Gsxr 1100

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Z-man
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
täältä löytyy busan keulalla+jarruilla oleva kiikotin. hyvin toppaa! :) taitaa tulla huolto kohta vastaan ku alkanu kusee aika lahjakkaasti toisen puolen pumppu! :right:

Nonniin, tänään kävin pyöritteleen vähä reippaammin. Keula tuntuu oikeen helv*tin hyvälle verrattuna aikasempaan, eikä vielä edes stefat kuse... Ehkä mä varovasti alan tuuletteleen huoltoa onnistuneeksi?!? :jippikaijee:

Kiinalainen ohjausiskarin tyyppinen hökötys sen sijaan EI sopinut paikoilleen. Joten seuraavaksi sit metästään Ebaysta sellasta originaalia risua tankin kylkeen... Vaan mitä olen nopeesti kattonu ni ovat kiven alla. :blink:

Jos jollain lepää tallissa M-mallin ohjausiskari, niin heittääpä viestillä ja ostan poijes kuleksimasta!

täältä löytyy busan keulalla+jarruilla oleva kiikotin. hyvin toppaa! :) taitaa tulla huolto kohta vastaan ku alkanu kusee aika lahjakkaasti toisen puolen pumppu! :right:

Jahas, millä muutoksilla tuo nyt virallisesti menee? Keula siis?

Ja Yamaha1, täällä kaivataan kans ohjausiskaria :)

Ja Yamaha1, täällä kaivataan kans ohjausiskaria :)

Joo, ei ole muuten yhtään Ebayssa vielä tullu vastaan. Noita lyhyempiä originaaleja kyllä on pilvin pimein, mut ei tätä tankinposkimallia. Tietty tuollasen sais tarvikkeena, mut mä en varmasti laita 300-400 eskoa kiinni siihen ku loppu pyörästä on mikä on. :p

Oon myös harkinnu takapampun päivityksen yhteyteen noita 30mm perää nostavia koiranluita. Onko moisista kokemuksia? Meinaan onhan ton pyörän "stanssi" nykysellään tommonen iilimatotyyppinen... Perän nostolla sais ehkä jotain sporttisuutta aikaseksi? Ehkä... :paikallatuulee:

Viimeksi muokattu:
Jep. Kyllä noilla uusilla satuloilla jarrutuntumasta tuli aikalailla parempi ja tuntuu pysäytysvoimaakin olevan. Nuo 12r etuletkut on vaan vähän "naftit" niin meinaa jäädä kireällä tuo sylinteri-jakopala välinen letku. Porvoon mittaletku kutsuu kun tässä kesälomalla taas joutaa :) BTW: nyt on DELVACCI pyöriny 3tkm koneessa ja ajattelin vaihtaa, ihan vaan kun ei ole kalliita nuo vaihdot (~16e öljy+7e suodatin).

^ Ok, perkule pitäisköhän ittekkin siirtyä vanhan rouvan kanssa tohon mystiseen delvakkiin? Jos menen putiikkiin haen "Delvac" merkkistä litkua, niin voinko ottaa hyllystä väärää tavaraa? Onko sitä siis montaakin eri laatua? :blink:

Käytiin tänään vaimon kanssa rässimässä 130km lenkki, ja about 100km kohdilla alkoi mun paksukainen temppuileen. Eli sellasessa tasasessa 110km/h vauhdissa tuntu niinku olis pätkiny yhtä pyttyä pois pelistä. Ihan tasakaasulla koitin vetää ja välillä katos selkeesti vedot ja tuli takaisin... Teki tuota noin 10km matkan jonka jälkeen toimi taas kotiin saakka OK. :O

Ajattelin huomenissa vähän penkasta jotta mikä siellä vois kiikastaa, mut vinkkejä otetaan vastaan kiitollisena! :)

Ajattelin huomenissa vähän penkasta jotta mikä siellä vois kiikastaa, mut vinkkejä otetaan vastaan kiitollisena! :)

Vastaampa itse itselleni... Tuolta D-livilin Aprilian vika/ratkaisulistalta otti omaan mykiööni kiinni toi bensatankin korkin syvennyksen tukkeutunut tyhjennysletku... Siinä olis yksinkertanen ratkasu, joten pitääpä ensin tsekata se.

Sit tänään menee jarrupalat vaihtoon myös. Tuskimpa tuntuma niistä mitenkään radikaalisti muuttuu, mut jos pikkaasen edes. Vaimo kokeili eilen paksukaista ja oli suorastaan kauhuissaan miten huonot noi jarrut onkaan. :p No, en ihmettele sinällään... vaimon omassa KTM:ssä kun on parhaat stopparit mitä mulle on koskaan vastaan tullut. Eli kontrasti on suorastaan karmaiseva!

Vastaampa itse itselleni... Tuolta D-livilin Aprilian vika/ratkaisulistalta otti omaan mykiööni kiinni toi bensatankin korkin syvennyksen tukkeutunut tyhjennysletku... Siinä olis yksinkertanen ratkasu, joten pitääpä ensin tsekata se.

Sit tänään menee jarrupalat vaihtoon myös. Tuskimpa tuntuma niistä mitenkään radikaalisti muuttuu, mut jos pikkaasen edes. Vaimo kokeili eilen paksukaista ja oli suorastaan kauhuissaan miten huonot noi jarrut onkaan. :p No, en ihmettele sinällään... vaimon omassa KTM:ssä kun on parhaat stopparit mitä mulle on koskaan vastaan tullut. Eli kontrasti on suorastaan karmaiseva!

Paloiksi esmes: EBC-EPFA, jos löytyy sopivat. Kiva ensipurenta.

^ Tattis vinkistä! Menee ens kertaan, paksukaisen mukana tuli nimittäin jotkut uudet EBC:n sintteripalat jotka meni nyt paikoilleen... Löytyipä sieltä "nahkeita" mäntiäkin. Nyt on jarrut kasassa & herkisteltynä, saas nähdä tuliko purentaa?

Tankin korkin vesitys ongelmakin selvisi, oli jääny se tyhjennysletku mutkalle / puristuksiin vimosen tankin asennuksen jäljiltä. Muutenkin oli koko letkun veto pikkasen outo, vedin sen uusiksi ja kiinnitin vielä nippusiteellä pään alakatteen kulmaan. Nyt ei tartte pelätä et tankilla ruikkais sitä kautta esim. suoraan urkupilleille.

Jeps jeps, taidampa piakkoin häipyä tästä baanalle kokeilemaan! :orgmp:

^ Ok, perkule pitäisköhän ittekkin siirtyä vanhan rouvan kanssa tohon mystiseen delvakkiin? Jos menen putiikkiin haen "Delvac" merkkistä litkua, niin voinko ottaa hyllystä väärää tavaraa? Onko sitä siis montaakin eri laatua? :blink:

Käytiin tänään vaimon kanssa rässimässä 130km lenkki, ja about 100km kohdilla alkoi mun paksukainen temppuileen. Eli sellasessa tasasessa 110km/h vauhdissa tuntu niinku olis pätkiny yhtä pyttyä pois pelistä. Ihan tasakaasulla koitin vetää ja välillä katos selkeesti vedot ja tuli takaisin... Teki tuota noin 10km matkan jonka jälkeen toimi taas kotiin saakka OK. :O

Olisitko mahd. saanut myös bensaletkun vähän huonoon asentoon,kun kerran se kauluksen letkukin oli,et ei saa tarpeeksi(kukapa saisi:)-)Tai yksink.tulpanjohto löysällä,itsellä teki Gixxerissä kauan kiusaa,oli hattu löysällä tulpanjohdossa,ennenkuin älysin.:kääk:Ja oireet muistuttavat tuota:rant:
Eihän sun Gixxerisi diesel ole,miksi Delvacciin siirtyä:shoot:

^ Joo, samaa ajattelin minäkin. Tsekkasin kaik letkut läpitte, ja ovat hyvin siellä. Äsken kauppareissulla tiputti vasemman puoleisen pytyn lopullisesti pois pelistä. Sama pytty nikotteli tossa jo talvella, ja silloin sain sen fiksattua ropaamalla tulpan hatun / johdon kiinnityksen paremmin (oli tuolloin lähes irti).

Mun arvaus onkin et toi tulpan johto / hattu / puola... on antanu periksi nyt sit viimein?

Eiku netti kuumaksi ja haeskelemaan... Meinasin et jos uusis nyt samalla sitten kaikki, puolineen johtoineen päivineen. :jpstyle:

Viimeksi muokattu:
^ Joo, samaa ajattelin minäkin. Tsekkasin kaik letkut läpitte, ja ovat hyvin siellä. Äsken kauppareissulla tiputti vasemman puoleisen pytyn lopullisesti pois pelistä. Sama pytty nikotteli tossa jo talvella, ja silloin sain sen fiksattua ropaamalla tulpan hatun / johdon kiinnityksen paremmin (oli tuolloin lähes irti).

Mun arvaus onkin et toi tulpan johto / hattu / puola... on antanu periksi nyt sit viimein?

Eiku netti kuumaksi ja haeskelemaan... Meinasin et jos uusis nyt samalla sitten kaikki, puolineen johtoineen päivineen. :jpstyle:

Katso nyt se tulppa ihan ensin, puolavika tahtoo pimentää kaksi pyttyä. Itsellä toi ex-Gixxeri pätki/paukutteli tyhjäkäynnillä juurikin tulpan takia. Tyhjäkäynnillä yksi pytty pimeenä, tulpat kun uusi, niin kävi taas kuin (rohiseva) kello.

Katso nyt se tulppa ihan ensin, puolavika tahtoo pimentää kaksi pyttyä. Itsellä toi ex-Gixxeri pätki/paukutteli tyhjäkäynnillä juurikin tulpan takia. Tyhjäkäynnillä yksi pytty pimeenä, tulpat kun uusi, niin kävi taas kuin (rohiseva) kello.

Uusin tossa keväällä kaikki tulpat jonka jälkeen niillä on ajettu about 500km. Eli en jaksa uskoa tulppien menneen...

Toi yhden pytyn tulpanhattu ja se ruuvi joka sinne tulpan johtoon uppoaa, on ihan saakelin hapettunu. Sain sen keväällä pelaamaan ku vedin johdosta 4-5mm pois ja uutta "ydintä" näkyviin & ruuvasin sinne ton hapettuneen hatun ruuvin. Jos ny ensin kokeilis uusia noi hatut / johdot? Ei luulis olevan tyyris setti? :paikallatuulee:

Uusin tossa keväällä kaikki tulpat jonka jälkeen niillä on ajettu about 500km. Eli en jaksa uskoa tulppien menneen...

Toi yhden pytyn tulpanhattu ja se ruuvi joka sinne tulpan johtoon uppoaa, on ihan saakelin hapettunu. Sain sen keväällä pelaamaan ku vedin johdosta 4-5mm pois ja uutta "ydintä" näkyviin & ruuvasin sinne ton hapettuneen hatun ruuvin. Jos ny ensin kokeilis uusia noi hatut / johdot? Ei luulis olevan tyyris setti? :paikallatuulee:

Johtoa saa metritavarana (itse juuri perämoottorin vermeet uusin), samoin tulpanhattuja. Eivät maksa maltaita. Ongelmaksi voi nousta se johdon liitos sinne puolaan, näissä ei kaikissa ole siitä päästä irrotettavia johtoja.

Johtoa saa metritavarana (itse juuri perämoottorin vermeet uusin), samoin tulpanhattuja. Eivät maksa maltaita. Ongelmaksi voi nousta se johdon liitos sinne puolaan, näissä ei kaikissa ole siitä päästä irrotettavia johtoja.

Juu, näin arvelinkin. Mut tuota puolaan kiinnitysjuttua en tiennyt, eli kiitos vinkistä. Täytyy tsekata liitokset ennen ku marssii kauppaan! :)

P.S: Stormilla näyttää olevan yleismallin puoliakin myytävänä suht huokeaan hintaan. Eli jos noita johtoja ei saa noista originaaleista hevillä irti niin...

Viimeksi muokattu:
Tuo Delvacci ei ole mikään autuaaksi tekevä ihme öljy, toisaalta saahan sitä halvalla. Omassani ei d-öljyt toiminut, välivapaita alkoi löytyä. Shellin perus mineraaliöljy on ollu jo useamman vuoden käytössä ja sekään ei maksa kun sen n. 20€/4L

Omassa mopossa sippas yhtenä keväänä alle 1000 km ajettu tulppa, ryki ja paukkui pienillä kierroksilla niin, että pelkäsin männän lentävän syyläriin...

Noniin, nyt on uusittu kaikki tulpanjohdot & hatut ja kakovaan pyttyyn myös tulppa.

Ongelma kuitenkin jatkuu... Eli käynnistyy kolmella edelleen. Kävin tossa pikkasen kokeileen, ja jossain 5-6000 kierroksen kohdalla lähtee se nukkuva pyttykin kyllä vetämään. Oliskos tää nyt perkule kaasaripuolen juttuja sitten... Ja mä en noille kyllä ihmeitä osaa tehdä! :sad:

Heitelkääs hyviä vinkkejä, kiitollisena otetaan vastaan ja kokeillaan pois!

Back