RSV4 Tuono

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Attitude
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kaverilla oli jotain hoito rasvaa sen tekonahka penkille ja sitä laittelin kokeiluksi omalle penkille niin tuli paljon "nahkeammaksi" penkki.
Nyt pysyy melko hyvin penkin päällä persuus. Kandee kokeilla :thumbup:

Oliko mitään hajua merkistä? Noita kun on kaikenmoisia sortteja. Tiedä sitten mitä se tekee penkille, mutta kait tuollaista voisi harkita suurimpaan murheeseen.

Omasta moposta löytyy nykyään tuo aprilian oma lisävarusteena myytävä geelipenkki ja 350km ajaneena ei perse puutknut enää. Hitusen on pehmeämpi reunoilta sekä reunoilla parempi grippi orkkikseen niin ei tosiaan liu u enää penkillä. Mikään makuelämys tai sohvatuoli se ei silti edelleenkään ole. :grin:

Omasta moposta löytyy nykyään tuo aprilian oma lisävarusteena myytävä geelipenkki ja 350km ajaneena ei perse puutknut enää. Hitusen on pehmeämpi reunoilta sekä reunoilla parempi grippi orkkikseen niin ei tosiaan liu u enää penkillä. Mikään makuelämys tai sohvatuoli se ei silti edelleenkään ole. :grin:

Maku...? :kääk:

Apriliaforumilla on kovasti kehuttu uusien 1100 Tuonojen penkkiä ja sen pitäisi käydä heittämällä vanhempaan kalustoon. Itselläni on Aprilian lisävaruste geelipenkki ja olen kyllä harkinnut vaihtoa, mutta loppukesää kohti nykyiseenkin aina kummasti tottuu (=turtuu?).

Ainakin Af1racing myy ko. penkkejä (http://www.af1racing.com/store/Scripts/prodList.asp?idCategory=2897) tai sitten osanumerolla B04545600C1 (1100 RF) tai B04545600C2 (1100 RR) voi jotain varaosamyyjää pyytää tilaamaan.

Olisi kiva päästä jossain koeistumaan uusi Tuono, mutta ei tunnu pääkaupunkiseudulta moisia liikkeistä löytyvän. Onko kellään kokemusta noista uusista penkeistä vanhemmassa Tuonossa?

Apriliaforumilla on kovasti kehuttu uusien 1100 Tuonojen penkkiä ja sen pitäisi käydä heittämällä vanhempaan kalustoon. Itselläni on Aprilian lisävaruste geelipenkki ja olen kyllä harkinnut vaihtoa, mutta loppukesää kohti nykyiseenkin aina kummasti tottuu (=turtuu?).

Ainakin Af1racing myy ko. penkkejä (http://www.af1racing.com/store/Scripts/prodList.asp?idCategory=2897) tai sitten osanumerolla B04545600C1 (1100 RF) tai B04545600C2 (1100 RR) voi jotain varaosamyyjää pyytää tilaamaan.

Olisi kiva päästä jossain koeistumaan uusi Tuono, mutta ei tunnu pääkaupunkiseudulta moisia liikkeistä löytyvän. Onko kellään kokemusta noista uusista penkeistä vanhemmassa Tuonossa?

Ei kokemusta uudesta penkistä vanhassa Tuonossa, mutta kaverin 1100 Tuonoa koeistunut ja penkki oli kuin toiselta planeelta verrattuna vanhaan. 1100:n penkki tuntui jo lähes sohvatyynyltä vanhaan verrattuna.

Eilen kävin hakemassa SGN:ltä tuon geelipenkin. Se on hyvä. Vähän pehmeämpi ja paljon parempi pito, kuten Karkov tuossa sanoi. Mätänetin tankkitarrat liimailin viikonloppua varten, jos ei olis nivuset ihan niin kipeät tankista puristamisen takia. Ensi viikolla lisää tuuninkia kun viime yönä putsasin ebayn tingeltangelista.

Jos olet sattumoisin tulossa Motoparkin ratapäiville viikonloppuna, niin sieltä löytyy ainakin yksi 1100, eiköhän koeistumista voi siellä järjestää :)

Jos olet sattumoisin tulossa Motoparkin ratapäiville viikonloppuna, niin sieltä löytyy ainakin yksi 1100, eiköhän koeistumista voi siellä järjestää :)

Motopark on kyllä liian kaukana Helsingistä nykyiselle penkille :;):

Mutta 19.6. Ahvenistolle saatan ilmestyä, jos vaan säät sallivat.

Multa löytyis ylimääränen ECU missä on uusin race-kartta (Tuono). Tarvittaessa kuvankaappaus diagnostiikasta missä lukee kartan versionumero. YV:llä tavoittaa.

Multa löytyis ylimääränen ECU missä on uusin race-kartta (Tuono). Tarvittaessa kuvankaappaus diagnostiikasta missä lukee kartan versionumero. YV:llä tavoittaa.

Pystyykö versionumeron kaivamaan jotenkin itse esille, vai vaatiiko käynnin Sumekolla tms? Kiinnostaisi tietää omasta race ECUsta olisiko siihen jotain päivityksiä saatavilla. Tietysti se päivitys vaatinee sopivalla pajalla käynnin joka tapauksessa...

Pystyykö versionumeron kaivamaan jotenkin itse esille, vai vaatiiko käynnin Sumekolla tms? Kiinnostaisi tietää omasta race ECUsta olisiko siihen jotain päivityksiä saatavilla. Tietysti se päivitys vaatinee sopivalla pajalla käynnin joka tapauksessa...

Guzzidiag ja kaapelit (olisko ollu 40 €) niin pystyt itse kattelemaan vikakoodit ym. ecun tiedot.

Guzzidiag ja kaapelit (olisko ollu 40 €) niin pystyt itse kattelemaan vikakoodit ym. ecun tiedot.

Itse ohjelmisto taisi olla ilmainen? Piuhasta löytyykin jo puolet, eli OBDII-osa Triumphin jäljiltä. Täytyy tuo 3-pin -> 16-pin vielä hommata.

Ebaysta saa kaapelit noin 10€:lla yhteensä. Eli OBD2-USB KKL 409.1 vai mikäs se nyt olikaan, ja se toinen oli juurikin se 16 pin (OBD2) - 3 pin (fiat OBD) adapteri. Guzzidiagin sivuilta, IAWDiag on se Aprilialle tarkoitettu versio Guzzidiagista, samalta lataussivulta löytyy molemmat, ja ilmaisia ovat. Guzzidiagin sivuilta löytyi muistaakseni myös ne ajurit.

Edit: 13A9AM14 on uusin race kartta. Tuo indikoi 13 April 2014.

Viimeksi muokattu:
Järki ehkä tuli pyörän hintaan liittyen mukaan ja suunnitelmat tuonon suhteen muuttui brittihuumoriksi :orgmp::orgmp:

Viimeksi muokattu:
Briteistä saapui, uusi ja käyttämätön, 2016 mallinen 1100 Tuono Factoryn penkki. Olin koeistunut kyseisen penkin uudessa tuonossa ja todennut sen jopa tuota 2011-2015 1000cc mallisiin tuonoihin myytävää geelipenkkiäkin paremmaksi. Pehmeämpi. Geelipenkissä oli parempi pito kuin orkkispenkissä, hiukkasen pehmeämpi. 1100 factoryn penkki sensijaan vaikuttaa tallissa istumisen ja käsillä kokeilun jälkeen pitävältä, mutta myös vielä pehmeämmältä. Hanuri varmasti tykkää keväällä uudesta hankinnasta. Tässä vielä kuva kaikista kolmesta yllämainitusta.

tuono_penkit.jpg

Järjestys: ylin 1100 factory, keskimmäinen 1000 geeli, alin 1000 vakio.
(kuvasta jo näkee kuinka alin, eli orkkis penkki kiiltää valoa vasten = liukas, geelipenkki hieman likainen)

2017 Tuono Factory koeajettu. Maahantuoja just kilvet saanut laitteeseen.
Vuosi sitten viimeksi kokeilin laitetta ja nyt uusi testi.Olen aina tykännyt Tuonosta.Kaikki vuosikerrat olleet aikansa hauskimpia naku sporttipyöriä.
Uusimmassa versiossa on uutta kehittyneempi elektroniikka ja mittaristo. Itse en kovasti perusta näyttöteknologian kehityksestä. Onhan tuo väri näyttö nätti, mutta ei se tuo giksejä ajoon suuremmin. V4 moottori ja sen luonne yhdistettynä quickshifteriin on laitteen sielu. Aivan käsittämättömän hieno moottori kyseessä. Vetää alhaalta asti ja vaivatonta päästellä kaupunkinopeuksia. Kun pääsee avaamaan kaasua kunnolla alkaa uusi ulottuvuus. Moottorilaulu on selkäpiitä kutitteleva ja vauhdin kasvasessa ajon vaivattomuus ja ilo korostuu. Voimaa on rajattomasti. Huh. Ajoergonomia on leppoisa ei ole polvet suussa meininki. Vaihteisto pelaa kuin ajatus ja shifteri pelaa molempiin suuntiin nopeasti.
Tahtoo talliin tommosen:WAZAAP:

Viimeksi muokattu:
Kyllä tuo on kaunis pyörä ja tuo ääni on kyllä ihan omansa...Itsekkin tykkään enemmän kyllä siitä vanhasta mittarista.

Mcn lehden YouTube nakupyörävertailussa duke,bmw,mt-10 sp Tuono arvioitiin omalle levelilleen. Erityisesti moottoria ja ajo-ominaisuuksia ja renkaita pidettiin parhaina. Vastaa omia tuntemuksia täysin ja muut ehdokkaat on itsekin tullut testattua.

Back