Ajanotto-softa kännykkään; RaceChrono

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja scuuba
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kyllä näkyy oikea rata, se etsi aina automaattisesti tallennusvaiheessa sen lähimmän radan jolla olin.

Tosiaan sessiot 1,3,4,5 ni kaikki data ratakierroksesta näkyy moitteetta, mutta sessiosta 2 näkyy GPS paikannuksessa radan tilalla pelkkä suora viiva mitä pitkin se täplä hinkkaa. Kaikki muu data näkyy siitäkin sessiosta oikein.

Tota GPS:n häröilyä esiintyy ainakin Qstarzin mokkulalla silloin tällöin. Johtuu kai ainakin osittain bluetoothin yhteysongelmista sekä Qstarzin akun tärinästä. Tosin parissa vuodessa tuo mokkula yleensä hajoaa tärinästä ja sen jälkeen tulee tosi mielenkiintosta dataa.

Garmin GLO -mokkula on toiminut hyvin. Minulla puhelin on ollut tärinälle herkempi. Kun sitä pitää haalarin povitaskussa, niin on toiminut paljon varmemmin.

Kyllä näkyy oikea rata, se etsi aina automaattisesti tallennusvaiheessa sen lähimmän radan jolla olin.

Tosiaan sessiot 1,3,4,5 ni kaikki data ratakierroksesta näkyy moitteetta, mutta sessiosta 2 näkyy GPS paikannuksessa radan tilalla pelkkä suora viiva mitä pitkin se täplä hinkkaa. Kaikki muu data näkyy siitäkin sessiosta oikein.

Siis näkyykö nopeusdata ja kierrosaika oikein? Onko se viiva ihan suora vaikka zoomaat sitä tosi lähelle?

Mulla on kerran käynyt motoparkin datassa niin, että gps näytti sijainnin abaut 10 m sivuun radasta, mut se data oli kyllä ihan radan muotoinen kun virhe oli aina sama. Kierrosajatkin näytti kun osu just maaliporttiin mut sektorit hukkasi. Tämä kans sattui vain yhdessä sessiossa, muuten osui kohdalleen.. Qstarssi mulla, ongelmia huomattavasti vähemmän kun on se latauspiuha kokoajan kiinni, ennen sitä oli jotain satunnaisia heittoja sinne tänne.

Siis näkyykö nopeusdata ja kierrosaika oikein? Onko se viiva ihan suora vaikka zoomaat sitä tosi lähelle?

Mulla on kerran käynyt motoparkin datassa niin, että gps näytti sijainnin abaut 10 m sivuun radasta, mut se data oli kyllä ihan radan muotoinen kun virhe oli aina sama. Kierrosajatkin näytti kun osu just maaliporttiin mut sektorit hukkasi. Tämä kans sattui vain yhdessä sessiossa, muuten osui kohdalleen.. Qstarssi mulla, ongelmia huomattavasti vähemmän kun on se latauspiuha kokoajan kiinni, ennen sitä oli jotain satunnaisia heittoja sinne tänne.
Kuten sanoin, kaikki muu data (kierrosaika, g-voimat, nopeus) näkyy oikein. Mutta radaksi piirtyy pystysuora viiva. En kokeillut zoomailla, mutta avasin uuden työkirjan ja importtasin datat eri sessiosta, ja kartta piirtyi normaalisti. Avasin jälleen uuden työkirjan ja kokeilin sitä kakkossession dataa, niin aivan sama juttu, kartta näyttää pystysuoraa viivaa. Eli en nyt oikein usko että se ois zoomista kii ku muut sessiot avasi datan ihan normaalisti.

Pystysuunnassa se viiva oli kuitenkin normaali kartan kokoinen, eli jos jotain niin se leveyskoordinaatti puuttui kokonaan tms.... Qstarz mullaki on ja muuten on data ollut iha moitteetonta.

Jos haluatte myöhemmin ihmetellä tuota dataa niin kannattaa laittaa se nmea-datan tallennus päälle. Se tallentaa sen aika raakana lennosta. Siitä on paljon helpompi tulkita jälkeenpäin mitäs fuulaa noissa datoissa onkaan, eikä luottaa siihen mitä racechrono on tulkinnut ko. tilanteessa.

Toki tämä on toimiva tipsi lähinnä asiasta kiinnostuneille insinööris-henkisille.

Noin jonki verran qstarsin dataa katelleena, siinä on vähän sitä sun tätä paskaa tullut vastaan. Silloin ku se pelaa, on se toki oikein hyvää. Garmin on pertti-peruskäyttäjälle ehdottomasti parempi.

Moro! On alkanut kiinnostamaan tuommoinen tarkempi ajanotto. 10hz gps palikka vissiin se kätevin vaihtoehto. Racechrono+ samsung s7 androidi on nyt käytössä. Vaikka kierrosajat ovatkin vielä hitaita, ärsyttää kun puhelin ei tallenna kierroksia kunnolla. On takapenkin päällä, ei taskussa.
onko tuo Qstarsz palikka se järkevin vaihtoehto, vai onko tullut muitakin? Tämä ketjuhan menee vuosia taaksepäin..

Kiitos vastaajille, pikkusen unohtu koko homma... uusi kausikin jo.

Varmasti tuo garmin olisi itelle hyvä.
Sitä qstarzin noin 100e palikkaa ei näytä enää olevankaan.

Onko tuo kännykän oman sensorin (mikälie) kallistus-data, lean-angle, käyttökelpoinen tai luotettava? Ittellä puhelin ainakaan edes tuskin ihan suorassa on takakatteessa

Onko tuo kännykän oman sensorin (mikälie) kallistus-data, lean-angle, käyttökelpoinen tai luotettava? Ittellä puhelin ainakaan edes tuskin ihan suorassa on takakatteessa

Ainakin jos et erikseen ole laittanut kohdasta "internal sensors" kännykän antureita päälle niin se lean-angle -kanavan data on ymmärtääkseni puhtaasti laskennallista.

Sattuuko kellään olemaan Ahveniston radan profiilidataa RaceChronoon? Miellellään sopivilla sektoreilla.

Onko tämä käyttökelpoinen laite. kun tuo kännykän Gps ei tahdo toimia.
QStarz BT-Q818XT 10Hz GPS-paikannin/laptimer
hinta Stormilla vaan 89

Onko tämä käyttökelpoinen laite. kun tuo kännykän Gps ei tahdo toimia.
QStarz BT-Q818XT 10Hz GPS-paikannin/laptimer
hinta Stormilla vaan 89

Älä osta. Toimii hyvin jotain kahdesta päivästä kahteen vuoteen ja sit alkaa tuottamaan paskaa dataa, jossa edes kierrosajat eivät pidä paikkaansa. Nyt neljäs tommonen menossa ja hajos tokana päivänä.

Älä osta. Toimii hyvin jotain kahdesta päivästä kahteen vuoteen ja sit alkaa tuottamaan paskaa dataa, jossa edes kierrosajat eivät pidä paikkaansa. Nyt neljäs tommonen menossa ja hajos tokana päivänä.

Näin kuulemma on. Mulla on poikkeusyksilö. Viides kesä menossa, ja kolme kaatoa takana. Järkevännäköistä nopeuskäppyrää piirtää edelleen. Vaan pitää hommata sellainen Scuuban suosittelema ehkä jo ensi talvena, koska joskus tuuri loppuu.

Katoppas. kun kahlasin viestejä taakse päin niin tuotahan haukuttiin useamman toimesta. Tilasin tuon Scuuban suositteleman. Ei taida keretä tälle kaudelle kuin enduro hommiin.

Back