla pyörällä oli mukavampi hiekkatiellä ajella kun ei abs tehnyt kiusaa.
 
Back
Ylös