Vanhalla ns."romulla" kulkevia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Morso
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ok. Toivottavasti tulee pian taas kuntoon ja pääset takaisin baanalle! :orgmp: :bye:

On mulla tuo Zetori, joten baanalle pääsen :orgmp: Hiukan mietityttää, että noinkohan sen SV:n kampura tulee kuntoon koneistelemalla. Entä jos siinä on jokin kova pinnoite, joka työstämällä lähtee ja akseli jää sen jäljiltä pehmeäksi..

Itselläni vm. 1995 Suzuki GSX600F, jonka harkinta-arvo vuonna 2014 oli 1400€ ja tämäkin vain koska 25kW papereissa (A2 silloin).

Jälleenmyyntiarvo tällä hetkellä jotakuinkin pyöreä nolla muutaman mylläyksen ja katteiden tuhoutumisen sekä perustavanlaatuisen customoinnin sekä tee-se-itse räpellysten tuloksena (vehkeen tämänhetkinen kunto käy selväksi allekirjoituksen päiväkirjalinkistä) mutta tunnearvoa sitäkin enemmän. Jokapäiväisessä käytössä ja enempi tai vähempi priimakunnossa mekaanisesti (mitä nyt 107000 ajettu).

En tällä hetkellä (ainakin haluaisin ajatella niin) mutta ensimmäinen pyörä oli F2 cbr. Ei se paskapuhetta ole mitä kuulin jo sillon aikoinaan että se on sellanen pyörä jonka myymistä kaikki aina on myöhemmin katunut. Sillä kyseisellä yksilöllä oli vaan veetty jo toistasataa huonolla huollolla, muuten se toimi moitteetta mut olihan se vaihteisto jo selvästi kulunut väljäksi... tänään vein tavaraa yhteen firmaan jonka pihassa oli kuulemma kiinalaisella katesarjalla höystetty alkuperäisiä teippauksia mukailevalla kuvioinnilla varustettu mutta mustavihreä äfkakkonen, ai hitto että tuli nostalginen olo...

Seuraava pyörä sais kyl olla mahdollisimman yksinkertainen, alkaa kyllästyttää tuo kilometrin johtosarja ja ruiskut yms äms... tekis hirveesti mieli hankkia joku KLE kawasaki tai muu safaritwini jota ei säälittäis ryvettää jossain kaseikossa ihan surutta. Sellanen jonka saa lenkkisarjalla, ruuvimeisselillä ja kuusiokolosarjalla purettua kannettaviin palasiin ja kasattua takasin tien päällä.

Vuoden 1982 Yamaha XS400 on ajossa ja samanikäinen Suzuki GS500 Katana on palasina, jos vaikka joskus vielä sekin ajossa.

Edit. Ei tuo jammu mikään romu ole. Toimii kuin junan vessa (samalta aikakaudelta).

Mulla nyt ekana mopona Kawa Zephyr 750 -91 :WAZAAP: Mittariin pyörähti just 37 tkm. Ei pidä edes pahaa Z-kolinaa :thumbup:

Pitänee mainita vielä vanha mopo eli fzs 600 - 01 mallinen, kone toimi kuin kello ja ajoin 116 tkm mittariin ennen myyntiä. Myyntitapahtuma oli aika nopea kun nettimoton ilmoituksesta meni 7 tuntia niin mopo vaihtoi omistajaa :;):

Niin siis GS500E four vai tavallinen gessu? Vai GSX550E?
("Katanat" on GSX-F (jenkeissä) sekä GSX550E, GSX750SE ja GSX1100S, sori että päden.)

GS500M se kai käsittääkseni on virallisesti. Jostain ulkomailta olen tuon katana nimen sille bongannut.

GS500M se kai käsittääkseni on virallisesti. Jostain ulkomailta olen tuon katana nimen sille bongannut.
Katos perkele nyt on pakko myöntää olleeni väärässä, joskin ymmärrettävää koska helvetin harvinainen mopo. :D Eihän tosta löydy netistäkään tietoa. GS500M Katana on epäpyhä hybridi GSX550E:tä ja GS500E Fouria, ilmeisesti vain Saksassa myyty(?). GSX550E:n runko ilman katteita, GS500E Fourin kone. Koska byrokratia.

Kannattaa pitää kunnossa, sillä alkaa olemaan museo- ja/tai keräilyarvoa kohta. :;):

Katos perkele nyt on pakko myöntää olleeni väärässä, joskin ymmärrettävää koska helvetin harvinainen mopo. :D Eihän tosta löydy netistäkään tietoa. GS500M Katana on epäpyhä hybridi GSX550E:tä ja GS500E Fouria, ilmeisesti vain Saksassa myyty(?). GSX550E:n runko ilman katteita, GS500E Fourin kone. Koska byrokratia.

Kannattaa pitää kunnossa, sillä alkaa olemaan museo- ja/tai keräilyarvoa kohta. :;):

Valitettavasti ei ole enää alkuperäinen kun edellinen omistaja oli siitä jotain fighterin tapaista tuunannu. Katsoo nyt mitä siitä tulee kun ehtii tekemään.

CBR1000f vm88. Mittarissa 36tkm. Just käytin koneen auki,startin ja öljypumpun ketjut vaihdoin. Ostaessa ajattelin et 136tkm ajettu,vaihdettujen ketjujen pituudesta arvailen josko 236tkm rullattu... Matka jatkuu.

Entä jos siinä on jokin kova pinnoite, joka työstämällä lähtee ja akseli jää sen jäljiltä pehmeäksi..
Eipä noissa kampuroissa yleensä mitään pinnoitteita ole, siivotaan vaan pinnasta sen verran että kaulat ovat taas suorat ja pyöreät ja sit vaan kympän pari paksummat laakerit (riippuen siitä mitä kokoja saa, akseli koneistetaan sen mukaan. Ja sit taas uutta vastaavalla kampiakselilla baanalle :thumbup:

Itse ajelen tällä hetkellä -91 zxr 750:ä, kilometreistä ei tiedä kukaan, roudattu joskus suomeen ilmeisesti saksasta, käy ku betonimylly, tosin tyhjäkäynnillä ei niin paha koska sitä ei aina ole :) mutta tänäänkin vedettiin päivä Alastarolla keskihitaassa ja hauskaa oli 25v pyörällä ja mulle toi vauhti riittää ihan hyvin:grin:

IMG-20160717-WA0000.jpg

En halunnut paljastaa ettei joku vie mun pyörää. Hintaan 580e hain Kawasaki GPZ 550 VM.84.
Kaikki toimii. :jpstyle: Tulpat ja öljyt vaihdoin heti. Yks tulppa öljyinen että taitaisi vähän venttiiliremppaa olla luvassa, mutta antaa nyt mennä vaan loppukesän. Jostain kun löytäisi alkuperäisen ilmansuodatinkotelon. Vapaavirtaussuodattimet rajoittaa vähän sateella ajoa. Jaman 2-1 pakoputket.

Vaimolle ostettiin ensipyöräksi kahdeksalla sataa Kawan GPX 750R vuosimallia 1988. Renkaat ja jarrut laitettiin heti kuntoon, katsotaan ulkokuoren rupisuutta myöhemmin. Hauska laite ajaa mutkissakin. Ja kun vaimo tuota kankeaa möhkälettä oppii käsittelemään, ei mikään enää oo vaikeeta :-)

Tuli kesäloman kunniaksi haettua R1:n seuraksi -93 xl600v transalp. Ohan se kumma kun saa ihan uudet fiilikset jo muuten tutuista reiteistä, ja halutessa voi poiketa taas sorateillekin. Kummasti "kiire" loppui kun pyörän tyyppi vaihtuu niin vastakkaiseen. Tuolla fiilis tulee enemmän maisemista kuin vauhdin hurmasta. Sanoisin että hyvin täydentävät toisiaan. :orgmp:

Back