Huomioliivi, käytätkö?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Athene
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Huomioliivi, käytätkö? -

• Käytän

Ääniä: 11 8,6%
  • En vielä, mutta ajattelin hankkia

Ääniä: 14 10,9%
  • En käytä

Ääniä: 103 80,5%

• Ääniä yhteensä
    128
En käytä, pyörän väritys käy huomioliivistä :p Mutta jos jonkunlainen pakko tulisi niin sitten hommaisin mieluummin ajotakin jossa huomioväritys.

No juu en!

En liioin maalaa mustaa autoa neonkeltaiseksi!

En liioin kyseenalaista sitä, etteikö huomioväriset kulkineet/kulkijat erottuisi paremmin.

Ensin tuli "ajovalopakko"..... ja sitä seurasi huima "puusilmäisten" sikiäminen.
Ei nähdä edes raskasta yhdistelmää ellei ajovalot ole päällä.

Kunhan tipukeltaisiin liiveihin/maalattuihin kulkuvälineisiin ajovalot päällä turrutaan,
seuraava askel on majakka katolle..... tai omaat "huonon asenteen liikenteessä".

Tämän jälkeen kai tarvitaan ajoneuvon eteen jonkin matkan päähän
kolme lipunkantajaa (neonkeltaiset liput ja kantajilla turvaliivit) +
muutama torvensoittaja..... ja...... Wuiddu... nyt ei enää jaksa....

Mihin niitä huomioliivejä tarvii? Siniset ajokamat ja valkonen kypärä toimii ihan hyvin :D

Mihin niitä huomioliivejä tarvii? Siniset ajokamat ja valkonen kypärä toimii ihan hyvin :D

Toisaalta..... Eihän raksalla voi enää istua huussissa paskallakaan ilman henkilökorttia,
turvakenkiä, suojalaseja, kuulosuojaimia, huomioliivejä ja kypärää.

No en käytä. Mutta ei mun ajohommat mitenkään kärsisi vaikka olisi 'pakko' pitää. Kannatan kyllä näkyvyyttä liikenteessä, enkä sen vuoksi laita mitään miniminivilkkujakaan. Enkä suosi täysmustaa lookia pyörässä.

Noissa raksahommissakin mainitut varusteet kai vaaditaan, jos huussi on työmaa-alueella. Toki asian hoitamiseksi voi tarvita tilapäisesti luopua jostain, kunhan muistaa laittaa takas.

Eilen näyttivät poliisin valvontaa tien päällä, kohdistuen turvavarusteisiin, esim turvavyö. Siinä pysäytettiin ja sakotettiin kaveri joka käyttää turvavyötä 'joskus'. Mikähän lienee se tilanne? Varmaan silloin kun aikoo ajaa kolarin. Sakko ei kuulemma vaikuta käytäntöön.

Itse käytän näin keväästä kun kotilokuskit ei oo vielä mopoilijoita tottunu liikenteessä näkemään...mutta kesän mittaan jää liivi pois...rotsissa on heijasteet.

Itse käytän näin keväästä kun kotilokuskit ei oo vielä mopoilijoita tottunu liikenteessä näkemään...mutta kesän mittaan jää liivi pois...rotsissa on heijasteet.

Tänään ostin tampereen stormilta revit huomioliivin, juuri ks asian takia. Mulle riitti viimekaudella, kun kotilo tuli eteeni 5krt kevään aikana. Komppaan kyllä täysin Tomia...

Tämä liivi-juttu on naurettavinta skeidaa, jota on alkanut nyt näkyä katukuvassa. Ihan itkettää/naurattaa ja hihityttää, kun tietää sen tosiasian, että suurempi riski moottoripyöräilijälle itselleen on hän itse.

Mun mielestä moottoripyöriin pitäisi laittaa pakolliseksi varusteeeksi peili, josta kuski näkee koko ajan oman lärvinsä sekä onnettomuustilastot.

Lisäksi kun kaikki me tuunataan moottoripyörää, paras tuunaus turvallisuuteen on mennä ottamaan ammattilaisten antamia ajotunteja mp:n käsittelyyn.

Ja jos turvallisuutta pitäisi jollain kehittää, pitäisi kaikki effortti laittaa mieluummin koulutukseen ja opetukseen, kuin vain 1900-luvun alkupuolen rankaisumenetelmän avulla. Ihmisistä tulee piittaamattomia, kun suunnitellaan kaikkea, mm. tälläisiä liiviasioita. Nämä "liivi-asiat" johtaa turvallisuuden ja sen ratkenteen aivan väärille urille.

Tämä liivin käyttö ei ole ongelmaan ratkaisu, eikä sen poisto, koska suurin osa onnettomuuksista johtuu aivan muista tekijöistä. Lopettakaa hyvät ihmiset nyt tämä liivi-asia, tämä on kertakaikkisen itseämme loukkaavaa ja nöyryyttävää toimintaa.

033102beer_1_prv.gif

Juurikin näin! :thumbup::thumbup::thumbup:

Jumankekka! Eihän tää voi olla enää totta! :grin: :jippikaijee:

Pitäsköhän liittyä seurantalon virkkuukerhoon - saisi vähän vipinää ja vauhtia tähän harrastuselämäänsä :p

-hh-

Tuo turvatyyny olis hyvä - suojaa juurikin sitä suojatonta kaulaa ilman hirmusia härveleitä kaulanympärillä - tai no ei tuo ihan huomaamaton ole... http://www.youtube.com/watch?v=JJUim07kMNk

Mut se vois olla jo suoraan takissa, niin ei tarttis liivien kans näpertää.

Vielä vähän R&D'tä kaipaa... seuraavan puvun oston aikaan pitää tarkistaa tilanne uudelleen.

Havaintona äsken päättyneeltä Keski-Euroopan reissulta, noita huomioliivejä käytetään todella runsaasti. Varsinkin saksalaiset, mutta kyllä italialaisetkin noita paljon käyttivät. Välillä tuntui, että enemmistöllä mopoilijoista oli jonkunlaiset neonkeltaiset liivit yllään.
Itse en ole koskaan huomioliivejä käyttänyt, mutta en pidä ajatusta täysin poissuljettuna. Jos jonkun sadehaalarin päädyn ostamaan, voisi se olla hyvinkin vaikkapa tällainen:
http://www.storm-motor.fi/ajovarusteet/sadevarusteet/sadepuvut-takit-ja-housut/h2-sadeasu-neonkeltainenmusta/

Back