Yamaha MT-10. Ray of Darkness.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TiJuKo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Decat harkinnassa. Kysymyksiä. Vaihdoitteko itse decat putken vai pajalla? Paljon kustansi jos pajalla teetitte?Mites softapäivityksen hinta?

Decatin jälkeen onnistuuko ajaminen ok ilman softa päivitystä. Kotiseudulla ei ole virityspajaa ja pyörä pitänee ajella pajalle siksi tarkentavat kysymykset.

Ilmeisesti rata-ajoja harkitsevan syytä ottaa huomioon että decatin jälkeen ei pyörä mene läpi äänistä. Pitäisi olla ilm killerit putkessa äänien tarkistusta varten.

Mä vaihdoin itse omin pikku kätösin. Swappi kun on varsin helppo. Lambdat irti ja uusi putkisto paikalleen ja lambdat takaisin decat huiluun. Servomoottori vaijereineen kuikkaan ja huijauspulikka tilalle.

LeoVincen setin mukana tuli kaksikin killeriä. Toisen jätin rata-ajoa varten ja toisesta tein pesutulpan :peukutpystyyn:

Decat harkinnassa. Kysymyksiä. Vaihdoitteko itse decat putken vai pajalla? Paljon kustansi jos pajalla teetitte?Mites softapäivityksen hinta?

Decatin jälkeen onnistuuko ajaminen ok ilman softa päivitystä. Kotiseudulla ei ole virityspajaa ja pyörä pitänee ajella pajalle siksi tarkentavat kysymykset.

Ilmeisesti rata-ajoja harkitsevan syytä ottaa huomioon että decatin jälkeen ei pyörä mene läpi äänistä. Pitäisi olla ilm killerit putkessa äänien tarkistusta varten.

Decatin jälkee voi kyllä ajaa, mutta tuntuu että tehoja katos. Säädön jälkeen taas hyvä.

Juu oli. 154hp@11100rpm/110Nm@8900rpm siitä saatiin ulos. Katti poistettu... Jännä ku pyöräs on modet 1, 2 ja 3. Ni se ohjelmisto näyttää ne std, a ja b. Sai miettiä hetken mikä on mikäkin. Std=3, a=2 ja b=1. Pelkkää 1 modea Sami viritti. Ekaa kertaa oli tommonen mt-10 sil ni oli vähä hakemista. Loppupeleissä viritykset kopioitiin kaikkiin Modeihin, mutta 3 ja 2 modejen kaasukahvan kartat pidettiin vakiona. 1mode on aika hyökkäävä joten jos haluaa ajaa tasaisemmin niin se on mahdollista. Tuohon pyörään saisi myös sifteriin alaspäin vaihto Mode ja launch controllin ecusta. Mut ne makso satoja euroja :D Eli jos sinne pyörän vie niin sanoo että virittää b=1 modea ja kopio sen sit muihin, lukuunottamatta kaasukahvan kartat. Muutaman sata kilsaa ajanu ny ton virityksen jälkeen ja tyytyväinen ollu. Bensan kulutus tippui 2-3l/100km :)

Mikä softa Samilla on käytössä, säädöt suoraan ECU:un ilmeisesti? Olin jo viemässä AJ-Bikelle Vaasaan säädettäväksi mut jos PK seudultakin löytyy tietämystä niin mahtava juttu :D

Mikä softa Samilla on käytössä, säädöt suoraan ECU:un ilmeisesti? Olin jo viemässä AJ-Bikelle Vaasaan säädettäväksi mut jos PK seudultakin löytyy tietämystä niin mahtava juttu :D

En mä ny muista sen softan nimee. Mut joo säädöt suoraan ECU:un

Kohtalotoverit hoi! Mietiskelin tuossa kun päivänä eräänä satuin ajelemaan kaupunkimatelua kolmisen varttia. Ykkönen on tuossa varsin pitkä joten moottori jyrryyttää helposti matalilla kierroksilla. Jospa vähän lyhentäis välitystä. Vakiolla kun menee 1. n.130km/h ja 2. n.175km/h. Se ei haittais vaikka huiput vähän tippuis. Toisaalta pyrkisi kolauttamaan sitten tankilla vielä herkemmin leukaan. Mikähän voisi olla sopiva ratastus? Itsellä kun ei ole oikein kokemusta välitysten muuttamisesta. Hmmmm.....?

Kai se on sitten lähdettävä konttailemaan pyörän vierelle ja purkamaan että pääsee stanssit näkemään. Ajattelin, jos jollakulla olis jo ollut kokemusta ja sekin tieto olis kiinnostanut, mistä hankki uudet rattaat. Luulisin tosin että takarattaaseen vain piikki/piikkejä lisää riittäisi.

Ei tarvitse pyörää tutkia ollenkaan. Valkkaat tuon sivun valikoista MT10:n ja se näyttää vakiovälitykset. Sitten vaan kokeilee eri muutoksia etu- ja takarattaalle niin näkee millainen vauhti on kullakin kierrosluvulla ja vaihteella.

Yleisesti pudotetaan eturatas pykälää pienemmäksi ja takaratas 0-3 pykälää isommaksi vähän pyöräkohtaisesti. Näin mutuna kattelin laskurilla, että huipputehon rpm:llä 11500 vakiovälityksillä on 253kmh. Pienemmällä eturattaalla 237kmh ja -1/+1 rattailla 231kmh. Pelkkä eturattaan muutos on usein hyvä, helppo ja halpa tehdä.

Ei tarvitse pyörää tutkia ollenkaan. Valkkaat tuon sivun valikoista MT10:n ja se näyttää vakiovälitykset. Sitten vaan kokeilee eri muutoksia etu- ja takarattaalle niin näkee millainen vauhti on kullakin kierrosluvulla ja vaihteella.

Yleisesti pudotetaan eturatas pykälää pienemmäksi ja takaratas 0-3 pykälää isommaksi vähän pyöräkohtaisesti. Näin mutuna kattelin laskurilla, että huipputehon rpm:llä 11500 vakiovälityksillä on 253kmh. Pienemmällä eturattaalla 237kmh ja -1/+1 rattailla 231kmh. Pelkkä eturattaan muutos on usein hyvä, helppo ja halpa tehdä.

Ok. Kiitos :peukutpystyyn:

Kohtalotoverit hoi! Mietiskelin tuossa kun päivänä eräänä satuin ajelemaan kaupunkimatelua kolmisen varttia. Ykkönen on tuossa varsin pitkä joten moottori jyrryyttää helposti matalilla kierroksilla. Jospa vähän lyhentäis välitystä. Vakiolla kun menee 1. n.130km/h ja 2. n.175km/h. Se ei haittais vaikka huiput vähän tippuis. Toisaalta pyrkisi kolauttamaan sitten tankilla vielä herkemmin leukaan. Mikähän voisi olla sopiva ratastus? Itsellä kun ei ole oikein kokemusta välitysten muuttamisesta. Hmmmm.....?

Mielenkiintoinen kommentti tuo fiilis ykkösen pituudesta ja kaupunkiajon haasteista. Muutaman vuoden kun on ajellut Ducatilla niin Yammulla kaupunki ajo tuntuu silkkisen pehmeältä. V2 desmo ja sen pitkät välitykset tulleet tutuiksi. Itse en kaipaa lyhyempää välitystä ehkä päin vastoin. Voisi vaikuttaa hieman kulutukseen, joka ehkä ainoa miinus omassa ajokissa. Mutta tuohonkin tottuu pitää vaan nöyrästi käydä tihemmin tankilla.

Nonni, tänään tuli kymppi kotitalliin, viimevuotinen demopyörä Tampereelta. Tuo kun on se tumma grafiitti / musta, niin mitäs olette muut tehneet sille puolikiiltävälle mustalle maalipinnalle tankissa / lokarissa jne? Tankki näytti niin herkältä hankautumille, että siihen vetäisin heti tallista löytyneen autoglymin vahan pintaan, eikä se nyt ainakaan liian kiiltäväksi tai laikukkaaksi tullut, mutta lokariin, valonkehyksiin ym en vielä kajonnut.

Onkos muutkin käyneet nyt siellä Samin pajalla hakee softan? Ei kukaan sattus Savossa noita tekemään? Kauas on pitkä matka nimittäin aina 😂

Pirelli diablo rosso III takakummi alkaa olla finaalissa 7500km jälkeen. Etusella vielä päästelee pitkät tovit.
Edelleen kyyti maistuu kivasti. Vähän ollut ajatuksia pyörän vaihdosta ja tiettyä intressiä olisi siirtyä ihan eri tyyppisiin laittesiin välillä, mutta on tämmönen sportti naku kyllä moottoripyöräilyä parhaimmillaan. Vaikea on luopua fiiliksistä mitä siitä saa. Taitaa mennä ainakin tämä kesä vielä tällä. :thumbup:

Pyörän vaihto mielessä, mutta edullisinkin täyskasko MT-10:n maksaisi yli 1800 euroa. Missä teillä on kympin vakuutukset?

Pyörän vaihto mielessä, mutta edullisinkin täyskasko MT-10:n maksaisi yli 1800 euroa. Missä teillä on kympin vakuutukset?

Mulla on IF:ssä ja hintahan riippuu ihan siitä montako päivää liikenteessä. En nyt muista tarkkaan, mutta olisko ollut n. 250€/ajokuukausi. Siis täyskasko ja liikennevakuutus yhteensä.

Mulla on IF:ssä ja hintahan riippuu ihan siitä montako päivää liikenteessä. En nyt muista tarkkaan, mutta olisko ollut n. 250€/ajokuukausi. Siis täyskasko ja liikennevakuutus yhteensä.
Kiitos vastauksesta! Ifin laskurilla 5kk:n ajolla pääsin 1700 euroon, kun nostin omavastuun viiteensataan (liikennevakuutuksen bonus 60%, kaskossa täydet). Ajokauden aikana en seisontaa juurikaan käytä, koska pyörä on päivittäin ajossa, joten lisäsäästöjä ei juurikaan tulisi. Kai tuo postinumero ja ikä vaikuttavat negatiivisesti. :right:

Moi!

Jatketaan sujuvasti samaa ketjua mutta eri aiheesta.

Pyörässäni on Akran decat putki ja slipari. Sliparissa ei ole db-killeriä ja meteliä on minun (takapenkkiläisen) makuun vähän liikaa. Tuohon slipariin ei kuulemma saa db-killeriä eikä siinä tosiaan ole reikää lukitusruuville.
Onko kukaan askarrellut ko slipariin itse db-killeriä kiinni?

Slipari on ilmeisesti sama kun motohtori2:lla kuvassa tässä samassa ketjussa aiemmin.

Tai myykö joku mulle katin ja servon vaijerit?:)

Back