Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hetken luulin tuota omaksi kirjoituksekseni...no, samaa mieltä olen.Tänä keväänä ostin messutarjouksena Shark Evoline 2, tarjous suomessa oli euroopan edullisin 239 ovh 399. Muutaman sata kilometriä ajoa takana, toimii sekä umpi että avokypäräna todella hyvin, ei pahan äänekäs umpinaisenakaan vaikka korvat ovat täysin vaimentamatta. Halusin pitemmille matkoille kypärän jota voi käyttää avonaisena ja sateen sattuessa umpinaisena ja tämä täyttää vaatimukset mielestäni hyvin.
Komppaan basicia.sanoi:Kaipaisin käyttäjien kokemuksia Schubertin mallista J1.
Tollanen on toista kautta käytössä.
Plussia:
-hiljainen
-"turvallinen"
-näkökenttä kuten avopotassa
-aurinkovisiiri
-tuuletus toimii
Miinuksia:
-ei tupla deetä, vaan joku pikaliitin
-visiiri on pletku, ei pysy auki vauhdissa
-iso tatti
-hinta (Saksasta toki saa halvemmalla kuin kotimaasta)
Muita huomioita:
-leukarauta on muovia, ehkä turvallinen, ehkä ei. Rakenne ei vakuuta hirmuisesti, mutta luo jokatapauksessa turvallisuuden tunnetta
-leukamuovin kanssa saa pikkuisen temppuilla kypärää päähän laitettaessa ja sitä pois otettaessa.
-olen kypärään kohtuu tyytyväinen, mutta olisimpa myös testannut Nolanin N43 Air Classiccia.
-kokomerkintä menee miten sattuu, itellä merkinnän mukaan liian pieni potta, mutta hienosti sopii, kannattaa siis sovittaa huolella ennen ostoa.
Tuo vaikuttaa hyvältä! Onko tuo leukapala oikeasti jotain sellaista ainetta, että se suojaa onnettomuudessa leukaa?Mulla on tämän ajokauden (n. 4000 km) ollut käytössä Nolanin N43 Air Classic, joka istuu ainakin mun päähän todella hyvin. Kypärähän on varustettu aurinkovisiirillä, irroitettavalla leukapalalla ja jumalattoman suurella visiirillä ja on muutenkin muokattavissa monenlaiseksi.
Jos on pakko jotain negatiivista sanoa siitä, niin se painaa paljon.Toi Shark Evoline 2 vaikuttaa kyllä aika mielenkiintoiselta.
Schuberth S1. Valmistajan mukaan 85dB(A) kattamattomalla pyörällä 100km/h:n vauhdissa.Aika monella tuntuisi olevan vakava kuulovaurio jos se oma kypärä tuntuu hiljaiselta eikä korvatulppia tarvita. Kuulovaurioon riittää varttitunti sadan desibelin metelissä.
Louis dumppaa J1 jäännöserän ulos aika edukkaasti 299,95 €Edit: basic ja tahto nimimerkeille kiitoksia J1 arvioista. Tosin tuo Nolan on melkein 200,00e halvempi joten se alkoi kiinnostamaan aika tavalla..
Mulla sama kypärämalli ja samat ajatukset. Istuu täydellisesti ja miellyttävä pitää päässä keveyden vuoksi. Myös hinta/laatu-suhde on erinomainen + mukana tulee toinen visiiri ja muita lisävarusteita.Itseltäni löytyy vielä suhteellisen uusi HJC R-PHA 10. Hintaansa nähden ollut aivan erinomainen ostos. Omani sain briteistä 312€:llä.
-Kypärä istuu ainakin omaan päähän todella hyvin
-TODELLA kevyt
-Hyvä varustelu, eikä esimerkiksi lisävisiirit maksa niin paljon kuin monilla muilla merkeillä
-Valkopohjaisella maalauksella ja kultaisella iridiumvisiirillä hienon näköinen
-Racing-henkisenä vaimennus ei ole kovinkaan erikoinen, itse ainakin tykkään käyttää korvatulppia
Vaihtoehtona oli Shoei:n XR-1100, mutta HJC veti pidemmän korren niin hinnan, istuvuuden kuin keveydenkin suhteen.