• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mp-hälytin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja adrenaliini
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itse aikanaan ostin vastaavan kuin tämä:

http://www.motorbikealarm.co.uk/node/27

Oli joku eri nimi mutta ihan samaa kiina kamaa nuo ovat jota saa eBaysta. Rakentelin tuohon sellaisen viive piirin ja siihen pikku piipperin jolloin nuo päälle/pois "chripit" sai pois silta sireeniltä mutta kuuli kuitenkin että häy meni päälle.

Muuten ei valittamista tuon toiminnassa.
Mistä idea?
Mulla tasan samat rojut, viive ja lisäpiippari
tounge.gif
Kuulostaa hyvältä idealta. Olisiko mahdollista saada rakennusohjeita?

Itse aikanaan ostin vastaavan kuin tämä:

http://www.motorbikealarm.co.uk/node/27

Oli joku eri nimi mutta ihan samaa kiina kamaa nuo ovat jota saa eBaysta. Rakentelin tuohon sellaisen viive piirin ja siihen pikku piipperin jolloin nuo päälle/pois "chripit" sai pois silta sireeniltä mutta kuuli kuitenkin että häy meni päälle.

Muuten ei valittamista tuon toiminnassa.
Mistä idea?
Mulla tasan samat rojut, viive ja lisäpiippari
tounge.gif
Kuulostaa hyvältä idealta. Olisiko mahdollista saada rakennusohjeita?
Valmiita pikku piippareita saa alan kaupoista.
Mulla on muistaakseni tällainen (keskimmäinen) kytkentä viritettynä noin 5sek.
Kytkentä pitää hälyn oikean sireenin mykkänä sen 5 sek mutta piezo saa sähkönsä jo ennen viivettä.

Kellään tuota katuauton kauppaamaa Frigate 916- hälyä?
http://www.katuauto.fi/product_info.php?cPath=21_36&products_id=61

Ja sattuisiko olemaan vielä tuolla mikroaaltotutkalla, kuinka toimii?
Miksiköhän suosittelevat pyörään ensisijaisesti iskutunnistinta?
Edellisessä hälyssä oli tuo iskutunnistin ja pyörästä olisi pystynyt aivan huoletta ruuvailemaan osia irti, ei pitäisi tuommoisella mikroaaltotutkalla onnistua?

Eilen tuli asennettua Scorpio SR-i800 jälleen mopoon. Tälläkertaa Ducati 1098 ja aikaisemmin se oli minulla Hayabusassa. Harmittaa vain että en ottanut sitä talteen kun Hayabusan myin. Piti ostaa uusi ja hintaa tuli 184.72 € + tullipostin perimä 41,95€ alv. Tuossa on mukana moottoripyöräkohtainen johtosarja ja perimiter sensori.

Helppokäyttöisin hälytin mitä olen ikinä käyttänyt ja ei voi kun suositella.

IMG_1466.JPG

Viimeksi muokattu:
Eilen tuli asennettua Scorpio SR-i800 jälleen mopoon.
Onko tuo on parempi kuin Cyclone C-11?
Sitä on kehuttu ja on halpa. Kaksisuuntaisuus vaatisi sitten jo SRi900:n ja siinä on ainakin mukanakannettava kikkare isohkon näköinen (+selkeästi kalliimpi).

Scorpionin asennusohjeessa sanotaan että hälyttimen kaukosäätimen anturin kantama on vain 0,5-1m. Tuntuu vähältä. Onko ongelma?
Näyttää olevan myös automaattitoiminto eli hälytin kytkeytyy automaattisesti jos irroitat avaimen. Mitenkähän toimii kun mukanakannettava kikkare on avaimenperässä. Jos sitten ko avaimella touhuat esim takalaukun kanssa, meneekö hälytin päälle ja sireenit alkaa soida?

Viimeksi muokattu:
Onko tuo on parempi kuin Cyclone C-11?
Sitä on kehuttu ja on halpa. Kaksisuuntaisuus vaatisi sitten jo SRi900:n ja siinä on ainakin mukanakannettava kikkare isohkon näköinen (+selkeästi kalliimpi).

Scorpionin asennusohjeessa sanotaan että hälyttimen kaukosäätimen anturin kantama on vain 0,5-1m. Tuntuu vähältä. Onko ongelma?
Näyttää olevan myös automaattitoiminto eli hälytin kytkeytyy automaattisesti jos irroitat avaimen. Mitenkähän toimii kun mukanakannettava kikkare on avaimenperässä. Jos sitten ko avaimella touhuat esim takalaukun kanssa, meneekö hälytin päälle ja sireenit alkaa soida?

Minä haluan hälyttimeltä helppokäyttöisyyttä ja huomaamattomuutta. Eli SR-i900 ei tule kuuloonkaan koska kaukkari on niin iso ja sitä saa sitten olla latailemassa. Enimmäkseen moposta ollaan niin kaukana että ei se kaksisuuntaisuus toimi kuitenkaan.

RFID antenni keskustelee kaukosäätimen kanssa ja se kantama on silloin juurikin jotain 1m tjsp. Eli tismalleen sama kun esim "Keyless Access" järjestelmässä joka minulla on autossani.

Minulla on kotiavainten seassa tuo kaukkari ja moponavain on erikseen. Eli niin kauan kun kaukkari on lähellä mopoa (taskussa) niin se ei hälytä vaikka olisikin kytketty päälle. Eli esim: tuut kotiin ja sammutat mopon virran, 3s myöhemmin hälytin ilmoittaa että menee päälle mutta voit edelleen puuhata mopon äärellä ilman että se hälyttää.

Kaukkaria ei siis tarvitse koskaan käyttää ellet halua sammuttaa häläriä jolloin napista painetaan kaksi kertaa :) Helppoa

Hondassa ja Ninjassa mulla oli tollaset ~30e halppishälyt. Toimi ihan ok mutta Scorpio on selkeesti parempi ja laadukkaampi (ja kalliimpi). Toiste en halppishälyä osta.

Viimeksi muokattu:
Minä haluan hälyttimeltä helppokäyttöisyyttä ja huomaamattomuutta. Eli SR-i900 ei tule kuuloonkaan koska kaukkari on niin iso ja sitä saa sitten olla latailemassa. Enimmäkseen moposta ollaan niin kaukana että ei se kaksisuuntaisuus toimi kuitenkaan.

RFID antenni keskustelee kaukosäätimen kanssa ja se kantama on silloin juurikin jotain 1m tjsp. Eli tismalleen sama kun esim "Keyless Access" järjestelmässä joka minulla on autossani.

Minulla on kotiavainten seassa tuo kaukkari ja moponavain on erikseen. Eli niin kauan kun kaukkari on lähellä mopoa (taskussa) niin se ei hälytä vaikka olisikin kytketty päälle. Eli esim: tuut kotiin ja sammutat mopon virran, 3s myöhemmin hälytin ilmoittaa että menee päälle mutta voit edelleen puuhata mopon äärellä ilman että se hälyttää.

Kaukkaria ei siis tarvitse koskaan käyttää ellet halua sammuttaa häläriä jolloin napista painetaan kaksi kertaa :) Helppoa

Hondassa ja Ninjassa mulla oli tollaset ~30e halppishälyt. Toimi ihan ok mutta Scorpio on selkeesti parempi ja laadukkaampi (ja kalliimpi). Toiste en halppishälyä osta.

SR-i900 kaken mitat on 6,3cm(antennin kanssa 7,3) X 3,7cm X 1,6cm.
Ei ole koko häirinnyt taskussa.

Omaani latailen ajokaudella kerran kahdessa viikossa, menis varmaan kolmekin viikkoa/ kuukausi, mut näin ollut helpompi "muistaa" lataus. Nyt kun pyörä on talvisäilössä ja kaukosäädin kotona niin ei ole tarvinnut latailla eikä näytössä olevassa akussa ole pykälät vähentyneet.

Toi keskusyksikkö on varmaan sama kummassakin, niin saiskohan ton 900 kaken opetettua tuohon 800 boxiin? :grin:

Noista antenneista vielä: Scorpiossa on siis kaksi antennia. Yksi näistä on kuvassa vasemmalla näkyvä RFID antenni. Tämän kantama on noin metri ja tunnistaa siis avaimen kun liikut MP:n vieressä.

Toinen antenni on sitten tämä perinteinen "johtoantenni" joka vastaanottaa signaalit kun kaukosäätimestä painaa nappia. Sen kantama on kymmeniä metrejä.

Näiden lisäksi saa lisävarusteena tuon liiketunnistimen joka ei varsinaisesti ole antenni. Mikroaalloilla havaiktsee massaa lähistöllä.

rLiNK SR-i1100SE olisi myös mielenkiintoinen mutta vähän arveluttaa kun pitää ostaa Data plan myös rlinkiltä... Tarkoittaa siis sitä että SIM-korti tulee jenkeistä.

Viimeksi muokattu:
Ensin ajattelin hommata sen syklonen, mutta tuo skorppiooni vaikuttaa aika lupaavalta. Pistetään vakavasti harkintaan. Vielä kun jostakin saisi selville paljonko kuluttaa virtaa. Täytynee soittaa toimittajalle.

Valmiita pikku piippareita saa alan kaupoista.
Mulla on muistaakseni tällainen (keskimmäinen) kytkentä viritettynä noin 5sek.
Kytkentä pitää hälyn oikean sireenin mykkänä sen 5 sek mutta piezo saa sähkönsä jo ennen viivettä.

Vaikuttaako tämä viivästys mitään itse hälyttimeen? Jos olen ymmärtänyt oikein niin C-11/V2 päästää ensin pienen äänen jos vähän koskee ja sitten kiljuu enemmän jos ei ymmärrä pysyä erossa (vai onko näin?). Ajattelin että jos tuo pieni äännähdys suodattuu pois.

Elektrolinnassa näkyy olevan tällainen jo valmiina, mutta kustantaa jo saman kuin tuo häläri, mutta siinä saisi viivettä kätevästi myös säädettyä.

Itsehän poistin Stormilta halpishälyn hintaan 49€, ihan riittävät ominaisuudet mielestäni _mutta_ "ajoneston" kanssa ilmeni ongelma, tappokatkaisijan rinnalle kytkettävät johdot ovatkin päinvastoin suhteessa Hondani tappokatkaisijaan joka siis päästää virtaa lävitseen kun pyörä saa/kuuluu/voi käydä eli sammutettaessa katkaisee virrat polttoaineensyötöltä. Ihan siis yleismittarin piipparilla tämän totesin, hälyttimen kytkentäohjeessa kuitenkin mainitaan tämä kytkentä, ei tosin silti tunnu toimivan.

tarkoitan että tämä hälyttimeni taas yhdistää kun pyörän lukitsee, ja esim. kaukokäynnistettäessä ei joten ei käynnisty kun ohittaa oem katkaisijan eikä anna virtaa lävitse. Ilmeisesti tämä kytkentämalli on niihin missä pyörä sammutetaan maadoittamalla puola? onko ideoita miten esim mahdollisella lisäreleellä saisi pelit soimaan?

EDIT. Kyseessä sama vika:
http://www.the12volt.com/installbay/forum_posts.asp?TID=102427&TPN=1&PN=1

EDIT 2. Siis kyseessä -03 VTR SP2, ruiskupeli siis ilman HISS:ä, olis grillillä retee toi kaukokäynnistys, on kumma kun ei aiheesta suomeksi löydy keskustelua. Ongelma tosiaan on tuo että laite antaa maita ja polttaa sillä ignitionin sulakkeen, täytyy laittaa se pulssi ohjaamaan levossa kiinni olevaa relettä jne.

Viimeksi muokattu:
Vaikuttaako tämä viivästys mitään itse hälyttimeen? Jos olen ymmärtänyt oikein niin C-11/V2 päästää ensin pienen äänen jos vähän koskee ja sitten kiljuu enemmän jos ei ymmärrä pysyä erossa (vai onko näin?). Ajattelin että jos tuo pieni äännähdys suodattuu pois.

Elektrolinnassa näkyy olevan tällainen jo valmiina, mutta kustantaa jo saman kuin tuo häläri, mutta siinä saisi viivettä kätevästi myös säädettyä.

Minulle ei ole tietoa tuosta ko. hälystä.
Kuten jo selitin tuon viiveen toiminnan kaikki piippaukset, varoitukset, sunmuut alle 5sek kestävät pulssit tulee hillitymmästä pikkupiipparista.
Ei vaikuta mihinkään muuhun. Hälyn täytyy antaa sireenille vaan 12v ja sitten on ihan sama mitä virityksiä sen perässä on.

Sain nyt viriteltyä tuohon C-11 hälyyn viivereleen. Laitoin siihen myös lisäpiipparin, mutta ilmeisesti virtasignaali on niin nopea ettei summeri ehdi reagoimaan joten jätin sen pois. Välkkyyhän nuo vilkut niin näkyy milloin menee päälle. Itse hälyn kiinnitin rungossa kiinni olevaan tekemääni kannakkeeseen (aika napakka). Näyttää siltä että vaatii aika terävän täräyksen ennenkuin reagoi vaikka on herkimmällä. Oli myös laitteen teipillä suoraan kiinni rungossa, mutta reagoi vielä huonommin. Tuomitsin asennuksen riittävän hyväksi.

Viimeksi muokattu:
Onko hälytinrintamalla tullut jotain uutta ja mullistavaa?
Spyball taitaa olla historiaa, jos Scorpioon vertaa?
Miten vakuutusyhtiöt suhtautuvat tuohon Scorpioon?

Mulla tuo Trumppa on tulevana kesänä ilman tallin suojaa ja tekisi mieli laittaa häläri edes lohdukkeeksi luomaan illuusiota.

Koko Vat hyväksyntä on jo niin vanhentunut...
Minä neuvottelin omaan vakuutukseeni alennuksen ilman ko. hyväksyntää.

Älä ainakaan Trumpaan omaan hälyyn sorru, siinä on ollu paljon ongelmia.

Koko Vat hyväksyntä on jo niin vanhentunut...
Minä neuvottelin omaan vakuutukseeni alennuksen ilman ko. hyväksyntää.

Älä ainakaan Trumpaan omaan hälyyn sorru, siinä on ollu paljon ongelmia.
2003:seen Sprinttiin ei taida edes saada orkkista. LaserLine tais olla ainut, joka teki johtosarjallista Trumppaan tuolloin eli taitaa jäädä vaihtoehdoiksi nuo em. Spyball ja Scorpio, joista Scorpio on järkevämpi SR-i900 versiona.

Scorpio on hyvä häly mutta mielestäni ylihinnoiteltu.
Vakoojapallossa ominaisuudet samat kuin 20€ kiinan hälyssä.

Trumpan kytkentä on helppo jos tuossa on vastaava liitäntä kuin 2005-> malleissa?
Silloin käy mikä tahansa häly ja sen parin piuhan "johtosarjan" tekee itse.

Viimeksi muokattu:
Tuli omaankin asennettua tuollainen kiinanhäly ja kuten muutkin ovat todenneet, on alkuperäinen sireeni vähän turhan kovaääninen, että viittisi pimeinä tunteina kerrostalon pihassa kytkeä hälyä päälle.

Eli jonkinmoinen viivepiiri mitä edellä ovat maininneet pitäisi rakennella. Ongelmana on vain se, että kaavioiden lukemisesta on sen verta pitkä aika (joskus lukioissa viimeksi varmaan lähemmäs 10 vuotta sitten), että ovat aikamoisia hieroglyfejä meikäläiselle. Toisinsanoen pitäisi aikalailla rautalangasta vääntää ohjeet miten tuollainen olisi helppo ja hyvä toteuttaa.

Jos tuosta AimoPamauksen postaamasta kuvasta mitään selvää sain, niin siinä pitäisi olla tuollainen LM555 ajastin? ja siihen kytkettynä rele ja kai vastus?

Kolvi ja työkalut pysyvät kädessä, mutta kuvista en mitään osaa lukea :)

Back