T1mppa
New member
Tehääs hei silleen et palaan asiaan lähempänä joulua niin saat kylkeen muutaman noita tänään tehtäviä![]()
Sounds like a plan!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tehääs hei silleen et palaan asiaan lähempänä joulua niin saat kylkeen muutaman noita tänään tehtäviä![]()

Suzukilla kun pääsi ajamaan, niin nyt hyökätään Triumphin kimppuun!
Siitä se lähtee![]()
Melkein valmis![]()

Seikkailu_R:n tallista löytyi äkkisältään tarvittavat kikkareet ja ideat (muoviputkea & kotarin oranssia heijastinteippiä), joilla saatiin tehtyä Nolanin N53:sta Dark Edition. Alfaversio.
Tuikkuna kiinalainen 15 € ledi.
Laitappa jossain vaiheessa tietoja ja käyttökokemuksia tuosta lampusta. Itsellä projektina hankkia MTB-käyttöön tehokas (ja kevyt) valo ladattavalla akulla, mutta en ole valmis maksamaan broidin ehdottaman lampun hintaa. Lupine Piko, halvin malli ja hinnat alkaen ~380€ pakettina joka valaisee...![]()
Ajatuksissa laittaa maks 80-100€, ja sit pitää nähdä jo mörön per***een ja syvälle, että maksan.![]()
Tosta jotain vastaavaa kuin Piko http://www.valostore.fi/tuote/otsalamppu_lumonite_air_1500/
Suomesta hankittuna 24 kk takuu. Kiinalaisten murheena on usein pakkasessa murtuvat johdot ja niitä on paras ostaa samalla useampi niin voi rakennella toimivan. Ledien valosävyissä on myös eroja ja ilmoitetut lumenet on usein lumetta. Mulla on ollut useamman vuoden 4 ledinen 1500 lm käytössä Valostoren kamaa. Nähnyt metsää suunnistuksessa kaikessa kelissä ja toimii... Yli 1000 lm mitattua on mun mielestä minimi ja riittävä leveys valokeilalla, pelkkä matka ei ratkaise.

Laitappa jossain vaiheessa tietoja ja käyttökokemuksia tuosta lampusta. Itsellä projektina hankkia MTB-käyttöön tehokas (ja kevyt) valo ladattavalla akulla, mutta en ole valmis maksamaan broidin ehdottaman lampun hintaa. Lupine Piko, halvin malli ja hinnat alkaen ~380€ pakettina joka valaisee...![]()
Ajatuksissa laittaa maks 80-100€, ja sit pitää nähdä jo mörön per***een ja syvälle, että maksan.![]()

Mulla oli viime talvena käytössä tuosta JMH:n lampusta kevyempi versio. Tosin niitä oli hieman enemmän.
Ihan ok toimi ja näytti hyvin, kun käytti 12V li-ion akkua.
Tossa enskahommassa kun mun mielestä ei voi olla liikaa valoa, niin tuolla pääsi hyvin.
Noiden mun lamppujen valokeila oli hyvin spottimainen. Mutta kun oli 4 kpl niin niitä sai vähän levitettyä laajemmalle alueelle. Eli vähän leveämpi rypäs.
Kuitenkin halusin jälleen päivittää valosettiä täksi kaudeksi ja hommasin pienen led-barin, jota vielä vähän rälläkällä kevensin. Se on ihan ok, mutta katotaan näyttääkö se loppupeleissä tarpeeksi pitkälle.
Tuossa JMH:n telineessä tuli ekana mieleen se, että painopiste on aika edessä (tai sitten kuva hämää). Tuo lamppu on itsessään kevyt, niin ei sillai haittaa, mutta jos vähänkään tulee enempää painoa, niin painon keskipiste pitäis saada potan keskelle. Nykyinen lamppu on aikalailla potan keskellä, kun se on kiinni potan laen ruuvinkiinnikkeessä, jossa samassa on myös lippa kiinni.
ja JMH:lle, kyllä pitäisi ruveta siirtämään kärryllä. Varsinkin jos vaihtoehtoina on ajaa motskarilla tai makoilla kotisohvalla![]()

Tallissa tapahtui eilen alakolmion vaihto.
Joo se on edessä tarkoituksella, kun lippaan porattiin reikiä. Ei viittinyt kypärään....
Ristus tota sun valopatteria. Onneks tota putkea jäi Seikkailun tallille noin metri
Sais sen oman vissiin GoPro kiinnikeelläkin. Kaveri just vinkkas, että sen tankokiinnikkeen pehmusteen alla on ruuvi, jolla saa sen kiinnikkeen puolikkaan pois ja muuta tilalle.![]()
Tuo on ollut useamma kerran näytöllä, mutta kun ei ole kokemusta miten leveä valokeila oikeasti on. Toinen, jota olen katsonut, johtuen lähi- ja kaukovalosta on Fenixin ns lippulaiva http://www.fenixvalaisimet.fi/otsalamput/Fenix_HP30R_ladattava_otsalamppu
Valostoren lamppu kyllä houkuttaa![]()
Lamppu on kevyt ja akut on naurettavan kokoisia. Yhdellä akulla pärjää pari tuntia tehon kärsimättä havaittavasti. Automaattisäätö pudottaa tehoja loppua kohti.Pikatestinä voi todeta, että Valostoren ”poikittainen” otsalamppu á 150€ on silmällä kirkkaampi kuin toi. Kiinan ledin valo on myös sinisempää.
Se milloin tota pääsee testaamaan ajossa on toinen juttu. Pitää olla syys- tai talvisää. Ei tätä nykyistä kakkaa, tai sit pitää ruveta siirtelemään kilpipeliä kärryllä.... vittu, pitäiskö?
Jos tarkoitat sitä lumonite compas mallia..,onhan siinä kirkas valo.
Mulla on joskus se vanhempi siis 1000 lumenen versio ollut kypärän lipassa kiinni....näppärää sinällänsä kun ,samaa lamppua voi käyttää hihnan kera vaikkapa töissä tahi muissa harrastuksissa.
Toki sen lisäksi mulla on myöskin navigator 2700 siinä kypärässä.
Käyttökokemuksia tästä yli1200 Lumenen lampusta sen verta että ,suurinpiirtein näillä keleillä 2tuntia akku riittää täydellä teholla...,mutta akkujahan on taskut täynnä....,nimittäin samat 18650 akut sopivat sähkötupakka härveleihin...p.s.ainut vain että voishansitä olla joskus ns.vanhan ajan talvi,että niitä valoja viitsisi hyödyntää...
Just tilasin lisäksi 10x18650 akkupaketin. Kattoo, milloin Kiinasta saapuu.