Tervehdys kaikille! Täällä ilmoittautuu uusi jäsen joukkoon mahtavaan. Olen lueskellut foorumia jo jonkin aikaa ja paljon on saanut aikaa kulumaan lueskellessa
Sitten vähän omaa taustaa. Mopoiässä ei kiinnostanut mopot yhtään, mutta 10 vuotta sen jälkeen mieli muuttui. Tähän asti olen kruisaillut kesät moposkootterilla, joka tuli hommattua ajatuksella, että se on halpa. No, 7000km 1,5 vuoden aikana ja perus huolloilla on menty ja mennään toistaiseksi edelleen. Sitten tuli ajatus, jotta voisi ajaa A-kortin ja hommata isompi mopo. Nyt olen siinä vaiheessa, että kurssille ilmoittauduttu ja ekaa teoriatuntia odotellessa
Foorumilta on saanut hyviä neuvoja ja tullut lueskeltua moottoripyörän käsittelystä. Niistä on ollut hyötyä ja saanut ajatustasolle hieman mietittävää, ennen kuin menee teoriatunneille. Pyöriä on tullut katseltua paljon, ja kolme vaihtoehtoa on tullut haarukoitua fiilispohjalta. Kortin kun saa, niin ajattelin että koeajaisi kaikki kolme läpi ja miettisi sen jälkeen uudestaan, miten etenee

Niin ja pyörät ovat Hondan NC, Transalp ja Varadero. Rahallisesti ja aloittelijalle näemmä järkevin vaihtoehto olisi tuo ensimmäinen. Kulutus pieni ja näemmä halvimmat käyttökustannukset. Itse en ole niin kiinnostunut kyykyistä ja mahdollisimman hyvästä teho/painosuhteesta, kunhan saa jonkun leppoisan mopon alle

Transalp olisi taas hieman erilainen, jolla voisi hiekkatiellekin jo mennä ajelemaan. Ja transu ehkä omaa silmää miellyttää eniten. Varadero olisi taas pitkälle matkalle, toki sitä nuolla kahdella muullakin ajelisi pidempää pätkää. Ja Varadero olisi vääntä peli, joka ainakin kaksi päällä toisi mukavuutta ajeluun ja varmasti yksinkin mukava ajella
Varusteita on hankittuna tällä hetkellä ainoastaan takki. Kypärän meinasin hommata ennen ajotuntien alkua, niin saa oman potan käyttöön. Sitten myöhemmin kengät, hanskat ja housut. Sitten jos tulee joku menopeli hommattua, niin tarkoitus olisi ilmoittautua orgin Ajotaito II -kurssille ja näin olla heti ottamassa mahdollisimman paljon hyviä oppeja vastaan

Ja jos treen seudulta löytyy muitakin ajotaitokurssille menijöitä, niin seura kelpaa kyllä. Mutta se vasta sitten kun on pyörä ja näin
Eiköhän tässä nyt jonkin verran ollutkin jo esittelyä, toivottavasti täältä löytyy uusia lajitovereita ja saa hyviä oppeja tulevaan harrastukseen

Hyvää kevättä kaikille, ei tuo keli ainakaan kauhean talvinen ole, joka harrastusta ajatellen ehkäpä hyvä juttu