Tervehtiminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Anne
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nyt kun on mopo myyty ja siirrytty canam tonnisonnin puikkoihin, niin aattelin ihan piruuttain morotella teitä kahden renkaan väkeä onhan molemmissa satula ja sillain :bye: :orgmp2: Saa moikata takas en mä pahastu!

Nyt kun ekalla isolla pyörällä oon ajellu tasasta 80km/h vauhtia motarilla niin moni motoristi on ohittanut ja ohittajan on vähän vaikea moikata kun olen sokeassa pisteessä takaoikealla hondineni. Ilmeisesti oikean tavan näin tänään kun touring motoristi laukkuineen vaimoineen ajoi ohi ja nosti oikeaa jalkaansa moikatakseen. :)

Kyl tuolla kaikki kahdella pyörällä liikkuvat tuntuu moikkavan ketkä huomaa, eilen yks polkupyöräilijäkin moikkas, moikkasin tietty takas, vaikka tais fillaristi sekoittaa mut johonkin tuttuunsa. Aina ei tietenkään voi irroittaa lapast stongasta.

Motarilla 80km/h? En mäkään kyllä moikkais...

Nyt kun ekalla isolla pyörällä oon ajellu tasasta 80km/h vauhtia motarilla niin moni motoristi on ohittanut ja ohittajan on vähän vaikea moikata kun olen sokeassa pisteessä takaoikealla hondineni. Ilmeisesti oikean tavan näin tänään kun touring motoristi laukkuineen vaimoineen ajoi ohi ja nosti oikeaa jalkaansa moikatakseen. :)

Motarilla 80km/h? En mäkään kyllä moikkais...

fekay (1).jpg

Itsekään en moikkaa motarilla, syynä ei kylläkään ole vastaantulijan (ali)nopeus vaan välissä olevien kaistojen lukumäärä, turha moikata monen kaistan ylitse kun harvemmin sitä kiinnittää huomiota.

Hyvin on tonnisonnin puikoissa oltaessakin rätkä jätkät moikkaillu takas! Ilo huomata...

Aina, kaikkia ja etusormi edellä mennään :) Ipanatkin moikkaan jos moikkailevat, yleensä huutelevat keulimaan.

Kyllä busa ainakin menee sen verta suoraan et uskaltaa vasurin irrottaa. Jos joku ei moikkaa niin ei sitä tartte ottaa niin kovin vakavasti.

Kävipä pohjoisen reissulla niin, että morotin kessubemarikuskia, mokoma nousi tapeille seisomaan lievässä kurvissa ja selän takana antennissa yms. hulmusi Saksan lippu. Jostain muistelin että olisiko ihan germaanien tapana. Oli melko näyttävää. Orggimoro oli jotenkin laimeen tuntuinen...

Kävipä pohjoisen reissulla niin, että morotin kessubemarikuskia, mokoma nousi tapeille seisomaan lievässä kurvissa ja selän takana antennissa yms. hulmusi Saksan lippu. Jostain muistelin että olisiko ihan germaanien tapana. Oli melko näyttävää. Orggimoro oli jotenkin laimeen tuntuinen...

Eiköhän tuo vaan sattunut venyttelemään samaan aikaan. Paljon Saksassa ajellut ja kyllä siellä kaikki moikkaa perinteisellä käden nostolla.

Monella on vielä näin kauden alussa morotukset hukassa. Jostain syystä useimmiten custom-kuskeilta. Ehkä kauden ensimmäiset kilometrit on menossa ja jännitys kovimmillaan.

Tuossa parisen viikkoa sitten tuli vastaan n. 10 pyörän letka ilmeisesti eräästä itä-suomessa pidetystä isojen japsicustomien kokoontumisesta palaamassa ollutta porukkaa. Ihan jäi mieleen, kun koko letkasta vain yksi moikkasi (takaisin). Harrikkalössissäkin moikkaa varmaan puolet.

Tämähän se on yksi parhaista tavoista pilata päivänsä ja murjottaa ylihuomiseen, kun joku vastaan tuleva tuiki tuntematon ei moikkaa takaisin, eiks je?

Keskimäärin voisi ajatella, että mitäpä jos tuo ei huomannut? Tai sattui vaihtamaan vaihdetta kytkin pohjassa? Tai oli muuten vain ajatuksissaan? Tai ei vaan jostain syystä napannut tervehtiä takaisin. Nykyisin alkaa olemaan mopoissakin radioita sun muita navigaattoreita, joita näprätessä (ei tosin viisasta ajon aikana) huomio ei aina ole vastaan tulevassa liikenteessä. Näitä syitä piisaa ja onhan se tavallaan jokaisen oma asia.

Mä kävin, tosin autolla, ajelemassa Baijerissa männäsuvena ja enemmän kiinnitin huomiota moottoripyörien vähyyteen kuin näiden kuskien moikkailuun. Joku Harrikkakerho paukutti menemään Munchenissä raatihuoneen torin laitaa, mutta muuten oli kumman vähän prätkiä liikenteessä??? No, ehkäpä avaavat kauden vasta kesäkuussa tms. :p

Back