freerider70
New member
En käytä, pyörän väritys käy huomioliivistä
Mutta jos jonkunlainen pakko tulisi niin sitten hommaisin mieluummin ajotakin jossa huomioväritys.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.

Mihin niitä huomioliivejä tarvii? Siniset ajokamat ja valkonen kypärä toimii ihan hyvin![]()
Itse käytän näin keväästä kun kotilokuskit ei oo vielä mopoilijoita tottunu liikenteessä näkemään...mutta kesän mittaan jää liivi pois...rotsissa on heijasteet.
Tämä liivi-juttu on naurettavinta skeidaa, jota on alkanut nyt näkyä katukuvassa. Ihan itkettää/naurattaa ja hihityttää, kun tietää sen tosiasian, että suurempi riski moottoripyöräilijälle itselleen on hän itse.
Mun mielestä moottoripyöriin pitäisi laittaa pakolliseksi varusteeeksi peili, josta kuski näkee koko ajan oman lärvinsä sekä onnettomuustilastot.
Lisäksi kun kaikki me tuunataan moottoripyörää, paras tuunaus turvallisuuteen on mennä ottamaan ammattilaisten antamia ajotunteja mp:n käsittelyyn.
Ja jos turvallisuutta pitäisi jollain kehittää, pitäisi kaikki effortti laittaa mieluummin koulutukseen ja opetukseen, kuin vain 1900-luvun alkupuolen rankaisumenetelmän avulla. Ihmisistä tulee piittaamattomia, kun suunnitellaan kaikkea, mm. tälläisiä liiviasioita. Nämä "liivi-asiat" johtaa turvallisuuden ja sen ratkenteen aivan väärille urille.
Tämä liivin käyttö ei ole ongelmaan ratkaisu, eikä sen poisto, koska suurin osa onnettomuuksista johtuu aivan muista tekijöistä. Lopettakaa hyvät ihmiset nyt tämä liivi-asia, tämä on kertakaikkisen itseämme loukkaavaa ja nöyryyttävää toimintaa.
![]()
Jumankekka! Eihän tää voi olla enää totta!![]()
Pitäsköhän liittyä seurantalon virkkuukerhoon - saisi vähän vipinää ja vauhtia tähän harrastuselämäänsä
-hh-
Ostaisin kyllä neon ajotakin,jos joku noita valmistaisi.
Lepattavat ei oikein innosta.
Jos niitä myytäisiin pinkkeinä, niin voisin harkita.![]()
Näitä piruja onkin jo myynnissä
http://www.storm-motor.fi/ajovarust...idi-neck-dps-airbag-suojaliivi-hi-visibility/