• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Yamaha YZF-R1

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja teude
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mulla löytys -08 rytköseen ylimääräsenä vakiokeulan sisukalut, lähes ajamaton takaiskari ja vakioputkisto ilman vaimentimia sekä takahaarukka. Heittäkää YV:tä jos on tarvista.

Voihan tänne lakeurelle teherä vaikka oman ristiretken. :)

Tarkootakko sää sky sennuspulloilla asennsupulloja? Ei taira mun tallista löytyä ku tölökkimallin asennusjuomaa, niin tai on siellä jääkaapin nurkas yks iso viinapulloki siltä varalta että joku menöö oikeen päin persettä.

Oon monasti sanonu notta rohkiasti ku vaan rupiaa tekmään niin kyllä työ tekijäänsä opettaa. Eikä pirä olla niin pirun omahyväänen notteiko tohori viisammiltaan kysyä (en lue itteeni niiren joukkohon) kun ei jotaki ymmärrä tai osaa. Kyllä apua saa ku sitä ymmärtää pyytää. Monet kerrat jutellut varsinkin yhyren V..len kans ja ei voi ku toreta että apu on tullut. Taitaa muutes sky aivan siellä sun nurkilla teherä hommia. :;):

Jep. Ja jos asuis lähempänä, vois käydä paikanpäällä potkimassa tyhjiä sennuspulloja. Eihän sitä koskaan tiedä vaikka oppis vahingossa jotain :)

Ollu jo hetken epäillys takajarrun toiminnasta, joten heitetään kysymys ilmoille.

Onko tossa R1:n takajarrussa "kunnossa ollessaan" mitään tuntumaa? Mulla on takajarrupoljin tuntumaltaan helvetin kova eikä liiku juuri lainkaan. Palatkin laahaa levyyn omasta mielestäni paljon.

Kuuluuko tossa edes jarrumännän palautua? Tällä hetkellä se palaudu lainkaan, ei siis millinkymmenystäkään ja tuntuma takajarruun on naurettavan huono. Ominaisuus vai jotain vialla?

Männän saa kyllä painettua sisään, ainakin osittain.

Viimeksi muokattu:
Voihan tänne lakeurelle teherä vaikka oman ristiretken. :)

Tarkootakko sää sky sennuspulloilla asennsupulloja? Ei taira mun tallista löytyä ku tölökkimallin asennusjuomaa, niin tai on siellä jääkaapin nurkas yks iso viinapulloki siltä varalta että joku menöö oikeen päin persettä.

Oon monasti sanonu notta rohkiasti ku vaan rupiaa tekmään niin kyllä työ tekijäänsä opettaa. Eikä pirä olla niin pirun omahyväänen notteiko tohori viisammiltaan kysyä (en lue itteeni niiren joukkohon) kun ei jotaki ymmärrä tai osaa. Kyllä apua saa ku sitä ymmärtää pyytää. Monet kerrat jutellut varsinkin yhyren V..len kans ja ei voi ku toreta että apu on tullut. Taitaa muutes sky aivan siellä sun nurkilla teherä hommia. :;):

juu.. se pätkii tälleen perjantaina, kun on pitkä työviikko takana (pojan hoitoa). Asennuspuloja juurikin tarkoitin. Asun nykyisin Espoossa, kun rupes ahistaa Riksu liikaa. Ainut vaan että täällä espoonkeskuksen tietämillä tuntuu Riksukin isolta kaupungilta...:jpstyle:

Ja tosiaan se tallin puute haittaa tosiaan sitä näpertelyä ja tää espooseen muutto ei ainakaan tuonut sitä oman tallin hankintaa tippaakaan lähemmäksi.:(

Kyllä siinä jonkunmoinen tunto pitäis olla. Toki takajarrupolkimen liikerata on melko pieni ja omassanikin se on kyllä melkoisen jäykkä. Eipä tuo ole kummonen temppu laittaa paloihin ja putsata kunnolla. Jarruneste on ihan ok pesuainetta noille osille vaikka se paljaalla iholla ei niin miellyttävältä tunnukkaan.

Omaani olen vaihtanut semmosen pienen "piilomallin" satulan ja sen pito-ominaisuudet on kyllä melkein nolla. Sillä saa just ja just pidettyä hitaassa vauhdissa löysät pois ketjulta, mutta muuta sillä ei sitten teekkään. Onpa ne jarrupalatkin toki kolmasosa alkuperäiseen verrattuna. :;):

Ollu jo hetken epäillys takajarrun toiminnasta, joten heitetään kysymys ilmoille.

Onko tossa R1:n takajarrussa "kunnossa olessaan" mitään tuntumaa? Mulla on takajarrupoljin tuntumaltaan helvetin kova eikä liiku juuri lainkaan. Palatkin laahaa levyyn omasta mielestäni paljon.

Kuuluuko tossa edes jarrumännän palautua? Tällä hetkellä se palaudu lainkaan, ei siis millinkymmenystäkään ja tuntuma takajarruun on naurettavan huono. Ominaisuus vai jotain vialla?

Männän saa kyllä painettua sisään, ainakin osittain.

Jeeps. Onhan tässä koko talvi aikaa ihmetellä ja roplata :)

Kyllä siinä jonkunmoinen tunto pitäis olla. Toki takajarrupolkimen liikerata on melko pieni ja omassanikin se on kyllä melkoisen jäykkä. Eipä tuo ole kummonen temppu laittaa paloihin ja putsata kunnolla. Jarruneste on ihan ok pesuainetta noille osille vaikka se paljaalla iholla ei niin miellyttävältä tunnukkaan.

Omaani olen vaihtanut semmosen pienen "piilomallin" satulan ja sen pito-ominaisuudet on kyllä melkein nolla. Sillä saa just ja just pidettyä hitaassa vauhdissa löysät pois ketjulta, mutta muuta sillä ei sitten teekkään. Onpa ne jarrupalatkin toki kolmasosa alkuperäiseen verrattuna. :;):

Nyt kun tuo mopo on lähestulkoon jo palasina niin onpa tässä mieleen hiipinyt ajatus josko tuon rungon ja takahaarukan käyttäisi pulverimaalauksessa. Ei oikein innosta tuo jatkuva puunaaminen enää. Samalla sais modattua takahaarukastakin sivuaukot umpeen kuten ne on tuolla isossakin maailmassa harrastellut. Englannin maalta mun yks nettituttava tyrkytti mulle jo omaansa, mutta 400 egee takahaarukasta on mun mielestä turhan paljo.

WP_000056.jpg

Moottorinkin sisuskalut tuli keskiviikkona tilailtua, mutta ulkomaan elävien kiinnostus taas osien myynnille näyttää olevan hieman hukassa. :blink:

No onneksi ne kaikki ei ole samanlaisia, mutta kun pitäis aina saada ostaa sieltä missä on halvimmat hinnat ja paskin palvelu. :p

Tilasin jenkkilästä R1 07-08 malliin A&R Motorsportin tarjoamat Track bafflesit orkkiskannuihin asenneltavaksi.
Nythän kävi tietysti niin, että saan käyttämättömät leovincen kannut kaverihintaan, joten nää kamppeet jäi yli.

Tarjolla ois siis käyttämättömät kilkkeet, joilla saa saundia ja virtaavuutta alkuperäisiin kamiinoihin :thumbup:

Linkistä löytyy ko tuote, joista on kyse: http://www.aandrmotorsport.com/store/index.php?dispatch=products.view&product_id=1453

Yv:llä tavoittaa,
Jefu

Onkos kukaan kokeillut GPS:n kanssa paljonko 07-08 malli täysin vakiona kulkee? Tietysti saksan paanoilla:p

Täytyneen keväällä huoltaa keula, laitella vakiovälit ja käydä testaamassa saksanmaalla:right: Jotenkin tuntuman perusteella ei usko riitä noihin nopeuksiin... Tai ainakin pitää olla todella pitkä ja jyrkkä alamäki:grin:

Varusteet, ne varusteet...

Ellei ylärekisteriin ole kaivettu vireillä kunnolla lisää paukkuja, niin rykkönen tippuu vetoalueelta tuolla 280km/h tasossa. Tyypillisesti niillä kierroksilla millä pitäisi esim 300km/h mennä, on teho tippunut huippukohdasta jo yli 10hp. Ei tuota pyörämallia ole välitetty huippunopeutta ajatellen vaan maksimaalista moottoriratakulkua varten. Joo siis se on totta, että noin 280-290km/h on rykkösen huiput "vakiona", mutta jos joku vain jaksaisi kokeilla pidempiä välejä, niin 300 saattaisi mennä rikki. Siis viritetty JA pidemmät välit. Monella täällä on virit ja -1p edessä niin hyvä jos 280 kelaa.

Ellei ylärekisteriin ole kaivettu vireillä kunnolla lisää paukkuja, niin rykkönen tippuu vetoalueelta tuolla 280km/h tasossa. Tyypillisesti niillä kierroksilla millä pitäisi esim 300km/h mennä, on teho tippunut huippukohdasta jo yli 10hp. Ei tuota pyörämallia ole välitetty huippunopeutta ajatellen vaan maksimaalista moottoriratakulkua varten. Joo siis se on totta, että noin 280-290km/h on rykkösen huiput "vakiona", mutta jos joku vain jaksaisi kokeilla pidempiä välejä, niin 300 saattaisi mennä rikki. Siis viritetty JA pidemmät välit. Monella täällä on virit ja -1p edessä niin hyvä jos 280 kelaa.

Mulla on vakio ja -1p edessä. Tuskin kelaisi hirveesti yli 265 km/h koska väilitykset loppuu ja todennäköisesti ei jaksa vääntää rajoittajalle asti.

Tämä nopeusjuttuhan rupee kiinnostamaan. Pitäskö sitä ruveta suunnittelemaan 300 km/h rikkomista ens kesälle vaiko jopa 200mph ??? :;):

Tämä nopeusjuttuhan rupee kiinnostamaan. Pitäskö sitä ruveta suunnittelemaan 300 km/h rikkomista ens kesälle vaiko jopa 200mph ??? :;):

Jotenkin mua epäilyttää että sulla ois potentiaalia mennen tullen ainakin ensimmäiseen. Jos sitten vaikka turbotat sen pyöräs seuraavana talvena, niin voit sitten rikkoa sen 200 mph vielä lisäks:thumbup:

Back