Fireblade

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dreamer
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Juhannuksena Ruotsista hakemaan -06 blade. Timangi pitäs olla niin pienen lisävaivan otan kun sieltä haen.

Kysymys: 04-07 (sc57) laitteen workshop manuaali...googlannu aika lailla mutta en löydä. Kellään linkkiä?

Muut tipsit 2006 vuotiseen taitaa olla se staattori

-09 mulla aikanaan oli ja siihen löyty helposti korjaamo manuska

Edit: Tais löytyä joku rar-tiedosto mitä tässä kännykällä vielä kaivoin SC57:lle
 
Hyvästä pyörästä tuli täydellinen, kun talven aikana tuli laitettua siihen Cordona quick shifter :thumbup:cordona.jpg
 
Ostin tuossa joku aika sitten ekaksi pyöräksi 93 vuoden firebladen, johon on laitettu aika lyhyet välit (15 - 50). Oon pyörällä ajellu nyt yhteensä noin tunnin verran ihan pientä pyörittelyä, kun sitä korttia vielä tässä odotellaan. Mitä mieltä väki on nuista välityksistä, onkohan turhan lyhyet kaupunkiin ja mutkapätkä ajoon? Motaria ei tule ajeltua, kun hyvin satunnaisesti vajaan 50km pätkää. Pyörä on siis fighteroitu. Selviäähän tuo tietysti kun kortin saa ja alkaa ajamaan, mutta jos noi on yleisesti ottaen jo liian lyhyet niin tietäs vaihella rattaan jo nyt. Ainakin ykkösvaihteella tuntuu tosi herkälle kaasu nuilla välityksillä ja matka on herkästi nykivää.

Eturattaat ei ainakaan maksa juuri mitään, joten sellaisen voi ostaa vaikka ihan varalle.
 
Tervehdys! Tuli itsekkin liityttyä tähän kerhoon 2011 vuosimallin pyörällä, 17tkm ajettu. Makee peli ensi kilometrien perusteella. Pyörässä onkin ABS ja kotimatkalla alkoi mukavasti abs valo vilkuttaa. Täytyy nyt seurata jatkaako, ajaan pääsee taas vasta loppuviikosta.

Kytkin on vähän on/off tyylinen. Päästettäessä "ottaa" tietyssä kohtaa melkein heti eikä luistata kauheasti. 3 vuoden aikana tuli nyt eka kerta kun yleisesti jokin pyörä sammui valoihin :D mistähän tämä johtuu vai onko vain tyypillinen tälle mallille? (niin ja voihan se olla kuskissakin vika :p )
 
Neljä kautta oli itellä eka Translogic käytössä eikä mitään ongelmia.

Tätä pitäisi viimeinkin alkaa laittamaan kiinni pyörään. Muutamia avoimia kysymyksiä vielä:

-Miten Translogicin shifterissä asetetaan käännetty vaihdekaavio?
En ole löytänyt muuta mainintaa kuin sen, että sama laite sopii sekä normaalille että käännetylle kaaviolle.

-Mistä olette ottaneet sähköt shifterille?
Tekisi mieleni napata ne takaparkkivalolta, mutta parempia/toimivampiakin tapoja varmaan on.

Manuaalien saaminen oli helppoa, ei tarvinnut syöttää kuin sarjanumero kotisivuille. Hämmästyttävää...

------------------

Vastaan itse itselleni :)

-Anturilta tulee kaksi liitintä, joilla voidaan valita onko kyseessä käännetty kaavio vai normaali.
-Tehonsyötöstä ei tarvitse huolehtia, ainoastaan maadoituksesta.
-Manuaaleja onnistuin löytämään kaksi kappaletta. Jälkimmäinen niistä oli sitten hieman tarkempi kuin se ensimmäinen jonka löysin. Se miten sitten onnistuin sähläämään tässä jäänee arvoitukseksi :D
 
Juhannuksena Ruotsista hakemaan -06 blade. Timangi pitäs olla niin pienen lisävaivan otan kun sieltä haen.

Kysymys: 04-07 (sc57) laitteen workshop manuaali...googlannu aika lailla mutta en löydä. Kellään linkkiä?

Muut tipsit 2006 vuotiseen taitaa olla se staattori

-09 mulla aikanaan oli ja siihen löyty helposti korjaamo manuska

Edit: Tais löytyä joku rar-tiedosto mitä tässä kännykällä vielä kaivoin SC57:lle

Eikai staattoriviat niinkää vaivaa -06 (jos ei ylivuotinen) noihin -04-05 tuli tehtaalta ihan kitti niitä vikoja varten, jossa oli 10v voimassa tarjous (staattori että koppa, missä vähemmän magneetteja)

edit. tai no, sama patahan se jonkin verran on. en tiedä -06 tilannetta
 
http://www.moottoripyora.org/keskus...19-O-fireblade-2004-2007-kyytil%E4isen-satula

Kellään nurkissa?

Ja kysymys: Pitäs ketjut ja rattaat vaihtaa. Eturattaan vaihdossa pitää se kytkimen orjasylinteri irrottaa ja samalla vaihtaa uudet dot4. Kai maar se vanhoilla tiivisteillä menee? Kun ei ole hyllyssä


Ei tuu nesteet ulos kun irrottaa mutta ei kyllä haittaa yhtään jos vaihdat ne nimittäin tummuu tosi nopeesti ja siinä on paperi tiiviste vaan vettä/pölyä varten että massalla vaikka kiinni
 
Ei tuu nesteet ulos kun irrottaa mutta ei kyllä haittaa yhtään jos vaihdat ne nimittäin tummuu tosi nopeesti ja siinä on paperi tiiviste vaan vettä/pölyä varten että massalla vaikka kiinni
En minä vaihtanu tiivisteitä eikä mitää ongelmaa ollu.ei siellä mitää öljynpainetta ole.. jos tiiviste on ehjä nii no prob. sanoisin.
 
Kiitos vastauksista. Vaihto meni ihan näppärästi vanhoilla tiivisteillä. Lukitetta laitoin hiukan eturattaan kierteeseen kun sitä ei tule tarkisteltua
 
En minä vaihtanu tiivisteitä eikä mitää ongelmaa ollu.ei siellä mitää öljynpainetta ole.. jos tiiviste on ehjä nii no prob. sanoisin.


Puhuinko jossain vaiheessa öljystä tai paineista? :D lähinnä ettei sinne työsylinterin väliin pääse mitään paskaa ja jos sinne nytten pääsis esim vettä vitusti niin se kyllä menee työntötangon mukana moottoriöljyn sekaan
 
Juu vaihdoin tietty kytkinnesteet samalla, oli aika mustaa. Puhtaus kaiken a ja o, putsailin niin että olis voinu snapsia ottaa siitä sylinterin kupista mutta tyydyin kaljan juontiin
 
Onko kenelläkään mitään hajua miksi flekti lähtee välillä pyörimään heti käynnistyksessä vaikka lämmöt olisi nollassa? -04 Blade.
 
Onko kenelläkään mitään hajua miksi flekti lähtee välillä pyörimään heti käynnistyksessä vaikka lämmöt olisi nollassa? -04 Blade.

Kun pyörä seisoo paikallaan, se pyöräyttää flektiä aika- ajoin etteivät flektin siivet ota siipeensä käyrien lämmöstä.
 
Mulla olis sellanen ongelma et pyörää kallistaa oikealle se sammuu samantien näin ei käy kun kallistan vasemmalle. jalan anturi ohitettu ja BAS on ohitettu myös. alkaa järki mennä kun ei tunnu löytyvän mistään vastausta. Pyörä siis fireblade 929rr vuosimallia 02
 
Mulla olis sellanen ongelma et pyörää kallistaa oikealle se sammuu samantien näin ei käy kun kallistan vasemmalle. jalan anturi ohitettu ja BAS on ohitettu myös. alkaa järki mennä kun ei tunnu löytyvän mistään vastausta. Pyörä siis fireblade 929rr vuosimallia 02

Johtosarjaa käpistelemään? Ottaako väärä piuha maihin, kun roikkuu oikealle?
 
Oliskohan kaatuma-anturin toinen ruuvi irronnut. Muistaakseni anturi etumuovin takana, kiinnityttynä etuhäkkiin.
Kokeile miten paljon pyörää voi toiseen suuntaan kallistaa ennen kun sammuu.
Muuten 929 on vm 00-01ja 954 vm 02-03.
 
Jos jollain on tarvetta HRC Kittiecun kaapelille, niin saa alle 40e lonelec.co.uk :sta. Tilattu ja toimivaksi todettu. :thumbup:
 
Back
Ylös