• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.
  • Osta liput tapahtumiin kaupastamme!

Ajoharjoittelupäivä Ahvenisto Ma-Ti 11-12.7.2011

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ephedrine
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Lippujen värit ja varikon sijainti ovat onneksi pysyneet aina samoina. Olen myöskin laittanut merkille että puhe ei välttämättä aina tavoita kuulijoita (joko puhujan ääni ei kanna/puhe ei kuulu taustamelun takia, puhuja puhuu jokaiseen eri ilmansuuntaan/ryhmässä ollessa ihmiset eivät keskity/kuulija ei ymmärrä & ei uskalla kysyä, tms.). Siksi ehdotin paperia, johon voi perehtyä omalla ajalla, tosin oletan että jokainen oma-aloitteisesti paikalle saapuva on käynyt asiat jo etukäteen läpi - toinen asia lienee sitten niiden kavereiden kohdalla jotka on raahattu mukana ummikkoina. Erityisolosuhteiden varalle (öljyä & jäähdytinnestettä radalla & muu info) portin vieressä voisi olla water resistant tussitaulu näkyvällä paikalla tms.
MotOrgin rataharjoittelun sääntöihin voi tutustua ennakkoon jo netissä. Se on jopa suositeltavaa: Kliks

Se, että allekirjoittaa jonkun lapun ei tarkoita sitä, että olisi lukenut, saati sisäistänyt sääntöjä. Meidän pääasiallinen tarkoitus ei ole suojata yhdistystämme vastuuttomasti ajelevien motoristien toilailuilta vaan luoda kaikille yhteiset pelisäännöt radalle, jotta jokainen voisi ajaa radalla turvallisemmin. Pitämällä yhteisen ajajakokouksen voimme vakuuttua, että säännöt on varmasti kerrattu kaikille yhteisesti. Tosin tämäkään ei takaa, että säännöt tulee sisäistetyksi, mutta mieluummin näin päin.

Ehdottamallesi taululle portille en näe tarvetta. Asiat saadaan paremmin perille suullisesti joko ajajakokouksessa tai porttihenkilö voi tiedottaa asian kaikille henkilökohtaisesti ennen radalle pääsyä. Mielestäni ko. taulu vain lisää ylimääräistä hommaa järjestävälle taholle ja on yllättävän helppo jättää huomioimatta kaikessa radalle menon tiimellyksessä.

Tässä omat videoterveiset maanantain ratapäivältä.
smile_org.gif
Videossa kolme kierrosta kolmesta eri hitaan ryhmän ajosetistä. Yritin saada mahdollisimman monta kanssa-ajajaa kuvaan.
wink.gif
 Materiaalista kyllä huomaa että viimeisessä setissä on puhti ja yritys aika lailla jo kadoksissa.
Kiitos tästä, hyvin vedit. Tokassa videosetissä tuun koko pätkän peräpeilissä kiinni, mutta ohi en päässyt. Paitsi sit vähän kuvaamisen päätyttyä, kun jäit siihen pikku sumaan kiinni ja pääsin kuittaamaan ulkoa ohi
biggrin.gif

smile_org.gif
Videossa kolme kierrosta kolmesta eri hitaan ryhmän ajosetistä. Yritin saada mahdollisimman monta kanssa-ajajaa kuvaan.
wink.gif
 Materiaalista kyllä huomaa että viimeisessä setissä on puhti ja yritys aika lailla jo kadoksissa.

http://www.youtube.com/watch?v=8UB-sZgYdUg

Palautetta:
Mielestäni pakollisen ajajakokouksen voisi hyvin korvata/tukea 1kpl jaettavalla A4:lla jossa on kaikki toimintaohjeet & kohta allekirjoitukselle. Ei olisi niin väliä mihin aikaan saapuu, kunhan nyt Ahveniston tapauksessa ehtii järjestettäviin melumittauksiin! Järkkäri-Mikolle suuri kiitos ymmärtämisestä, järkkäri-Del_Ron-Jussille (?) joka käski laittaa asiasta vihaista palautetta foorumille ja pyöritellä peukkuja kolmisen tuntia ei niinkään. Terveisin: kantojen ja juurien päällä nukkunut ajajakokouksesta myöhästynyt/melumittauksen aamulla suorittanut toinen raumalainen.
Äitiii mä oon teeveessä!  
biggrin.gif

Hyvää materiaalia. Oli kiva kattoa omaa ajoa ton toka pätkän lopussa, harmi ku kesken loppu. Nooh sinä oisit kumminkin vetäny heti siinä nopealla pätkällä ohi, kun ei mulla kantti kestä ajaa noin kovaa.  
lookaround_orig.gif

smile_org.gif
wink.gif
Kiitos tästä, hyvin vedit. Tokassa videosetissä tuun koko pätkän peräpeilissä kiinni, mutta ohi en päässyt. Paitsi sit vähän kuvaamisen päätyttyä, kun jäit siihen pikku sumaan kiinni ja pääsin kuittaamaan ulkoa ohi
biggrin.gif
Joo hyvä video, kiitoksia. Tohon oli kivasti sattunu tokaks kierrokseks just se kierros jolla meikäläisestä tuli ohi ensin nähtävästi mkaks7 kameran kanssa, sen jälkeen Bobo, sitte Bobon vaimo ja sen jälkeen vielä tää sinisellä R6R:llä ajanu nainen polvi maassa suolenkin toisessa vasurissa. Perkele.
biggrin.gif

Jossain vaiheessa mun takana ajo myös joku keltasella Camel R1:llä kamera kypärässä, jos siitä on jotain videota ni ois kiva nähdä.

smile_org.gif
wink.gif
Höh, taas onnistuin näköjään välttämään kuvauksen :-(

Koneelta löytyis 7x20min settiä hitaan ryhmän ajoa maanantailta 720p kuvalla, jos joku haluaa katella löytääkö itsensä videolta...

Privana voi kysellä videoita. (n.1Gb 20min setin tiedostokoko).

smile_org.gif
wink.gif
biggrin.gif
Oli ilo kruisailla perässä kun oli hiukan vetoapua. Vasta videolta huomasin että siellähän on kärkytty ohituksen jälkeen koko ajan pyrstössä kiinni. Sulla taisi muuten loppua bentsiini tms. päivän loppupuolella?
smile_org.gif

smile_org.gif
wink.gif

http://www.youtube.com/watch?v=8UB-sZgYdUg
Äitiii mä oon teeveessä!  
biggrin.gif

Hyvää materiaalia. Oli kiva kattoa omaa ajoa ton toka pätkän lopussa, harmi ku kesken loppu. Nooh sinä oisit kumminkin vetäny heti siinä nopealla pätkällä ohi, kun ei mulla kantti kestä ajaa noin kovaa.  
lookaround_orig.gif
Jos haluutte niin voin viskasta tuon kyseisen ajosetin kokonaisuudessaan nähtäväksi teille Youtubeen, meillä kolmella oli aika sama vauhti ja ajettiin letkassa jonkin aikaa, niin ehtii katella ajoa. Videossa ääniraita tulee takakamerasta josta kuuluu ketjun välityksellä tosi hyvin milloin on veto päällä ja milloin ei. Ainakin omasta ajosta huomaa että helposti tyydyttäytyy jäämään jonkun taakse vaikka olisi hyvin mahdollista hiipiä iholle odottelemaan ohituspaikkaa. Tosin onhan se hyvä että aluksi kattelee rauhassa edellä menevän ajolinjoja, ei tuu kolareita.
smile_org.gif

Joo hyvä video, kiitoksia. Tohon oli kivasti sattunu tokaks kierrokseks just se kierros jolla meikäläisestä tuli ohi ensin nähtävästi mkaks7 kameran kanssa, sen jälkeen Bobo, sitte Bobon vaimo ja sen jälkeen vielä tää sinisellä R6R:llä ajanu nainen polvi maassa suolenkin toisessa vasurissa. Perkele.
biggrin.gif

Jossain vaiheessa mun takana ajo myös joku keltasella Camel R1:llä kamera kypärässä, jos siitä on jotain videota ni ois kiva nähdä.
Waillen ajoa löytyisi ekasta videosetistä about kierroksen verran, voin täräyttää sen samalla kertaa nähtäväksi, ei oo iso homma.

Koneelta löytyis 7x20min settiä hitaan ryhmän ajoa maanantailta 720p kuvalla, jos joku haluaa katella löytääkö itsensä videolta...

Sä taisit hujahtaa mun ohi aamun ensimmäisillä vuoroilla, mulla ei ollut omat kamerat vielä silloin kiinni, harmi. Olisin matskusta toki kiinnostunut. Onko sulla kuva eteen vai taakse? Varmaan muutkin haluaisivat tietää, hoituuko homma helpoiten jos lähettää sulle 8gb:n muistitikun/-kortin postitse + postimerkkejä vai onnistuisko materiaalin lataaminen netin yli?

Sä taisit hujahtaa mun ohi aamun ensimmäisillä vuoroilla, mulla ei ollut omat kamerat vielä silloin kiinni, harmi. Olisin matskusta toki kiinnostunut. Onko sulla kuva eteen vai taakse? Varmaan muutkin haluaisivat tietää, hoituuko homma helpoiten jos lähettää sulle 8gb:n muistitikun/-kortin postitse + postimerkkejä vai onnistuisko materiaalin lataaminen netin yli?
Kuva on etupleksistä eteenpäin.
Kameran suojalinssissä on pieni naarmu, jonka takia kuvassa näkyy pieni sumee kohta, mut ei itteä oo haitannu...

Ehdottamasi tapa 8Gb muistikortin lähettämisestä sopii. Eli mukaan kortti, postimerkki ja takaisinlähetys osoite. Mun osotten voi kysellä privana.

Palvelinta ei ole itsellä tiedossa minne noi vois ladata, vinkkejä otetaan vastaan
smile_org.gif

Joskus tullut läheteltyä jotain pienempiä tiedostoja esim. messengerin kautta, miten lie gigan tiedosto?

Jos on tiedossa jokin ohjelma millä vois lähettää netin yli saa ehdottaa, omassa netissä lähetysnopeus 1-2 M/s.

Videoita en ehdi editoida jotta voi Youtubeen laittaa.
Äkkiseltään en muista ketä videolla näkyisi enemmän, ainakin repsol-hondan perässä tuli ajeltua melkein puolisettiä jossain vaiheessa päivää...

Edit: google docs:ssa näyttäis olevan 1Gb rajoitus tiedostoille, eli tuonne voisin pistää setin kerrallaan jakoon.
Kiinnostuneet voipi lähettää sähköpostiosoitteensa mun privaboksiin, niin ilmottelen maililla koska mikäkin video on ladattavissa, aikaisintaan kuitenkin 18.7 maanantai illalla...

Sulla taisi muuten loppua bentsiini tms. päivän loppupuolella?
smile_org.gif
Niinhän se loppu sinne suolenkille, pikkasen noloo  
sad_orig.gif
Tossa vanhassa rouvassa on sellainen himmeä pieni keltainen tuikku varoitusvalona, jota en kait sitten vaan huomannu auringon paisteessa. Opinpahan katsomaan tarkemmin  
mad.gif

Pitihän sitä betsiiniä autolla tuonne tuoda ja ajoaikaa tärvääntyi koulutusryhmäläisiltä. Sorry kaikille!

sanoi:
Jos haluutte niin voin viskasta tuon kyseisen ajosetin kokonaisuudessaan nähtäväksi teille Youtubeen, meillä kolmella oli aika sama vauhti ja ajettiin letkassa jonkin aikaa, niin ehtii katella ajoa. Videossa ääniraita tulee takakamerasta josta kuuluu ketjun välityksellä tosi hyvin milloin on veto päällä ja milloin ei. Ainakin omasta ajosta huomaa että helposti tyydyttäytyy jäämään jonkun taakse vaikka olisi hyvin mahdollista hiipiä iholle odottelemaan ohituspaikkaa. Tosin onhan se hyvä että aluksi kattelee rauhassa edellä menevän ajolinjoja, ei tuu kolareita.
Joo pistä toki setti näkyville juutuubiin.

sanoi:
Äkkiseltään en muista ketä videolla näkyisi enemmän, ainakin repsol-hondan perässä tuli ajeltua melkein puolisettiä jossain vaiheessa päivää...
Tää pätkä kiinnostaa erityisesti mua, pääsee vähän analysoimaan omaa ajoa.  
sport05.gif

Kuvittelenko vain, vai onko tälle kaudelle lisääntynyt tämä "inbike" -kuvaaminen? Kameroita tuntuu olevan melkein joka toisella pyörässä kiinni...

Maanantain kuvia löytyy nyt täältä:

11.7.2011  Ahvenisto

Teknisesti rimaa on pidetty suht alhaalla, jotta olisi mahdollisimman monesta kuvia - silti roskakoriin lensi enemmistö, joten jos nyt joku erityisesti jäi kaipaamaan omaa kuvaansa eikä löydy niin voi kysellä mopon/kuskin tuntomerkeillä.

Eka kerta Ahvenistolla ja kuvauspaikat hakusessa, mut kyl sieltä muutama onnistunutkin löytyy. En nyt tiedä onnistuinko (vieläkään) ottamaan hitaista ryhmistä erityisen vauhdikkaita kuvia mutta yritetty ainakin..

biggrin.gif

Waillen ajoa löytyisi ekasta videosetistä about kierroksen verran, voin täräyttää sen samalla kertaa nähtäväksi, ei oo iso homma.
Laita vaan niin katellaan.
smile_org.gif

Noin pelkästään teknisen kuvanlaadun osalta ei malttais olla lisää kokeilematta uutta lasia, joka kyllä nätisti pelaa. Jos nyt tulis aikaa sekä ajaa että ampua.
Nätisti pelaa tosiaan..ehkä tosin syytäkin  
smile_org.gif
Kyllä, kyllä.

Asiallisen tasasta laatua noissa sun seteissä, mutta nojaavat omaan makuun liikaa kuvissa esiintyvien mopoilijoiden "Hei mä olen tossa" fiilikseen. Jonka kyllä myönnän itekkin tuntevani...
smile_org.gif

Pitäs vaan saada enempi kantattua, näillä vauhdeilla ainoostaan pitkät pannaukset ja kohti ajamiset ryhmissä on kuvauksellisia meikäläisestä.

Maanantain kuvia löytyy nyt täältä:

11.7.2011  Ahvenisto

Teknisesti rimaa on pidetty suht alhaalla, jotta olisi mahdollisimman monesta kuvia - silti roskakoriin lensi enemmistö, joten jos nyt joku erityisesti jäi kaipaamaan omaa kuvaansa eikä löydy niin voi kysellä mopon/kuskin tuntomerkeillä.

Eka kerta Ahvenistolla ja kuvauspaikat hakusessa, mut kyl sieltä muutama onnistunutkin löytyy. En nyt tiedä onnistuinko (vieläkään) ottamaan hitaista ryhmistä erityisen vauhdikkaita kuvia mutta yritetty ainakin..
Ahaha! Miten mä näytän niin surkean pieneltä.  
biggrin.gif

Ihme ettei niskatki mene nurin kun kypäräkin näyttää niin isolta päässä. - Mut joo, siis todella hienoja kuvia.  
062802jumpie_prv.gif

Juu, mun osalta Ahveniston ajot meni suht huonosti. En meinannut millään päästä ajamiseen kiinni. Rata oli täysin outo ja mopo ei meinannut toimia. Olin ahvenistolla siis ekaa kertaa ja heikko ajo varmaa johtunee osittain myös 2 tunnin unista kantojen ja käpyjen päällä. -Rankkaa tää urheilu  
062802moto_prv.gif

Viimeiseksi Gixxu kadotti jarrut. Ei mitään tuntoa, eikä mopo meinannut pysähtyä. ( tätä ennen mun gixxu vedettiin ulos, ei tosin mun ajamana). Vissiin nestet kiehui tai jotain.

Myöskin vaihteiston kanssa ilmeni ongelmia. Pakka veti välillä sekaisin eikä pykälä meinannu mennä päälle. Nyt tämä vika on edelleen? - ei voi käsittää.

Pitänee mennä taas Alastarolle, kun siellä tuntui vauhtia minullakin piisaavan.
smile_org.gif
Mut kiitoksia ratapäivästä, ymmärryksestä ja oli mukava tavata uusia tuttavuuksia.

Todella hienoa kuvamateriaalia maanantailta  
062802jumpie_prv.gif

....mutta eikö kellään tosiaan ole tiistailta otoksia?
nixweiss.gif

Lisää videoita:
Bobon ja Dealhillin + parin muun ajoa (kuka tunnistaa itsensä?): http://www.youtube.com/watch?v=5c6-MbTggM4 (koko setti)
Waillen ajoa: http://www.youtube.com/watch?v=en0NrgmqMPY (1 kierros)

Juu, Anniv:n mopo tuli vedettyä laina-ajossa pihalle kun ohitustilanteessa etujarrusta häipyi oudosti tuntuma ja piti jarrutella takajarrulla.
lookaround_orig.gif
Kevyesti kävin kanttarin takana kääntymässä siis. Ainakin sininen Hayabusa ja jokin tumma pyörä olivat todistamassa tapahtumaa. Taisivat hieman säikähtääkin (?) sillä ei mennyt kauaa niin rullailin uudelleen hieman varovaisemmin ohi. Keltaista lippua ei tapahtumasta ehtinyt nousta. Omassa 12R:ssäkin jarrukahva pehmenee päivän mittaan mutta Gixxussa se tapahtui ikäänkuin kesken ajon sen kummemin varoittamatta...
Oli kyllä muuten älyttömän ketterää kurvailla 750cc:lla 1200cc:n jälkeen jota saa hiki otsalla vääntää puolelta toiselle. Mitä kattelin varikollakin niin ei näyttänyt ainakaan ulkoapäin muilla olevan niin kuumakaan kuin mulla.
biggrin.gif

EsaL: hyviä kuvia!
Anniv: jarruneste ja moottoriöljy vaan vaihtoon, ainakin noita kannattaa ekana kokeilla.

Back