blak
New member
Nonii staattori tuli uusittua ja samaten venttiilikopan tiiviste ja samall lähti pair venttiili pois ja tilalle tuli peitepalat ja ilmanputsarista lähti pois se imuäänien vaimennus läppä ja ylimääräiset reiät tulpattiin. Samaten heikkokuntoisia ruiskun alipaine letkuja uusittu. Servo pakoputkessa paikallaan.Toukokuun alussa ostin 929 firebladen 31000 mittaris ja ajoin sillä onnellisena 4000 kilsaa kunnes helsingis liikennevaloissa tyhjäkäynnillä aivasti kuuluvasti ja pullautti venttiilikopan tiivisteen irti yhdestä nurkastansa ja rupesi vuotamaan öljyä.
Pyörä kuljetettiin huoltoon jv-motorsportille joka tutki huohotuksen olevan kunnossa ja koneesaa olevan vähän liikaa öljyä(itse olin öljyt vaihtanut 2000 kilsaa aikasemmin ja pyörään menee suodattimen kanssa 3,7 l öljyä ja 4 litran kannuun muutama desi jäi vaihdon yhteydessä)
Valuttivat liian öljyn pois ja vaihtoivat uuden venttiilikopan tiivisteeen sekä samalla tsekkasivat venttiilit ja vaihtoivat uudet tulpat.
Huollon jälkeen ajoin about 1000 kilsaa ongelmitta kunnes 60 kilsan lenkin jälkeen pyörän sammutin vartiksi. Sitten pyörä käyntiin ja sain ajettua 100 metriä ja risteyksessä jälleen tyhjäkäynnillä aivasti kuuluvasti ja tällä kertaa pullautti uuden venttiilikopan tiivisteen takanurkastaan noin 3 cm matkalta.
Tällä kertaa purin pyörän itse ja mittasin puristuspaineet joka pytystä. 150 psi joka pytystä sain tulokseksi ja huohotus putki kunnossa ja ilmanputsarin pohjalle oli vähän öljyä huohottanutkin.
Rupee oleen keinot vähissä että mistä mahtaa vika johtua, kun aina välillä tyhjäkäynnillä nousee paineet kampikammiossa? Pyörästähän löytyy myös tuo pair venttiili mikä vissiin imee tyhjäkäynnillä raitista ilmaa kampikammioon päästöjen alentamiseksi sähköisen venttiilim ohjaamana mikäli olen sen toiminnan oikein ymmärtänyt.![]()
![]()
Nyt pyörä toimii ja ei pullauttele tiivisteitä ulos mutta..
Noin 200 kilometriä ajettu rempan jälkeen ja tänään huomasin että ainakin 1 ja 2 vaihteella täyskaasu kiihdytyksessä katkaisee vedon 7-8 tuhannen kierroksen kohdilla.
Hitaasti jos kiihdyttää kiertää kyllä korkeammallekkin, mutta jos esim. 30km/h vääntää tupin nurin niin kiihtyy normaalisti kunnes saavuttaa 7000-8000 välin ja sit veto katkeaa ja kierrokset tipahtaa vähän alaspäin ja meno jatkuu normaalina.
Ei anna vikakoodeja, lähtee helposti käyntiin kuumana ja kylmänä. Tyhjäkäynti yms pelittää täysin. Muita huoltoja mitä pyörään tehty 3 tuhannen sisään: venttiilit säädetty, tulpat vaihdettu uusiin.