Moikkaamattomuus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tst
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nyt helteillä olen käynyt töissä tuulilasipyörän sijasta kevarin värisellä endurolla. Melkein kaikki moikkaa.

Ihan sama mulle moikkaako joku vai ei
Mutta hieman hihitytti kun kangasniemen nurkilla tulee puolentusinaa jotain tuplaäxää tms vastaan ja kaikki ajaan kun rautakanki takalistossa eikä tee elettäkään että moikkais. Ekan kerran koko lauma oli mykkänä...yleensä jollain letkan jäsenellä edes sormi liikahtaa refleksimäisesti tms :) mutta evvk. Ei haittoo :)

onhan tuota pyöräkantaa jo niin pirusti että välillä kyllä jo ketuttaa kun mopoo tulee vastaan kokoajan ja lapanen saisi olla pystyssä alvariinsa

Moikkaileekohan karavaanarit enään?
Kyllä karavaanarit morjenstaa todella aktiiviseen. Yleensä myös apukuski. Hienoa, että samanhenkiset harrastajat pitää yhtä edes pienillä eleillä.

Can-am kuskeja ehdottomasti moikataan, vaikka ovatko b kortti vehkeitä niin samaa elämystä tavoitellaan.

:bye:

Joskus yksittäistapauksissa jää morottamatta, jos ei huomaa kanssamotoristia ajoissa tai käsillä on just muuta hommaa.
Omien havaintojen mukaan lapa nousee hyvin pystyyn vastaantulijoillakin, oli pyörän merkki/malli mikä tahansa.

Morotan siinä sivussa myös skootteristit ja mobedistit etenkin jos en ole täysin varma minkä kategorian laitos vastaan tulee. Kaikki siis menee minun morosuodattimesta läpi ja miksei menisi?
Morottelu on positiivinen juttu, mielummin liikaa kuin liian vähän.

Kuluneena kesänä olen tehnyt havainnon (kun vaihdoin kyykystä pikkuenduroon) että kyykkäilijät harvemmin morottaa mutta customi-kuskit tulee vastaan käsi suorana... :D

Mistähän moinen... kyykkäilijät varmaan luulee että mopolla/piikillä vastaan tulee... (tosin onhan tuo aika mopo...:grin:)

Ihme paskanjauhuuta, ettei enskat, H-D ja custom kuskit morjesta? Ehkä ne vaistoo vastaantulijan asennevamman muita herkemmin ja valikoi ketä morjestaa? Meinaan ite tuossa alle kuukaus sitten pudottelin kohti etelää Sodankylästä samaan aikaan kun Saariselällä oli alkamassa H-D miitti. Niitä tuli vastaan etelästä siis satoja, ellei tuhat harrikkaa. Siinä sitten moikkasin yksittäisille vastaantulijoille kuin myös 20-30 pyörän letkoille. Ja valehtelematta lapanen nousi vastaantulijoilla, siis koko letkoillakin poikkeuksetta. Eikä tää mikään poikkeustapaus ollut vaan täyttä arkea missä sitten olen mopolla liikkunutkin. En sitten tiedä mistä johtuu. Mulla ei oo sitä turvaliiviä, eikä kirkkaankeltaista kypärääkään. Mopokin on tollanen musta kuttaperkkatouring. :boring:

Itse nostelen sormea (jos ei ole muuta "ohjelmaa") oli vastaan tuleva pyörä kustomi, kyykky tai joku matkalehmä tai joku muu mikä. Öpaut 90% moikkaa takas, ja jos joku ei moikkaa niin eipä se päivääni pilaa.

Sanokoot muut mitä sanoo, mutta tulee kyllä pirskatin hyvä fiilis kun kanssamotoristi lapasta nostaa (taikka heilauttaa sivulle, kuten kyykkykuskeilla, mukaanlukien itselläni on tapana). Eniten kyllä ilostuttaa nää vähän vanhemmat customkaverit kun melkeen ylävitosta ollaan heittämässä :D Joka ikiselle kevarille ja siitä isommalle pyörälle nousee lapanen mulla, hyvin usein nousee myös takasin, tai tulee edes nyökkäys. Jatketaan me morottelijat tätä perinnettä, ja ne jotka ei sitten lapasta nosta voi minun puolesta olla nostamatta .. :bye::orgmp:

Itse näin uutena motoristina moikkailen kyllä kaikkia mitä voi moottoripyöräksi kutsua.

Ajelin Tampereelta tuossa Porvoon suuntaan perjantaina Pukkilan kautta Askolan suuntaan ja joka pirun kurvissa oli pahasti murkulaa ja irtokiveä.

Vastaan tuli sitten hieman myöhemmin motoristi (en muista pyörää) ja pyörittelin etusormea alaspäin ja pari kertaa kättä nyrkkiin siinä kun en muuta keksinyt, toivottavasti meni viesti perille, että murkulaa on vastassa niin perkeleesti.

Luulisi että irtosorasta/kivestä olisi kehittynyt jo joku varoitus tuolla tien päällä muille motoristeille?

EDIT: Ainiin, itse tykkään moikkailla käsi alhaalla polvenvieressä. Onnistun joka helvetin kerta "normaalisti" morotellessa pamauttamaan sormella oman peilin vinoon :tyhmäminä:

Viimeksi muokattu:
Tuntuma oli, että Keski-Euroopassa moikkailu oli yleisempää. Ohiajavat pääsääntöisesti vinkauttivat oikeaa jalkaa.

Härmässä en välitä vaikka jotkut karvaperseet jättäisivät moikkaamatta, mutta siitä olen tarkka, että kevarikuskien ja selvästä nuorien arasti nostaessa kättä tervehdin näkyvästi.

Olin menossa toissa lauantaina iltapäivällä Neste-rallia katsomaan ja ennen Vääksyä vastaan tuli valtaisa määrä H-D:tä, varmasti sata. Tyypilliseen tapaansa ei ajaen salmiakki-muotoa, vaan pikemmin pareittain lähellä toisiaan, oli metelikin sen mukainen.
1. ollessa kohdalla nostin räpylää ylös, ilman vastakaikua sen kun jyristelivät. No ajattelin, että ajakoon hemmot ja
laskin käden stongalle.
Mutta pitkä oli letka.

Aina uskallan morjestaa. Kaupunkialueilla vasemmalla, ja isolla tiellä oikealla kädellä etusormi pystyssä... ;)

Kävästiin tuossa rouvan kanssa viikonloppu ajelulla (1320km) niin sanotaanko näin jotta n.70%
vastaan tulijoista(oli muuten aika paljon) moikkas että tämmönen tappaus tällä kertaa...:thumbup:
ps.orggi moroja ehkä pari

Todistin erään motoristin perässä ajellessani että kaiteiden yli ei moikkaa kuin muutama takaisin. Itsekin huomasin tämän ilmiön kun sorruin ensimmäisellä ajokaudella moista harrastamaan.

Tämä edessä ajava kyllä hienosti nousi melkein jaloilleen ja heilutti kättään :bye:

Härmässä en välitä vaikka jotkut karvaperseet jättäisivät moikkaamatta, mutta siitä olen tarkka, että kevarikuskien ja selvästä nuorien arasti nostaessa kättä tervehdin näkyvästi.

Sama periaate. Itsellä on kevariajat vielä tuoreessa muistissa, ja silloin kyllä lämmitti mieltä jokainen moikkaus.

Tottakai saa. Lapanen heilahtaa usein kaupungissa ajellessa kaupan näyteikkunassa olevalle heijastukselle, ja aina moikkaa takaisin!

Joo toi oli hyvä:D ja sitte voi aina tarkistaa että ryhti on suorassa...ainakin näin matkaenduurolla ajaessa:jpstyle:

Mutta asiaan, se vaan on kumma miten se harmittaa jos ei tule hanskaa vastaan kun ite morottaa:tyhmäminä:

Back