• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

PrätkäMimmit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pinni
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
^Saman olen huomannut itsekin, ajatukset ei voi harhailla ja todellakin keskittyy siihen mitä tekee eikä hörhöile kummia. Itse en päässyt eilen ajamaan mutta kauramoottorilla kävin huristelemassa ja se on yhtä terapeuttista kun mopoilu :thumbup:

Moikka mimmit!

Tulin tällekin puolelle välillä katsomaan, mitä te keskustelette. Toi edellä oleva heppojen ja prätkien analogia on mua jo aiemminkin mietityttänyt. Eli kuinka moni prätkämimmi on tai on aiemmin ollut heppatyttö? Onko niin, että heppatytöillä on suurempi todennäköisyys tulla isona prätkämimmiksi kuin että jos ei ole ollut heppojen kanssa tekemisissä?

On muuten jännä, että Suomessa hevoset ovat 99% tyttöjen juttu vaikka muualla ei käsittääkseni ole näin selkeetä jakoa. Jos kundi käy tallilla niin siinä on juuri tuosta syystä tietty leimautumisen mahdollisuus. Hepat olisivat ehkä muuten kiinnostaneetkin.

Mä olin heppatyttö siihen saakka kun kilpahevonen siirtyi eläkkeelle. Sitten ostin piikin :grin:

Mitä tohon moikkailuun tulee... Olen huomannut saman. Eritoten naiset kyräilee. Saman huomasi viime vkonloppuna Alastarolla jonne tuli kustomiporukkaa kattelee rataleikkejä. Ne miehet oli hymyilevii ja moikkas mutta naisista ei saanu moikkaa saati hymyä irti. Epävarmuutta?

Mulle on aivan sama millä pyörällä, missä porukassa ajaa, mä moikkaan kaikki. Kerran pysähyin, pari kesää sitten, dösärille kun siin oli joku kustomi leiponu kii. No enhän mä teknistä tukea osa antaa, mutta jos siltä on känny unohtunu. Kysyin että mopoko hajos, kundi totes et joo, kaverit on jo tulos pakul hakeen. No siinä polteltiin tupakit ja jauhettiin paskaa, se haukku mun "muoviluodin" ulkonäön ja mä haukuin sen harrikan ajo-ominaisuudet, ihan hyvässä hengessä ja silleen kevyesti välittäen, oli oikein mukava ja vilpitön heppu :grin:

Sitten siihen tuli se paku, 3 isoa kundia sieltä purkautu. Vasta tässä vaiheessa huomasin että sillä hepulla oli erään kerhon liivit, kuten niillä pakusta tulleilla. Pyysin hieman nauraen anteeksi kun olin harrikkaa haukkunut ja poistuin TOIMIVALLA pyörälläni auringonlaskuun :) Pointti? Ei kannata jurottaa, motoristi on motoristi. Tuskin se harrikkakuski .orgia lukee mutta terkkuja että joko olet hankkinut toimivan pyörän :bye:

Mä olen ollu tekemisissä lähinnä Ural-porukan kanssa, mutta en mä ole tohon kyräilyyn siellä ainakaan törmännyt naistenkaan taholta. Mut ehkä se johtuu siitä, että me ollaan vähän vanhempia prätkämimmejä ja tarakkaharakoita? Tukan ei tarviikaan olla muuta kun länässä? *tähän tukka länässä hymiö* :p

Mä jaan siis motoilijat vielä Ural-jengiin ja "niihin muihin", enkä kustomi/muovi-erotteluun. Toki herjalla näistä kaikista erotteluista saa ihan hyvää jutunjuurta ja "smooltookkia". :;): Mulla on nyt tuollainan "nuhapumppu-tyttökustomi" harkkapyöränä, mutta nyt ekan kevään kokemuksella haluan "ekaksi oikeaksi pyöräksi" nakun eli miehen kasaaman solo-Uralin, jossa ei kaikki paino ole persuuksilla, vaan voi ottaa vähän jaloilla vastaan pahimpia töyssyjä. Jos löytys ihka uus moottorikin, niin asia ois bueno.
Like this!:grin: http://www.imz-ural.com/2013-ural-solo-st/

Mä en ollu kyllä heppatyttö. Mutta poikatyttö olin, nukeilla en leikkiny, mutta autoilla ja poikien kanssa paljon.

Kaipa sitä on joutunut olosuhteiden pakostakin vähän hevosten kanssa pulaamaan nuorempana, kotiseutukin jo velvoittaa. Mutta nyttemmin en ole enää edes karvaturvan selkään hypännyt sitten omien polttareiden, ja niistäkin on jo 17 vuotta. En sanoisi olleeni heppatyttö.

Ite morjenstan liikenteessä kaikki kakspyöräset piikkisestä ylöspäin. Pysähdyksissä vähän varovaisemmin, mut oon muutenkin vähän tällanen hitaasti lämpenevä :grin: Mut jahka vauhtiin pääsee, niin... :;):

Hevosista tykkään mut ikinä en oo ratsastanu. Sellanen poikatyttö oon ollu aina. Vieläkin jos vaihtoehtoina on autosta tai mp:stä öljynvaihto vs kodin siivous, ni kyl mä ennemmin meen talliin ropaamaan, ku tartun imuriin. Sen kyl huomaa kämpästäki :p
Mun sisko onki sit ihan eri maata. Hän kyselee multa aina neuvoja autonsa suhteen ja on sellanen kodin hengetär. Samaa sukua, eri maata "vai mite se ny oli" :WAZAAP:

Mulla on käytössä vain takalaukku. Sellainen mihin mahtuu yks kypärä ja hanskat vaivattomasti. Sillä lähinnä käyn hakemassa puuttuvat pikkutavarat mitä nelihenkisellä perheellä eniten kuluu, eli maidot ja leivät. Isommat ostokset sitten autolla. Silloin on yleensä muksutkin mukana. Siihen takalaukkuun menee kevyesti kaupan korillisen verran tavaraa enkä oo huomannu mitään etusen kevenemistä vaiks olis useempikin maitopurkki.
Vaatii ilmeisesti vähän enempi painoa, kun isäntä jutteli aikoinaan käytyään isänsä Deauvillellä juotavaostoksilla keulineensa, kun takalaukussa oli 24 karhua ja yks 2-pack kokista. Samoin molemmissa sivulaukuissa oli kolme litraa kolaa. Tosin hän oli vähän turhan rivakasti irrottanu kytkimestä. Toi Deauvillehan on tehoton ja painava, et sitä ei keulimaan normiajossa saa.

:cruising: Hei ladyt,

facebook-ryhmään laitoin liittymispyynnön.
33v. ikää ja HD Spora alla.
Kyydissä ollessa kuume kävi liian kovaksi ja nyt vihdoin
ihan oma alla. Hienoa että pidätte ryhmää myös naamakirjan puolella.

Hyvää kesä jatkoa kaikille ja nautitaan....:WAZAAP:

Mä olin heppatyttö siihen saakka kun kilpahevonen siirtyi eläkkeelle. Sitten ostin piikin :grin:

Mitä tohon moikkailuun tulee... Olen huomannut saman. Eritoten naiset kyräilee. Saman huomasi viime vkonloppuna Alastarolla jonne tuli kustomiporukkaa kattelee rataleikkejä. Ne miehet oli hymyilevii ja moikkas mutta naisista ei saanu moikkaa saati hymyä irti. Epävarmuutta?

Mulle on aivan sama millä pyörällä, missä porukassa ajaa, mä moikkaan kaikki. Kerran pysähyin, pari kesää sitten, dösärille kun siin oli joku kustomi leiponu kii. No enhän mä teknistä tukea osa antaa, mutta jos siltä on känny unohtunu. Kysyin että mopoko hajos, kundi totes et joo, kaverit on jo tulos pakul hakeen. No siinä polteltiin tupakit ja jauhettiin paskaa, se haukku mun "muoviluodin" ulkonäön ja mä haukuin sen harrikan ajo-ominaisuudet, ihan hyvässä hengessä ja silleen kevyesti välittäen, oli oikein mukava ja vilpitön heppu :grin:

Sitten siihen tuli se paku, 3 isoa kundia sieltä purkautu. Vasta tässä vaiheessa huomasin että sillä hepulla oli erään kerhon liivit, kuten niillä pakusta tulleilla. Pyysin hieman nauraen anteeksi kun olin harrikkaa haukkunut ja poistuin TOIMIVALLA pyörälläni auringonlaskuun :) Pointti? Ei kannata jurottaa, motoristi on motoristi. Tuskin se harrikkakuski .orgia lukee mutta terkkuja että joko olet hankkinut toimivan pyörän :bye:

Just, hyvä että joku tajus mun pointin! :thumbsup:

Ja juu, tää on ollu heppatyttö, satunnaisesti käy vieläkin 1:llä hevosvoimal rinksalla :baahaahaa: ...mut enpäs ole ennen aatellutkaan moista yhtäläisyyttä, että hepoista motukoihin.... mielenkiintoinen pointi :thumbup:

Minulla kanssa vaihtu hevoset teininä mopoiluun, tai eka mopo tuli siksi että pääsee tallille :)
Mut hei, tuli mieleen, että jos ajelette Keski-Suomessa Kangasniemen lähistöllä niin poiketkaa syömään tai kaffelle siihen satamaravintolaan Puulaakiin. Näppärästi saa mopon parkkiin viereen, hienot maisemat ja iso terassi. Monet motoristit on kehunu! Oikein aurinkoisia ajokelejä ja kivoja mutkia kaikille!! :cruising:

Moikka mimmit!

Tulin tällekin puolelle välillä katsomaan, mitä te keskustelette. Toi edellä oleva heppojen ja prätkien analogia on mua jo aiemminkin mietityttänyt. Eli kuinka moni prätkämimmi on tai on aiemmin ollut heppatyttö? Onko niin, että heppatytöillä on suurempi todennäköisyys tulla isona prätkämimmiksi kuin että jos ei ole ollut heppojen kanssa tekemisissä?

On muuten jännä, että Suomessa hevoset ovat 99% tyttöjen juttu vaikka muualla ei käsittääkseni ole näin selkeetä jakoa. Jos kundi käy tallilla niin siinä on juuri tuosta syystä tietty leimautumisen mahdollisuus. Hepat olisivat ehkä muuten kiinnostaneetkin.

Olin kyllä mukulana heppatyttö mutta en ratsastanut, enemmänkin kävin harjailemassa ja hoitelemassa (=haaveilemassa) heposia. Pari vuotta sitten mun poika innostu Särkänniemessä talutusratsastuksessa hevosista ja pakkohan se oli tallille viedä :grin: Ipana ratsastaa edelleen (ikää 5,5v) ja minä aloitin vuosi sitten keväällä tallin omistajan houkuttelemana (poltetta oli mutta ajattelin että kehtaako sitä nyt enää lähteä sinne hepan selkään keikkumaan). A-kortti tuli hommattua jo muutama vuosi sitten. Teinistä asti haaveilin moposta, kevarista ja tietty aikuisena sitten isosta pyörästä mutta elämän kuljetellessa polkujaan mahdollisuus hankintoihin tuli vasta muutama vuosi sitten.

Mitä tulee miehiin ja hevosiin, ne jotka harrastaa on sitten s**tanan hyviä tekemisessään :blink: Ja taitaa tuo ravipuoli vetää miehiä enemmän kun ratsastus. Onhan siinä hevosella ratsastuksessa se tietty vapauden tunne ja arvaamattomuus niin kun mopollakin, iso vekotin mitä itse hallita :p

Nro 154, jos pysyin laskuissa edellisten numeroiden jälkeen...

31-v. ja motskarointia alla hmmm... ainakin 4 vuotta ukon painostuksesta. Ja tällä hetkellä alla Kawa ER-6f, joka tuntuu ainoana passelina tälläselle hukkapätkälle. Seuraava mopedi saakin sitten olla customi, jos niissä yltäis jalat maahan paremmin :orgmp3:

Täällä oli hevosista puhe, niin kauramoottorilla kuljettu penskana ja näin aikuisiällä uudelleen aloitettu harrastus.

Mitähän muuta... Pohjanmaalta, ei penskoja ja viikon päästä on kesäloma :thumbsup:

Katon, jos nään Fabossa tälle ryhmän, niin liityn messiin :)

Nro 154, jos pysyin laskuissa edellisten numeroiden jälkeen...

31-v. ja motskarointia alla hmmm... ainakin 4 vuotta ukon painostuksesta. Ja tällä hetkellä alla Kawa ER-6f, joka tuntuu ainoana passelina tälläselle hukkapätkälle. Seuraava mopedi saakin sitten olla customi, jos niissä yltäis jalat maahan paremmin :orgmp3:

Täällä oli hevosista puhe, niin kauramoottorilla kuljettu penskana ja näin aikuisiällä uudelleen aloitettu harrastus.

Mitähän muuta... Pohjanmaalta, ei penskoja ja viikon päästä on kesäloma :thumbsup:

Katon, jos nään Fabossa tälle ryhmän, niin liityn messiin :)

Löytyyhän sieltä FBstä: prätkämimmit.org :thumbup:

Hellurei!

Sadasviideskymmenesjotain. Vaikutusalue Turun seutu. Ikää 26. Myös entinen heppatyttö... :D

Tää on tämmönen "rakastuin hd-mieheen"-juttu, jonka seurauksena havaittu hd:n kyydissä istumisen epämukavuus ja hankittu oma pyörä viime kesänä. Korttiakin aloin viime heinäkuussa suorittaa, mutta valitsin vähän väärän autokoulun ja opetus ei ollut ihan yhtä haipakkaa kuin muualla, joten se jäi sitten kesken. Tänä keväänä on nyt jatkunu tunnit ja ens viikolla ois vissiin käsittelykoe. Tai sinne ainakin tähtään! :)

Ostin tosiaan oman pyörän, mutta talven aikana aloitin siihen ohjaustangon vaihtoprojektin, joka oli jonkin aikaa jo jäähylläkin. Nyt kun kortin saaminen alkaa olemaan ihan käsillä, on projekti edennyt. Uusi ohjaustanko on paikallaan, ja uuden jarruletkun saan tänään. Enää vaijerit ja johdot pidemmäksi, niin avot. :D

Mikäli kortti on hanskassa ennen juhannusta ja pyöräkin sitten valmis, niin tarkoitus ois lähteä heinäkuussa Kuusamoon viikoksi. Pyörällä. Yksin! Katotaan nyt, voi olla vähän turhan uhkarohkeaa, mutta ajatus pohjoisen auringonlaskuun ajamisesta on piirtynyt niin voimakkaana, että tavoite ois päästä toteuttamaan se. Kuusamoon oon siis joka tapauksessa lähdössä silloin (kurssille opiskelemaan lapikkaiden valmistusta!), mut se on vielä auki, että meenkö pyörällä vai jollain muulla.

Pyydän varmaan jossain vaiheessa liittymislupaa tuohon FB-ryhmään, mut koitan nyt vähän tutustuakin ensin orkkilaisuuteen.

^Tervetuloa vaan, ja onnea ajokokeeseen. :)

Aika sissi oot, jos yksin meinaat Kuusamoon asti ajella heti ekana kesänä, ite en kyllä uskaltaisi, vaikka mullakin kortti on ollu vasta kolme viikkoa! :jpstyle: Mut jos on huoltojoukot kunnossa (kasko?+puhelin) niin mikäpä siinä. :) Mun suku asuu vieläkin Kainuussa ja siellä on kyllä huoltamot ja ajoittain ohikulkeva liikennekin aika harvassa, joten ennakointia tarvitaan paljon, mut toisaalta paikalliset kyllä sitten auttaa aika mukavasti, jos pulassa olevan näköisen tytön näkevät tienposkessa.

Mä vaihdoin pyörään lisäpehmustetun satulan, nyt kelpaa körötellä kolmekin tuntia putkeen eikä tunnu missään! :)
Loppus nuo helteet, ihanneajokeli ois semmonen +18 astetta, niin ei tulis hiki heti kun pysähtyy. :paikallatuulee:

Meikäläinen nyökkää tavallisen tervehdyksen enkä ole sen jälkeen muista kiinnostunut.
En kuulu mihinkään klubiin, en aja letkoissa enkä kokoontumisajoissa - olen siis kaiken kaikkiaan "huonoa" juttuseuraa. Sorry vaan mutta mua ei edes kiinnosta aloittaa väkisin jutun juurta jossain kälysessä huoltiskahvilassa! Enkä pälyile muita, ei vaan kiinnosta.
Muuna kuin ajoaikana osallistun mielelläni esim. tämmöisen keskustelufoorumin juttuihin. Mutta se ajotapahtuma on jotenkin oma juttu...

Kun on oikeasti jotain asiaa tuntemattomalle motoristille, menen kyllä kohteliaasti kysymään josko saisi tätä hieman häiritä... Jos ei, väistyn ja etsin mahdolliseen ongelmaani avun muualta.

Nautin yksinolosta tien päällä. Jos se on pahasta joillekin herkimmille, niin voi voi...

Meikäläinen nyökkää tavallisen tervehdyksen enkä ole sen jälkeen muista kiinnostunut.

nooh, asennehan tuokin ja sun kaltasiin törmää usein! :)- .. lähinnä pointtina vaan että "naismotoristi" kun jossain määrin luokitellaan vielä "harvinaisuudeks" ja "kummallisuudeksi" jossain määrin, niin eikö yhteenkuuluvuuden tunnetta vois muuallakin vähän hehkuttaa, kuin nim.merkin takana saitissa :blink: vaik sit siel kämäsel huoltikal :grin:

Nyökätään jos tavataan :bye:

Mun mielestä nainen moottoripyöräilijänä ei ole harvinaisuus tai kummallisuus. Yhteenkuuluvaisuuden tunteen hehkuttaminenkin kuulostaa omaan korvaan vähän liian pirtsakalle ja markobjurströmmäisen-nami-namille, mutta sopii varmasti toisenlaisille persoonille. Enkä tunne mitään erityistä yhteenkuuluvaisuuden tunnetta naismotoristien kanssa, sen verran sekalaista sakkia motoristinaisistakin löytyy, että osan kanssa ei sitten olekaan enää mitään muuta yhteistä kuin sukupuoli. Hehkuta nyt sitten siinä. Enemmän yhdistää samanlainen pyörätyyppi tai ajotapa sukupuolesta riippumatta. Yleensä siellä huoltsikalla ei huvita alkaa jutustelemaan toisille motoristeille ihan siitä syystä että mulla on korvatulpat korvissa ja jos olen pitkään ajanut niin viima käheyttää ääntä sen verran, että ei huvita alkaa huutamaan. Ja kun on pitkään ollut keskittynyt ajamiseen ja omiin ajatuksiin, niin ei siinä tankatessa irtoa mitään smalltalkia.

Moikka mimmit! jne jne

En ole ollut heppatyttöjä pienenä. Setämies, mua ihan oikeasti hämmästyttää se, että olet jättänyt harrastamatta hevosurheilua vain sen takia, että olet pelännyt että joku random tyyppi jossain keksii leimata sinut joksikin muuksi kuin mitä olet. Vähän surullistakin jopa, että elämää jää elämättä tuollaisten pelkojen takia.

Jep jep, heppatyttö tai nykyään tätiratsastaja satunnaisesti. Kaikki on motoristeja, turhaa meitä liikaa kategerisoida. Kun itte ajelee vuorotellen hdlla ja jonkunsortin katuenskalla, on oikeesti välillä huvittavaa kun ei ite ymmärrä kuuluvansa sinäpäivänä väärään porukkaan. Pahin tyyli virhe tais olla kaudenavaus, kun piti kaverin ja sen pojan kanssa käydä sorasurauksella, mutta kessu ei lähtenytkään käyntiin ja otin sitten customin ja painelin lippakypärällä ja kovillasaappailla soramonttuja ihailemaan.

Ja kyllä kauden ekat ajot jännittää, samoin kun yksin reissuun lähtö, mutta liikkeellä ollessa tuppaa hymy olemaan korvissa. Sosiaalisuus taas vaihtelee päivittäin, yleensä kyllä juttelen jos mulle jutellaan, mutta joinain päivinä en itse aloita höpisemistä. Välillä on kiva olla tyttö/tätiporukassa, mutta olen huomannut että miesmotoristit on myös varsin reiluja, eikä kukaan mollaa vaikka tätiä joskus risteyksessä odotellaan tai sen pyörää kammetaan pystyyn. Ja joskus parhautta on ajella ihan yksin, keskittyä vain oleelliseen. Melkein synniltä tuntuu kesken työpäivän ajella kokoukseen pikkuteitä pitkin, siitähän saa silloin palkkaakin.

Mun mielestä nainen moottoripyöräilijänä ei ole harvinaisuus tai kummallisuus. Yhteenkuuluvaisuuden tunteen hehkuttaminenkin kuulostaa omaan korvaan vähän liian pirtsakalle ja markobjurströmmäisen-nami-namille, mutta sopii varmasti toisenlaisille persoonille. Enkä tunne mitään erityistä yhteenkuuluvaisuuden tunnetta naismotoristien kanssa, sen verran sekalaista sakkia motoristinaisistakin löytyy, että osan kanssa ei sitten olekaan enää mitään muuta yhteistä kuin sukupuoli. Hehkuta nyt sitten siinä. Enemmän yhdistää samanlainen pyörätyyppi tai ajotapa sukupuolesta riippumatta. Yleensä siellä huoltsikalla ei huvita alkaa jutustelemaan toisille motoristeille ihan siitä syystä että mulla on korvatulpat korvissa ja jos olen pitkään ajanut niin viima käheyttää ääntä sen verran, että ei huvita alkaa huutamaan. Ja kun on pitkään ollut keskittynyt ajamiseen ja omiin ajatuksiin, niin ei siinä tankatessa irtoa mitään smalltalkia.

En ole ollut heppatyttöjä pienenä. Setämies, mua ihan oikeasti hämmästyttää se, että olet jättänyt harrastamatta hevosurheilua vain sen takia, että olet pelännyt että joku random tyyppi jossain keksii leimata sinut joksikin muuksi kuin mitä olet. Vähän surullistakin jopa, että elämää jää elämättä tuollaisten pelkojen takia.

Niin samaa mieltä! Ihmiset on vaan erilaisia, ei kaikki oo niin sosiaalisia kuin toiset.. :)

Joku kyseli tuolla aikaisemmin ajoseuraa. Ajelen useimmiten itsekseni, mutta lähden mielelläni muidenkin kanssa huristelemaan. Melkein tulee päivittäin ajeltua muutenkin. Tänä kesänä alla n. 7,5 tkm.

Lyhyemmät ja pidemmät reitit käy. Minulla on navigaattori. Olen lähipäivinä lähdössä Lappiin ajelemaan reiluksi viikoksi (reitti vielä päättämättä, mutta Treelta lähtö), joten jos joku haluaa liittyä mukaan tai huristella kimpassa osan matkaa, niin eikun mukaan vaan. :orgmp:

Laittele vaikka yksityisviestiä jos olet ajokaveria vailla, niin sovitaan tarkemmin :)

Viimeksi muokattu:
Back